mag ik even klagen?

24-02-2024 22:15 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
wat is dat toch, mijn man werkt fulltime buiten de deur
ik werk thuis (praktijk aan huis)
en zorg ook nog voor de kinderen en voor de dieren
en toch is hij degene die bijna elke avond op de bank in slaap valt

dit is voor mij echt heel erg frustrerend, en volgens mijn vriendinnen ook niet herkenbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
29-02-2024 10:00
Ja, zo'n baan heeft mijn man ook, inclusief piketdiensten, een baan waarbij letterlijk levens op het spel staan. Maar echt niet dat hij vindt dat hij daarom "recht heeft" om op de bank te gaan liggen tukken op een moment dat er dingen moeten gebeuren. Zo belangrijk vindt hij zijn werk ook helemaal niet. Want dat is een beetje wat me eraan tegenstaat eigenlijk, de indruk die het wekt dat die ene baan dusdanig veel gewicht heeft dat (een deel van) het gezin zich daaraan moet aanpassen en er misschien zelfs een beetje onder moet lijden. Het heeft iets ongelijkwaardigs. Dat kan wat mij betreft niet de bedoeling zijn van een baan, tenzij iedereen daar volledig ok mee is.
Dat kan een reden zijn om een carrièreswitch te doen. Iets wat ik om die reden ook overweeg.
Maar als je ervoor kiest als echtpaar dan kan het niet op stel en sprong veranderd worden als het toch tegenvalt. En er staat een flink salaris tegenover

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven