Man heeft vriendin
vrijdag 9 juni 2017 om 03:30
Ik ben helemaal in de war, ik kan niet slapen, heb sinds vanmiddag niet meer gegeten en ook niet gedronken. Ik ben helemaal in shock. Ik ben er vanmiddag achter gekomen, vlak voor het eten,terwijl de kinderen hier waren en terwijl er ook nog eens een vriendinnetje van een dochter bleef eten dat mijn man, die voor zijn werk veel in het buitenland verblijft, een vriendin heeft daar. Ik heb alles gehoord van mijn stiefdochter, die me lang niet onder ogen durfde te komen omdat ze het te erg vindt en ze kon het niet voor haar houden, de timing dat ze het mij vertelde was heel slecht. Haar vader is woest op haar, maar ze had al een slechte band met hem en zag hem nauwelijks. Mijn band met haar is heel goed. De kinderen weten het nu inmiddels ook. Drama alom. Ik voel me raar en leeg, heb niet gehuild. Probeer zo rustig mogelijk te blijven naar de kinderen toe maar dat valt niet mee. Kinderen hebben vanavond erg gehuild en ik probeer ze gerust te stellen. Ik ben met mijn man gaan praten en hij schrok zich dood. Hij heeft alles toegegeven. Ze is ook al 3 keer naar nederland gekomen voor 2 weken sinds september, en ik had niets door omdat hij net deed of hij nog niet terug was uit het buitenland. Ik vind het vooral zo vreselijk voor de kinderen die hun vader op een voetstuk hebben staan. Graag tips om het drama zo min mogelijk traumatisch te maken voor mijn kinderen. Ze zijn boos en verdrietig en ze hadden juist zoń zin in vaderdag en hadden juist vanmiddag kadootjes gekocht waar ze heel blij mee waren om te geven. Hoe gaan we dit doen dit weekend met vaderdag. Ellendiger kan niet.
vrijdag 9 juni 2017 om 11:05
ik zeg ´doorheen komen´ en jij maakt daar ´overheen stappen´ van. Ik vind vooral niet, dat ze er overheen moeten stappen. Maar ik vind wel, dat als er kinderen in het spel zijn, je probeert of er nog iets te lijmen valt.Jamie-Lee schreef: ↑09-06-2017 10:59Doorheen komen? De beste man heeft gedurende langere tijd een affaire - relatie dus - met een andere vrouw! Het was geen eenmalige seksbeurt in een dronken bui. Hij heeft er gewoon een heel leven naast, lijkt me niet dat je daar zo even overheen kan stappen. Ik zou bovendien ook woest zijn dat hij een kind met die wetenschap opzadelt. Inderdaad, in het kanaal ermee! Ik zou zo'n vent echt nooit meer vertrouwen.
vrijdag 9 juni 2017 om 11:10
De relatie lijmen? Dat is wel erg veel gevraagd, deze man had inderdaad een compleet dubbelleven. Je mag als de gedupeerde partner ook best een grens stellen en je kinderen leren dat sommige dingen in een relatie niet acceptabel zijn. Ik sluit niet uit dat er stellen zijn bij het lukt om door te gaan, maar hoop dan wel dat ze dat uit eigen overtuiging doen en niet omdat er kinderen in het spel zijn. Dan zadel je die ook nog met een schuldgevoel op.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 9 juni 2017 om 11:14
ik zeg niet, dat je moet lijmen om de kinderen. Ik zeg, dat als er kinderen zijn, dat je kijkt of er iets te lijmen valt.SweetFirefly schreef: ↑09-06-2017 11:10De relatie lijmen? Dat is wel erg veel gevraagd, deze man had inderdaad een compleet dubbelleven. Je mag als de gedupeerde partner ook best een grens stellen en je kinderen leren dat sommige dingen in een relatie niet acceptabel zijn. Ik sluit niet uit dat er stellen zijn bij het lukt om door te gaan, maar hoop dan wel dat ze dat uit eigen overtuiging doen en niet omdat er kinderen in het spel zijn. Dan zadel je die ook nog met een schuldgevoel op.
Als mij dit zou overkomen en ik was kindloos, ging ik bij hem weg.
Maar als er kinderen zijn, heb je ook met hun belangen te maken. Dan kijk je OF er iets te lijmen valt
vrijdag 9 juni 2017 om 11:16
Voor mij zou dat er niet zijn in dit geval.lilalinda schreef: ↑09-06-2017 11:14ik zeg niet, dat je moet lijmen om de kinderen. Ik zeg, dat als er kinderen zijn, dat je kijkt of er iets te lijmen valt.
Als mij dit zou overkomen en ik was kindloos, ging ik bij hem weg.
Maar als er kinderen zijn, heb je ook met hun belangen te maken. Dan kijk je OF er iets te lijmen valt
vrijdag 9 juni 2017 om 11:18
Vandaar mijn vraag in het begin hoe de ouder-kind-relatie is.
Vader heeft blijkbaar al een dochter uit ander gezin
Zijn de andere kinderen van hem en TO (zo niet, dan zou ik direct vertrekken)
en was TO de reden dat man ooit bij zijn vrouw wegging (hoe je er aan komt...)
Vader heeft blijkbaar al een dochter uit ander gezin
Zijn de andere kinderen van hem en TO (zo niet, dan zou ik direct vertrekken)
en was TO de reden dat man ooit bij zijn vrouw wegging (hoe je er aan komt...)
lilalinda wijzigde dit bericht op 09-06-2017 11:21
0.37% gewijzigd
vrijdag 9 juni 2017 om 11:19
Ik vind dat je je kinderen moet leren dat vergevingsgezindheid een goede eigenschap is, maar wel tot een bepaald punt. Als het tegen je gaat werken, wordt het een negatieve eigenschap. Je zendt naar je kinderen echt een verkeerd signaal af als je hier doorheen komt. Namelijk dat het oké is om zo hard te worden bedrogen. Kinderen zien namelijk alleen: papa had een extra vriendin, en later waren papa en mama nog samen. Wat denk je dat die meiden later voor vriendjes zullen aantrekken? Echt no way dat ik mijn kinderen dat bij zou willen brengen.
vrijdag 9 juni 2017 om 11:34
Wat een onbeschofte vraag is dat.020 schreef: ↑09-06-2017 11:03Dat vader woest is op zijn dochter, vind ik nog wel het ergste van het hele verhaal. Hij gedraagt zich erg onvolwassen en zijn dochter juist erg volwassen. Wat vreselijk voor haar om al in een gebroken gezin te zitten en te zien dat het nog eens gebroken wordt. Man, wat moet dat kind door een verdriet gaan zeg en wat een voorbeeld heeft ze.
Hoe is het zo gekomen dat jullie een samengesteld gezin zijn ?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
vrijdag 9 juni 2017 om 12:07
Jouw kinderen moeten zelf weten hoe ze die Vaderdag willen inrichten. Ze hebben nu eerst iets te verwerken wat hij veroorzaakt heeft. En hoe hun beslissing ook uitvalt, jullie moeten dat van hen respecteren.
Er zijn nu eenmaal niet veel kinderen die staan te juichen als hun ene ouder de ander besodemieterd.
Jij moet voor jezelf er uit zien te komen hoe je verder gaat, en of dat met hem is of niet. En op hun beurt moeten de kinderen dat weer respecteren. En verder er gewoon zijn voor elkaar, jij en de kinderen. Je hebt in ieder geval een geweldige stiefdochter. Die zou ik koesteren. Dat meisje is integer.
Er zijn nu eenmaal niet veel kinderen die staan te juichen als hun ene ouder de ander besodemieterd.
Jij moet voor jezelf er uit zien te komen hoe je verder gaat, en of dat met hem is of niet. En op hun beurt moeten de kinderen dat weer respecteren. En verder er gewoon zijn voor elkaar, jij en de kinderen. Je hebt in ieder geval een geweldige stiefdochter. Die zou ik koesteren. Dat meisje is integer.
vrijdag 9 juni 2017 om 13:16
Op het moment dat iemand zijn ellende op een openbaar forum schrijft, betrekt zij de mensen erin die het lezen, om advies te krijgen en is het dus een normale open vraag die ik stel. Het antwoord kan namelijk veel aangeven over hoe de man in kwestie in elkaar steekt en of er herhaling is of dat er iets heel anders speelt.
Typerend voor jou is wel je manier van reageren, en de bewoording " onbeschoft" . En voor je voorganger die mij quote ook.
vrijdag 9 juni 2017 om 13:25
doffeellende schreef: ↑09-06-2017 03:47Gelukkig is vaderdag pas volgende week, kan niet meer helder denken.
Dan is hij hun vader niet meer ofzo? Betrek die kinderen er niet direct zo in.
vrijdag 9 juni 2017 om 13:28
Hoezo? Ik vind het wel handig voor het totaalplaatje/advies. Misschien heeft de man van TO dit geintje al wel twee keer eerder geflikt, dan zijn de adviezen anders dan wanneer het een eerste keer is bijvoorbeeld.
vrijdag 9 juni 2017 om 13:34
Dit.SweetFirefly schreef: ↑09-06-2017 10:11Je man heeft geen recht om woest te zijn op zijn dochter. Behoed haar alsjeblieft voor schuldgevoel, ongeacht wat de gevolgen voor jou, haar en je gezin zijn na haar openbaring. Je man draagt de volledige verantwoording voor alles. Hij is de initiator van al deze ellende voor jullie allemaal. Heel veel sterkte!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 9 juni 2017 om 13:57
Als TO zelf aan haar man gekomen is doordat hij vreemdging, had ze kunnen verwachten dat ie dat vaker zou doen.
Niet dat dat het minder erg maakt natuurlijk.
Daarbij is er helemaal niets onbeschofts aan die vraag. Het is toch helemaal geen schande om een samengesteld gezin te hebben? Als het nou om een SOA ofzo zou gaan..
vrijdag 9 juni 2017 om 13:58
Hoe de relatie onderling tot stand is gekomen is zeker wel van invloed op het type advies. Wie weet is die man wel een weduwnaar, is zijn vorige vrouw gewoon weggelopen en hem met dochter achterlatend, of is hij al vaker vreemd gegaan en was TO misschien wel hiervoor 'die andere vrouw'. Zolang je daar niets van weet, is het ook lastig om gepast advies te geven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 9 juni 2017 om 16:58
De kinderen 'moeten' dat respecteren? Niet mee eens. Als een partner de ander bedriegt en die ander weet dat maar blijft omdat er financiele redenen zijn om te blijven of omdat hij/zij een deurmat is of een slappeling die alles rechtpraat of alles tegenover de kinderen ontkent en die ander de hand boven het hoofd houdt etc. etc. dan kan het heel goed dat zo'n kind die ouder totaal niet respecteert en de situatie accepteerd. Als ouder heb je ook een voorbeeld als rolmodel. En kinderen hebben ook gevoelens. Geen rekening houden met die gevoelens kan er toe leiden dat zij later geen normale relaties kunnen aangaan omdat zij geen voorbeeld hebben gehad van een normale relatie die als basis liefde, vertrouwen en respect ed. heeft.
Met andere woorden, je kunt dat respect niet afdwingen bij kinderen omdat zij nu eenmaal de kinderen van hun ouders zijn.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 9 juni 2017 om 17:27
Helaas ervaring met een ex-man die internationaal werkte en een affaire bleek te hebben met een buitenlandse vrouw.
Hoe kon die vrouw naar Nederland komen? Zij is Europees?
De minnares van mijn ex is Aziatisch. Die kon formeel niet naar Nederland komen. Wel gebeurd.
Wij waren toen weliswaar uit elkaar maar lagen toen in een zeer moeizaam lopende scheiding. Was daar zwaar pissed off over, er zijn namelijk documenten vervalst om haar een visum te verstrekken wist de IND mij te vertellen. Formeel was mijn goedkeuring / toestemming vereist voor de visumaanvraag. Ik bleek namelijk ook financieel aansprakelijk te zijn voor haar.
Hoe kon die vrouw naar Nederland komen? Zij is Europees?
De minnares van mijn ex is Aziatisch. Die kon formeel niet naar Nederland komen. Wel gebeurd.
Wij waren toen weliswaar uit elkaar maar lagen toen in een zeer moeizaam lopende scheiding. Was daar zwaar pissed off over, er zijn namelijk documenten vervalst om haar een visum te verstrekken wist de IND mij te vertellen. Formeel was mijn goedkeuring / toestemming vereist voor de visumaanvraag. Ik bleek namelijk ook financieel aansprakelijk te zijn voor haar.
vrijdag 9 juni 2017 om 18:07
Wat vreselijk naar!
Hoe oud zijn de kinderen? Bedenk dat hij in elk geval hun vader is en blijft. Vaderdag moet dan ook niet ter discussie staan (hooguit waar hij dat met hen 'viert'. Houd hen zoveel mogelijk buiten jouw verdriet en boosheid maar probeer open en feitelijk te blijven. En kun je een goede vriendin vragen je nu bij te staan? Als dit mijn vriendin overkwam sprong ik meteen in de auto...
Heeft je stiefdochter nog een moeder? Lijkt me belangrijk dat er ook mensen voor haar zijn...
Hoe oud zijn de kinderen? Bedenk dat hij in elk geval hun vader is en blijft. Vaderdag moet dan ook niet ter discussie staan (hooguit waar hij dat met hen 'viert'. Houd hen zoveel mogelijk buiten jouw verdriet en boosheid maar probeer open en feitelijk te blijven. En kun je een goede vriendin vragen je nu bij te staan? Als dit mijn vriendin overkwam sprong ik meteen in de auto...
Heeft je stiefdochter nog een moeder? Lijkt me belangrijk dat er ook mensen voor haar zijn...
Beter een half motto....
vrijdag 9 juni 2017 om 18:22
Wat een nachtmerrie! Mochten julie getrouwd zijn dan zou ik zo snel mogelijk de scheiding aanvragen en anders gewoon vertrekken daar of hij gaat maar bij zijn vriendin wonen. Hadden jullie een gelukkige relatie of waren jullie niet gelukkig samen? Ik vind het wel vreemd dat zijn dochter het al wist.
vrijdag 9 juni 2017 om 18:33
Gebruik vaderdag om zaken voor jezelf op orde te krijgen. Laat hem de dag maar doorbrengen met jullie kinderen. Hij zal hen verantwoording moeten afleggen en op de blaren moeten zitten. Jij moet ondertussen zaken en documenten op orde gaan stellen. Een deel van het inkomen is door hem aan zijn pleziertjes uitgegeven, pluis zaken uit. Misschien komt er nog meer bagger naar boven, maar dat is dan niet anders. Aan de hand van wat je vindt en zijn verhaal zul je moeten gaan bedenken wat jij gaat doen. Niet nadenken over wat hij gaat doen, nee wat jij gaat doen. Ben je financieel onafhankelijk als je op eigen benen zou komen te staan? Kun je in het huis blijven? Als hij door zijn vele werk in het buitenland aangeeft geen co-ouderschap te kunnen doen dan moet hij ook keuzes gaan maken. Zet daarbij de kinderen voorop maar vergeet vooral jezelf niet. Hoe gaat het nu met je?
vrijdag 9 juni 2017 om 18:35
Ja maar het zijn niet de kinderen die bedrogen zijn, dat is zij zelf. En zij moet kijken of ze daarmee kan leven en of ze ooit weer in hem zal geloven. Tenminste, als hij die relatie met die vriendin wel echt op wil geven. Want dat zal de tijd leren.SweetFirefly schreef: ↑09-06-2017 16:58De kinderen 'moeten' dat respecteren? Niet mee eens. Als een partner de ander bedriegt en die ander weet dat maar blijft omdat er financiele redenen zijn om te blijven of omdat hij/zij een deurmat is of een slappeling die alles rechtpraat of alles tegenover de kinderen ontkent en die ander de hand boven het hoofd houdt etc. etc. dan kan het heel goed dat zo'n kind die ouder totaal niet respecteert en de situatie accepteerd. Als ouder heb je ook een voorbeeld als rolmodel. En kinderen hebben ook gevoelens. Geen rekening houden met die gevoelens kan er toe leiden dat zij later geen normale relaties kunnen aangaan omdat zij geen voorbeeld hebben gehad van een normale relatie die als basis liefde, vertrouwen en respect ed. heeft.
Met andere woorden, je kunt dat respect niet afdwingen bij kinderen omdat zij nu eenmaal de kinderen van hun ouders zijn.
Niets is ideaal. Scheiden is niet ideaal, en erbij blijven ook niet. Ze zal dit eerst nu zelf moeten verwerken en dan zien hoe ze verder wil met haar leven.
In ieder geval deugt haar vent niet, en daar moet je als vrouw wel tegen kunnen. De meesten kunnen dat niet en dat is niet raar.
Ik hoop ook dat ze de deur ook altijd open zal laten voor de stiefdochter.