Kinderen van man zelfde leeftijd als ik

17-09-2019 16:36 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb deze site pas ontdekt en ik vroeg mij af of hier nog meer stiefmoeders opzaten die mij misschien kunnen helpen.
Ik ben 4 maanden geleden getrouwd met een man die veel ouder is dan ik. Ik ben midden 20 en hij in de 50. Ik val op een wat oudere man omdat de jongens van mijn leeftijd altijd zo kinderachtig zijn en dat doet gewoon niets met mij. Daarnaast heb ik zelf nooit een vaderfiguur gehad in mijn jeugd, dus ik vind oudere mannen gewoon iets speciaals hebben.
Hoe dan ook, hij heeft drie kinderen uit een vorig huwelijk (19 ,16, 13, alle drie meiden) en ze komen regelmatig bij ons over de vloer. Ze zijn niet zo enthousiast over ons huwelijk, dit komt voornamelijk omdat ik zo jong ben. Die van 19 heeft zelfs gezegd dat ik haar vader afpak van haar moeder. Dit is natuurlijk onzin omdat hij al 3 jaar gescheiden was voordat ik hem kende.
Maar ondanks alles ben ik vastbesloten om het gezellig te maken. Ik vroeg mij af hij ik de band met mijn stiefdochters kan versterken?
Vooral niet te graag willen denk ik zomaar....
Kan je het hek achter je dicht doen alsjeblieft?
Alle reacties Link kopieren
Hoelang ken je je man?
Hoe en wanneer ben jij geïntroduceerd bij zijn dochters?
Hoe is de aanloop naar jullie trouwdag verlopen?
Ben je bij hen allemaal in komen wonen?

kortom, er is nog veel te weinig zinnigs te zeggen over je situatie en wat je al gedaan hebt om het gezellig te maken.

Even opnieuw en dan beter proberen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Goede poging. Mis wel een stukje drama. Catfight met dochter bijvoorbeeld. Oh en wat jaloersie. Vinden wij hier ook leuk.
Ik denk dat het aantal lotgenoten dun bezaaid is TO en dat voor een goede reden.
Tja... één van de nadelen van een oudere man is dat z’n kinderen automatisch ook al wat ouder zijn. Van hun uit bezien vind ik het niet verwonderlijk dat ze moeite hebben met de situatie - een ‘stiefmoeder’ die maar een paar jaar ouder is dan jij, daar zou ik als negentienjarige ook niet op zitten te wachten. Overigens is de opmerking over afpakken in zekere zin waar: door met hun vader te trouwen is de weg terug naar hun moeder definitief afgesloten.

Al met al zou ik het zeker niet forceren en begrip voor hen opbrengen. Z’n dochters hebben niet voor deze situatie gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
17-09-2019 16:41
Hoelang ken je je man?
Hoe en wanneer ben jij geïntroduceerd bij zijn dochters?
Hoe is de aanloop naar jullie trouwdag verlopen?
Ben je bij hen allemaal in komen wonen?

kortom, er is nog veel te weinig zinnigs te zeggen over je situatie en wat je al gedaan hebt om het gezellig te maken.

Even opnieuw en dan beter proberen.
4 jaar.
Toen we gingen samenwonen dat was 2,5 jaar geleden.
Hij wilde geen grote trouwdag en ik respecteerde dat. We zijn getrouwd op het stadshuis en daarna in een soort van tuincomplex feestgevierd. De meiden waren er, maar ze waren meer bij opa en oma en ooms en tantes, dan bij ons.
Ze wonen officieel bij hun moeder maar ze mogen naar hun vader wanneer ze dat willen.
Ik probeer meiden dagjes te organiseren. Dan gaan we met zn 4en onze nagels doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die getrouwd is met een man die 27 jaar ouder is Met zijn zoon en schoondochter heeft ze een hele goede band. De relatie met haar man is ook heel goed.
Ik zou gewoon vriendelijk zijn tegen de dochters van je man, dan komt de rest vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-09-2019 16:43
Goede poging. Mis wel een stukje drama. Catfight met dochter bijvoorbeeld. Oh en wat jaloersie. Vinden wij hier ook leuk.
De dramatische wendingen komen over een paar pagina's :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-09-2019 16:43
Goede poging. Mis wel een stukje drama. Catfight met dochter bijvoorbeeld. Oh en wat jaloersie. Vinden wij hier ook leuk.
Och, ik ken een stel waarbij dit ook aan de hand is geweest toen ze net een relatie hadden. Alleen was oudste kind ouder dan de nieuwe partner van pa. Is goed gekomen en gaat nu (jaren later) nog steeds goed. Bijzondere familie allemaal wel, maar soit. Dus dit kan hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Stoppen met ze als stiefdochters en jezelf als hun stiefmoeder willen zien.
Wat je wil kan en past niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Doreia* - en ik denk ook dat jij de dochters de ruimte moet geven om aan de nieuwe situatie te wennen: respect is a two way street zeg maar en dit kun je niet afdwingen. En je kan voorts ook (nog) niet verwachten dat ze het begrijpen, laat staan dat ze heel erg blij zijn met deze constructie. Bovendien hoeven ze jou niet aardig en leuk te vinden: jullie hebben elkaar tenslotte niet uitgezocht.

Wellicht kunnen ze op een gegeven moment wel blij zijn dat hun vader opnieuw geluk heeft gevonden bij jou - maar daar gaat tijd overheen. Overigens gebruik je het woord stiefmoeder. Zou ik niet doen als ik jou was. Je bent de vrouw van hun vader en geen stief moeder of vriendin van de kinderen!
baggal wijzigde dit bericht op 17-09-2019 16:52
0.14% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
17-09-2019 16:50
Ik heb een vriendin die getrouwd is met een man die 27 jaar ouder is Met zijn zoon en schoondochter heeft ze een hele goede band. De relatie met haar man is ook heel goed.
Ik zou gewoon vriendelijk zijn tegen de dochters van je man, dan komt de rest vanzelf.
Ja dat wil ik ook. De jongste dochter is best vriendelijk tegen mij dus dat is goed. De middelste zegt niet veel en komt ook het minst langs. En de oudste is zich flink aan het afzetten. En daar heb ik nog wat moeite mee.
Ik vind dat jullie (bij de eerste reacties, want tegen de tijd dat mijn reactie was getypt stonden er ook andere inzendingen op het scherm) tegen iemand die het goed bedoelt en zeker wil proberen, onsympathiek zijn. Wat is, is en iedereen heeft het recht om zijn leven te leven zoals ie zelf denkt dat het goed is.

TO, ik denk dat er een hele grote rol is weggelegd voor jouw man. Hij is degene die de kinderen al hun hele leven kent, en weet hoe hij ze moet aanpakken.
Ik ben geen stiefmoeder, maar denk dat je op de achtergrond houden wat opvoeding betreft, al belangrijk is. Laat de vader hen maar verbieden, toespreken, straffen.

Ik zou proberen meer vriendin dan stiefmoeder te zijn en hou er ook rekening mee dat ze allemaal nog met pubertijd bezig zijn. Verlies daarom het vertrouwen niet en denk dat ze ook nog aan de jaren van verstand komen.

Ik wens je toch een gezellig gezin en veel succes in je moeilijke taak (want dat geloof ik wel, dat het niet makkelijk is en zal zijn).
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 17-09-2019 16:57
6.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wees niet zo vastbesloten om het gezellig te maken. Die meiden zitten kennelijk nu nog niet op jou te wachten. Dus stel je bescheiden op, informeer eens bij ze naar de dingen die hun bezig houden en houd je een beetje op de vlakte. Misschien ontwikkel je dan langzaam maar zeker een band met ze, maar geef het tijd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
:zzz:
Try again
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
17-09-2019 16:52
Ik vind dat jullie (bij de eerste reacties, want tegen de tijd dat mijn reactie was getypt stonden er ook andere inzendingen op het scherm) tegen iemand die het goed bedoelt en zeker wil proberen, onsympathiek zijn. Was is, is en iedereen heeft het recht om zijn leven te leven zoals ie zelf denkt dat het goed is.

TO, ik denk dat er een hele grote rol is weggelegd voor jouw man. Hij is degene die de kinderen al hun hele leven kent, en weet hoe hij ze moet aanpakken.
Ik ben geen stiefmoeder, maar denk dat je op de achtergrond houden wat opvoeding betreft, al belangrijk is. Laat de vader hen maar verbieden, toespreken, straffen.

Ik zou proberen meer vriendin dan stiefmoeder te zijn en hou er ook rekening mee dat ze allemaal nog met pubertijd bezig zijn. Verlies daarom het vertrouwen niet en denk dat ze ook nog aan de jaren van verstand komen.

Ik wens je toch een gezellig gezin en veel succes in je moeilijke taak (want dat geloof ik wel, dat het niet makkelijk is en zal zijn).
Dankje wel voor je woorden. Ik had niet verwacht dat iedereen mij gelijk begon af te snauwen. Misschien wil ik het ook te graag. Mijn moeder had altijd wisselen de contacten met mannen, dus ik wil een stabiele vorm van liefde voor die meiden creëren. Ik weet dat ik tamelijk jong ben en als het anders kon had ik hier ook niet voor gekozen. Maar ik hou echt van mijn man en ik wil een goede leefomgeving scheppen zodat zijn dochters zich altijd welkom voelen bij ons thuis.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwKoekepeer schreef:
17-09-2019 16:50
4 jaar.
Ik probeer meiden dagjes te organiseren. Dan gaan we met zn 4en onze nagels doen.
Oef dat klinkt mij wat geforceerd in de oren. Weet je zeker dat die 3 meiden daar echt op zitten te wachten? Is het niet beter om je gewoon neutraal op te stellen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
17-09-2019 16:57
Oef dat klinkt mij wat geforceerd in de oren. Weet je zeker dat die 3 meiden daar echt op zitten te wachten? Is het niet beter om je gewoon neutraal op te stellen?
Misschien kom ik iets te sterk over. Maar ik dacht als ik niets zou doen dat ze mij kil en afstandelijk zouden vinden.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
17-09-2019 16:52

Laat de vader hen maar verbieden, toespreken, straffen.

Ik zou proberen meer vriendin dan stiefmoeder te zijn en hou er ook rekening mee dat ze allemaal nog met pubertijd bezig zijn. Verlies daarom het vertrouwen niet en denk dat ze ook nog aan de jaren van verstand komen.
Straffen..?! O_O

Die kinderen hebben ook recht op hun eigen emotie en je kan niet verwachten en mag niet verwachten dat iedereen juichend de tent doorgaat bij dit soort situaties en aparte constructies. De kinderen van mijn man moesten enorm wennen aan het feit dat hun vader een andere vrouw had - die ook nog eens jaren jonger was en uit het buitenland kwam. Voor zijn dochter is dit een proces van jaren geweest. Op mijn beurt kon ik niet verwachten dat ik opeens met open armen ontvangen zou worden. Dat deed soms verdomd veel pijn - maar ik begreep het wel. Omgedraaid zou ik, zeker in het begin, ook raar op staan te kijken als mijn pa een veel jongere vrouw zou hebben.

Ik denk TO - dat jij je verwachtingen voor nu moet bijstellen. Die kinderen hebben jou niet uitgezocht maar zitten, zo lijkt het, wel met jou opgescheept. Uiteindelijk hebben die kinderen niets te willen, maar om te denken dat je nu terstond "happy family" kan spelen... dat gaat 'em gewoon niet worden - ondanks je goede intenties. Met tijd en heel veel geduld kan het veranderen maar je kan het niet afdwingen. En ik hoop dat je man ook af en toe iets met zijn kinderen apart doet zonder jou daarbij te betrekken.

En -off topic- voorts hoop ik dat jouw man ingeval van vroegtijdig overlijden ook iets voor de kinderen heeft geregeld.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk, zoals hierboven ook al benoemd, dat je je meer als vriendin moet opstellen en jezelf niet zien als stiefmoeder. Wie weet heb je wel wat dingen gemeen met de oudste. Fan van dezelfde band of festivals bijvoorbeeld? Allebei fan van dezelfde films? Wellicht kun je een gezamenlijke interesse vinden en daar op voort borduren, dat je er samen op uit gaat om te doen wat jullie allebei leuk vinden :) Dat schept een band denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
17-09-2019 17:01
Straffen..?! O_O

Die kinderen hebben ook recht op hun eigen emotie en je kan niet verwachten en mag niet verwachten dat iedereen juichend de tent doorgaat bij dit soort situaties en aparte constructies. De kinderen van mijn man moesten enorm wennen aan het feit dat hun vader een andere vrouw had - die ook nog eens jaren jonger was en uit het buitenland kwam. Voor zijn dochter is dit een proces van jaren geweest. Op mijn beurt kon ik niet verwachten dat ik opeens met open armen ontvangen zou worden. Dat deed soms verdomd veel pijn - maar ik begreep het wel. Omgedraaid zou ik, zeker in het begin, ook raar op staan te kijken als mijn pa een veel jongere vrouw zou hebben.

Ik denk TO - dat jij je verwachtingen voor nu moet bijstellen. Die kinderen hebben jou niet uitgezocht maar zitten, zo lijkt het, wel met jou opgescheept. Uiteindelijk hebben die kinderen niets te willen, maar om te denken dat je nu terstond "happy family" kan spelen... dat gaat 'em gewoon niet worden - ondanks je goede intenties. Met tijd en heel veel geduld kan het veranderen maar je kan het niet afdwingen. En ik hoop dat je man ook af en toe iets met zijn kinderen apart doet zonder jou daarbij te betrekken.

En -off topic- voorts hoop ik dat jouw man ingeval van vroegtijdig overlijden ook iets voor de kinderen heeft geregeld.
Dankje voor je reactie. Ik wil alles behalve de boze stiefmoeder zijn, dus ik probeer het gezellig te maken. Maar misschien moet ik het gewoon zo laten. Ja alles gaat naar zijn dochters als hij komt te overlijden. Dat wilde ik zelf ook. Ik zou niet willen dat ze mij zagen als één of andere golddigger.
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
17-09-2019 17:03
Ik denk, zoals hierboven ook al benoemd, dat je je meer als vriendin moet opstellen en jezelf niet zien als stiefmoeder. Wie weet heb je wel wat dingen gemeen met de oudste. Fan van dezelfde band of festivals bijvoorbeeld? Allebei fan van dezelfde films? Wellicht kun je een gezamenlijke interesse vinden en daar op voort borduren, dat je er samen op uit gaat om te doen wat jullie allebei leuk vinden :) Dat schept een band denk ik zo.
Ja ik probeer het. Het is echt zo'n stoere punkmeid dus er zijn niet veel draagvlakken. Ze komt soms ook veel volwassener over dan moi dus maakt de dynamiek ook erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwKoekepeer schreef:
17-09-2019 17:08
Dankje voor je reactie. Ik wil alles behalve de boze stiefmoeder zijn, dus ik probeer het gezellig te maken. Maar misschien moet ik het gewoon zo laten. Ja alles gaat naar zijn dochters als hij komt te overlijden. Dat wilde ik zelf ook. Ik zou niet willen dat ze mij zagen als één of andere golddigger.
Gewoon niet proberen het te forceren... Echt. Jullie hebben elkaar niet uitgezocht. Bij de dochter van mijjn man heeft het bijna 8 jaar geduurd voordat de band enigzins hartelijk was en zij kon aangeven, ik citeer: "blij te zijn dat haar vader nu gelukkig is.." Daarvoor werd ik wel gedoogd hoor, maar stond ze ook niet echt open voor een warme band en had ik dat gewoon te slikken.

Zij heeft inmiddels kinderen en ik heb met mijn man een kind - en dat gaat allemaal goed en onderling ook (alleen als je er over nadenkt is het een aparte constructie - die -voor ons- werkt). En goed dat er wel iets geregeld is voor zijn kinderen in het niet ondenkbare geval dat jouw man eerder komt te overlijden. Als ik jouw man was zou ik mijn kinderen daar wel over geinformeerd hebben overigens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven