Kleine ergernis

06-11-2016 10:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb te kampen met een kleine ergernis in mijn relatie. Ik ben namelijk altijd diegene die goeiemorgen stuurt. Hij zegt dit heel leuk te vinden, ik doe dit ook graag, maar er is amper een dag dat hij dit doet. Overdag stuurt hij vaak 'zie je graag' of als hij weg is met zijn vrienden dat ik plots een lief sms'je krijg. Maar 's morgens nooit..

Oké, hij slaapt bijna elke dag langer dan ik. Maar vandaag zag ik dat hij vroeger wakker was dan mij en dan nog geen sms gekregen.. Jammer vind ik.. Zou ik dit ter sprake brengen of beseft hij niet dat dit voor mij wat irritant kan zijn?
Het is werkelijk de praat niet waard zeg. Get a life!
Normaal ben ik wel van het serieus nemen van ieders probleem, maar als je je hier serieus druk om maakt ben ik bang dat je echte problemen al helemaal niet aan zult kunnen.

Ik zou acuut met je willen ruilen, als dit mijn enige probleem zou zijn...
Jouw onzekerheid is niet zijn probleem.
Ik zie dit als een vorm van onzeker zijn.

Als je graag de bevestiging krijgt in de ochtend, dat snap ik op zich wel, maar probeer het toch te relativeren.

Heel simpel door te zeggen tegen jezelf: hij is een goede-middag-man.

Probeer met hem te praten en ondanks je onzekerheid, toch open te zijn over je gevoelens, zelfs als het onzin lijkt.

Dat is altijd nog beter dan jouw zorgen te gaan projecteren op zoiets als een ochtendgroet of bericht.

Op tijd proberen te praten, de gevoelens bloot te leggen, op tijd jezelf uiten, dan geef je de gevoelens minder kans om onderhuids te gaan woekeren.

Dus in mijn ogen kun je beter eerlijk voor je onzekerheid uitkomen, dan dat je bijvoorbeeld raar prinsessengedrag gaat vertonen.
Werk eerst aan je onzekerheid.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Waarom irriteer je je daaraan? Je schrijft dat hij vanuit zichzelf ook regelmatig een berichtje stuurt, het is niet zo dat je iedere keer het initiatief moet nemen.
Zo saai als je iedere ochtend een 'goedemorgen' sms krijgt. Of stuurt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik lees in je vorige topic dat je bloedonzeker bent wegens je vorige relatie. Daar kan je huidige vriend natuurlijk niets aan doen. Het probleem is niet zijn sms gedrag, het probleem zit bij jou. Daar zal je aan moeten gaan werken, anders kost het je deze relatie. Lijkt me nogal zonde, jou niet?
Misschien baalt hij er wel van dat hij 's middags altijd als eerste een appje moet sturen.
Was er niet een film waarbij een man zijn computer had geprogrammeerd om automatisch e-mailtjes te sturen naar z'n geliefde(n)? De man was onbedoeld hoffelijk en zijn geliefden blij dat hij aan hen had gedacht.

Ideetje voor je vriend
Ik heb ook een tijdje met iemand aangeklooid die dit soort dingen van mij eiste, deed ik dat niet werd standaard gevraagd of ik wel in mijn eentje wakker ben geworden vanochtend .

Als ik alleen was was het namelijk de moeite niet om even te melden dat ik wakker ben toch?

Zelfs als ik naar de sportschool ging vond hij het maar irritant dat ik uit gezet heb dat iedereen bij mij kan zien wanneer ik voor het laatst online ben geweest, (want ja, misschien zit ik wel ergens anders met mijn telefoon en heb ik even geen zin met hem te appen) zodat hij mij niet echt in de gaten kon houden.

Je kunt wel raden dat het nooit iets is geworden
Als dat je enige ergernis is... dan heb je een geweldige vent gevonden. Aan de meeste ontbreekt meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven