Kan verliefdheid later komen bij een man?

31-07-2008 12:28 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs via internet contact gekregen met een jongen die ik nog kende van de middelbare school. We hebben nu ongeveer 8 weken contact met elkaar. De eerste week via de mail en na een week elkaar in het echt ontmoet. Klikte goed en er kwamen vervolgafspraken.

Ik vertelde dat ik verliefd op hem was, en hij zei dat dat niet wederzijds is maar wel dat hij me erg leuk vond.

Ik heb hem toen gezegd dat ik dan liever geen contact meer wilde omdat ik dat erg moeilijk vond met mijn gevoelens. Hij respecteerde dit. Alleen hij nam weer contact met me op, want hij baalde dat hij niets meer van me hoorde. Hij had namelijk verwacht dat ik nog wel vriendschappelijk zou sms of zo.

En nu laat ik het initiatief van hem uitgaan, hij belt me en smst me steeds. Ook vraagt hij regelmatig of ik nog verliefd op hem ben. Waarom in godsnaam, als hij toch niet verliefd is. Seks hebben we niet meer gehad sinds die tijd dus dat kan het ook niet zijn. En ondertussen door de vakantie die we al geboekt hadden hebben we elkaar al meer dan 3 weken niet gezien. Zou er dan toch een kans zijn dat hij wel verliefd is maar het zelf niet beseft. Of mijn omstandigheden te lastig vind zit midden in een scheiding en heb twee kinderen van 8 en 11, en we zijn allebei 30. Hij heeft meerdere vrouwelijke kennisen maar die spreekt hij 1 keer per maand. En niet op deze manier.

Waarom vraag ik dit op het forum hij is nog 2 weken op vakantie en ik wil het hier niet via de telefoon over hebben. Maar het houd me zo ontzettend bezig. Voor de eerste keer weer verliefd sinds 15 jaar wordt je erg onzeker van
Het is toch geweldig voor je ego als iemand verliefd op je is? Elke keer dat jullie contact hebben krijgt zijn ego weer een boost.

Ik zou ermee kappen, want dit is alleen maar leuk voor hem, niet voor jou.
Nee, bij een man is het gelijk iets of niet.

Ik zou er niet teveel energie in steken, want dat is nl. niet goed voor jouw eigenwaarde, daar ga je op een gegeven moment kapot aan.
quote:josefientje12 schreef op 31 juli 2008 @ 12:32:

Nee, bij een man is het gelijk iets of niet.
Alyden, jij hebt tegen hem gezegd dat je verliefd bent. Hij heeft wel gezegd dat hij je erg leuk vindt.

Hij mist je wanneer het contact wegvalt, hij belt je, smst je, geeft je aandacht.

Ik zou zeggen, ga ervoor.

De meeste mannen vluchten direct wanneer een vrouw zegt verliefd op ze te zijn. Hij niet. Mijn gok is toch dat hij je echt wel heel erg leuk vindt (wat is dan het verschil met echt verliefd zijn?)
Ik denk ook dat hij wel iets van je wil als ik je verhaal zo lees... ik denk dat verliefdheid kan groeien.
Mijn man en ik werden pas na maanden vriendschap verliefd. Mannen zijn helemaal niet allemaal van huppekee ja of nee. Liefde kan heel best pas na verloop van tijd groeien. Meestal juist als je even uit elkaar bent, dat je dan pas merkt dat je iemand mist en bij diegene wil zijn, terwijl je die ander niet per se als potentiële partner voor je zag.

Lang niet bij iedereen is het altijd maar een coupe de foudre.
Leuk deze reacties zijn hetzelfde als mijn vriendinnenkring. Stoppen of juist doorgaan.

Maar ik vraag me eigenlijk alleen maar of hij toch geen gevoelens voor me heeft. Is een man altijd meteen verliefd of kan dat ook tijd nodig hebben.
Hij kan tijd nodig hebben. Dat kán best.

Weten zul je het pas als je het hem vraagt.

Ik ben benieuwd naar zijn antwoord en ik hoop dat je ons dat laat weten.
Hoi Alyden!

Jij bent het toch?
En ook; verliefdopheteerstegezicht betekent ook niet perse een happy end. Misschien is het wel beter als de basis vriendschap is.
Ehhhh.....reactie van een man, dus niet helemaal onpartijdig (of misschien juist wel).

Hij heeft aangegeven niet verliefd te zijn maar je wel erg leuk te vinden. In mannentaal....ik denk niet dat wij ooit gaan trouwen of samenwonen, maar af toe een avondje uit met meer zeg ik geen nee tegen. En door hem te vertellen dat je verliefd op hem bent ben je een makkelijke 'prooi' geworden, klinkt misschien een beetje negatief maar je weet wat ik bedoel. Maar het zou ook zomaar anders kunnen zijn en dat hij gewoon niet weet hoe zijn veranderende gevoel onder woorden moet brengen, of niet durft....

De meeste mannen worden een beetje onrustig van directheid, vooral van een vrouw, maar als ik jou was zou ik die 2 weken even uitzitten en daarna gewoon de directe vraag stellen. Gewoon vragen wat hij wil en voelt of denkt te voelen. En tot die tijd....laat maar bungelen met zijn vragen.
Oh, lees je volgende post; nou luid en duidelijk dan maar; Ja (uit eigen ervaring, alhoewel ik geen man ben) verliefdheid kan groeien.

Maar of dat bij hem ook zo is weet ik natuurlijk niet...
Alyden, spreek met hem af en vraag hem dan op de man af wat hij van jullie contact verwacht. Niet erom heen draaien. Anders blijf je namelijk in hetzelfde cirkeltje ronddraaien. Gezien je scheidingsperikelen kan ik me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op ''moeilijk gedoe''. Wees vooral duidelijk over je eigen verwachtingen.

Misschien kan/wil hij je geen duidelijk antwoord geven, maar dan weet je eigenlijk ook al genoeg.

Succes en sterkte met alles!
Lastig he denken voor iemand anders. Normaal gesproken kan ik alles wel redelijk inschatten maar nu ik ben echt heel mijn intuitie verloren.

Eleonara zie nu pas je reactie, dat is eigenlijk wat ik zelf ook denk.

Maar zou hij ook verliefd op mij kunnen zijn en dat niet willen toegeven omdat mijn situatie gecompliceerd is. Ik bedoel er zijn genoeg vrouwen van zijn leeftijd die kinderloos zijn en niet midden in een scheiding zitten zo dat voor een man ook niet erg moeilijk zijn om er dan vol voor te gaan. Ik zou het ook moeilijk vinden als ik een man zou ontmoeten in die situatie.
Ik denk ook echt dat het tijd nodig heeft bij hem. Het kan groeien en er zijn best wel signalen dat hij het ook een kans wil geven.
Hi Alyden,

Stel hem die vraag, ik kan me namelijk ook best voorstellen dat hij de situatie best wel moeilijk vindt.
quote:Happy_Me schreef op 31 juli 2008 @ 12:50:

Ehhhh.....reactie van een man, dus niet helemaal onpartijdig (of misschien juist wel).

Hij heeft aangegeven niet verliefd te zijn maar je wel erg leuk te vinden. In mannentaal....ik denk niet dat wij ooit gaan trouwen of samenwonen, maar af toe een avondje uit met meer zeg ik geen nee tegen. Uuhh, wat betekent in mannentaal; 'ik zeg dat ik niet verliefd ben, maar val je wel de hele tijd lastig en wil de hele tijd met je naar bed, en dat al een jaar of 10 lang?'

(even gebruik makend van de situatie nu je hier toch bent)
Happy Me

Mannen ervaringen ben ik dol op. Die denken toch anders dan vrouwen. Dat wat jij zei ben ik dus ook bang voor. Vandaar geen seks e.d. want als het dan zo zou zijn voel ik me daarna helemaal lullig. Mooi geformuleerd ahum.
quote:juliee schreef op 31 juli 2008 @ 12:54:

[...]

Uuhh, wat betekent in mannentaal; 'ik zeg dat ik niet verliefd ben, maar val je wel de hele tijd lastig en wil de hele tijd met je naar bed, en dat al een jaar of 10 lang?'

(even gebruik makend van de situatie nu je hier toch bent)Wat zou je denken van: Als ik ga zeggen dat ik verliefd ben stel ik mij kwetsbaar op, en dat is veel te gevaarlijk voor een vent want dat betekent dat je met 'gevoel' te maken krijgt en pijn gedaan kan worden. Afgewezen worden nadat je voor je gevoelens bent uitgekomen is zóóóó pijnlijk.
Het Alice,

Dat is het probleem hij is pas over 2 weken terug van vakantie, en ik wil zo'n dingen niet via de tel vragen. Anders had ik hem direct de vraag gesteld. Ben nogal een direct typje vond hij ook. Dus ik kan hem ook alles vragen. Maar ja nog twee weken geduld hebben als je verliefd bent pff dat lijkt een eeuwigheid.
quote:alyden schreef op 31 juli 2008 @ 12:57:

Happy Me

Mannen ervaringen ben ik dol op. Die denken toch anders dan vrouwen. Dat wat jij zei ben ik dus ook bang voor. Vandaar geen seks e.d. want als het dan zo zou zijn voel ik me daarna helemaal lullig. Mooi geformuleerd ahum.Helemaal goed. Leer hem maar 'voelen' en kijk maar of hij jou recht in de ogen durft te kijken bij zijn antwoord.
Hey Happy

dankzij het beantwoorden van de vraag van Juliee heb jij mij ook aan het denken gezet.

Hij heeft namelijk in het begin tegen mij gezegd, uiteindelijk trek ik toch aan het korste eindje. Toen ik vroeg waarom omdat ik nog maar heel erg kort uit mijn relatie ben. Totaal niet meer aangedacht maar zou dat kunnen zijn angst van zijn kant.
Of hij wel of niet verliefd is, weet ik niet. Maar ik denk zeker niet dat hij het niet wil erkennen vanwege je situatie. Dat zit je voor hem te denken. Beetje wishful thinking? Als iemand echt verliefd is, is de situatie, moeilijk of niet, niet echt een belemmering. En jij hebt het al gezegd, van jouw gevoelens, dus de drempel zal niet zo hoog zijn om zoiets te bekennen.

Hij vindt het denk ik gewoon lekker, gemakkelijk, comfortzonistisch. Misschien is de drive je nu weer in bed te krijgen, (je zegt dat je dat niet meer deed sinds hij gezegd heeft niet verliefd te zijn) DE drive om je vaak te bellen/sms-en of whatever. Een leuke sport, wetende immers dat je wel wat voor hem voelt.
Hey Iseo

Dankje voor je knuffel. Ik ben het. Wil je terug knuffelen maar krijg het niet voor elkaar.

liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven