leugentje om bestwil.. Afknapper??

27-10-2008 22:33 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

3 weken geleden had ik een date met een leuke jongen. En aangezien toeval niet bestaat, bleek het een hele naaste collega te zijn van een vriendin van mij. (kwam zij bij de 2e date achter nadat hij aan haar wat over mij verteld heeft). Hij weet niet dat die vriendin en ik elkaar kennen. Aanstaande vrijdag hebben we date 3 en hij heeft verteld dat hij met zijn date naar een bruiloft gaat en dus eerder van zijn werk weg moet. Maar dit is dus neit waar. Hij komt bij mij eten en we gaan naar de film, maar dus niet naar een bruiloft. Ook had hij hele verhalen over die bruiloft tegen mijn vriendin. Nogmaals, hij weet dus niet dat wij elkaar kennen.

Ik merk dat ik het niet leuk vind dat hij tegen haar een verhaal heeft opgehangen. (en dat terwijl ik ook wel eens een leugentje verspreid als mij dit heel goed uit komt) Die vreindin snapt ook niet waarom hij dit verzint, want hij had zo ook wel een half uurtje eerder weg gemogen van zijn werk. Ik heb nu echt de neigin om hem te smsen dat ik niets weet van een bruiloft, maar dan verraad ik dat een vriendin een collega an hem is. (mag hij best weten natuurlijk ,maar wil het hem zelf zeggen als ik hem zie, en niet via een sms)

Wat zal ik doen? de date door laten gaan of is dit te erg?
Oh jee, is dat zo'n indrukwekkend serieus woord dan?

Mijn bedoeling was meer dat TO vriendje/date laat weten wat ze weet, niet om hem aan de inquisitie over te leveren.

Goh, confonteren, zal er eens over na gaan denken...
Sorry voor TO, maar ik heb even heerlijk gelachen om de reacties en ben het geloof ik wel eens met JohnnyCake.
'Confronteren met' betekent niets meer dan iemand een spiegel voorhouden, niks crimineels aan toch?
Jeetje wat een drama..Je kunt hem toch gewoon zeggen dat je erachter bent gekomen dat hij de collega is van je vriendin??

Misschien had je date niet eens door dat een half uur eerder weg moeten, zonder reden ook had gekund!
Ga het ook vertellen vrijdag dat ik zijn collega ken :-)

Maar bedankt voor jullie kijk. Was al een beetje afgeknapt, maar moet dit misschien niet te snel doen (vind het wel verbazingwekkend dat iemand voor mij wil liegen, hihi)
Kijk.. als hij de komende tijd meerdere rare dingen doet of zegt, dan kan er iets achter zitten. Maar dit zie ik nog niet als een probleem. Probeer het ook niet groter te maken dan het is.
Ach, leugentjes om bestwil. Wie doet dat niet? En wie ontkent, die liegt

Ik kan ook makkelijk liegen. Ik zie namelijk geen enkel probleem wat betreft het vertellen wat een klein leugentje. Maakt me dat een onbetrouwbaar loeder? Ik hou ervan om te denken van niet, hoor.

Ik zou het gewoon afdoen als een grap. Hij zal heus wel met z'n bek vol tanden staan als je het hem vertelt.

Oh, en bestaat toeval niet? Weer wat geleerd.
quote:Capibara schreef op 28 oktober 2008 @ 16:32:

'Confronteren met' betekent niets meer dan iemand een spiegel voorhouden, niks crimineels aan toch?Je kunt iemand ook vragen hoe het zit. Confronteren impliceert dat jij 'moral high ground' hebt. Dat jij zonder twijfel weet hoe het zit. Een verdachte confronteer je met het feit dat zijn DNA en vingerafdrukken en haar en schoenafdrukken en zaad en zijn lievelingsjas gevonden zijn, alsmede camerabeelden en geluidsfragmenten...

In een anderszins goede relatie is er naar mijn idee niet direkt plek voor confrontatie, des te meer voor een goed en open gesprek.
Laat maar, openingsbericht niet goed gelezen....
Helemaal eens met oa Johnny Cake. Waarom vind je dit een afknapper? Hij vertelt een leugentje om bestwil om gegarandeerd eerder weg te kunnen van werk voor een date met jou!

Hebben we dat allemaal niet eens gedaan als we eerder weg moesten van werk en daar zeker van wilde zijn? Ik wel in ieder geval.

Je mag blij zijn als hij niet op jou afknapt als jij hem 'confronteert' (speciaal voor John Koek) met het feit dat jouw vriendin zijn collega is. Dat zou ik namelijk een echte afknapper vinden!

Weet niet meer wie het zei, maar die opmerking, 'als hij hier al over liegt tegen je, waar zal hij dan wel niet meer over liegen', of iets van soortgelijke strekking slaat echt als een l*l op een drumstel met een k*t geluid. Sorry hoor, maar overdrijven is ook een vak.
maar hoe moet ik dan zeggen dat zijn collega een vriendin van mij is. Ik wist het echt niet eerder dan zondag (toen vertelde ze het mij op haar verjaardag). Wil hem niet voor lul zetten met het verhaal, maar zal toch moeten zeggen dat die collega een vriendin van mij is...
Zoals iemand hier al zei gewoon in een smsje

Ooh gaan we naar een bruiloft ?

En als hij vraagt hoezo of waarom dan geef jij aan dat je zijn collega hebt gesproken die tevens een vriendin is van jou ..

Houd je het luchtig en dan stuurt hij vast wel iets grappigs terug..
Je kan het ook nog luchtiger doen en als jullie vrijdagavond in een restaurant zitten en jullie net je drinken hebben gekregen zeggen, 'goh ik dacht eigenlijk dat we vanavond naar een bruiloft zouden gaan'.

Geheid dat hij je heel verbaasd aankijkt en dan moet jij met een grote glimlach zeggen, 'X is een vriendin van mij' en dan zeggen dat je er donderdagavond bent achtergekomen dat zij hem ook kent en dat je er eerder 'helemaal' niet bij stil hebt gestaan dat je nog iemand kent die bij bedrijf Y werkt.

Echter als er bij het desbetreffende bedrijf maar vijf mensen werken gaat die smoes niet echt op natuurlijk.

Verder gewoon alles weglachen, nog wat drinken bestellen en een leuke avond hebben.

Als jullie niet inmiddels op elkaar afgeknapt zijn dan.
nou, vriendin heeft het dus tegen hem gezegd, ontkent hij tegen haar dat ik het ben en we weten wel erg zeker dat hij degene is met wie ik date! Hij zei dus dat het iemand anders was en heeft de hele dag niets meer tegen haar gezegd.....
Ik vind het eerder vreemd dat jij niet eerlijk bent... over het feit dat jij zijn collega kent... dus tja, dan kun je hem niks verwijten lijkt mij...
O, sorry... je laatste reactie niet gelezen...

Maar dan nog: je bent toch allebei volwassen, dus leugentjes om bestwil en dingen verzwijgen voor elkaar hoeft toch niet? Ik zou gewoon even met hem een gesprekje hierover aangaan...
ik heb hem na zondag niet meer gesproken. En we hebben geen relatie of zo, zijn 2 keer uit geweest (hebben ook nog niet gezoend of zo) Wilde het hem vrijdag vertellen want dan komt hij eten, maar voelde me lullig, dus vandaar dat die vriendin het gezegd heeft. Had ik hem daarvoor dan speciaal moeten bellen of zo? Leek mij een beetje opdringerig na 2 dates.......
He's not that into you... als hij ontkent dat jij het bent, terwijl jullie het duidelijk weten.
Tja of hij voelt zich betrapt op dat bruiloftverhaal.

Ik vind het allemaal een beetje raar klinken eerlijk gezegd. Hij kan er iig niet om lachen lijkt het dat het zo gelopen is. Dat zou ik zelf prettiger vinden.
Je kent hem toch nog helemaal niet na 2 dates, dus ik zou maar rustig afwachten. Je kunt geen conclusies trekken (he's not in to you, hoe weet je dat Sweetcandy...) TO kent hem toch niet na hem 2x gezien te hebben? Rustig afwachten dus en kijken hoe alles zich verder ontwikkeld...
Dan heeft haar 'date' wel wat raar gedrag, door te ontkennen (ook al is duidelijk gemaakt dat hij met háár date). Dan kun je toch gewoon toegeven: ja ik date met een vriendin van je

Nouja.. dat er sowieso een bijna drama over dit dingetje wordt gemaakt is al raar...
nou, ik heb ooit een relatie gehad met iemand die echt zijn hele leven bij elkaar heeft gelogen. Mijn voelsprieten staan dus idd best hoog als iemand liegt.

Ondertussen heeft hij aan vriendin toegegeven dat hij mij kent en hij komt zo eten, maar een raar gevoel blijf ik hierbij houden....
Laat me raden.. Flitste er even door je gedachten dat hij misschien wel naar een bruiloft ging met iemand anders? Dat hij jou zou laten zitten?

Hoop dat jullie er samen om hebben kunnen lachen in ieder geval. Lijkt me beter dan dat er nu al een hoop gedoe en gesprekken gevoerd zijn, want met 2 keer daten kun je nog alle kanten op. Dan lijkt me dat niet prettig om een slechte start te maken. Vertel je nog even hoe het nu zat?
Misschien DENK jij dat jullie naar een film gaan maar is hij van plan om je mee te nemene naar een bruiloft, als verrassing...en maak je je nu dus druk om niets.
en? hoe is het gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven