liefde is moelijk

02-04-2012 14:52 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Liefde is moelijk bij mij..

Ik heb een relatie van 5 jaar waar alles goed gaat alleen de sex is er amper meer. Dit ligt ook deels aan mij omdat ik me niet meer aangetrokken voel tot hem (miss. ook nooit gevoeld) geen passie dus. Lijkt beetje broer-zus relatie. Miss. ben ik te vroeg van m’n ex naar m’n huidige vriend gegaan..zat volgens mij maar 3 maanden tussen.

Maar mijn vriend is zo goed voor mij en we knuffelen veel en hebben veel lol. Dus ik geloof er wel in dat ik met hem oud kan worden en dat wil ik ook graag alleen ben ik nog steeds niet over mijn ex heen.

Ik noem hem ex maar eigenlijk hebben we nooit officieel iets gehad het was een paar jaar lang om elkaar heen draaien en in het weekend bij elkaar slapen. Ik zie hem niet veel maar stel ik zie hem na een half jaar dan ben ik daar weer een week in mijn hoofd mee bezig.

Hij ziet niets meer in mij en voelt ook niets meer. Dus dat is duidelijk maar ik heb er nog wel last van miss. is het wel gewoon de spanning. Maar ik loop hier als 7jaar mee rond. Hij is verders geen relatiemateriaal, hij heeft weinig inhoud en stel ik krijg opnieuw iets met hem dan is dat na een paar maanden weer uit omdat ik dan weet dat het niets voor mij is!

Lijkt net alsof ik dat maar niet zelf kan beseffen en het mee moet maken! Dat wil ik dus niet!

Het voelt als verraad en vreemdgaan bij mijn huidige vriend als ik zo aan hem denk..

Dus toch moeilijke situatie en weet niet hoe ik er mee om moet gaan! Iemand tips?
Vreemd.. Ik dacht altijd dat je met iemand was omdat je het zo fijn vindt met hem en niemand anders wil. In dit geval denk ik namelijk dat jij eigenlijk liever je ex-scharrel zou hebben dan je huidige vriend. Gun jij je vriend niet iemand die net zo gek op hem is als hij op haar?
Hoe kun je nu al vijf jaar een relatie met iemand hebben waar je je helemaal niet tot aangetrokken voelt?

Weet je vriend dat ook?

Vrij snel nadat het min of meer helemaal uit ging met je vorige vriend kreeg je iets met je huidige vriend. Misschien zou het goed zijn eens te kijken hoe het bevalt als je geen relatie hebt?
Jeetje zeg, na zo een lange tijd ben je er nog steeds zo veel mee bezig. Klinkt niet echt gezond eerlijk gezegd. Misschien ben je meer bezig met het beeld wat je van hem hebt gecreëerd, dan met hoe hij in werkelijkheid is. Het kan zo zijn dat je hem heel idealiseert.

Naar je huidige vriend toe is dit niet echt eerlijk ook. Hoe zou jij het vinden als hij gedurende jullie hele relatie eigenlijk verliefd op iemand is? En waarom ben je wat met hem begonnen als je hem niet eens aantrekkelijk vindt?
Liefde is zo moeilijk als je het zelf maakt.

Lijkt mij duidelijk..

Jouw neukertje van voor je vriend vond je wel geil/ aantrekkelijk,

Laat dat nou net het ene zijn wat je in jouw vriend mist.

Streep eronder zetten en op zoek naar iemand die je aantrekkelijk vind en inhoud heeft.

Als je echt van je vriend houd gun je hem beter dan dit.

Je blijft nu alleen omdat het vertrouwd is en dus lekker makkelijk.
Gewoon blij zijn met hem.
@ster 89: ik vind het ook zeker fijn met hem maar mis de passie tussen ons. Hij weet hier idd van en wil toch graag bij mij blijven. Ik zal hem ook nooit bedriegen maar voelt idd niet goed.. ik wil hem het beste gunnen maar hij wil toch dat we verder gaan! En ik ook want hou heel veel van hem.

@beauke miss. is het idd beter om even geen relatie te hebben goed dat je die vraag stelt.. maar ik kan hem eigenlijk ook niet missen. Het is zo dubbel allemaal. Ik hield al vanaf het begin van hem en dacht eigenlijk dat het allemaal nog moest wennen.

@lupine, ja idd kan zijn dat ik hem idealiseer. Denk dat je daar gelijk in hebt maar hoe krijg ik dat weg?
@cheerlesscard: nou probleem is dat ik m'n ex ook niet aantrekkelijk vind, ook zijn innerllijk vind ik niks maar toch blijf ik met hem bezig..
Ik weet ook niet zo goed hoe je dat zou kunnen veranderen, maar je bijt je wel heel erg vast in je ex die niet eens een ex is. Bijna obsessief eigenlijk. Ik denk wel dat een eerste stap is je te realiseren dat je hem teveel idealiseert.
@ lelijk86: ja ik ben ook blij met hem maar voelt zo slecht dat ik bij hem blijf. Ook al wil ik niets met m'n ex..
Het voelt niet goed maar je wil toch bij hem blijven? Maar waarom dan? Denk je niet dat je vroeg of laat iemand ontmoet waar je wél compleet weg van bent en je relatie dan alsnog stukloopt?
Nou ik kijk niet naar andere mannen , al 5 jaar niet (behalve die ex dan) en andere intresseren mij ook helemaal niet!! Maar dat kan in elke relatie dat je verliefd wordt op een ander dus dat kan ik niet zeggen, het ligt eraan wat je ermee doet toch? Toch denk ik dat verliefdheid overgaat en houden van sterker is. Vandaar dat ik bij hem blijf..!
quote:miran84 schreef op 02 april 2012 @ 15:20:

Nou ik kijk niet naar andere mannen , al 5 jaar niet (behalve die ex dan) en andere intresseren mij ook helemaal niet!! Maar dat kan in elke relatie dat je verliefd wordt op een ander dus dat kan ik niet zeggen, het ligt eraan wat je ermee doet toch? Toch denk ik dat verliefdheid overgaat en houden van sterker is. Vandaar dat ik bij hem blijf..!

Dat verliefdheid (deels) overgaat geloof ik. Maar je bent nooit echt weg geweest van je huidige vriend. Het klinkt nu alsof het fijn was dat hij er zo snel voor je was toen het uit ging met je vriend hiervoor. Hij is van het betrouwbare soort dat jou voor geen goud kwijt wil: lekker makkelijk dus. Alleen zeg je het volgende over hem:

quote:miran84 schreef op 02 april 2012 @ 14:52:

alleen de sex is er amper meer. Dit ligt ook deels aan mij omdat ik me niet meer aangetrokken voel tot hem (miss. ook nooit gevoeld) geen passie dus. Lijkt beetje broer-zus relatie.

En over je ex zeg je:

quote:miran84 schreef op 02 april 2012 @ 14:52:

alleen ben ik nog steeds niet over mijn ex heen.

stel ik zie hem na een half jaar dan ben ik daar weer een week in mijn hoofd mee bezig.

Maar ik loop hier als 7jaar mee rond.Een relatie zonder seks en seksuele verlangens heet een vriendschap...
Wat vindt je vriend er eigenlijk van dat hem onaantrekkelijk vindt?
@ster 89: ja heb je gelijk in zit hier bijna met tranen in m'n ogen als je het zo zegt.. vind dit zo erg en ook dat het zo lang al speelt. En ja wat je zegt dat het fijn was dat hij er was, klopt wel ik had dat gewoon nooit door moeten zetten!

Ik heb er ook wel voor gekozen omdat ik het fijn vond dat ik weinig jaloerse gevoelens had en dus onbezorgd kon leven met hem.. :(
Ja hij vind het verschrikkelijk. Ik heb hem ook vaak voorgesteld dat we even uit elkaar moesten gaan maar dat wil hij niet. Het maakt hem niet uit als ik maar bij hem blijf. Omdat ik het ook niet wil maar eignelijk wel moet is het al zo lang aan de gang :(
quote:miran84 schreef op 02 april 2012 @ 15:33:

@ster 89: ja heb je gelijk in zit hier bijna met tranen in m'n ogen als je het zo zegt.. vind dit zo erg en ook dat het zo lang al speelt. En ja wat je zegt dat het fijn was dat hij er was, klopt wel ik had dat gewoon nooit door moeten zetten!

Ik heb er ook wel voor gekozen omdat ik het fijn vond dat ik weinig jaloerse gevoelens had en dus onbezorgd kon leven met hem.. :(

Lieverd, niet verdrietig zijn. Je hebt nu eenmaal bepaalde keuzes gemaakt en bent nu wat jaartjes verder. Toch ben je die keuzes nu aan het overdenken en dat is juist een stap in de goede richting.

Besef dat jij zelf elke dag de keuze hebt om dingen te veranderen. Blijf vooral niet in oude patronen hangen puur omdat het veilig is en het onbekende eng.

Ik snap je keuze ergens wel, hoe was je relatie met je ex? Ik snap dat het veilig voelt dat je huidige vriend zo gek op je is dat hij je niet zal verlaten en je dan in ieder geval zekerheid hebt niet gekwetst te worden en de rest van je leven (daar gaan we voor het gemak maar even vanuit) een betrouwbare man om je heen te hebben.

Ik zeg niet dat je je huidige vriend moet verlaten, dat moet je helemaal zelf weten. Ik wil je alleen maar meegeven dat je jezelf niet voor de gek moet houden en geen relatie moet aanhouden puur voor de veiligheid terwijl je er zelf eigenlijk helemaal niet gelukkig mee bent. Ook jij verdient die passie en het geluk, net als ieder ander.
Ja je hebt helemaal gelijk en ziet het ook helemaal goed. het komt alleen nu zo direct aan en blijkbaar wilde ik het gewoon niet zien..en een onbezorgd leven hebben. Ja ik vind het erg eng omdat we een fijne vriendengroep hebben en een mooi huis. Ik denk niet dat ik die passie persee nodig heb. En ja dit klinkt raar dat ik iets wil inleveren om mij toch veilig te voelen. Ik wil ook zo graag met mijn huidige vriend door maar het is wel oneerlijk zonder passie..

Nou dat was niet echt een relatie met die ex. Hij heeft mij vaak pijn gedaan omdat hij de ene keer wel met mij wilde zijn en dan weer niet. Ik hield dat op een gegeven moment niet meer vol en heb het afgekapt. Hij was erg verdrietig maar kon ook niet toegeven dat hij echt voor mij wilde gaan..!

ik hou mijzelf idd voor de gek. Bedankt voor je reactie, ik krijg nu iig een spiegel voor gehouden! Fijn dat je mij begrijpt en ik hoop dat ik juiste stap ga zetten.
Overigens denk ik dat een relatie op basis van vertrouwen niet heel erg mis hoeft te zijn. Mits de partner op de hoogte is (zoals in jouw geval dus) en jij er helemaal zeker van bent je gelukkig bent zo. Is dit niet het geval is het mijn inziens tijd voor actie.
Ik heb de verschrikkelijke stap gezet.. en heb het sinds een paar dagen uitgemaakt. Dit was erg zwaar en heftig. Het vreemde is dat ik nog steeds twijfel of ik er wel goed aan doe? Ik ben erg bang dat ik over een paar maanden spijt heb en ineens wel vanalles voor hem voel.. Nu vraag ik mij af komt dit omdat ik hem juist zo graag wil missen?

Want het liefste wil ik hem terug en alles voelen wat je moet voelen. Maar dat gevoel wil dus niet..

De "ex" nog niet gesproken en hij weet het ook nog niet denk ik.

Hoop dat iemand er ervaring mee heeft! Alvast bedankt
die ,,ex,, uit je hoofd zetten lijkt me het verstandigst.

daar heb je een ideaalbeeld van gemaakt, geen idee waarom, want na 7 jaar gedoe moet je die toch wel spuugzat zijn.
wij slapen nooit.
Klopt, en lijkt mij ook erg verstandig maar hoop niet dat ik daar ook nog jaren over ga doen..want het lijkt net een boomerang hij komt op de momenten wanneer ik denk dat ik eroverheen ben!
ach, je kan best 80 worden met een ideaalbeeld in je hoofd, t is maar net waar je voor kiest.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven