** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat een lekker lekker mailtje! Die Box van jou is stiekem niet alleen lekker maar ook leuk!

(ik hou helemaal niet van Acda en de Munnik, ik hou niet eens van Nederlandstalig en niet van blues en ik hou ook niet van mondharmonica. Maar alles wat van toepassing is komt binnen en nu vind ik dit opeens mooi)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
MZ, ik ging dan gewoon hele erge ruzie maken. Of huilen.

Gewoon uit frustratie, en 'dat hij mij niet begreep' omdat 'hij toch niet weet hoe ik leef'.

En daar kon mijn meneer dan niks mee, behalve verbetering beloven. Tot het moment dat we weer op dat punt zaten. En dan weer het kringetje rond.

Maar eigenlijk hadden we nooit echt inhoud tijdens onze msn-sessies. Terwijl je wel 1001 keer per dag denkt Dat moet ik hem vertellen, dit moet hij weten, dit ga ik delen. Toch doe je dat niet.

Want het is net als een grap in een situatie navertellen: je had erbij moeten zijn.
Nemo, wat een goed mailtje (en ik zie nu een hysterisch lachende Marokkaan in een collegezaal voor me).

Spijker, jippie we hebben een verschil in muzieksmaak. Al geef ik het niet graag toe: ik vind Acda en de Munnik stiekem leuk. Ik wist ook eigenlijk al dat we nu ein-de-lijk een verschil zouden hebben ontdekt. En ik wist eigenlijk ook wel dat Nemo de tekst ook zou posten. Ik ben net Nostradamus.
Even rechtzetten: ik huil niet zozeer om hem hoor!

Maar idd, ff alles samen...

Had gisteren echt een trillende onderlip dag Huilen stond me nader dan het lachen. Gezeik met mn paiq date (waar ik dan echt niet wakker van kan liggen, maar het zeurt toch) en dan Box waarvan ik dan denk: heb ik me dan zo vergist? Het was ook prima dat ie teruggemaild had dat ie geen zin had om naar Mburg te komen, maar dat ik welkom was in Brussel. Prima. Of helemaal niet, ook prima. Maar iets. Dat ie dan zo iets liefs mailt raakt me op 1 of andere manier. Zeker omdat ik nooit one-night-stands doe en ik ook niet weet hoe dat normaal gaat. Heb lang zitten twijfelen of ik uberhaupt het woord "klik" erin moest zetten, want tot nu toe heb ik het heeeeeeeel oppervlakkig gehouden. Het gaat om de sex. Punt.

Hmm deze mail maakt het dan wel wat moeilijker. Hij moet ook weer niet te dichtbij komen...

Het biljft een 22 jarige Marokkaan (ok, half) met goude kettinkjes en een blokjesbuik. Men oh mn wat fout
En ik vind Acda en de Munnik ook leuk!

Net als Marco....

Deze heb ik echt grijs gedraaid:

Kijk naar buiten door het raam

Zie me staan hier in de sneeuw

Ik ben gekomen om te lachen

Om de blunder van de eeuw

Laat je man maar rustig slapen

Hebben wij even de tijd

Blijf maar warm bij het raam staan

Ik wil alleen even wat kwijt

Of eigenlijk wil ik wat weten

Heb je nu alles wat je wou?

Werd je wakker met een glimlach?

Zegt ie vaak: 'Ik hou van jou'?

Houdt ie je vast als je soms bang bent?

Kent hij je angst en je verdriet?

Alleen maar schudden met je hoofd, lief

Logisch dat je me verliet

Ik ga weg

Ik ga lopen tot de zon komt

Ik ga weg

Tot de zon me achterhaalt

Lopen tot de zon komt

Tot ie straalt

Blijf maar binnen, het is goed zo

'k Wou je zien, als laatste keer

Wat we samen vroeger droomden

Weet de helft van ons niet meer

Ik hoop dat je gelukkig wordt

Ik hoop dat ik me niet vergis

Ik hoop dat ik gelukkig word

Nu ik zie wat ik zo mis

Ik ga lopen tot de zon komt

Tot de zon me achterhaalt

Lopen tot de zon komt

Tot ie straalt

Toen het uit ging met mijn ex voor Habibi. Die liever met iemand trouwde uit zijn eigen cultuur. En toen ik besloot om gewoon zelf weg te gaan, naar Turkije. Naar de zon.

Denk ik nog weleens als ik me kut voel: ik ga gewoon lopen tot de zon komt.
Ik had het liefst geen LDR, het slokt al mn tijd op en het maakt me labiel Ik gun mezelf ook vrijwel geen "alleen" tijd (buiten het werk om) want dat vind ik ook niks

Nou ja... nog een jaartje dan maar, ik hoop dat we dan voor altijd samen zijn.

Ik vind het vooral heel lang heel diep dal, en dan een hele hele hoge korte piek waarna ik weer in het diepe zwarte gat wordt geduwt

owee ik klink zo happy toch ben ik dat wel hoor, ik ben alleen het wachten spuugzat!
En deze tekst vind ik ook briljant!

Ze hoort hoe hij de trap op komt

Hoe hij zachtjes in zichzelf praat

Zijn sleutels uit z'n jaszak haalt

En ze drie keer vallen laat

Ze hoort de sleutel in het slot

De deur die toch al open stond

Ze weet zijn schoenen in zijn hand

Ze hoort zijn schoenen op de grond

Hij zal niet zeggen waar hij was

Zij zal er niet over beginnen

Ze is van buiten nog zo sterk

Maar zo moe van binnen

Morgen is ze weg

Want ze heeft het wel gehad

Zo gaat het nu al jaren

Ze weet niet eens meer zeker

Of ze ooit gelukkig waren

Maar morgen is ze weg

Morgen is ze weg

Ze ziet hem door haar wimpers heen

Hij heeft ??n lichtje aangedaan

Nu krijgt hij z'n blouse niet uit

Want hij heeft zijn jas nog aan

En ze ruikt hem als hij naast haar ligt

Met open ogen op z'n rug

Hij mompelt welterusten

Zij zucht iets onverstaanbaars terug

Hij zal niet zeggen waar hij was

Zij zal er niet over beginnen

Ze is van buiten nog zo sterk

Maar zo moe van binnen

Morgen is ze weg

Morgen is ze weg

Al zoveel nachten zo gelegen,

Al zo vaak bij hem weggegaan

Al zoveel anderen ontmoet

en al zo vaak niet gedaan

Maar morgen is ze weg

Morgen is ze weg

Is ze weg ze heeft het wel gehad

Ze heeft het lang genoeg verborgen

Lang alleen zal hij het niet redden

Dan zal een ander voor hem zorgen

Maar morgen is ze weg, morgen is ze weg

En anders overmorgen

Zeker omdat je als je het hoort de laatste woorden: en anders overmorgen.. er later achteraan komen.

Je denkt dan op het laatst, ze gaat weg. Goed zo!!!

Heb je net een goed gevoel komen die laatste woordjes erachteraan.

Hopeloos.

Morgen is ze weg
Oh dat vind ik ook een mooi liedje. Marco mag wat mij betreft dan weer tegen de muur. Vooral sinds hij gelukkig is. Alhoewel, de oudere liedjes van Marco, en dan met name 'ik leef niet meer voor jou' zijn geweldig om vals mee te zingen. Zo er net tegenaan hangen, maar de toon niet helemaal hebben. En dan half schreeuwend in de kroeg, beter krijg je het niet.

We hebben het toch over Marco Borsato? Of bedoel je Marco Bakker?

Nemo, ik had gisteren ook een trillende lip dag en moest net ook om vaag iets huilen en nu is het dan weer klaar.
Mooi. dan zijn we samen sneu geweest, samen trillende lippen gehad, en samen gehuild, dan kunnen we er nu weer samen tegenaan

MZ, ik deed hetzelfde. Huilen of boos worden. Precies wat Kjong zegt. Heb je niks aan Toch voorzichtig aankaarten en uitleggen waarom je voelt wat je voelt?

Marco Borsato Vind het ook de oude liedjes het leuks. Ik leeft niet meer voor jou blijft geweldig en ook euh.. hoe heet ie nou.. oh ja: de waarheid. Ook zooooooooo mooi!
Zeg ehm, als we hier met z'n allen zitten te labielen en te snikken, zullen we dan even NIET al die treurige liedjes doen?! Voor we echt wrakjes zijn zeg maar?

Punica, jij ziet het wel even heel zwart Het slokt al je tijd op? Dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat een relatie dichtbij me minstens net zo veel tijd kost en misschien wel meer. Dat is nou net nog het enige voordeel van de afstand die ik kan bedenken: Bassist en ik hebben allebei heel drukke levens. En daarvan hoef ik minder te schuiven nu dan ik zou moeten doen voor iemand dichtbij met wie ik iedere week zou kunnen afspreken.

Ik heb namelijk eigenlijk een heel fijn leven, ben er erg content mee. Bassist is extra, komt erbij, de liefde is er heerlijk bij. Maar was dat er niet dan had ik het druk genoeg met duizend andere dingen.
Met Daphne Deckers rennend in het bos.

Ja ik had het laatst met iemand erover: treurige muziek luisteren zodat je moet huilen. En dan is het daarna klaar. Eén iemand deed hetzelfde en iemand anders zat ons echt met grote ogen aan te kijken.
Ik doe dat alleen in de file In mn eentje in de auto, lange werkdag erop zitten, beetje moe. Dan mn ipod aan en hard meebleren en janken. Ik ga toch maar 30 dus de kans is vrij klein dat ik ergens tegenaan rij omdat ik tranen in mn ogen heb.

Dat was dus regelmatig het geval in december. Ik vraag me af of mn medefilerijders vreemd gekeken hebben, of dat t eigenlijk niemand opvalt
Oh was jij dat jankend in de auto
Zo word mijn huis natuurlijk nooit schoon! En ik moet straks alweer gaan werken.

Heerlijk.

Zo'n suffe dag
Ohja, laten we het over vrolijke liedjes hebben. Hoewel ik nu wel een leuk ldr-liedje bedenk, ik ga het zo opzoeken.

Punica, ik denk dat Spijker een zeer juiste ldr-instelling heeft (al duurde het ook even voordat ik die instelling had) geniet van het feit dat je nog zo vrij bent ondanks de relatie en dat je lekker even je eigen ding kan doen. Samen op de bank zitten kan altijd nog.
Ik doe dat ook. Als ik zij heb om te huilen maar niet hoef te huilen ga ik het opwekken, oa met zielige muziek

Sommige teksten van Marco vind ik wel aardig, bv. 'ze is vrij om te gaan maar ze blijft bij mij', dat is voor mij de essentie van liefde. Of ik zit bij je achterop de fiest we gaan steeds iets harder ik zie bijna niets ik sta voor de keuze, nu eraf of voor altijd mee

Ik vond niet dat het al je tijd opvrat maar wel al je energie. Je dacht dat het heel druk was terwijl je neits deed. Als het op het relatievlak goedgaat heb ik het juist andersom, ik krijg veel meer dingen gedaan omdat ik niet zo bezig ben met de relatie (in mijn hoofd).
Ik heb je ook gezien.

~wérken, Kjong, werken~
quote:Spijker schreef op 15 februari 2010 @ 14:23:

Ik doe dat alleen in de file In mn eentje in de auto, lange werkdag erop zitten, beetje moe. Dan mn ipod aan en hard meebleren en janken. Ik ga toch maar 30 dus de kans is vrij klein dat ik ergens tegenaan rij omdat ik tranen in mn ogen heb.

Ik zie nu meteen voor me hoe iemand stapvoets tegen een boom aanrijdt omdat ze zit te huilen.
Marco Borsato, vind t echt niks (ok, een paar kleine uitzonderingetjes daargelaten, maar dat wil ik eigenlijk niet toegeven).

Acda & de Munnik daar hou ik wel weer van, maar ook niet alles. Wel vind ik de teksten mooi.

Ik heb geloof ik nooit helemaal de goede instelling wb LDR gehad. Vond het maar een diep dal.
Ach Kjong, gezellig dat je er weer bent.

Werken kan altijd nog.

Tot je 75e straks
Voor positieve muziek, zoek op youtube naar Daniela Mercury!
quote:fille schreef op 15 februari 2010 @ 14:29:

[...]

Ik zie nu meteen voor me hoe iemand stapvoets tegen een boom aanrijdt omdat ze zit te huilen.

Ik zou ook wat meer moeten visualiseren dan is het leven vast een stuk leuker
quote::

vrij bent ondanks de relatie en dat je lekker even je eigen ding kan doen. Samen op de bank zitten kan altijd nog. ... ja...
quote:Spijker schreef op 15 februari 2010 @ 14:23:

Ik ga toch maar 30 dus de kans is vrij klein dat ik ergens tegenaan rij omdat ik tranen in mn ogen heb.

Briljant!

Je bent trouwens niet de enige.. met als enig verschil dat ik dat vaak voor elkaar krijg op de snelweg, levensgevaarlijk eigenlijk.

Maar goed cruise control aan, voor me blijven kijken en dan komt alles goed..
Dames, dankzij jullie heb ik weer een hele briljante niks-doe-dag..

Maar ik wilde eígenlijk gaan sporten, naar de bieb gaan, m'n paper schrijven en een opdracht afmaken (dat noemen ze dan vakantie!) zodat ik morgen een lam dagje kon houden en bij m'n ouders op de koffie kon en de makelaar kon stalken..

Dus Spees, schoenen aan, jas aan en naar buiten.. hup!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven