**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
@Isiss, Willie is gewoon ondefinieerbaar Ik houd het erbij dat ie bijzonder is voor me. Ik ben er maar 2 dagen, kan niet anders, maar toch leuk!
Ondefinieerbare Willie.

HH: dat is het precies. En dat point of no return, daar zijn we ben ik de allereerste keer dat ik haar heb ontmoet al mee begonnen. Toen was ik een weekendje in Marokko en moest ik een héle avond van de zeer kostbare tijd daar naast haar op de bank zitten. Hand-in-hand. Ik wist niet wat me overkwam, echt.

De rest van R's familie is helemaal niet zo, die zijn juist allemaal heel relaxed, maar zij is zo claimerig en ik kan daar niet in mee gaan. Toen we getrouwd zijn heeft ze ook alles geregisseerd, heeft de hele tijd naast me gestaan, m'n arm vastgehouden (als in arm-in-arm staan), gezegd wanneer ik mocht gaan zitten, ik dacht dat ik gek werd. M'n NLse vriendin + vriend die er bij waren zijn toen m'n grote redding geweest.

Maar ze moet altijd arm-in-arm, wil me niet alleen naar buiten laten gaan in Marokko terwijl ik in R's wijk in Marrakech gewoon al jaren alleen buiten kom ('t idee alleen al, niet alleen naar buiten). Ze heeft 't ook klaargespeeld om 'n broer met me mee te sturen toen ik aan het einde van de straat naar R. ging die met 'n vriend stond te praten. Zwager loopt naast me, ik kijk 'm verbaasd aan (hij was nml. de vloer aan 't dweilen en nog lang niet klaar), hij haalt z'n schouders op, en zegt "tja, *naam zus*". Oké. (zucht)

Maar inderdaad: ze kan niet veel meer goed doen intussen.

HH, dat autorijden is herkenbaar. Als dat 'n graadmeter voor 'n goede relatie moet zijn dan zij R. en ik gedoemd te mislukken samen. Dan hadden we überhaupt nooit getrouwd kunnen zijn.

We hebben afgesproken dat we niks meer tegen elkaar zeggen over andermans rijstijl, want dat gaat niet goed dan.

Dus: ga er naast zitten en slik je commentaar in. Dat kost wat moeite in 't begin, maar 't went wel.

Ben ook zeer benieuwd naar Kjongs dag, vind dat er wel 'n update kan komen van Cadi.

Spijker, dat is klote.
Isiss, face it. Ze vindt je lief! Niet een beetje lief, nee; héél lief.

Ben je lekker mee
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh, ik heb net nasi gemaakt zoals mn moeder het altijd maakte. Mijn moeder is de moeder die niet kan koken, dus nasi volgens haar recept is:

- kant en klare nasi (ja echt waar, dat kan je in pakjes kopen; rijst + kruiden hoeft alleen maar te wellen)

- kant en klare gesneden groenten met een dot sambal en een scheut ketjap

- zilveruitjes

- kant en klare pindasaus met een schep sambal

Oftewel; zwaar onder mn niveau koken en tegen mn principes want niets zelf gemaakt.

Maar het is LEKKER! Echt een trip down memory lane, mmmmm ik denk dat ik de hele pan naar binnen ga metselen
Oh, lekker, nasi! Haha, dat is wel de simpele versie! Zou m'n moeder ook zo kunnen doen, die is ook best wel van de pakjes en zakjes, onbegrijpelijk, maar wel lekker af en toe.

Kan ik deze week ook wel 'n keer maken, goed idee.
quote:Snorhaar schreef op 06 september 2010 @ 17:12:

Het ging ongeveer zo.

"Moeten we hier links of rechts?"

"Rechtdoor"

"Kun je niet gewoon antwoord geven en zeggen of we links of rechts moeten?"

"Er is geen rechts, het is links of rechtdoor"

Toen was het Goed Mis. Het was donker, we waren moe en moesten nog een stuk lopen. En we konden er geen begrip voor op brengen dat de een hier een gelijkwaardige splitsing L/R in gezien had en de ander een doorgaande weg met een zijstraat.

Hier zeggen ze "omhoog" en "omlaag" ipv links en rechts. Maar het is niet zo dat omhoog altijd links is en omlaag altijd rechts. Het is ook niet zo dat als deze woorden gebruikt worden je bergop of bergaf kan. Wat het betekent weet ik dus nog steeds niet (soms gok ik intuïtief goed en soms niet), en dat zijn onze ruzies. Hier omhoog. Links of rechts ( ). Om-ho-oog!!!! LINKS OF RECHTS?!?!?!!!!

Verschrikkelijk. Ligt er ook aan dat ik de weg nooit kan onthouden en dus compleet afhankelijk ben van een human gps die nooit normaal volgende afslag links of rechts kan zeggen.

Isiss, ik leef met je mee! Ik gniffel wel om schoonzus, maar je zal er maar mee opgescheept zitten!

Hier gaat het goed met forum minderen, ik heb al veeeeeeeel minder zin om op het forum te kijken dus dat is goed. Dat er al veel geniale dingen voor in de plaats zijn gekomen kan ik helaas niet zeggen maar ik was vorige week ziek dus daar kan het ook mee te maken hebben.
O, Marg, ik heb altijd serieus gedacht dat omhoog en omlaag richting berg of er vanaf betekende. Want dat deden ze in Chili en hier trouwens soms ook. Je moet je dus alleen altijd bewust zijn waar de berg is

In Chili hadden ze sowieso aparte windrichtingen: hacia el cerro (richting kustgebergte), hacia la cordillera (richting Andes), al norte, al sur
Hier hoor je gewoon "subir la calle hasta arriba" en "bajar la calle hasta el fondo" over dezelfde weg en dezelfde richting
Ik kan 'm zo snel niet vinden, maar Marc Marie Huijbrechts' navigatie is hilarisch. Hij denkt dat ze Gerda heet. Morgen ga ik nog even zoeken.
Neeee, heel stuk tekst geschreven en weg was t....

Zal t nog even snel overdoen.

Marg, gelukkig heb je ons niet helemaal verlaten!

Hier hetzelfde probleem natuurlijk met omhoog en omlaag en ik snap het ook nog steeds niet helemaal. Toen ik het probleem voor de eerste keer tegenkwam heb ik nog aan degene die de weg vroeg uit zitten leggen dat ik echt geen idee had of de weg nu omhoog of omlaag liep .

E. gebruikt die termen trouwens niet, maar gewoon links en rechts, dus daar hebben we geen problemen mee. Wel vreemd, want blijkbaar gebruiken ze dat in Chili dus ook. Zal er eens naar vragen..

Isiss, heb met je te doen! Heb natuurlijk wel zitten gniffelen om je cadeau. Kun je de hanger er niet afhalen en dan de armband nog cadeau geven aan een man? Of is het echt hopeloos?

Ik heb trouwens ook een schoonzus die bij mij het 'point of no return' heeft gepasseerd. Alleen wel het tegenovergestelde als in jouw geval. Als schoonzus hier is doet ze net of ze thuis is, maar dan wel inclusief een bende maken hier etc. Kan er nog wel veel meer over vertellen, maar dat wordt een heel lang verhaal. Komt misschien nog wel eens. In ieder geval kan ze niet zoveel goed meer doen in mijn ogen en dat is niet altijd terecht.

Spijker, lekker nasi! Zou dat ook wel weer eens willen. Wel jammer trouwens dat het op het liefdesvlak niet echt lekker loopt.

Fille, fijn dat het je wel bevalt op het werk. Inderdaad, leuke collega's zijn erg belangrijk!

HH, sluit me helemaal aan bij het advies van Isiss!

Bruiloft...ja we zitten nog volop in de voorbereidingen. Het is al snel. Morgen over drie weken al het grote feest en trouwen in de kerk (voor de wet al de 24e). De drukte gaat nu echt beginnen. Dit weekend komt mijn familie al hier en de week daarna verspreid nog een vriendin, nog meer familie van mij en familie van E.

Jurk heb ik al een tijdje. Heb geloof ik ook al eens beloofd een plaatje in de ak te plakken. Ben weer eens aan het rommelen geweest en ik ben dus echt te dom om daar rechtstreeks een plaatje te plakken zonder allerlei linkjes etc.

Jurk moest wel vermaakt worden, want te lang en te grote borsten. Bovenstuk moest dus vergroot en daar had ik best een hard hoofd in. Paar dagen geleden ben ik weer langsgeweest bij de coupeuse en het wordt echt mooi, dus daar hoef ik me in ieder geval niet meer druk over te maken. Nog wel over 328 ander dingen.

Oja, Minimoon...alles goed, 11 weken inmiddels alweer en echt een schat van een kind. Wil er nog wel eentje.
Spijker, het is de US of A, aan treinen en bussen heb je geen kont wanneer je niet in New York of San Fransisco o.i.d. bent. Waar ik woon is 1 keer per uur een bus. Naar een shopping mall 30 minuten verderop Dus met de auto, of fiets, maar daarvan heb ik er maar 1. Het valt wel mee hoor als ik zeg ruzie, maar wel een paar flinke wederzijdse stoormomenten gehad. Hij aan de manier waarop ik richting aan geef aan hem, ik aan de manier waarop hij dat communiceert, wat hij dan weer niet snapt, waardoor ik me onbegrepen voel etc. Hij rijdt trouwens heel erg goed. Zelfs in New York (Manhattan) houdt hij zijn hoofd koel. (Misschien was dat wel zijn ergernis, hij had besloten vannuit NYC een auto te huren, richting het noorden. Ik stelde voor de auto van het vliegveld op te halen, en zo innercity verkeer te vermijden, waardoor hij dacht dat ik dacht dat hij niet rijden kon en hem niet achter het stuur vertrouwde......soms zijn mannenego's best fragiel wanneer het op autorijden aankomt). Anyway, het is nu water under the bridge...

Ik ben er ook weer aan herrinnerd dat zijn moedertaal, als je die rechtstreeks vertaald in het Nederlands of Engels best bot kan klinken ("geef me dat eens aan" of "ga eens daarheen", in plaats van "zou je me dat even willen aangeven alsjeblieft?" of "Kun je misschien even aan de kant gaan?" Dit was de eerste keer (vooral bij het rijden), dat het me stoorde. Aan die positieve kant: ik weet nu precies wanneer hij wat te eten of caffiene nodig heeft (Snorhaar, moe zijn heeft er inderdaad mee te maken).

Issis, fijn om te horen dat rijgedrag geen indicatie hoeft te zijn . Wat een flapdrol (is dat ook vrouwelijk?) trouwens die zus. En ach zo'n kado, an sich geeft het toch niks? Of had je echt op iets moois/nuttigs gehoopt? Ik denk dan altijd maar: het heeft mij in ieder geval geen geld gekost Hoewel ik helemaal niet in pessimisme geloof, denk ik dat je je maar helemaal geen illusies meer moet maken bij kado's van zus, haha

Fille, mooi, dat je het leuk vind op je werk.

Maar voor de rest was het heerlijk hoor, echt heel fijn gehad. We hadden schitterend weer, leuke dingen gezien in de stad, nog fijn strandweer gehad, lekker gegeten (vinden we allebei belangrijk ) en natuurlijk ook gewoon lekker veel lekkere seks gehad van elkaar genoten.

Het volgend bezoek is alweer in planning, en een paar daarna ook (nieuwjaar en daarna nog een) en we zijn nog heel erg gek op elkaar.

Ik vnd het eerlijk gezegd de eerste twee dagen ook wel weer wennen om hem om me heen te hebben, vooral ook omdat ik net een gekke, drukke zomer achter de rug heb. Het is dat het zo uitkwam (met zijn werk, en andere dingen), maar anders had ik het nooit zo gepland hoor, dan had ik eerst zelf een week vrij genomen om bij te komen. He bah, dat klinkt dramatisch, zo bedoel ik het helemaal niet

Jammer zeg Spijk, ik had wel zin in een paar verliefde verhalen. Wat beterft de ups en downs van een LDR missen ik kan het me wel voorstellen, hoewel ik mezelf meestal redelijk nuchter eronder voel.

Wat beterft culinaire nostalgie, de macaroni van mijn moeder valt ook in die categorie. Dat was voor mijn moeder al heel apart, macaroni maken. Het werd nog culinairder toen ipv macaroni, het pasta met een rode saus werd. Dat is wel de limit trouwens, kwa 'buitenlands' eten maken. Oh en de afhaal chinees in het durp. ik hou zelf ook van vers en 'from scratch', maar soms vind ik de goedkope smaak van een zakkie Cheetos ook onweerstaanbaar, zo'n lekker goedkoop E-nummer smaakje

Marg, mooi dat het stoppen zo bevalt. Ik kom trouwens haast nooit meer op Actueel, want zodra er een onderwerp over milieu of klimaatverandering is, ga ik daar tegen beter weten in heel veel op schrijven. En me ergeren aan idioten. Dus dat mag ik van mezelf niet meer.

La moon, dat komt snel dichtbij. Spannend hoor! Toen ik klein was (8 jaar) dacht ik dat ik nooit zou willen trouwen, want ik vond bruiloften maar saai. Stiekum lijkt het me nu enorm spannend en leuk, al die voorbereidingen en het feest zelf ook!
Hmm, stom gedoe met die automisverstanden. Bassist stond ook verbaasd om mijn rijgedrag, zowel in de auto als op de fiets. Maar hij accepteerde gewoon meteen dat ik geen lompe weggebruiker ben, maar dat het in NL wat anders gaat dan daar. Hij trok zijn wenkbrauwen zowat tot zijn haargrens toen ik met twee wielen op de stoep parkeerde en kon zowat niet stoppen met lachen toen ik de auto aan de linkerkant van de weg inparkeerde. Allebei kennelijk dingen die daar Echt Onbeschoft en Verboden zijn. We hadden toen al geconcludeerd dat hij dáár het rijden wel zou doen. (maar ja, dat kwam er dus nooit meer van)

Dus ik denk dat je ook in zoiets sufs als verkeer cultuurverschillen hebt. Hij vond het verkeer hier maar gevaarlijk en onoverzichtelijk. Natuurlijk al helemaal met al die helmloze fietsers die alle kanten op schieten. En hij irriteerde zich eraan dat ik de hele tijd riep 'Bassist kijk uit voor de fiets daar, pas op voor die tram daar!' totdat hij dus toch door een fietser werd aangereden. Toen gaf hij me gelijk dat we elkaars verkeer niet helemaal begrijpen.

Ik was daar bijvoorbeeld kennelijk ook al meermalen in overtreding omdat ik zomaar een straat overstak. Wist ik veel dat het daar verboden is over te steken zonder oversteekplaats...!

Ik ben zo jaloers op je NY avontuur. Die stad staat heel hoog in mijn wil-ik-bezoeken-wensenlijstje! Kan je er eens wat over vertellen?

Moon, zo grappig dat je wel een tweede minimoon wil! En dat zo snel al en midden in alle trouwregeldrukte!

Komt jullie hele familie voor het huwelijk? Dat is voor zijn familie dus ook mogelijk? Wat fijn zeg. En ook fijn dat de jurk mooi wordt.

Ik wilde vanochtend vroeg op en zo ongeveer nu een lekkere lange ochtendwandeling maken.

Maar...

Het is herfst.

Dus nu hang ik nog lui met een laptop in bed en ik kijk naar de regen en de grauwe grijze lucht en ik moet mezelf echt zo maar naar buiten schoppen want wandelen was toch echt een goed plan.

Bah, ik wil de zomer terug!
Moon, wat leuk heerlijke zwijmelverhalen!!!!! En ik heb gehoord dat je direct na een zwangerschap heel vruchtbaar bent (volgens deze mensen omdat je lichaam dan nog in zwangerschapsmodus staat maar dat zal wel een urban legend zijn)

Heejhallo, ik vind het echt superleuk dat je dit nu zegt, want ik heb hier zo´n problemen mee gehad toen ik mijn vriend net leerde kennen "geef me dit" "doe dat" etc. Toen ik zag dat kinderen ook zo tegen ouders praatten en andere stellen tegen elkaar werd de ergernis minder. Toen mijn vriend alsjeblieft en dankjewel leerde zeggen in het Nederlands was het helemaal over Nu verwacht hij steeds het hele riedeltje. Dat hij dan dankjewel zegt en me verwachtingsvol aan blijft kijken tot ik zeg "niets te danken". Wat hier trouwens het bloed onder mijn nagels uithaalt is als ik bv. met klanten praat die dan vragen om een verandering ofzo en dan zeggen "jij gaat zus en zo doen". Oh echt. Dan komt mijn anti autoritaire Nederlandse kant zo hard op dat onderdrukken onmogelijk is.

Ik heb trouwens wel verliefde verhalen, ik vind het echt zo ongelofelijk he, dat je iemand al zó lang kan kennen en hem toch zó leuk kan vinden. Soms voelt het als net in het begin, zo´n grote golf van verliefdheid. Die overvalt me dan op de gekste momenten, bv. in de carwash of gewoon als ik op het werk zit (je zou toch denken dat als je iemand sinds je 18e kent de tijd dat je je niet op je werk kon concentreren omdat je met je hoofd in de wolken zit voorbij zou zijn). Verder ben ik soms ook wel een klein beetje verdrietig omdat alles zo langzaam gaat, tot mijn vriend alles rond heeft kunnen wij eigenlijk niet verder met ons leven en ik begin er echt genoeg van te krijgen. Als je maar een datum had he, bv. over 1 jaar (of van mijn part over 2), maarja je weet het niet, misschien is het over 1 maand misschien over 5 jaar (ohjee zei ik dat nou echt..................... dat hoop ik toch echt niet hoor, anders ben ik misschien voor die tijd wel van een hoge flat gesprongen)

Spijker, mijn vriend op de fiets vind ik echt het mooiste wat er is. Vooral toen hij voor het eerst in Nederland kwam, stel je maar zo´n jaren vijftig heertje voor, keurig rechtop, over de schouder kijken, hand in een hoek van 90 graden uitsteken en pas weer intrekken als je de bocht door bent. Prachtig

Hier is het ook herfst, vandaag wordt het maar maximaal 35º (dit hoorde ik serieus vandaag op de radio, deze exacte woorden)

Ik kom trouwens binnenkort weer naar Nederland, heb er zin in!
HH, ik had dat ook altijd met Berliner (en zijn broer) de manier van vragen. Ik kon me vreselijk storen aan dingen als ´doe dit´ of ´je moet dat zo doen´, Dat bepaal ik nog altijd zelf. We hebben ooit ook een discussie gehad over ´alsjeblieft´ zeggen. Ik vind dat vriendelijk, volgens Berliner zeg je dat niet bij mensen die je goed kent. Nou lekker dan.

Marg, als je borstvoeding geeft ben je juist niet vruchtbaar toch? Ik heb trouwens gehoord dat als een meisje geboren wordt binnen een jaar na het voorgaande kind, ze meer kans heeft op vruchtbaarheidsproblemen.

Moon, wat leuk dat het zo relaxt is met Minimoon ondanks de bruiloftstress!

Ik heb gisteren net een biertje te veel gedronken en ben net in het verkeerde bed beland. Het was een vriend van een vriend. Eigenlijk ben ik niet zo´n fan van dat soort constructies, maar goed. Hij heeft niet mijn telefoonnummer en ondanks dat ik hem niet enorm leuk vond, baal ik ervan dat hij er niet naar gevraagd heeft. Ik baal er ook van dat ik nu in dezelfde kleren op mijn werk zit.

Hmmmm, nasi met satésaus, daar zou ik nou zin in hebben.
Wow fille, je eerste terug-in-B-romance dus? Wat leuk

Als je borstvoeding geeft ben je wel vruchtbaar hoor, en kennelijk ben je na je bevalling juist héél vruchtbaar dacht ik! Pas dus maar op!

Misschien kan Nemo even uitleggen hoe het precies zit?

Ik ben zó jaloers op je mooie weer Marg. Hoewel dit weer ook wel voordelen heeft: ik had vanochtend een heel leuke outfit aan. Toen ging ik wandelen en werd nat tot op de draad. Leuke outfit 1 zit nu in de was en ik draag leuke outfit 2. Kijk, zo kan ik me nog eens schaamteloos verkleden tussendoor.

Man oh man wat was ik natgeregend, niet te geloven!

Ander voordeel: ik hou van er chique uitzien en dat past meer bij winterkleren. Ik heb mijn mooie winterjas weer aan (want zomerjas is dus doorweekt), heb leren handschoentjes (nog niet echt nodig maar ze staan er zo mooi bij) en een klein antiek bontmutsje waarmee ik zó door kan gaan voor een russin (vind ik zelf dan). Die bontmuts kwam ik tegen bij het leeghalen van mn oma's huis en hij was nog van mn overgrootoma. Dus vind ik dat ik m kan dragen want dat konijn (of wat het dan ook is) is al zowat een eeuw dood, die heeft er echt geen last meer van. En dan mn mooie nieuwe roodbruine laarzen eronder en ik kan de herfst wel weer aan. (nou ja nieuw... ik heb een nieuwe favoriete tweedehandszaak)

Dus nu ga ik zo statig en classy gekleed lunchen met mn oma, heb er zin in!
ik dacht dat vrouwen vaak verminderd vruchtbaar zijn als ze borstvoeding geven, wat iet waterdicht is waardoor best veel vrouwen zwanger raken omdat ze denken dat moeder natuur wel voor de eerste anticonceptie zorgt. Als je extra vruchtbaar bent (want ik biologisch gezien trouwens niet logisch vind, dan klinkt het verminderd vruchtbaar zijn logischer) moet die mythe misschien snel de wereld uitgeholpen worden.

Yup, eerste romance sindsik weer terug ben. En ook sinds ik ben weggegaan eigenlijk.
Ha, ik heb dat ook! Spijker, al draag ik in de zomer ook rustig "nette" kleren (hier is ook iets meer keus, ik heb het gevoel alsof je in Nederland alleen niemendalletjes en losse lappen kan kopen voor de zomer omdat Nederlanders die natuurlijk alleen dragen voor vakantie, hier moet je er vanuit gaan dat je 4 of 5 maanden per jaar die kleding aankan, dus ook als je gaat eten bij je schoonouders, als je naar de kerk gaat, of een sollicitatie, of een vergadering, of naar het theater etc.)

Zo´n mutsje heb ik ook! Van andere oma heb ik een nerts die me ook prachtig staat al zeg ik het zelf maar die durf ik in Nederland dus gewoon niet aan, stel je voor dat je zo´n gek met een spuitbus tegenkomt, moet je hem weer naar de eerste hulp sturen enzo Hier draagt men trouwens in de "winter" wel bontjassen

Fille, volgens mij is borstvoeding een soort oma´s remedie tegen zwanger worden, maar dat gaat dan meer over als je je kind na een of twee of drie jaar nog steeds borstvoeding geeft. In Guate gingen (sommige) vrouwen hier zo lang mogelijk mee door vanwege verminderde vruchtbaarheid. Maar dat je een véél grotere kans hebt om zwanger te raken de eerste aantal keer dat je het weer doet na je bevalling heb ik al héél vaak gehoord (en ook vrouwen die dit overkomen is).
Wel eens gehoord van 'een Djoesje doen'? Djoels hier op het forum gaf borstvoeding en dacht dat ze dan niet zo vruchtbaar was, en is nu dus weer zwanger. Ik las in haar topic heel veel mensen die zeiden: nee joh, je bent dan juist vruchtbaar!

Maar dat zijn dus niet echt onderbouwde exacte wetenschappelijk gegevens waar ik me op baseer

De vriend van de vriend kan natuurlijk wel heel makkelijk aan jouw nummer komen (namelijk via die vriend). Of denk je niet dat dat gaat gebeuren?
dubbel
Volgens deze link ben je wel minder vruchtbaar als je borstvoeding geeft. Dat vind ik inderdaad ook veel logischer dan wanneer je dan juist supervruchtbaar zou zijn. Waar hebben jullie die informatie vandaan? Ik zou wel benieuwd zijn naar de redenen daar achter? Het is alleen niet zo dat je niet vruchtbaar bent. Dus zwanger worden kan altijd.
Staan er weer meer reacties. Waarom zou je juist vruchtbaarder zijn bij de eerste seks na de bevalling? Ik ga nu verder googlen, het lijkt mij zo niet te kloppen.
Ik had mijn (kennelijk foute) kennis uit dit topic: Jezus te Paard, wat een sneltreinvaart!
Oh wat een leuk nieuw onderwerp.

Ja, hij kan ontzettend makkelijk aan mijn nummer komen, maar het gaat om het principe. Ik weet nieteens of ik wil dat hij aan mijn nummer komt.
quote:es1450 schreef op 07 september 2010 @ 11:09:

Staan er weer meer reacties. Waarom zou je juist vruchtbaarder zijn bij de eerste seks na de bevalling? Ik ga nu verder googlen, het lijkt mij zo niet te kloppen.

Google eens op vruchtbaar direct na bevalling en dan kom je vaak deze urban legend tegen.

Weet niet of het echt waar is of niet hoor, maar heb het al vaak gehoord.

Ik denk niet dat het om per se de eerste paar keer seks gaat, maar eerder over de periode, maar ik ken wel mensen die het maar één keer gedaan hebben na de zwangerschap en meteen wéér zwanger waren, wat een nachtmerrie he
Alles kan natuurlijk. Ik heb net een beetje gegoogled en veel vrouwen worden inderdaad snel weer zwanger na een bevalling en er worden allemaal redenen aangedragen zoals dat de hormonen nog in je lijf zitten en dat de zuurtegraad van je vagina lager is en de zaadcellen het daardoor makkelijker hun doel bereiken. Maar wetenschappelijke informatie heb ik niet zo snel kunnen vinden en een vrouw op een of ander forum schreef dat haar gyn zei dat er geen verband was.

Volgens mij zitten er hier op het forum ook heel wat vrouwen die juist al heel lang op een tweede kindje wachten. Met andere worden, de een wordt snel zwanger, de ander niet. Satistisch zal dat elkaar wel opheffen.... Maar nu ga ik maar weer aan het werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven