Man en de kerstboodschappen
woensdag 23 december 2009 om 15:14
AARGH!!!
Mannen, ze komen echt van een andere planeet, het kan gewoon niet anders!
Gistermiddag zouden we de kerstboodschappen doen, dus ik op tijd uit werk komen. Is hij niet thuis. Komt twee uur later rustig aankakken. Dus wij naar de winkel, hoop spullen gehaald, maar we moesten nog naar een andere supermarkt. Het was al donker en etenstijd (kindeke was ook mee).
Hij: 'we gaan morgenmiddag wel, als ik uit werk kom'.
Nou vooruit dan maar. Belt ie net doodleuk op dat hij voor zijn werk nog naar een andere plek moet en pas om zeven uur vanavond klaar is met werken. Of ík dan even met kind, op de fiets, door de sneeuw alvast wat boodschappen kan gaan halen?!!!
Dan haalt hij vanavond de rest. Maar aangezien de supermarkt om 8 uur dicht gaat, lijkt het me heel knap als hij het haalt...
Ik kan hier zo kwaad om worden, hij snapt toch ook wel dat het bijna kerst is en dat we dan boodschappen nodig hebben? Af en toe denk ik dat mannen echt een deel van hun hersens missen hoor, het deel waar 'logica' in zit bijvoorbeeld?
Mannen, ze komen echt van een andere planeet, het kan gewoon niet anders!
Gistermiddag zouden we de kerstboodschappen doen, dus ik op tijd uit werk komen. Is hij niet thuis. Komt twee uur later rustig aankakken. Dus wij naar de winkel, hoop spullen gehaald, maar we moesten nog naar een andere supermarkt. Het was al donker en etenstijd (kindeke was ook mee).
Hij: 'we gaan morgenmiddag wel, als ik uit werk kom'.
Nou vooruit dan maar. Belt ie net doodleuk op dat hij voor zijn werk nog naar een andere plek moet en pas om zeven uur vanavond klaar is met werken. Of ík dan even met kind, op de fiets, door de sneeuw alvast wat boodschappen kan gaan halen?!!!
Dan haalt hij vanavond de rest. Maar aangezien de supermarkt om 8 uur dicht gaat, lijkt het me heel knap als hij het haalt...
Ik kan hier zo kwaad om worden, hij snapt toch ook wel dat het bijna kerst is en dat we dan boodschappen nodig hebben? Af en toe denk ik dat mannen echt een deel van hun hersens missen hoor, het deel waar 'logica' in zit bijvoorbeeld?
woensdag 23 december 2009 om 15:45
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 15:42:
@dangeensuus:
Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat denk ik ook heel vaak, en zo los ik dus meestal de dingen op. Door het dan maar weer zelf te doen...
Maar ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat wij vrouwen de wereld zo'n beetje draaiende houden (ok, overdreven maar toch). Als de mannen ergens geen zin in hebben dan lossen wij het wel weer voor ze op.
Of zijn jullie mannen anders? Dan hoor ik het ook graag hoor, dat geeft hoop!
Sorry nee, zoveel verantwoordelijkheidsgevoel heb ik niet ....de wereld draait vanzelf wel
je wordt trouwens behandelt zoals jij je laat behandelen......
@dangeensuus:
Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat denk ik ook heel vaak, en zo los ik dus meestal de dingen op. Door het dan maar weer zelf te doen...
Maar ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat wij vrouwen de wereld zo'n beetje draaiende houden (ok, overdreven maar toch). Als de mannen ergens geen zin in hebben dan lossen wij het wel weer voor ze op.
Of zijn jullie mannen anders? Dan hoor ik het ook graag hoor, dat geeft hoop!
Sorry nee, zoveel verantwoordelijkheidsgevoel heb ik niet ....de wereld draait vanzelf wel
je wordt trouwens behandelt zoals jij je laat behandelen......

woensdag 23 december 2009 om 15:46
Ik vraag aan man lief haal nog even een verse worst en een pak zuurkool.....Pfff staat in de winkel zegt hij worst ?? rookworst...neehee verse worst....
En dat wil huisvader worden hhahahaha niet dus zei hij zelf al....wat een drukte in de winkel zegt hij ja duh dat doe ik elke dag....
Belt hij weer op welke zuurkool en waar ligt het dan.....pffff holandse mond dus gewoon even vragen...mannen....
En dat wil huisvader worden hhahahaha niet dus zei hij zelf al....wat een drukte in de winkel zegt hij ja duh dat doe ik elke dag....
Belt hij weer op welke zuurkool en waar ligt het dan.....pffff holandse mond dus gewoon even vragen...mannen....
woensdag 23 december 2009 om 15:47
Jeetje Americagirl, erger je je daar echt aan? Ik doe het kalm aan hoor, of er nu tien of honderd mensen achter me staan. Ik heb dus wel sympathie voor die meneer met de rookworst. Lekker relaxed je boodschapjes doen ongeacht de hysterie
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn

woensdag 23 december 2009 om 15:48
[quote]Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 15:42:
@dangeensuus:
Of zijn jullie mannen anders? Dan hoor ik het ook graag hoor, dat geeft hoop
woensdag 23 december 2009 om 15:50
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 15:34:
Ik snap heus wel dat TO baalt hoor, maar om er nu zo'n issue van te maken, het is niet zo dat ie haar laat zitten met zes melaatse kinderen, een hond met drie poten en een gaslek. Ze heeft ipv vanavond en morgen alleen morgen nog de tijd om boodschappen te doen....
Oh god, ik kom niet meer bij....
Ik snap heus wel dat TO baalt hoor, maar om er nu zo'n issue van te maken, het is niet zo dat ie haar laat zitten met zes melaatse kinderen, een hond met drie poten en een gaslek. Ze heeft ipv vanavond en morgen alleen morgen nog de tijd om boodschappen te doen....
Oh god, ik kom niet meer bij....
The time is now
woensdag 23 december 2009 om 15:50
Man en de supermarkt, wat een drama inderdaad. Die van mij moest mee omdat ik geen rijbewijs heb. Normaal haal ik alles met de fiets, maar met (kerst)boodschappen voor een hele week plus een krat bier lukt dat niet. Dus wij moesten er maandag ook samen aan geloven na het werk (moeten allebei t/m donderdag gewoon werken), en het was geen succes. Die van mij roept na 10 minuten of we nou alles hebben want hij wil naar huis. Ja ik ook hoor! Denkt hij dat ik het leuk vind? En als hij zo zeurt vergeet ik de helft en moeten we later in de week nog een keer. Wat ik hem dan ook op steeds bozere toon vertel. Ja gezellig die kerstdagen
woensdag 23 december 2009 om 15:51
quote:Frutje schreef op 23 december 2009 @ 15:50:
@lakini
Hihi, zo eentje heb ik er ook. Dan mail ik of hij even dit en dat wil halen, belt ie als hij in de winkel staat om te vragen wat hij ook alweer mee moest nemen. Ik denk dat hij het gewoon niet belangrijk vindt.Daarom sms ik tegenwoordig de boodschappenlijstjes
@lakini
Hihi, zo eentje heb ik er ook. Dan mail ik of hij even dit en dat wil halen, belt ie als hij in de winkel staat om te vragen wat hij ook alweer mee moest nemen. Ik denk dat hij het gewoon niet belangrijk vindt.Daarom sms ik tegenwoordig de boodschappenlijstjes

woensdag 23 december 2009 om 15:51
@Buzzybee
Je kunt ook tegen hem zeggen dat je je rot voelt dat jij dit soort zaken belangrijker vindt dan hij. Dat hij jou en je inspanningen niet voor lief moet nemen. Ik denk dat als hij zijn waardering ervoor uitspreekt, dat al veel verandert.
En verder: je zou de dingen die hij lekker vindt niet kunnen kopen. Waar is mijn bier? Ja, schat oeps, die ben ik vergeten...
Je kunt ook tegen hem zeggen dat je je rot voelt dat jij dit soort zaken belangrijker vindt dan hij. Dat hij jou en je inspanningen niet voor lief moet nemen. Ik denk dat als hij zijn waardering ervoor uitspreekt, dat al veel verandert.
En verder: je zou de dingen die hij lekker vindt niet kunnen kopen. Waar is mijn bier? Ja, schat oeps, die ben ik vergeten...

woensdag 23 december 2009 om 15:53
@tijgervrouw... zet hem volgende keer buiten. Kan ie mooi samen gaan staan met al die sjaggerijnige kerels die altijd buiten wachten terwijl vrouwlief het werk doet. Vooral bij de HEMA is dit een bezienswaardigheid op de zaterdagochtend. Alleen maar vrouwen binnen, en die kerels staan daar met hun porem op half zeven te lurken aan een worst
woensdag 23 december 2009 om 15:54
@frutje:
sneaky hoor... hmm.. goed idee, haha.
Ja inderdaad, het gaat ook helemaal niet om die stomme boodschappen, het gaat gewoon om het idee. Hij gaat namelijk niet overwerken, maar hij gaat extra werken, omdat hij het leuk vindt.
Het is dus niet noodzakelijk. En dan krijg ik het gevoel dat hij zijn werk belangrijker vindt dan mij en ons kind (en de kerstdagen, hoewel me dat niet eens zoveel interesseert)
sneaky hoor... hmm.. goed idee, haha.
Ja inderdaad, het gaat ook helemaal niet om die stomme boodschappen, het gaat gewoon om het idee. Hij gaat namelijk niet overwerken, maar hij gaat extra werken, omdat hij het leuk vindt.
Het is dus niet noodzakelijk. En dan krijg ik het gevoel dat hij zijn werk belangrijker vindt dan mij en ons kind (en de kerstdagen, hoewel me dat niet eens zoveel interesseert)