**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Pindakaas - check

Nasikruiden - check

Kroepoek - check

Lekker brood - check

Lekkere kaas - check

Ze hebben hier best veel :-)

Ontbijtkoek, stroopwafels en appelstroop en hagelslag (wel geod inpakken! laat ik importeren

Maar de haring die mis ik! En die wil niemand ooit voor mij meenemen!

(omdat ik natuurlijk niet herkend wil worden aan de hand van mijn eetpatroon, zwijg ik hier even over de Nederlandse producten die ik niet lekker vind )
Brood kan je toch ook heel makkelijk bakken zonder broodbakmachine? je hebt echt genoeg aan een oven hoor!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
(en als ik het kan, kan iedereen het)
Nemo: wat fijn om te horen dat ze kunnen opereren, en dat het ook al zo ontzettend snel kan! Geeft toch weer een beetje hoop. Ik ga heeeel hard duim, meis..

Margh: Krakelingen Klinkt alsof het heel goed te doen is, misschien ook maar een idee voor een regenachtige zondagmiddag (ook al staat er op mijn pc nog steeds het recept van Isiss' chocoladetaartje.. en wil ik nog een keer shortbread maken)

Brood, daar heb ik in DE eindeloze discussies over gevoerd (in de UK ook trouwens, vooral met mensen uit DE).

Vond sommige soorten duits brood prima te eten, voor een weekje, maar ben toch altijd weer erg blij om gewoon normaal nederlands volkorenbrood te eten (liefst met veel - niet naar plastic smakende - kaas) want vind duits brood vrij zwaar.

Schrijven we hier alweer 4 jaar? Ik dus iets korter.. kwam in jan 2007 terug uit de UK en toen begon het LDR-gedoe.. ook alweer ruim 3 jaar geleden dus! Time flies..

Fille: welk topic was dat? heb ook even iets nodig om me uit dipje te trekken. Zit voor 2e dag thuis, omdat ik vanochtend weer superduizelig en heel misselijk was. Nu vooral heel moe en half huilerig. Móet van mezelf morgen echt fit zijn, want vrijdag Lowlands (ja, wij gaan vrijdag.. maar J's vrienden gaan do al en zetten onze tent op, lief he?) en zie het niet zitten om daar weer tegen de vlakte te gaan of erger nog, thuis te blijven (no way!) Ga zo maar even middagdutje doen, wie weet helpt 't.
wat heb je spees, dat je zo duizelig bent? Je bent toch niet zwangert he?
Haha, ik dacht precies hetzelfde.
.
Punica, heb jij al een vliegticket eigenlijk? Ik kreeg net een mail dat airtransat nu aanbiedingen heeft; retourtje voor 480 euro. (ik zou er bijna zelf door gaan, wat een heerlijke stad is dat toch)
Volgens mij woont Snorhaar niet in Duitsland, klopt dat?

Oh het is al laat ik ga maar eens eten maken voor vriend die staks thuiskomt. Brave huisvrouw die ik ben. Straks komt er namelijk iemand voor onze tuin. Dan hebben wij straks drie offertes en kunnen gaan kiezen. Wij zijn niet zo snel met dingen regelen. Zo duurde het twee jaar voor wij offertes aan gingen vragen voor de tuin. Maar als er dan eenmal mensen langs zijn geweest dan wil ik dat het werk liever gisteren als vandaag gedaan is....
.
Ik stem ervoor dat Snorhaar in Switzerland woont. Maar aan haar zelf om te onthullen wie er gelijk heeft.

Trouwens jouw verhaal was niet onzin, want zoiets zou waar mijn ouders wonen in Zuid-Duitsland ook kunnen gebeuren. Nu wonen wij ook maar 10 km van Switzerland af, dus het kan daaran liggen.
quote:Spijker schreef op 18 augustus 2010 @ 16:40:

wat heb je spees, dat je zo duizelig bent? Je bent toch niet zwangert he?

Mag hopen dat die fijne pilletjes toch hun werk fatsoenlijk hebben gedaan ..

Ben gisteren even naar de huisarts geweest, ook omdat ik heel erg bleef rillen. Bloeddruk was toen ok, en huisarts vond dat ik even wat bloedtestjes moest laten doen, om idd te kijken of het geen bloedarmoede of een ijzertekort oid is. Vanmiddag bloed laten prikken, dus hoop vrijdag of maandag wat meer te weten.

Ga straks alvast mijn tas inpakken voor Lowlands, tussendoor fijne muziekjes luisteren. Morgenavond afgesproken met een vriendin die vlakbij J woont, dus blijf dan maar meteen daar slapen. Heb mezelf voorgenomen zo min mogelijk mee te nemen, maar da's inpaktechnisch nog lastig.. Iemand nog tips?
quote:Spijker schreef op 18 augustus 2010 @ 17:16:

Punica, heb jij al een vliegticket eigenlijk? Ik kreeg net een mail dat airtransat nu aanbiedingen heeft; retourtje voor 480 euro. (ik zou er bijna zelf door gaan, wat een heerlijke stad is dat toch)

Ik kreeg net ook dat mailtje

Ja ik heb al een ticket, want ik moest ook mijn vakantie aanvragen op het werk....

Nou ja, gelukkig was die van mij ook niet erg duur dit keer

vlieg ook met Air Transat nu, heb er al 1 keer eerder mee gevlogen, is best ok, alleen jammer dat je niet online in kan checken en stoelkeuze kan maken (moet je voor bijbetalen)

Maar bedankt dat je aan me had gedacht met deze aanbieding
quote:Miss Speeseend schreef op 18 augustus 2010 @ 17:36:

Heb mezelf voorgenomen zo min mogelijk mee te nemen, maar da's inpaktechnisch nog lastig.. Iemand nog tips?

Waarom wil je weinig meenemen? Ik wil altijd juist uitpakken met outfits op een festival, da's leuk!

Mijn tip: ga naar de action, daar hebben ze van die fleece-dekentjes. Heel handig klein opgevouwen, met een touwtje er omheen. Die zijn ideaal! Namelijk: om op te zitten, om onder te schuilen, om om te slaan als het koud wordt.

Wat ik ook bij me had in de categorie onzin: bellenblaas. Was ook leuk.
quote:Spijker schreef op 18 augustus 2010 @ 17:42:

Die zijn ideaal! Namelijk: om op te zitten, om onder te schuilen, om om te slaan als het koud wordt.

Ik las OM OP TE SLAAN en zag me jou al flink slaand voor me (krijg je het lekker warm van toch)

Als ik weinig mee wil nemen zorg ik dan ik 5 outfits kan maken van 3 kledingstukken bv.
Je moet mij eens zien trommelen op kleedjes als ik flink teut ben
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer zulk lekker brood zal eten als van de bakker in mijn geboortedorp. Etenswaren mis ik sowieso niet zo gauw, tenminste niet actief (als in: er bewust aan denken en er naar terug verlangen). Nu koken ze waar ik nu ben ook werkelijk fantastisch, waarschijnlijk om ‘moral high’ te houden en de bakker van het kamp maakt de meest verrukkelijke cakes, muffins, brownies, plaatkoek, taart, flans, ijs (!) en koekjes. Dus hoe ik weer aan de ‘normale’ wereld ga wennen, geen idee.

Ik mis dingen wel passief, dat als ik weer in NL ben er heel veel van eet. Patatje oorlog, haring met uitjes en de gehaktballen van mijn moder is zo'n beetje de top 3. Oh, kroket speciaal vinnik ook lekker
Het enige wat ik echt mis is drop. Ondanks dat ik vorige keer terug in Nl groots heb ingeslagen is het alweer op

Tja, verder ben ik niet zo onder de indruk van de Duitse keuken. Ik heb vaak 't idee dat ze om het eten smaak te geven er heul heul heul veel zout in doen.
Ohja, ik moest nog aan Snorhaar denken omdat er vorige week bij mij in de hal ook een briefje hing dat er vrijdag feest zou zijn. Het verschil: er was luide muziek tot laat 's nachts en je mocht langskomen als je zin had. Nu woon ik ook in een feeststraat dus laatst was er een feest in de hal van het gebouw achter me. Niet echt de plek om te gaan wonen als je niet tegen lawaai kunt.

Drop mis ik nou nooit. Ik ben maandag bijna zingend een broodje filet americain gaan halen en vond dat heerlijk, maar er zijn niet veel dingen die ik enorm mis als ik er niet ben.

HH, ja het brood van de bakker uit mijn geboortegehucht was heeeeeerlijk. Maar, de bakker in het dorp waar mijn zus woont bakt misschien toch net iets lekkerder brood (als de ex-bakker maar niet meeleest).

Spees, ik moet ook gaan pakken en ik heb dit weekend al een selectie moeten maken en nu ik daar vandaag naar keek was dat dat toch gemaakt met een vrij optimistisch blik, vrees ik.
Oh even terug naar haar goed. Wie heeft er ook erg lang haar? Mijn haar is "opeens" op een lengte dat het niet meer lekker slapen is ermee, ik word ´s nachts wakker omdat ik er op lig enzo. Dat is heel gek want natuurlijk was mijn haar twee en drie maanden geleden en een half jaar geleden ook al lang, maar blijkbaar ben ik nu een punt over ofzo. Het gaat een heel eind richting mijn taille. Slapen met een vlecht heb ik al geprobeerd maar die gaat ´s nachts los, een doobie heb ik ook geprobeerd (doek over je kop) en die gaat ook los. Mijn haar is glad en stijl. Wie heeft tips?

In ruil heb ik een tip voor Spijker bij de bodyshop verkopen ze nu ook sls vrije shampoo (en parabeen en siliconenvrij), drie soorten voor vet, gewoon en droog haar. Ik heb meteen de grootste fles gekocht maar nog niet uitgeprobeerd. Maar misschien is het wat voor je.
Nee, ik denk dat ik mijn haar kort ga laten knippen. Het is echt te veel beschadigd bij de laatste keer blonderen, het blijft maar afbreken en ik ben het zat!

Tips voor heul lang haar kan ik dus ook zeker niet geven. Maar in mijn gedachten zie ik je voor me, slapend met een badmuts op
Tarararabam!

*trommelt op kleedje* (Marg, ik las dat ook al en was me heel hard aan het afvragen wat ze nou bedoelde!)

Zwitserland :-)

Marg, misschien was je in de war met MZ, ik geloof dat die dichter bij NL woont.

Ik vind Duitsers eigenlijk eerder luidruchtig, vooral in groepen. Net als Nederlanders eigenlijk. Zwitsers zijn er in het algemeen niet zo dol op, maar dat komt ook omdat ze zich de afgelopen jaren een beetje overruled voelen door de vele Duitsers die hier zijn komen werken. Ik wel eens gehoord dat ze Zuid-Duitsers dan wel gemütlicher vinden, "net Zwitsers". Dus wat Es ook al zegt. Heeft denk ik met rust en bescheidenheid te maken. En met dialect ook vast.

Marg, toen mijn haar nog zo lang was dat ik bang was dat ik mezelf er in mijn slaap mee zou wurgen, sliep ik ook altijd met vlecht. Maar mijn haar is niet zo glad, dat bleef zelfs zonder elastiekje wel redelijk zitten. Voor glad haar zou ik geen oplossing weten. Ik stem ook voor de badmuts

(en een foto!)

Spees, een keer duizelig, ok. Maar twee dagen wordt vervelend. Hoe gaat het nu?
Ik vraag me zo echt af hoe mensen eruit zien hier!

Spijker is blond met lang haar en rood gelakte nagels? En mijn leeftijd. Ik had Spijker zo ingeschat slank, klein, en met donker opgestoken haar en altijd een jurk aan of een rokje.

Grappig

Margaretha is in mijn verbeelding begin 30 (oh oh dit is gevaarlijk he!) en heeft donker haar tot op de schouders, is vrij lang, en normaal gebouwd

Maar je hebt dus haar tot je taille!

Ik zal jullie sparen en niet iedereen af gaan Van sommige mensen heb ik helemaal geen beeld, maar van anderen wel net als wanneer je een boek leest zeg maar Ik vind het komisch dat je er volledig naast kunt zitten met hoe je denk dat mensen eruit zien

Ik heb zelf ook lang haar, meestal van halverwege bovenarm tot taille lengte (langer groeit het niet geloof ik), maar mijn haar is wat pluiziger helaas... Ik slaap altijd met mijn haar "omhoog" Dan leg ik het gewoon helemaal omhoog. Maar ik ben dan ook een rustige slaper en blijf gerust de hele nacht liggen zonder om te rollen. Ik slaap ook op mijn buik (slecht!) en eigenlijk zit mn haar dan nooit in de weg. Soms doe ik wel een vlecht of een staart, maar dat ligt eigenlijk niet zo lekker

Ik zit er over te denken om een pony te laten knippen maar ik heb geen idee of me dat staat! Doodeng, want mijn kapsel is sinds ik 5 jaar oud was niet meer verandert geloof ik (ja alleen van kleur)
Mijn haar komt tot bijna op het bh-bandje en wil niet langer worden, het valt gewoon uit. Ik laat al jaren alleen twee keer per jaar bij de kapper de puntjes eraf halen, maar langer dan deze lengte wordt het gewoon niet. Ik denk dat mijn haren gewoon niet zo lang leven. Ik verlies ook aan een stuk door haren. Soms verbaast het mij dat ik überhaupt nog haren op mijn hoofd heb, maar aangezien ik dit al jaren zo gaat en ik nog steeds haren heb, maak ik mijn geen zorgen. Ik zou alleen continue een stofzuiger bij me moeten hebben.

Hier dus geen tips. Ik leg mijn haar trouwens wel altijd omhoog. Hetzelfde dat Punica doet denk ik.
Is op je buik slapen slecht? Ja, voor je rug heb ik ooit gelezen. Maar echt heel slecht? Ik slaap ook best veel op mijn buik. Ook op mijn rug en zij, ik moet vreselijk zijn om naast te slapen want ik draai onophoudelijk.

Punica, grappig, ik weet nu van veel mensen hier hoe ze er uitzien, maar de eerste keer is dat zo grappig. Soms is het zo anders dan wat je verwacht had.

Spees, wat neem je mee?

Marg, ik heb geen tips in deze. Millimeteren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven