Kinderwens

05-06-2020 15:01 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dilemma is als volgt.

Ik heb een vriend die 17 jaar ouder is. We zijn elkaar tegengekomen op een game, niet wetende van onze leeftijdsverschil en aan de praat geraakt.
Het klikte zo goed dat we verder zijn gegaan, en uiteindelijk ook naar de leeftijd hebben gevraagd. Natuurlijk schrokken we beidde van het leeftijdsverschil. Het was niet niks. Maar na beidde de voor en tegen tegenover elkaar gezet te hebben, besloten we gewoon te gaan daten.
En het klikte zo erg! We hebben elkaar echt in elkaar gevonden.

Maar nu...

Ik heb vanaf het begin gezegd ik heb altijd vroeg moeder willen worden, vanaf mijn zestiende riep ik het al.
Dit is ook een van de eerste dingen die ik heb gezegd. En hij stond open, hij heeft zelf al 2 kinderen maar wou toch nog wel graag met mij een kindje.

Nu vanwege covid zijn we weer terug in een long distance relatie. En dat eist soms nog wel is zijn tol.

Hij zegt dat hij mij tegen houd, mij geen toekomst kan bieden. Hierdoor laat hij mij los en drijft hij mij ook echt weg. Dit doet heel veel pijn en hoe vaak ik ook zeg dat ik hier natuurlijk 100% over heb nagedacht en alle forums heb afgelopen voor ik me in de relatie storte. Ik vind dit niet eerlijk tegenover mij.

Nu is dit opgelost hij heeft inderdaad aangegeven dat dit niet eerlijk is. En dat hij met zijn gevoel ipv verstand moet denken.

Maar dan als kers op de taart. Hij wil geen kind meer.
Iets waarover ik in het begin duidelijk ben geweest te willen. En wat mijn droom is. Waar we plannen in hebben gemaakt en over gesproken hebben. Hij kon niet wachten ik kon niet wachten. Liep tot mijn grootste verbazing zo de deur uit.

Ik weet niet wat ik moet doen, nu wordt er gezegd nu is de tijd niet. Waar ik achter sta laten we eerst maar een baan en een huis hebben. Maar we zitten wel aan een tijdslimiet waarin hij wil zitten.

Ik krijg het antwoord er niet meer uit ja of nee is het niet ik krijg nu alleen misschien maar met meer neiging to nee.

Wat moet ik doen!?!
Los van deze verrassende Canada-wending, het leeftijdverschil en de ex die de beentjes niet bij elkaar kan houden: deze man wil niet! De rest is allemaal ruis. Geef je kinderwens voorrang en laat deze man gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet.
Jij wilt wel.
Hij is heel eerlijk en klinkt erg verstandig.
Alle jaren die je doorbrengt met deze man, kun je niet doorbrengen met een ander die wel dezelfde wensen heeft in het leven.

Ben je bang dat je geen ander zult vinden? De kans dat je geen ander vindt als je het nu uitmaakt, is veel kleiner dan de kans dat je uiteindelijk over 10 jaar kinderloos én zonder man zit, als je blijft.
kersensnoep wijzigde dit bericht op 05-06-2020 19:41
3.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat deze man iemand van zijn eigen leeftijd zoeken.

En ga jij es om je heen kijken naar wat de wereld nog meer te bieden heeft, behalve je zo jong mogelijk vastleggen aan kinderen. Mijn hemel.
Such fun!1
Wat naar om iemand te dumpen om O-benen, daar kun je niks aan doen.

Maar Canada vind ik een leuke touch. Ik heb me bedacht, dit gaat een succes worden.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil volgens mij van de relatie af, met de reden "het ligt niet aan jou maar aan mij, ik hou je tegen in het leven", en jij hebt gereageerd door dat simpelweg niet te accepteren. Hij zal best wel van je houden dus hij dumpt je niet maar komt met een betere: "Ik wil toch geen kind meer", en inderdaad, dat lijkt het juiste effect te hebben.
Stel dat je hem nu zegt dat je er vrede mee hebt en toch bij hem wil blijven....zou hij dan binnenkort vertellen dat hij nog met drie vrouwen getrouwd is ofzo? Wat is er nodig om jou te laten afhaken?
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat hij zijn verstand teruggevonden heeft.
Ik heb het idee dat je kinderwens zo groot is en iets wat je z.s.m. wilt dat je genoegen neemt met deze man.

Maar het verschil in leeftijd is echt heel groot. En een oudere vader is niet altijd prettig als kind zijnde. Ik ben midden twintig, terwijl mijn vader al in de 70 is. Dat is geen fijn gevoel, dat ik me nu al een beetje zorgen moet maken om zijn gezondheid en me soms afvraag of hij z'n kleinkind mee zal maken.

Je bent nog zo jong, je hebt nog alle tijd om iemand te zoeken voor een meer ideale situatie om een relatie mee te beginnen. Is dit je eerste relatie? Want ik was maar een paar jaar jonger dan jou toen ik mijn eerste relatie kreeg, en ik dacht ook dat hij 'the one' was. Gelukkig ging dat snel uit en liep ik een veel leukere man tegen het lijf.

Een kind krijgen is niet zomaar wat, en je wilt dat toch kunnen delen met iemand die er net zo'n sterke drang naar heeft als jij? En niet iemand die je met hand en tand moet overtuigen? En zie je het voor je als je je kindje hebt, en jij de enige bent die er mee bezig is? Of bij elk dingetje hij zegt,' Tja, JIJ wilde dat kind...'?
Zet die roze bril af en denk eens goed na.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem hetzelfde voorgelegd als hij bij mij in het begin van de relatie.

Als je met mij wilt zal je de packagedeal moeten nemen.

Het is of mij en een kind
Of
Onze wegen scheiden

Deze keuze heb ik toen ook moeten maken om met hem een relatie aan te gaan.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties, sommige had ik echt even nodig.

Het doet pijn. En stiekem hoop ik dat die vreugde die er eerst was terugkomt. Maar inderdaad de wens om een kind te krijgen op te zeggen wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 15:55
Ik ben 21 hij is 38

Hij heeft het idee mijn jonge jaren tegen te houden. Zelf heb ik me altijd al willen settelen en niet vanwege hem maar ik ben nooit een feestbeest geweest. Meer lekker gewoon thuis en gezin gerelateerd.

We zijn nu 2 jaar samen.

Ik heb erover nagedacht om het opzij te zetten zijn kind is mijn kind. Maar ik kan het gewoon niet eens meer aan filmpjes te kijken van kersverse ouders. Iets wat ik nooit zou delen met hem maar zijn ex heeft dit wel gehad.
Hierdoor heb ik het gevoel in de toekomst daarop te gaan hikken.

Misschien moet ik hem wat tijd geven. Hij is vooral bang dat het kind hem niet in dank af zal nemen dat hij al zo oud is. En dat wij misschien uit elkaar groeien waardoor er een ander kind opgroeit zonder beidde ouders.
Zo oud vind ik 38 nu ook weer niet om nog een kind te nemen. Ik ken zat mensen die er nog tegen hun veertigste mee beginnen. Maar het moet van hem afhangen natuurlijk, niet van mij.

Hoe dan ook, ik zou in alle geval wel voor je kinderwens kiezen, TO. Je zegt wel dat zijn kind ook jouw kind is, wat heel fijn is enzo, maar je verlangt al nu zo lang naar kinderen en dan vast ook wel naar de ervaring om zwanger te zijn.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
05-06-2020 17:52
HIJ WILT NIET
Zonder t alsjeblieft.
Of doe je het om te "rellen".
Ik vind je reacties vaak erg grappig :-)
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
06-06-2020 01:05
Ik heb hem hetzelfde voorgelegd als hij bij mij in het begin van de relatie.

Als je met mij wilt zal je de packagedeal moeten nemen.

Het is of mij en een kind
Of
Onze wegen scheiden

Deze keuze heb ik toen ook moeten maken om met hem een relatie aan te gaan.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties, sommige had ik echt even nodig.

Het doet pijn. En stiekem hoop ik dat die vreugde die er eerst was terugkomt. Maar inderdaad de wens om een kind te krijgen op te zeggen wil ik niet.
Ik vind het dubbel dat je z.s.m. een kind wilt krijgen maar toch ook kijkt naar een studie. Hoe lang duurt die studie? Is je vriend dan niet een paar jaar verder?

En de quote: dit is natuurlijk heel anders TO :) Het gaat niet om 'een' kind, het gaat om zijn kind. Als jullie uit elkaar gaan is het kind nog steeds van hem, terwijl jij zijn kinderen nooit meer hoeft te zien. En als jij het kind in Canada hebt gekregen en opgevoed, ben je hoogst waarschijnlijk verplicht om in Canada te blijven voor co-ouderschap. Dan ben je alleen zonder familie of vriend, met een kind de helft van de tijd. Hou je hier rekening mee?
Alle reacties Link kopieren
hallohoihey567 schreef:
06-06-2020 07:22
Ik vind het dubbel dat je z.s.m. een kind wilt krijgen maar toch ook kijkt naar een studie. Hoe lang duurt die studie? Is je vriend dan niet een paar jaar verder?

En de quote: dit is natuurlijk heel anders TO :) Het gaat niet om 'een' kind, het gaat om zijn kind. Als jullie uit elkaar gaan is het kind nog steeds van hem, terwijl jij zijn kinderen nooit meer hoeft te zien. En als jij het kind in Canada hebt gekregen en opgevoed, ben je hoogst waarschijnlijk verplicht om in Canada te blijven voor co-ouderschap. Dan ben je alleen zonder familie of vriend, met een kind de helft van de tijd. Hou je hier rekening mee?
Nee natuurlijk niet zsm een kind. Natuurlijk wil mijn gevoel het maar mijn verstand zegt ook wel eerst studie en baan. Ik ben gewoon vanaf het begin duidelijk geweest een kind te willen hebben, en het liefst vroeg en niet wanneer ik bijna 30 ben.
Het hoeft van mij niet binnen nu en een jaar laten we eerst maar kijken of we wel echt bij elkaar passen.

Maarja al die woorden zijn nutteloos als hij het echt niet meer wilt
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
06-06-2020 09:33
Nee natuurlijk niet zsm een kind. Natuurlijk wil mijn gevoel het maar mijn verstand zegt ook wel eerst studie en baan. Ik ben gewoon vanaf het begin duidelijk geweest een kind te willen hebben, en het liefst vroeg en niet wanneer ik bijna 30 ben.
Het hoeft van mij niet binnen nu en een jaar laten we eerst maar kijken of we wel echt bij elkaar passen.

Maarja al die woorden zijn nutteloos als hij het echt niet meer wilt
Als je eerst een studie wilt afronden en een leuke baan wilt vinden waar je een beetje gesettled bent ben je zo 5-6 jaar verder. Dan vind ik je helemaal geen jonge moeder, en je vriend zeker wel een oude vader. Dan zou hij op zijn 44ste weer luiers moeten verschonen en brakke nachten etc. :) Onder jong moeder versta ik (en de meeste) eerder de leeftijd die je nu hebt denk ik :-D
forumdame2011 schreef:
06-06-2020 07:15
Zonder t alsjeblieft.
Of doe je het om te "rellen".
Ik vind je reacties vaak erg grappig :-)
Low key rellen :$
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 11:06
Low key rellen :$
:-)
Alle reacties Link kopieren
En, TO? Ben je al tot het inzicht gekomen dat dit 'm niet gaat worden?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
05-06-2020 17:49
Ehm, als je eindexamen doet ben je vaak 17, als ik naar de havo kijk. Dus was jouw vader 55. Lang geen 60 wil ik dat niet noemen..
Misschien dat je geen havo deed, maar kan wel natuurlijk. Als je vwo doet of wie weet een keer blijft zitten kan je ook zo 18jr zijn, soms zelfs 19.
haha ik deed vwo en was 17 en ik vind 55 en 60 echt wel een heel groot verschil. Toen mijn vader daadwerkelijk 60 was, was ik al 22 en had ik inmiddels twee diploma's (bachelor en master). Dus dan ben je al een hele levensfase verder...
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Normaal lees ik vaak mee op dit forum en nu wilde ik even reageren op dit topic, omdat ik zelf ook in dit schuitje heb gezeten.

Ik ben zelf begin 30 en mijn ex-vriend is 9 jaar ouder. Ik had een kinderwens en hij niet, omdat hij al twee kinderen had. Hij heeft geprobeerd om het anders te bezien, maar daar had hij wel tijd voor nodig. Die tijd wilde ik het niet geven, omdat het antwoord ook een nee kon zijn. Garanties had ik niet en daarom besloten uit elkaar te gaan na 8 maanden. Het doet heel veel pijn om een relatie te beëindigen, terwijl je veel van elkaar houdt. Maar een kinderwens moet je niet opzij zetten voor een man als die wens zo diep in je zit. Jij bent nota bene nog jong en je hebt nog alle tijd. Ik zou dan zeker niet op jouw leeftijd de kinderwens al opzij zetten. Zoals ik het lees wil hij geen kinderen en zal dit waarschijnlijk ook niet gaan veranderen. Dat risico moet je niet nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven