Kan hier zo chagarijnig om worden..

22-07-2009 14:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al meer dan een halfjaar een vriend. Alles gaat in principe goed, er is alleen 1 ding waar ik me zo aan kan storen he! Meneer wil niet werken. Gevolg is dat we minder leuke dingen kunnen doen, nu zouden we eigenlijk volgende maand nog een weekje weg willen maar kan niet omdat hij krap bij kas zit. T/m augustus is hij thuiswonend, daarna moet hij van zn ouders op zichzelf gaan wonen. Dat gaat financieel een ramp worden, heeft niks gespaard en moet alles zelf betalen, school,eten en zn woning.

Nu heeft hij al ruim 1 maand vakantie, maar of hij dan werk heeft, nee.. Althans hij heeft wel werk maar dat vindt hij niet leuk meer dus zegt bijna altijd af, en als hij werkt is het een paar uurtjes op zaterdag.

Al meerdere keren zeg ik tegen hem dat hij dan naar het uitzendbureau moet gaan maar hij vertikt het gewoon. Komt elke keer met vage smoezen af.

Zelf heb ik een totaal andere instelling op dat gebied, dat frustreert me gewoon.Hij leent nu bij de Ib groep, dat moet hij zelf weten uiteraard maar straks zal hij het af moeten betalen als we gaan samenwonen en daar zie ik gewoon tegenop..Ik ben bang dat hij in de problemen komt en ik weiger mee te helpen met af te betalen als hij gewoon ook had kunnen werken in al die tijd.
Ik denk dat je vriend het beste 'Tyrone' kan gaan bellen

Call Tyrone - Erykah Badu
Fijn dat je nu al hebt ontdekt dat hij een ambitieloze klaploper is, de meeste vrouwen doen daar wat langer over.

Laat je niet beperken door hem of door vage plannen om over twee jaar te gaan samenwonen. En ga al helemaal niet meetbetalen aan zijn schulden. Gezien jouw eigen instelling ga jij een veel leuker leven tegemoet.
Hij woont nog thuis, krijgt zelfs van z'n ouders nog geld toegestopt maar heeft toch al een schuld van zo'n 5000 euro omdat hij zijn eigen koekjes moet betalen....?!

Mijn god, en dat is dan al 23!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
sorry maar wat ik zie gebeuren is dat jij een jaar wacht tot hij klaar is met zijn studie en jij werkt fulltime en vet spaart in die tijd.

Dan gaan jullie gezellig samen reizen en hij zegt heel zielig nee, ik heb een dikke schuld en kon niet sparen dus heb geen geld.

Oftewel, jij hebt geen zin om voor hem te betalen en hij gaat niet mee en je hebt voor niks gewacht of je betaald toch voor iemand die te lui is om voor de duvel te dansen.

Sorry maar laat t eerst volwassen worden.

Lenen en niet willen werken en dat jij daar stront chagerijnig van word lijkt me geen goeie basis.

Samenwonen met hem is het minst slimme wat je in dit geval kunt doen buiten rekeningen en andere dingen voor hem gaan betalen!!

Alleen reizen is ook veel leuker heb ik ondekt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven