Kindje maken versus spannend seksleven

15-03-2009 20:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
He mensen!

Ik heb nodig tips nodig. Mijn vriend en ik zijn bezig met zwanger worden. Helemaal leuk, maar ik heb het idee dat ons seksleven eronder leidt. We hebben om de dag seks tijdens mijn vruchtbare periode, omdat dat beter schijnt te zijn voor het zaad. Het is dus eigenlijk een soort van planning. De spontaniteit is er echt niet meer. Na mijn eisprong hebben we allebei het gevoel van, ok dat zit er weer op. Het is echt wel lekker, dat is het probleem niet, maar ik mis nu wel wat in mijn seksleven. Heeft iemand tips, of herkent iemand dit?
ovulatietesten gebruiken? Weet je zeker op welke dagen je "moet", kun je de rest van de maand weer voor de leuk seksen. Hahaha.
quote:krokusje schreef op 15 maart 2009 @ 20:20:

ovulatietesten gebruiken? Weet je zeker op welke dagen je "moet", kun je de rest van de maand weer voor de leuk seksen. Hahaha.Hij ziet me al aankomen. Hij vind nu al dat ik er te veel mee bezig ben....
waarom zou je dan niet om de dag passionele seks kunnen hebben?

of moet je om zwanger te worden missionair houding aannemen?
Loslaten. Alleen seksen als je zin hebt, niet je vruchtbare dagen uitrekenen, niet expres vrijen als dat moet, niet persé om de dag vrijen. Zeker als je net begonnen bent vind ik dit al héél ver gaan, om de dag verplicht vrijen (en ook niet vaker want slecht voor het zaad).

Laat het los, hou je relatie leuk, begin niet aan de ovulatietesten (want daar wordt het alleen maar erger van) en je wordt echt vanzelf een keer zwanger. Je hoeft niet extra of anders te seksen omdat je toevallig een baby wordt. Een baby komt er ook van gewone seks, je hoeft er geen geplande seks voor te hebben.
Hoe lang zijn jullie gestopt met anticonceptie? Als het korter dan een maand of 10 is zou ik het loslaten. Gewoon sex hebben wanneer je zin hebt en niets forceren. Mocht het daarna niet gelukt zijn heb je nog tijd zat om "verplicht" te sexen.
Ik zou het écht dé afknapper van het jaar vinden als ik tegen man zou moeten zeggen 'nou liever, ik ben vruchtbaar, dus we gaan deze week om de dag seksen' en dat je dan 's avonds voor het naar bed gaan eigenlijk moe bent maar jezelf tóch bovenop je vent sleept omdat het alweer een dag geleden is.....
quote:Eowynn_ schreef op 15 maart 2009 @ 20:25:

Ik zou het écht dé afknapper van het jaar vinden als ik tegen man zou moeten zeggen 'nou liever, ik ben vruchtbaar, dus we gaan deze week om de dag seksen' en dat je dan 's avonds voor het naar bed gaan eigenlijk moe bent maar jezelf tóch bovenop je vent sleept omdat het alweer een dag geleden is.....Zou eerder libidokillend zijn dan libidoverhogend voor mij. Dus gewoon sexen wanneer je zin hebt in sex. Zeker als je nog maar net bezig bent is het helemaal niet nodig om het op vaste dagen, vaste tijdstippen en vaste momenten te doen. Dan lijkt het eerder op een verplichting dan ontspannen en genieten van elkaar
quote:Eowynn_ schreef op 15 maart 2009 @ 20:24:

Je hoeft niet extra of anders te seksen omdat je toevallig een baby wordt. .Ik wist niet je door seksen een baby kan worden

Ik zou het écht dé afknapper van het jaar vinden als ik tegen man zou moeten zeggen 'nou liever, ik ben vruchtbaar, dus we gaan deze week om de dag seksen' en dat je dan 's avonds voor het naar bed gaan eigenlijk moe bent maar jezelf tóch bovenop je vent sleept omdat het alweer een dag geleden is.....Ik snap jullie volkomen. We zijn nu 6 maanden bezig en hebben er in het begin ook best luchtig over gedaan. Toen we nog niet hadden besloten zwanger te willen worden had ik gedacht alleen te stoppen met de pil en daarna wel te zien, maar het is gewoon anders nu. Loslaten zal moeilijk zijn voor mij, omdat het wachten gewoon killing is. Elke maand weer (ook al vinden jullie 6 maanden niet lang) beseffen dat het niet is gelukt is niet echt leuk. Daarom liever zsm voor mij en voor hem ook. Ik kan het wel fake loslaten en hem om de tuinn leiden...
quote:_discovery_ schreef op 15 maart 2009 @ 20:41:

[...]

Ik wist niet je door seksen een baby kan worden tja, je gaat er van kwijlen, he....
quote:_discovery_ schreef op 15 maart 2009 @ 20:41:

[...]

Ik wist niet je door seksen een baby kan worden Hahaha...ik las het ook al ja...hihi..
TO er zijn mensen jaren bezig kinderen te krijgen tot grote frustie omdat het niet lukt. En dit type mens komt op den duur bij de arts terecht en krijgt het verzoek te sexen op vruchtbare dagen enzovoorts. Als jij je zo druk maakt helpt dat denk ik ook niet om zwanger te worden.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 15-03-2009 20:45
Reden: wijziging
% gewijzigd
Zaad blijft best wel een tijdje leven in je baarmoeder, dus je hoeft echt niet spastisch rond je eisprong om de dag te gaan sexen. Als je geen ovutests gebruikt weet je sowieso niet precies wanneer je eisprong is. Er zijn wel modelllen voor, maar dat is het gemiddelde en misschien wijk jij wel af.

Gewoon een beetje relaxt doen in het begin lijkt me wel nuttig. Als het dan na lang proberen niet lukt, kan je nog altijd in overleg (!) getimed sexen.

Of heb ik het verkeerd begrepen en zijn jullie al langer bezig?
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Dushi74 schreef op 15 maart 2009 @ 20:44:

TO er zijn mensen jaren bezig kinderen te krijgen tot grote frustie omdat het niet lukt. En dit type mens komt op den duur bij de arts terecht en krijgt het verzoek te sexen op vruchtbare dagen enzovoorts. Als jij je zo druk maakt helpt dat denk ik ook niet om zwanger te worden.Ik denk dat dat best meevalt bij mij hoor. Ik heb meerdere mensen gesproken die zwanger proberen te worden en die net zolang bezig zijn als ik. Ik hoor niemand die geen rekening houdt met zijn cyclus...dus om nou te zeggen dat ik me zo druk maak....

Ik zou het écht dé afknapper van het jaar vinden als ik tegen man zou moeten zeggen 'nou liever, ik ben vruchtbaar, dus we gaan deze week om de dag seksen' en dat je dan 's avonds voor het naar bed gaan eigenlijk moe bent maar jezelf tóch bovenop je vent sleept omdat het alweer een dag geleden is.....Absoluut waar, maar als je 2 jaar bezig bent en volop aan de medicijnen zit waardoor je veranderd in een heks qua humeur (uberhaupt een wonder dat man nog sex wilde haha! ) omdat je anders geen eisprong hebt wil je wel...
Van een spannend seksleven komen baby's, van kindje maken geen spannend seksleven..

Eens met Eow. Lijkt me zo libidokillend, dat berekenende.
De enige die ik ken die rekening hielden met vruchtbaarheid dat waren mensen bij wie er problemen waren met ei dan wel spermaproductie. De rest van mijn omgeving heeft gewoon lekker gesexed als men zin had en waren gewoon zwanger geworden op een spontane manier.
jup, bespring je vriend laat hem goed zijn 'werk' doen, misschien schiet tie dan wel raak
Tja, worden/krijgen, wat is het verschil?

Ik snap het wel hoor, maar ik zou het als vent ook gruwelijk irritant vinden om opeens te merken dat vrouwlief ontzéttend vaak seks wil, en dan een paar dagen lang, en dat er de rest van de maand stúkken minder belganstelling is.

Nou moet ik niet piepen, ik ben 2x supersnel zwanger geworden, waarvan 1x ongepland, en ik vond dat wel zó relaxed, geen geplan, maar gewoon neuken en hóppa, jeetje, we krijgen een baby

Maar normaal gesproken duurt het écht geen jaren bij een normaal seksleven. Dat je in je achterhoofd hebt dat je zwanger zou kunnen worden snap ik, maar om je relatie goed en leuk te houden zou ik toch écht proberen om het even uit je hoofd te zetten.
Ik typ echt als een debiel, ekskjoes mie!
quote:Eowynn_ schreef op 15 maart 2009 @ 21:06:

Ik typ echt als een debiel, ekskjoes mie! gelukkig hebben we nog altijd de edit knop
anoniem_76352 wijzigde dit bericht op 15-03-2009 21:10
Reden: -a
% gewijzigd
Het lijkt bijna wel alsof iedereen hier nog nooit heeft geprobeerd om zwanger te raken. Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar ik kan me dit moeilijk voorstellen, omdat dit voor het eerst is dat ik dergelijke verhalen hoor. Degenen die spontaan hebben gesext zijn in mijn omgeving ook degenen die ongepland zwanger waren. Voor de rest wil iedereen weten die zwanger wil worden op welke dagen zij het beste seks kan hebben....
Natuurlijk, maar er is een verschil tussen weten waar je mee bezig bent en sexen omdat 'het moet'. Omdat zaad een tijdje blijft leven heb je met een gemiddeld sexleven toch altijd wel kans dat je raak schiet. Dat neemt niet weg dat je een keertje extra kan proberen rond je eisprong. Je kan ook zin krijgen als je het even probeert natuurlijk. En mocht dat niet het geval zijn, dan heb je die maand gewoon wat minder kans (of niet want tenzij je ovutests gebruikt weet je nooit precies wanneer je eisprong is geweest).
if we all light up, we can scare away the dark...
Oh, en bij de tweede ook geen geplande seks hoor. Ik weet natuurlijk wel ongevéér wanneer ik vruchtbaar ben, maar eerlijk gezegd hou ik daar geen rekening mee. Ook omdat ik bij dochter dacht níet vruchtbaar te zijn en het wél was

Weten wanneer je vruchtbaar bent lijkt me niet verkeerd, expres en gepland om de dag seks hebben en boos worden als het niet lukt om seks te hebben en de rest van de maand géén seks willen of er een klus van maken, dát is ongezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven