Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
16-06-2019 00:37
Alles kan natuurlijk, maar... tsja kweenie, ik twijfel een beetje eerlijk gezegd.
Maar dat is alleen mijn mening.

Wat nou als hij zegt: je hebt net je verjaardag gevierd dus veel cadeautjes en geld gekregen, pas nog vakantiegeld: heb je soms een gat in je hand? Of wil je dat ik gratis voor je ga werken in mijn vakantie.

Een ego strelen is leuk maar of het afdoende is.. dunnoo :-?

Edit: mosterd.. excuus
Ik zou niet verwachten dat iemand z'n verjaardagsgeld aan rekeningen/facturen gaat besteden en ik denk dat dat voor veel mensen dus ook voor hem geld. En hij kan toch niet weten of mijn vakantiegeld opgegaan is en waaraan of wel dan?

En kan ook gewoon vragen of het me geld kost misschien dat ie dan zelf al zegt dat ie er niets voor rekent.

Welterusten, moet er morgen vroeg uit.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 00:53
9.34% gewijzigd
Mensen verwachten over het algemeen ook niet dat mensen gratis voor ze gaan werken toch?
elfje85 schreef:
16-06-2019 00:48
Als ik hem sms dan kan ie me zelf sms'en of op date vragen. Als ik m bel is het met huistelefoon denk ik, want bellen kost bij mij, heb prepaid, vrij duur. Of misschien Vraag ik m dan zelf op date. Nog geen idee.
Okay, dank je. Ik wil even kijken of ik je goed begrijp.

Dus, je vraagt hem via sms of hij je advies komt geven over het verven van je WC. Best-case scenario, hij stemt in, komt langs, geeft advies, geen factuur. Er is een chemie/een vonk. Hij gaat weer weg. Je sms't hem weer. Uit jou smsje en uit de vonk/chemie maakt hij op dat hij jou op date kan vragen.

Alternatief scenario: zelfde tot hij weggaat. En dan bel je hem weer om hem op dat te vragen?

Klopt dit met wat je van plan bent? Zo ja, Wanneer sms je hem weer nadat hij wegging? De avond als hij thuis is? De dag erna? Een ander moment?

Ik dacht nog te lezen dat je een FB-account heb. Zou je dat kunnen gebruiken om contact te hebben?

Mijn vraag wat dit je eerder heeft gebracht is om te weten of je daar vertrouwen en ervaring uit kan putten of niet.

Goedenacht elfje.
Koettie schreef:
16-06-2019 00:53
Mensen verwachten over het algemeen ook niet dat mensen gratis voor ze gaan werken toch?
In natura betalen is ook al aan bod geweest, plan werd meteen afgeschoten :(
Zo jammer; ik zei nog: wil je IN RUIL voor een kopje koffie of wat anders te drinken advies geven? Dan kost het niet meer dan een kopje koffie.

Meteen: NEE ik ga GEEN koffie met hem drinken, er mag absoluut geen drinken bij. Tsja.. ik word er wanhopig van.
TO slaapt lekker en ik doe geen oog dicht, overmorgen is het al zover. Tot nog toe alleen hoop op een vonk.
Die hij als professional niet mag laten ontvlammen zoals de vriendin van een schilder zonder petje ook al zei.

Slaap lekker TO. Jij wel.. :(
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 01:55
Reden: hele domme typo
0.07% gewijzigd
Madamzonderm: Facebook, tuurlijk!!! :facepalm:

Wel op streetview gekeken maar we vergeten FB, twitter, snapsnap, tinder, instagram, Hyves en Linkedin, ik weet er vast nog wel meer te bedenken.

Even aan Ilse vragen, zo terug! :lol:
Welterusten Elfje en blijf dromen, zucht.
Ik snap er na al je update’s er helemaal niets meer van. Van de 100 reacties zeggen er 99 hetzelfde en nog kom je met allerlei excuses.

Het is toch overduidelijk dat je het niet zo moet aanpakken als jij in je hoofd hebt. Al je antwoorden blijven vreemd.

Nogmaals. Geen smoesjes, draai er niet omheen maar onderneem actie. Doe dat eerlijk en oprecht want daar heeft hij recht op. Nee heb je, ja kun je krijgen. Met jouw aanpak komt er niets van terecht.

Ik hoop dat je wil luisteren......anders kijk ik graag uit naar je volgende stap in je soap. Want dat wordt het en jij blijft je dan verbazen dat het anders loopt en..........vraag je weer om advies.

Toch succes.
elfje85 schreef:
16-06-2019 00:39
Geen idee, laat het gewoon op z'n beloop. En kan dan mooi beetje aftasten of er chemie/een vonk tussen ons is.

Als ik zo jouw reacties lees ben je niet assertief genoeg om op zo'n situatie adequaat te reageren.

En hoe maak je op dat er een vonk/chemie vanuit hem zal zijn? Misschien is die man gewoon vriendelijk.

Ook ik zeg gewoon bellen! Anders blijf je heen en weer smsen. Dit zei je zelf ook eerder al, ik weet niet waarom je nu terugkrabbelt. Ja, de kosten, maar als jullie straks een relatie hebben zal je hem nog vaker moeten bellen.

En daarnaast moet je niet gaan verwachten dat hij je op date vraagt. Wat iemand al eerder zei, hij zal voorzichtig zijn vanwege het hele #metoo gebeuren.
madamzonderm schreef:
16-06-2019 00:59

Klopt dit met wat je van plan bent? Zo ja, Wanneer sms je hem weer nadat hij wegging? De avond als hij thuis is? De dag erna? Een ander moment?
Ik vermoed, net als deze keer: nooit.
Ben je nou nog steeds bezig hiermee?! Wat een geouwehoer om niks zeg.
Vraag het, nee heb je en ja kun je krijgen. Je zit al een maand te bekokstoven wat je moet gaan doen. Beetje koekoek hoor.
Ik zou me de moeite besparen, hij weet waarschijnlijk toch al niet meer wie je bent, daarnaast ga je je zelf voor schut zetten met dat rare plan en als je hem al weet te overtuigen om op date te gaan ben je zo wereldvreemd dat hij na een half uurtje vriendelijk bedankt voor geen drankje-want-dat-kan-echt-niet-moeilijk-moeilijk
Laat hem maar gewoon met rust. Lijkt mij het beste.
elfje85 schreef:
16-06-2019 00:51
Ik zou niet verwachten dat iemand z'n verjaardagsgeld aan rekeningen/facturen gaat besteden en ik denk dat dat voor veel mensen dus ook voor hem geld.
Dat is helaas hoe deze grote boze wereld werkt: wanneer jij van iemands diensten gebruik maakt, dan kost dat geld. Heb je geen geld, dan kun je dus niet van die dienst gebruik maken.

Oftewel: als je geen geld hebt voor een schildersklus, dan kun je geen schilder langs laten komen.

Bovendien kunnen schilders momenteel kiezen welke opdracht ze wel of niet aan willen nemen, er is meer werk beschikbaar dan ze aankunnen. Dus als ze kunnen kiezen tussen de muur van jouw toilet bekijken voor €0, of mijn zoldertrap schuren, gronden, nog eens schuren en aflakken voor €1500.... Dan zou ik het als schilder wel weten.
elfje85 schreef:
15-06-2019 23:43
En ik kan ook gewoon 'brutaal' vragen of hij dit niet rekent omdat ik al een dure maand heb wegens veel rekeningen (is ook echt zo) en kosten van verjaardag vieren, dus een beetje bluffen en slijmen dat ik vind dat hij het andere schilderwerk netjes gedaan heeft (ego strelen werkt bij een man altijd toch haha) :whistle: ?
Dit is echt zo onaantrekkelijk. Zo'n man wil toch helemaal niet weten dat je financieel niet goed zit? Ik zou dat geen pluspunt vinden hoor, dus waarom benoemen.
Ik snap er echt niks van. Je hebt zn nr, ziet m in principe nooit meer. Stuur m gewoon een sms. Geen reactie of een afwijzing, jammer, volgende keer beter. Wat maakt het uit, je ziet hem toch niet meer. Zoals gezegd durf ik ook heus niet veel, maar in dit geval zou ik het zonder problemen versturen. Ik vind het echt al heel anders wanneer je die knul regelmatig tegenkomt, dan is het misschien wat ongemakkelijk na een afwijzing.
elfje85 schreef:
16-06-2019 00:42
Wie heeft het over verven?! Wil advies van hem (het moet idd wel geschilderd worden, maar dat ga ik zelf doen).
In zo'n geval zijn er twee opties:
- of je vraagt professioneel advies, wat je beloont met een betaling
- of je vraagt gratis advies aan je broer/ collega/ neef/ buurman
Vaucluse schreef:
16-06-2019 10:33
In zo'n geval zijn er twee opties:
- of je vraagt professioneel advies, wat je beloont met een betaling
- of je vraagt gratis advies aan je broer/ collega/ neef/ buurman
Of de derde optie, wat de gemiddelde mens doet:
Rij langs de karwei/gamma/doe het zelf, zoek muurverf, lees op de verpakking of het geschikt is voor een toilet, koop een kwast en verf die 3 m2 in een uurtje.
Als je wil weten of hij jou leuk vindt en of er iets is tussen jullie moet je hem gewoon op date vragen elfje. En of dat nu via sms is of bellen maakt weinig uit. Stop met ‘advies’ willen vragen en smoesjes.

Je was beledigd toen ik vroeg of je misschien begeleid woont. Mijn nicht woont zelfstandig maar heeft wel begeleiding, dus woont begeleid. Zij is geestelijk 14 jaar. Jij gedraagt je net zoals zij zou doen. Zij zou net als jij redeneren en ook niet gelijk wat willen drinken en een maand blijven piekeren en moeilijk doen. En sorry, ik geloof dus echt niet dat jij een geheel zelfstandige vrouw bent zonder enige beperking. Het gaat maar door en het wordt allemaal steeds minder logisch. Het is allemaal zo infantiel.
I told you walking was idiotic.
Parallella schreef:
16-06-2019 10:20
Laat hem maar gewoon met rust. Lijkt mij het beste.

Dit is wel het allerbeste advies (inmiddels).
Zit de "ontwikkelingen" met plaatsvervangende schaamte te lezen.
ReginaMills schreef:
16-06-2019 10:54
Als je wil weten of hij jou leuk vindt en of er iets is tussen jullie moet je hem gewoon op date vragen elfje. En of dat nu via sms is of bellen maakt weinig uit. Stop met ‘advies’ willen vragen en smoesjes.

Je was beledigd toen ik vroeg of je misschien begeleid woont. Mijn nicht woont zelfstandig maar heeft wel begeleiding, dus woont begeleid. Zij is geestelijk 14 jaar. Jij gedraagt je net zoals zij zou doen. Zij zou net als jij redeneren en ook niet gelijk wat willen drinken en een maand blijven piekeren en moeilijk doen. En sorry, ik geloof dus echt niet dat jij een geheel zelfstandige vrouw bent zonder enige beperking. Het gaat maar door en het wordt allemaal steeds minder logisch. Het is allemaal zo infantiel.
Wat overtrokken, TO is onzeker en verliefd en dan kom jij met het oordeel dat ze een beperking heeft?
.
Ok, je bent dus (bijna) 34 en je vindt iemand (de schilder) leuk, je bent niet te beroerd om iemand mee uit te vragen (dat zeg jezelf) en je wil heel graag weten of hij jou ook leuk vind. Je gedraagt je als een puberbakvis van 14. Als je iets wil weten, zul je het moeten vragen. Als je wil weten welke verf je het beste kan gebruiken, vraag je welke verf je het beste kan gebruiken. Als je wil weten hoe je het beste van A naar B komt, vraag je hoe je het beste van A naar B komt. Als je wil weten of hij je leuk vindt, vraag je of hij je leuk vindt. Hoe moeilijk is het?
El4ra schreef:
16-06-2019 11:30
Wat overtrokken, TO is onzeker en verliefd en dan kom jij met het oordeel dat ze een beperking heeft?

Oh dat is het! Onzeker en verliefd. Sure.
I told you walking was idiotic.
Nog steeds hiermee bezig? Waarom doe je jezelf dit aan?
ReginaMills schreef:
16-06-2019 12:11
Oh dat is het! Onzeker en verliefd. Sure.
Ja, dat lijkt me een meer voor de hand liggende reden dan een zogeheten beperking.
.
El4ra schreef:
16-06-2019 12:33
Ja, dat lijkt me een meer voor de hand liggende reden dan een zogeheten beperking.
Ik vind wat Regina zegt niet zo gek hoor. Het gaat niet alleen om onzekerheid en verliefdheid (neem aan dat daar geen sprake van is want dat is sowieso nogal puberaal als je iemand nauwelijks kent) maar de totaal onlogische manier van redeneren en vragen beantwoorden. Natuurlijk hoeft ze de adviezen niet op te volgen maar het lijkt überhaupt niet echt binnen te komen.

Er zijn wel meer topics waarin mensen onzeker zijn over zulke dingen maar deze is wel uniek hoor.
Beperking is wel een erg heftige conclusie... Puberaal/onvolwassen (en nogal onaantrekkelijk) gedrag is het zeker. Niveau bakvis inderdaad.

Je bent 30+ (= volwassen) en je wilt iets, gedraag je dan ook zo.

Met deze omslachtige aanpak zit je over 15 jaar nog steeds in je eentje te puzzelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven