Kinderwens in de wacht

13-11-2020 17:24 449 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben voor advies, maar... Ik heb een kinderwens en ik ben er klaar voor. Ik ben inmiddels 30 jaar oud. Zo'n 3 jaar geleden was ik er al klaar voor. Dit heb ik mijn vriend toen ook laten weten. Hij en ik hebben een relatie sinds 2014 en wonen sinds 2016 samen. Hij liet me toen weten er nog niet klaar voor te zijn. Op dat moment was hij nog studerende, terwijl ik al sinds mijn 21e werkende ben. Hij is afgelopen zomer afgestudeerd en werkt nu.

Ik heb het toen laten rusten. Ik had hem laten weten hoe ik erin stond, en dat was voor mij voldoende. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik het onderwerp opnieuw ter sprake gebracht. Hij gaf opnieuw aan er nog niet klaar voor te zijn. Ik heb toen om uitleg gevraagd en hij vertelde me toen dat hij eerst zijn diploma wilde behalen, en geld wilde sparen om nog één verre reis te maken. Dat kon ik wel begrijpen, dus ik heb mijn kinderwens opnieuw even uit mijn hoofd gezet.

Inmiddels heeft hij zijn diploma op zak, maar ook een enorme studieschuld. Oftewel, die reis zal even op zich moeten laten wachten. Hij hoopt de schuld in 2 jaar af te betalen. Dit heeft mij natuurlijk weer aan het denken gezet. Want, wat betekent dit? En daarom wil ik het onderwerp aankomend weekend opnieuw ter sprake brengen. Ik wil duidelijkheid en weten waar ik aan toe ben. Het liefst wil ik niet langer wachten, en er gewoon voor gaan. Maar ik wil hem ook niet onder druk zetten, want dat werkt bij hem altijd averechts.

Iemand advies, ervaring? Het feit dat mijn moeder al voor haar 40e in de overgang zat, maakt me er ook niet bepaald gerust op. Of, het feit dat ik 2 mensen in de familie heb waarbij het ook niet van een leien dakje gaat.
iones schreef:
15-11-2020 13:00
Hier een kinderloze die eigenlijk nog liever dood gaat dan afhankelijk te zijn van de zorgen van anderen.
Alle keuzes die mensen maken, doen ze uit egoisme. Een mens wil namelijk gelukkig zijn en streeft daar naar. En dat doe je niet door jezelf te verloochenen. Geen kinderen willen is egoistich, dat ook ja. Maar wel kinderen willen ook, maar nog iets meer. Omdat het laatste meer impact heeft op de wereld. Dat kun je toch niet ontkennen?

Maar goed, bepaalde mate van egoisme is dus gewoon nodig. Het bestaat immers niet voor niets. Je moet er alleen niet in doorslaan.
Heb je al e.e.a. geregeld voor euthanasie?
Afhankelijk van de zorg van anderen gaat namelijk veel verder dan het moment waarop iemand je billen moet afvegen. Het gaat om een heel collectief stelsel waarbij je altijd afhankelijk bent van anderen. Die achter de kassa van de supermarkt staan, bij de benzinepomp, bij de autogarage, etc. En op een moment in je leven gaat het dan met name om de generatie kinderen die jij uit principe niet hebt willen krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
15-11-2020 16:05
Ach redbulletje, stop toch met dat eeuwige doorzagen over de economie en het invullen van wat TO haar vriend al dan niet bedoelt volgens jou. We weten allemaal dat jij geen kinderwens hebt, prima. Maar stop gewoon met dit topic te vervuilen.
Waarom zagen jij en anderen dan door over die vent zsm een kind opdringen en voorhouden dat die wereldreizen ook wel met gezin kunnen? Daarmee vul je ook in voor TO. De ene mening doet niet onder voor de andere. Het is aan TO om haar vriend duidelijkheid te vragen.
koekie1980 schreef:
15-11-2020 15:10
En is dit dan alleen de schuld van die man?
Ze had zelf ook "op tijd" weg kunnen gaan....

Er staat toch nergens dat het de schuld van de man is? :roll: Soms loopt het leven gewoon zo. Hoewel het niet mijn post was lijkt het mij gewoon een voorbeeld voor TO dat het soms ook zo gaat en dat dat dus iets is waar ze rekening mee moet houden.
redbulletje schreef:
15-11-2020 15:02
Daar hebben we de dooddoener weer voor de zoveelste keer...
Geen dooddoener. Gaat prima. De een vindt het leuker, dan ander minder leuk.
redbulletje schreef:
15-11-2020 15:02
Daar hebben we de dooddoener weer voor de zoveelste keer...
En jouw dooddoener dan?

De kinderwens van iemand is net zo belangrijk als de niet-kinderwens van iemand.
2x
iones wijzigde dit bericht op 15-11-2020 16:58
99.18% gewijzigd
DS1971 schreef:
15-11-2020 15:31
Het gaat gewoon om respect voor andermans keuzes.

En hier in dit onderwerp vind ik het sowieso ongepast om hierover te beginnen. Prima als je daar een eigen onderwerp over wil beginnen, maar hier gaat het om de vraag van to.
Ik begrijp niet wat je me nu eigenlijk wilt vertellen.
-jolijn- schreef:
15-11-2020 16:11
Heb je al e.e.a. geregeld voor euthanasie?
Afhankelijk van de zorg van anderen gaat namelijk veel verder dan het moment waarop iemand je billen moet afvegen. Het gaat om een heel collectief stelsel waarbij je altijd afhankelijk bent van anderen. Die achter de kassa van de supermarkt staan, bij de benzinepomp, bij de autogarage, etc. En op een moment in je leven gaat het dan met name om de generatie kinderen die jij uit principe niet hebt willen krijgen.
Nog niet. Ik heb de leeftijd nog niet. Ik heb vooral angst voor alzheimer.
Maar ik begrijp dat jij vind dat ik alleen het collectief stelsel dien als ik kinderen krijg?
Ik vind zelf dat ik het vooral dien door ze niet te krijgen.

Maar goed, daar gaat het niet om. Wel of geen kinderwens, daar zijn argumenten voor en ook tegen en die gelden voor iedereen.
Maar het is een diepgaand gevoel dat zich niet echt laat leiden door argumenten. Het is iets wat diep in je zit. Ik heb de kinderwens zelf totaal niet.
Maar als een vrouw ze wél heeft, dan moet ze die achterna en haar kinderwens niet verloochenen. Want daar gaat ze spijt van krijgen als haren op haar hoofd en dan is het onomkeerbaar. Manlief kan nog een of andere doos vinden van 20 jaar jonger die genoegen neemt met een oude verrimpelde piemel die hem alsnog kinderen geeft en dan blijft de eerste vrouw met haar kinderwens met lege handen achter.

Ik vind het zo raar dat iedereen de ts aanvalt omdat ze haar vriend onder druk zet, terwijl toch algemeen bekend is dat een vrouw onder druk staat van de biologische klok! Zij kán geen jaren meer wachten, want dan komt er niets meer van.
Ik vind het niet verstandig om dat risico te lopen.
redbulletje schreef:
15-11-2020 16:16
Waarom zagen jij en anderen dan door over die vent zsm een kind opdringen en voorhouden dat die wereldreizen ook wel met gezin kunnen? Daarmee vul je ook in voor TO. De ene mening doet niet onder voor de andere. Het is aan TO om haar vriend duidelijkheid te vragen.
Die reizen kan hij nog maken als hij 50 is.
Denk je dat zij nog kinderen kan krijgen als zij 50 is?
iones schreef:
15-11-2020 16:56
Nog niet. Ik heb de leeftijd nog niet. Ik heb vooral angst voor alzheimer.
(1) Maar ik begrijp dat jij vind dat ik alleen het collectief stelsel dien als ik kinderen krijg?
Ik vind zelf dat ik het vooral dien door ze niet te krijgen.

Maar goed, daar gaat het niet om. Wel of geen kinderwens, daar zijn argumenten voor en ook tegen en die gelden voor iedereen.
Maar het is een diepgaand gevoel dat zich niet echt laat leiden door argumenten. Het is iets wat diep in je zit. Ik heb de kinderwens zelf totaal niet.
(2) Maar als een vrouw ze wél heeft, dan moet ze die achterna en haar kinderwens niet verloochenen. Want daar gaat ze spijt van krijgen als haren op haar hoofd en dan is het onomkeerbaar. Manlief kan nog een of andere doos vinden van 20 jaar jonger die genoegen neemt met een oude verrimpelde piemel die hem alsnog kinderen geeft en dan blijft de eerste vrouw met haar kinderwens met lege handen achter.

Ik vind het zo raar dat iedereen de ts aanvalt omdat ze haar vriend onder druk zet, terwijl toch algemeen bekend is dat een vrouw onder druk staat van de biologische klok! Zij kán geen jaren meer wachten, want dan komt er niets meer van.
Ik vind het niet verstandig om dat risico te lopen.

(1) nee, helemaal niet. Het was meer om je opmerking dat je liever doodgaat dan dat je afhankelijk wordt... maar we zijn vrij jong allemaal al afhankelijk van elkaar.
edit: ik hoor het jou niet zeggen, maar sommige anderen wel: dat níemand kinderen zou moeten nemen vanwege het milieu. dat levert vrij snel vrij grote problemen op.

(2) helemaal mee eens, en ook met de rest van je post. Ik vind ook dat TO op heel korte termijn een deadline mag stellen en het anders gewoon uit zou moeten maken en op een andere manier invulling zou moeten geven aan haar kinderwens.
Het zou het beste zijn voor het milieu als de hele mensheid verdween. Dat zou de redding betekenen van de wereld. Dat weten we allemaal.

De mens is het verachtelijkste diersoort dat er bestaat, en dat meen ik! Maakt zijn eigen leefomgeving kapot waar hij afhankelijk van is. Hoe dom kun je zijn.

Maar dat is een ander verhaal.
Het gaat nu over de individuele verlangens van mensen, en hoe die bij hun gevoel blijven, wat iets heel natuurlijks is.
iones schreef:
15-11-2020 16:49
Ik begrijp niet wat je me nu eigenlijk wilt vertellen.
Dat elkaar van egoïsme betichten de discussie niet leuker maakt.
iones schreef:
15-11-2020 17:06
Het zou het beste zijn voor het milieu als de hele mensheid verdween. Dat zou de redding betekenen van de wereld. Dat weten we allemaal.

De mens is het verachtelijkste diersoort dat er bestaat, en dat meen ik! Maakt zijn eigen leefomgeving kapot waar hij afhankelijk van is. Hoe dom kun je zijn.

Maar dat is een ander verhaal.
Het gaat nu over de individuele verlangens van mensen, en hoe die bij hun gevoel blijven, wat iets heel natuurlijks is.
Voor de aarde maakt het geen donder uit of de mens er wel of niet is.
DS1971 schreef:
15-11-2020 17:21
Dat elkaar van egoïsme betichten de discussie niet leuker maakt.
Het is niet betichten. We zijn allemaal in meerdere of mindere mate egoistisch omdat ze handelen naar ons gevoel, omdat we dicht bij ons zelf willen blijven. Egoisme heeft een functie: het beschermt je eigen welbevinden.
Ik vind alleen niet dat je eigen welbevinden ten koste van anderen moet gaan. Want dan sla je door in je egoisme.
Ik vind dat de vriend van de TS dat nu doet.
DS1971 schreef:
15-11-2020 17:22
Voor de aarde maakt het geen donder uit of de mens er wel of niet is.
Echt wel! Het zou gewoon beter zijn voor het milieu. De mens maakt het kapot.
Misschien een idee om een discussietopic te starten? Dit gaat een beetje veel voorbij aan het openingsbericht.
iones schreef:
15-11-2020 17:24
Het is niet betichten. We zijn allemaal in meerdere of mindere mate egoistisch omdat ze handelen naar ons gevoel, omdat we dicht bij ons zelf willen blijven. Egoisme heeft een functie: het beschermt je eigen welbevinden.
Ik vind alleen niet dat je eigen welbevinden ten koste van anderen moet gaan. Want dan sla je door in je egoisme.
Ik vind dat de vriend van de TS dat nu doet.
Misschien nieuws voor jou, maar de meeste mensen vinden het vervelend om egoïstisch genoemd te worden.
iones schreef:
15-11-2020 17:25
Echt wel! Het zou gewoon beter zijn voor het milieu. De mens maakt het kapot.
De aarde maakt het echt niets uit. Geen onzin verkopen.
DS1971 schreef:
15-11-2020 17:59
Misschien nieuws voor jou, maar de meeste mensen vinden het vervelend om egoïstisch genoemd te worden.
Dat is dan hun probleem, dat ze niet aan zelfreflectie kunnen doen en te hoog van zichzelf denken.
DS1971 schreef:
15-11-2020 18:00
De aarde maakt het echt niets uit. Geen onzin verkopen.
Ik verkoop geen onzin, maar geloof jij wat het beste in jouw straatje past, ik hou je niet tegen. Nu klaar? We gaan het niet eens worden namelijk.
dat kind komt wel groot hoor, of je nu twee tientjes meer per maand moet betalen aan die schuld of niet.

Hij wil gewoon geen kinderen met je, daar wringt de schoen
iones schreef:
15-11-2020 16:56
Dat eerste is geen vanzelfsprekendheid. Hij kan ziek worden, dood gaan, of de wereld kan er nog verrotter aan toe zijn dan nu waardoor reizen niet meer kan door (burger)oorlogen en of strenge klimaatrestricties.

Afbeelding
ah jammer, topic gekaapt door milieu gekkies
evelien2010 schreef:
14-11-2020 20:12
Ik ken een vergelijkbare situatie. Stel bleef ook iedere keer uitstellen. Eerst nog carrière maken, toen promotie, een extra studie erbij oh ja een ander huis. Tussendoor een boel reizen. Iedere keer was er weer wat terwijl zij best wilde maar ook niet doorzette. En hij iedere keer met nieuwe plannen en meer uitstel kwam.

Ze waren al midden 30 toen er opeens wel tijd was. En toen bleek het niet meer zomaar te kunnen. En leeftijd speelde daar zeker een rol bij. Heel medisch traject in en miskramen etc. Uiteindelijk heeft dit een enorme weerslag op hun relatie gehad en zijn ze uit elkaar gegaan. Heel erg verdrietig. Zeker omdat hij een jaar later een andere (jongere) vrouw had die er geen gras over liet groeien en meteen zwanger van hem raakte. Hij gaf aan zijn wilde jaren en reizen gehad te hebben. Eerste vrouw is berooid achter gebleven en voor haar was het te laat om nog kinderen te krijgen.
Daar was zijn dan toch ook bij? Zij bleef dan toch ook uitstellen omdat ze eerst aan andere zaken prioriteit gaf, dus dat ze berooid is achtergebleven heeft ze ook wel aan zichzelf te danken.
Sjaantje37 schreef:
15-11-2020 18:07
Daar was zijn dan toch ook bij? Zij bleef dan toch ook uitstellen omdat ze eerst aan andere zaken prioriteit gaf, dus dat ze berooid is achtergebleven heeft ze ook wel aan zichzelf te danken.
Dus wat moet de TS hieruit leren?
Ze kan het beter uit maken.
RickDalton schreef:
15-11-2020 08:53
ach welnee das een fabeltje waar je in bent gaan geloven omdat je zelf op het verkeerde schip zit (titanic)

de kinderloze heeft genoeg geld gespaard (105.000 per kind tot zijn 18e) om zichzelf te bedruipen en heeft daar niemands kinderen voor nodig

En ondertussen vervuild en vernietigd het gezin met kinderen vrolijk het milleu en geniet deze nog steeds onterecht veel belastingvoordelen. de vervuiler mag wel eens betalen stelletje vernietigers van de planeet!

..zo en nu back on topic want dit gaat anders ontaarden :-D
Hebben ze dat dan weer niet uit gegeven aan reizen, luxe producten en weet ik veel niet wat. Denk niet dat elke kinderloze 105.000 euro op zijn rekening heeft staan.
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 15-11-2020 18:29
0.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven