Kinderen niet uitgenodigd door vriend van oma
donderdag 13 november 2025 om 23:14
hoi allemaal,
Wij kregen laatst een verjaardagskaart van de vriend van mijn vriends moeder met daarin geschreven dat ik en mijn vriend zijn uitgenodigd om te komen. Mijn zoontje (11) (bonusoma) en ook de kinderen van mijn vriends zus en broer (12+) (echte oma) zijn niet uitgenodigd. Terwijl wel de kleinkinderen (die zelfs jonger zijn) van de jarige. (Vriend van mijn schoonmoeder) wel zijn uitgenodigd.
Mijn schoonmoeder gaat uiteindelijk naar het feest. Mijn vriend, schoonzus en schoonbroer ook, voor hun moeder. (Schone schijn, masker opzetten).
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb in principe gezegd dat ik niet ga. Ik heb zoiets van mijn familie hoort bij mij. Als zoon niet mag. Ga ik ook niet. En dat ik het knap vind dat hun dat kunnen. Voor mij is de sfeer van feest al lang opgebrand.
Bedankt voor de reacties.
Wij kregen laatst een verjaardagskaart van de vriend van mijn vriends moeder met daarin geschreven dat ik en mijn vriend zijn uitgenodigd om te komen. Mijn zoontje (11) (bonusoma) en ook de kinderen van mijn vriends zus en broer (12+) (echte oma) zijn niet uitgenodigd. Terwijl wel de kleinkinderen (die zelfs jonger zijn) van de jarige. (Vriend van mijn schoonmoeder) wel zijn uitgenodigd.
Mijn schoonmoeder gaat uiteindelijk naar het feest. Mijn vriend, schoonzus en schoonbroer ook, voor hun moeder. (Schone schijn, masker opzetten).
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb in principe gezegd dat ik niet ga. Ik heb zoiets van mijn familie hoort bij mij. Als zoon niet mag. Ga ik ook niet. En dat ik het knap vind dat hun dat kunnen. Voor mij is de sfeer van feest al lang opgebrand.
Bedankt voor de reacties.
vrijdag 14 november 2025 om 17:05
Het maakt niet uit of iemand een stiefopa is of een "echte" opa. Het gaat om de band die ze hebben. Als deze opa die zijn verjaardag viert voelt als een echte opa en de verhoudingen ook zo zijn vind ik het heel raar dat de kinderen van to niet mogen komen. En dan begrijp ik je teleurstelling to.
Het beste is om te vragen waarom je kinderen niet uit zijn genodigd. Misschien verklaart de reden een hoop. Ga in gesprek voordat dit alles meer kapot maakt dan je lief is.
Het beste is om te vragen waarom je kinderen niet uit zijn genodigd. Misschien verklaart de reden een hoop. Ga in gesprek voordat dit alles meer kapot maakt dan je lief is.
sabine wijzigde dit bericht op 14-11-2025 21:43
0.21% gewijzigd
vrijdag 14 november 2025 om 21:12
Zien je kinderen hem als opa?
De vriend van mijn moeder is de meeste betrokken opa die er is, voor zijn biologische en niet biologische kleinkinderen Als die ze niet zou uitnodigen zou ik gek opkijken. Maar als je kinderen hem niet zien als opa is het weer anders.
De vriend van mijn moeder is de meeste betrokken opa die er is, voor zijn biologische en niet biologische kleinkinderen Als die ze niet zou uitnodigen zou ik gek opkijken. Maar als je kinderen hem niet zien als opa is het weer anders.
You can only succeed when there is room to fail.
vrijdag 14 november 2025 om 21:30
En ook nog ns lekker stoken bij diegenen die er géén probleem mee hebben:
'Ik heb in principe gezegd dat ik niet ga. Ik heb zoiets van mijn familie hoort bij mij. Als zoon niet mag. Ga ik ook niet. En dat ik het knap vind dat hun dat kunnen. Voor mij is de sfeer van feest al lang opgebrand.'
zaterdag 15 november 2025 om 07:04
Dat is toch totaal niet te vergelijken. Het gaat over de vriend van de moeder van to haar vriend en 5 maand geleden was to nog single.Mangogogo schreef: ↑14-11-2025 21:12Zien je kinderen hem als opa?
zaterdag 15 november 2025 om 07:56
Dit dus.RavIvaR schreef: ↑13-11-2025 23:19Het is de vriend van hun oma, niet hun opa.
Wat mij betreft mag hij uitnodigen wij hij wil, ik zou daar geen consequenties aan verbinden.
Maar ik ben sowieso een beetje allergisch voor mensen die zich beledigd voelen als hun kinderen niet worden uitgenodigd.
(Sorry, ik nodig zelf ook nooit kinderen uit.)
Wat een gevoelig gedoe en gezeur.
zaterdag 15 november 2025 om 08:38
Attraverso schreef: ↑15-11-2025 07:04Dat is toch totaal niet te vergelijken. Het gaat over de vriend van de moeder van to haar vriend en 5 maand geleden was to nog single.
Wow, ik had even gemist dat TO en haar vriend nog maar zo kort samen zijn. Dan vind ik TO’s reactie nog raarder want dan kent de beste man TO en haar kinderen dus pas net en is hij zeker geen opa-figuur voor ze!
zaterdag 15 november 2025 om 09:36
Of ze zo kort samen zijn weet ik niet, kan ook een relatiebreuk geweest zijn. Nog een reden om geen te hechte band aan te gaan met die kinderen vind ik. Maar dat is mijn eigen mening, nadat ik ook al ‘neefjes en nichtjes’ heb zien komen en gaan…
To’s kind kan trouwens ook nog een oma en opa hebben aan moeders en vaders kant.
Maar hier is geen enkele bloedband, ook niet met ‘opa’ zijn partner.
Stel je voor, ben je opa van je eigen kleinkinderen, heb je een zoon/dochter met een NSG en ben je ook opa van de kinderen van de vriendin van je zoon, ben je opa van de kleinkinderen van je vriendin maar gaat de vriendin van de zoon van je partner ook nog eens van jou verwachten dat je haar kinderen behandelt als je kleinkinderen.
zaterdag 15 november 2025 om 09:46
Er worden toch helemaal geen kinderen van vriend genoemd?
Het gaat om kind TO en de kinderen van zus vriend en de kinderen van broer vriend.
Alle (stief)kinderen van oma. Dus vriend zelf heeft geen kinderen.
zaterdag 15 november 2025 om 09:48
Dat is ook niet zo. Ze schrijft dat de kinderen van oma de vorige verjaardagen van stiefopa wel welkom waren.
zaterdag 15 november 2025 om 09:59
Ik vind dat je overdrijft en kan me prima voorstellen dat die man het aantal genodigden wat beperkt wil houden. Ik vind het al heel wat dat hij wel naar al die (bonus)kleinkinderverjaardagen van zijn vriendin gaat.
Sowieso vind ik het gezeur dat 'als mijn kind niet mag, ik ook niet kom'. Blij dat mijn vrienden niet zo moeilijk zijn.
Sowieso vind ik het gezeur dat 'als mijn kind niet mag, ik ook niet kom'. Blij dat mijn vrienden niet zo moeilijk zijn.
zaterdag 15 november 2025 om 14:22
Ik kan me het gevoel van het afwijzen van je kinderen wel voorstellen, TO. Natuurlijk kun je zonder hen naar een feestje, maar het gaat om dat gevoel (denk ik). Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerst informeren - bij schoonmoeder en haar vriend - of je inschatting klopt dat de kinderen niet uitgenodigd zijn, of dat er misschien gewoon van uitgegaan wordt dat ze meekomen, zonder dat expliciet hun namen op de uitnodiging zijn gezet. En als ze inderdaad niet uitgenodigd zijn, kan je eigen vriend wellicht aan zijn moeder vragen waarom niet. Misschien een beetje omslachtig, maar zo zou ik het denk ik doen. (ik ben altijd een beetje bang mensen tegen de schenen te schoppen maar wil toch wel weten hoe het zit)
Maar wellicht is dat allemaal al helder?
Zoals veel anderen schrijven is hij niet verplicht de kinderen uit te nodigen en kunnen daar duizend redenen voor zijn, maar dan nog kan ik me gevoel wel een beetje voorstellen. Zeker als je bijvoorbeeld (wat ik dus niet weet) een beetje onzeker bent over hoe je kinderen overkomen, of dat ze misschien (weet ik ook niet natuurlijk) een diagnose hebben en je het gevoel hebt dat ze om hun gedrag niet mogen komen etc.
Zoals veel anderen schrijven is hij niet verplicht de kinderen uit te nodigen en kunnen daar duizend redenen voor zijn, maar dan nog kan ik me gevoel wel een beetje voorstellen. Zeker als je bijvoorbeeld (wat ik dus niet weet) een beetje onzeker bent over hoe je kinderen overkomen, of dat ze misschien (weet ik ook niet natuurlijk) een diagnose hebben en je het gevoel hebt dat ze om hun gedrag niet mogen komen etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 15 november 2025 om 15:24
De kinderen van de broer en zus van de vriend van TO en zijn eigen kinderen zijn ook niet uitgenodigd, heeft dus niets met TO te maken. Echt hoor, het ‘gesprek’ aangaan? Waarom? Geen van de kleinkinderen van oma zijn uitgenodigd. En alle kinderen gaan behalve TO. Nogmaals het is ZIJN verjaardag. Mag die man alsjeblieft zelf uitnodigen wie hij wil? Hij maakt niet eens onderscheid in oma’s biologische kleinkinderen en haar stiefkleinkind. De TO zit ergens op een berg matrassen met een erwtSabine schreef: ↑14-11-2025 17:05Het maakt niet uit of iemand een stiefopa is of een "echte" opa. Het gaat om de band die ze hebben. Als deze opa die zijn verjaardag viert voelt als een echte opa en de verhoudingen ook zo zijn vind ik het heel raar dat de kinderen van to niet mogen komen. En dan begrijp ik je teleurstelling to.
zaterdag 15 november 2025 om 15:27
Klopt niet, want de biologische kleinkinderen van vriends moeder (die van vriend zelf en die van zijn broer en zus zijn ook niet uitgenodigd. Er is dus geen onderscheid.Yella78 schreef: ↑15-11-2025 14:22Ik kan me het gevoel van het afwijzen van je kinderen wel voorstellen, TO. Natuurlijk kun je zonder hen naar een feestje, maar het gaat om dat gevoel (denk ik). Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerst informeren - bij schoonmoeder en haar vriend - of je inschatting klopt dat de kinderen niet uitgenodigd zijn, of dat er misschien gewoon van uitgegaan wordt dat ze meekomen, zonder dat expliciet hun namen op de uitnodiging zijn gezet. En als ze inderdaad niet uitgenodigd zijn, kan je eigen vriend wellicht aan zijn moeder vragen waarom niet. Misschien een beetje omslachtig, maar zo zou ik het denk ik doen. (ik ben altijd een beetje bang mensen tegen de schenen te schoppen maar wil toch wel weten hoe het zit)
zaterdag 15 november 2025 om 15:42
Jij nodigt de goede man uit op de verjaardag van jouw zoon. De goede man komt uit goed fatsoen. Jij wil blijkbaar graag dat hij komt, dus dat doet hij.
Wordt hij daar nu op afgerekend omdat hij niet terugvraagt?! Hij laat jouw je feestje vieren zoals jij dat graag wil (met hem erbij), laat hem zijn feestje vieren hoe hij dat wil (zonder gratis kleinkinderen).
(Ik vind dat 'bonus' altijd zoiets raars... bonus is een extra beloning, terwijl dit in veel gevallen niet zo ervaren wordt)
Wordt hij daar nu op afgerekend omdat hij niet terugvraagt?! Hij laat jouw je feestje vieren zoals jij dat graag wil (met hem erbij), laat hem zijn feestje vieren hoe hij dat wil (zonder gratis kleinkinderen).
(Ik vind dat 'bonus' altijd zoiets raars... bonus is een extra beloning, terwijl dit in veel gevallen niet zo ervaren wordt)
zaterdag 15 november 2025 om 16:03
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar is het feest op locatie?
De kleinkinderen van schoonmoeder mogen ook niet komen schrijf je, alleen de stief kleinkinderen van haar en dat zijn echte kleinkinderen van hem/vriend schoonmoeder?
Dan is de reden misschien prijskaartje en wil hij alleen directe familie.
Je kunt natuurlijk ook vragen hoe het zit als je twijfelt of kinderen mee mogen.
Het is zijn feest en hij mag uitnodigen wie hij wilt. Niet gaan is dan een optie inderdaad, maar als je opzich goed met hem bent zou het voor mij geen reden zijn om vanwege boosheid hierom niet te gaan.
De kleinkinderen van schoonmoeder mogen ook niet komen schrijf je, alleen de stief kleinkinderen van haar en dat zijn echte kleinkinderen van hem/vriend schoonmoeder?
Dan is de reden misschien prijskaartje en wil hij alleen directe familie.
Je kunt natuurlijk ook vragen hoe het zit als je twijfelt of kinderen mee mogen.
Het is zijn feest en hij mag uitnodigen wie hij wilt. Niet gaan is dan een optie inderdaad, maar als je opzich goed met hem bent zou het voor mij geen reden zijn om vanwege boosheid hierom niet te gaan.
zaterdag 15 november 2025 om 16:26
Nou dit. Dan kiest ie toch lekker zelf hoe die het viert.
You can only succeed when there is room to fail.
zaterdag 15 november 2025 om 16:36
Ik snap best dat ouders geen onderscheid willen, maar je kunt alleen hopen dat bonus/ stief / gratis familie jouw kinderen net zo in hun hart sluiten als hun eigen kleinkind/ nichtje etc.
En hoe ouder je kind is als het er bij komt, hoe minder dat nou eenmaal het geval is .
En hoe ouder je kind is als het er bij komt, hoe minder dat nou eenmaal het geval is .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in