lastige situatie

16-02-2011 20:50 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

ik heb een lastige situatie die ik voor wil leggen.

Enige tijd geleden is er een nieuwe collega gekomen, op een andere afdeling. Ik heb hem niet vaak gezien, maar de keren dat ik hem zag had ik wel het idee dat hij mij zag zitten (ik hem ook)

Daarna ben ik ziek geworden en ben nu weer aan het werken (hetzij minimaal) en zie hem soms weer.

Helaas is er verkeerde info verspreid en is aangegeven dat ik afwezig was ivm prive-problemen (wat niet juist is)

Maar goed, dat terzijde al speelt het wellicht een rol.

Nu, waar het om gaat.

Na mijn afweizgheid kreeg ik te horen dat de afdelingen samengevoegd zouden worden.

Ik dacht; Super, kan ik hem een beetje leren kennen (praatje maken en zo, samen vergaderen)

Echter, ga ik waarschijnlijk naar een andere afdeling (ik mag kiezen, maar dit werk gaat niet soepel dus het lijkt me beter om naar de andere afd. te gaan waar ik nu deeltijd voor werk)

Nu denk ik wel jammer, want ik wilde liever hier blijven (zodat ik hem wat kon leren kennen)

Maar ik kan toch moeilijk daarom daar blijven?

Nu is het lastige dat als ik "wegga", we eigenlijk naar een ander deel van het pand zouden gaan (nu uitgesteld) maar dan komt er natuurlijk niks van terecht!

Wel stap ik niet nu over, maar zeg over een maand of 3/4.

Wel merk ik dat hij nu niks zegt (kijkt af en toe wel)

Maar het lijkt wel veranderd.(misschien omdat hij denkt dat ik prive-problemen heb?)

Maar aan de andere kant heb ik hem na mijn terugkomt ook geen aandacht geschonken en zelf bewust een paar keer genegeerd.

Maar vandaag merkte ik wel dat hij weer keek en alsof hij een beetje verlegen is en zich geen houding weet te geven.

Anyway, ik wilde dit even van me afschrijven.

Ik weet dat het niks wordt, maar de frustratie moest er even uit!
Trek gewoon de stoute schoenen aan en vraag het hem..
Zo ben ik niet en dan is ook niet handig, aangezien we toch in 1 bedrijf werken.(hij zelfs als coordinator)

Ik ben van de man die het initatief neem, al kan ik me ook voorstellen dat hij dat bij voorbaat niet wil op het werk.

Voel me alleen zo lullig, dat het zo gaat en ik geen eens een kans heb hem als collega te leren kennen.
daar zijn toch bedrijfsborrels voor?
werk en relaties is niet slim.

Ga voor je werk, zorg dat je daar die 40 uur per week (of whatever) een goede periode hebt, die je leerzaam en prettig vindt. Ik snap je dilemma slecht, vind het vreemd om zoiets belangrijks af te laten hangen van "iemand aardig vinden en misschien wel flirten".

Wanneer je ernaast interesse hebt in een relatie/affaire/whatever, laat daar geen keuze vanaf hangen over zoiets belangrijks als je werk, tenzij je dagelijks benaderd wordt door 60 headhunters als zijnde onmisbaar bij de concurrent. Ga dan liever rustig mailen/hyven/lunchen om te kijken of het inderdaad een man is die deugt, interesse heeft en leuk is.
Ow, en als hij je leuk vindt en interesse heeft, vindt hij je wel.

Al is het maar onder je balkon met een viool.

Of via de personeelsadreslijst, kerstborrel, krantadvertentie of je vriendin.
Borrels hebben we verder niet, wel 1 keer per jaar een uitje.

Maar dan moet ik er het hele jaar blijven en dat gaat hem niet worden.

Ben het met je eens, escorgot.

Ik kan wel even rekken nog, maar het zou dom zijn natuurlijk.

Alleen we lunchen niet samen, niks niet.

Ik zie hem alleen soms in de gang.

Met andere collega's maak ik altijd wel een praatje, maar goed die ken ik ook langer en zo.

Begin maart is er wel weer een overleg dat we samen zitten (1e keer) andere keer was ik er niet.

Maar ja, heb ik ook niks aan.

Vind ik eindelijk iemand leuk, kan het niks worden.

Nou ja, hij kan me mailen.

Maar dat doe je toch niet?

Zeker niet als nieuw-iemand.

Daarnaast denk ik ook dat hij denkt dat ik bezet ben (hij ziet me wel eens bellen in de gang)

Hij zegt niet eens meer hoi,maar daar deed hij voorheen ook wel twijfelachtig over. Ik heb het idee dat hij twijfelt of ik hem zie zitten.
Stel, je krijgt wel iets samen, kun je maar beter allebei op een andere afdeling werken.

Weet je, als het wat moet worden, komt dat wel. Ook als je niet op elkaars lip zit.
Een lastige situatie?

Vind ik niet hoor

Op je werk ben je om te werken

En niet om je te manoeuvreren in100 bochten om maar bij een leuke meneer waar je amper 3 woorden mee gewisseld hebt in de buurt te komen

Of denk ik nou weer heel ouderwets?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maar wel lastig als ik aan de andere kant van het gebouw zit, dan zie ik hem niet meer.

Heel ouderwets, Summerdance.
Iik vind wel dat je er veel te veel mee bezig bent, beetje eng.

Vraag of -ie van zijn vrouw een avondje mee uit mag met je (weet je meteen of ie single is) , vraag of je hem mag volgen op twitter om inspiratie op te doen over hem, vraag of hij een leuk lunchadres weet en of hij met je meewil OF hou erover op en ga lekker sporten, onbeperkt gamba's eten of dansen met je vriendinnen en lekker aan de slag op je werk en hou hem als fantasie.

Je hangt je leven op aan dromen en fantaseren over what if, zelfs je keuze over je carriere en denken aan een uitje dat nog maaaaaanden weg is!!
Organiseer zelf een of andere activiteit ter gelegenheid van - vul hier smoes in- bijvoorbeeld vertrek van de afdeling. Vraag hem met je stralendste glimlach of hij ook komt.
Nee, Summerdance denkt praktisch en jij bent niet professioneel. De werkvloer is bij uitstek ongeschikt voor relaties.
quote:aneliaa schreef op 16 februari 2011 @ 21:10:

Maar wel lastig als ik aan de andere kant van het gebouw zit, dan zie ik hem niet meer.

Heel ouderwets, Summerdance.

Hoezo lastig?

Je stapt op hem af en zegt:

hallo collega, zin om wat te gaan drinken?

En als hij nee zegt komt het alleen maar HEEL goed uit dat hij aan de andere kant van het gebouw werkt!
Ik ben wel professioneel, Aubrey.

Daar kun op basis hiervan niet over oordelen.

Mijn werk leidt er niet onder, hoor!

Dat gaat hem niet worden, Summerdance!

Ik zit er nog wel even, hoor.

Straks blijven we zitten waar we zitten, hahaha!

Escorgot, verder ben ik er niet mee veel bezig en doe niks om hem vaker tegen te komen (heb hem zelfs genegeerd)

Maar weet nu wel dat ik een paar keer bij een vergadering ga zitten, misschien wat toenadering zoeken WEET IK VEEL!!

Hoogstwaarschijnlijk niks.

Maar lief dat jullie reageren!
Hem uitnodigen voor lunch? Op mijn werk is het vrij gewoon om met allerlei collega's te lunchen.
quote:aneliaa schreef op 16 februari 2011 @ 21:04:

Borrels hebben we verder niet, wel 1 keer per jaar een uitje.

Maar dan moet ik er het hele jaar blijven en dat gaat hem niet worden.

Ben het met je eens, escorgot.

Ik kan wel even rekken nog, maar het zou dom zijn natuurlijk.

Alleen we lunchen niet samen, niks niet.

Ik zie hem alleen soms in de gang.

Met andere collega's maak ik altijd wel een praatje, maar goed die ken ik ook langer en zo.

Begin maart is er wel weer een overleg dat we samen zitten (1e keer) andere keer was ik er niet.

Maar ja, heb ik ook niks aan.

Vind ik eindelijk iemand leuk, kan het niks worden.

Nou ja, hij kan me mailen.

Maar dat doe je toch niet?

Zeker niet als nieuw-iemand.

Daarnaast denk ik ook dat hij denkt dat ik bezet ben (hij ziet me wel eens bellen in de gang)

Hij zegt niet eens meer hoi,maar daar deed hij voorheen ook wel twijfelachtig over. Ik heb het idee dat hij twijfelt of ik hem zie zitten.Je weet toch helemaal niet of hij leuk is?
In feite gaat men hier meer per afdeling, maar op zich snap ik je idee. Ik heb ook wel eens met andere gelunched, maar die kende ik toch enigszins.
Leuk op het 1e gezicht (flauw, hoor), maar misschien is het wel een kwal.

Maar ja op basis van een "hoi" kan ik ook niet oordelen.
quote:aneliaa schreef op 16 februari 2011 @ 21:22:

Dat gaat hem niet worden, Summerdance!

Ik zit er nog wel even, hoor.

Straks blijven we zitten waar we zitten, hahaha!

Huh, dus omdat jullie nog met elkaar gaan werken kan je hem niet uitnodigen voor een drankje?

Mijn god dan mag ik wel ontslag nemen morgen, ik ga regelmatig met mijn mannelijke collega wat drinken op vrijdag...

Ik zei drankje hè, niet een huwelijksaanzoek!
Tsja, als dat bij jullie gebruikelijk is, snap ik dat wel.

Pff...

Ach, het kan toch niks worden.

Ik zal hem maar negeren (de keren dat ik hem zie)
dus
Eerst doe je zo dramatisch om carriere of liefde, en nu doe je dramatisch sjokkend over "dan negeer ik het wel"

Kwijn, kwijn.... Go for it or let go.

Het klinkt behoorlijk kinderachtig en obsessed, waar gaat dit over?

Hoe oud ben je? Of ben je stiekem Smurfje?
Ik kan weinig doen, he.

Vind het jammer, dat is alles.
Als jij hem zo af en toe bewust negeert vind ik het niet heel raar dat hij nu anders doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven