Man keihard afgewezen, hoe maak je dat goed?

30-08-2009 17:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai ,

Ik ben nu al een poosje bezig met een man. Na een paar weken spelletjes met elkaar gespeeld te hebben, hebben we besloten "ervoor te gaan". Allemaal leuk een aardig, maar nu komt het probleem.

Na een jaar dakloos te zijn geweest heb ik sinds kort eindelijk een eigen huisje. Ik ben dakloos geraakt toen mijn ex mijn zoontje en mij eruit zette. Efin, ik heb hier een flinke tik van gehad en ben dus ook dolblij dat we een plekje voor ons zelf hebben.

Die toestand met mijn ex heeft meer achter gelaten als ik aanvankelijk dacht.

Vannacht had ik met de betreffende man afgesproken dat hij bij me zou slapen. We hebben eerder de nacht met elkaar doorgebracht, wat altijd heel prettig is geweest maar nog nooit bij mij thuis. Om mezelf en mijn zoontje te beschermen heb ik elk mannelijk bezoek vermeden. Ik wilde voor mijn zoontje een veilige basis creeeren en ik denk dat ik wat ben doorgeschoten, en heeft hier dus nog nooit iemand geslapen.

Vannacht kreeg ik een smsje dat hij onderweg was vanuit zijn werk. Hoewel ik van tevoren ontzettend zin had om hem te zien, sloeg ineens de totale paniek toe. Ik vind het lastig om uit te leggen maar er schoot alleen maar "nee, nee, nee" door mijn hoofd. Ik heb toen, stom genoeg, terug gesmst: "nou, ik ben ongesteld, ik ga slapen" en daar ben ik dat ook gaan doen. Vanochtend las ik een smsje dat we ook gewoon konden gaan slapen, geen probleem.

Nu, de volgende dag, heb ik ontzettend spijt van mijn actie. Ik weet zelf ook niet wat er ineens gebeurde maar ik weet wel dat hij dit absoluut niet verdient heeft. Hij heeft hierna ,logischer wijs, ook niets meer van zich laten horen. Ik weet dat ik hem hiermee ontzettend gekwetst heb en zou dat graag goedmaken. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen.

Wel weet ik dat ik ontzettend gek op hem ben, en graag bij hem wil zijn. Maar blijkbaar heb ik bindingsangst/ een vluchtreactie ontwikkeld ofzo. Nu ik het verhaal terug lees, zie ik hoe onsamenhangend/ onvolwassen het eruit ziet maar toch zou ik

graag zou ik wat advies van jullie willen.. Is dit nog recht te breien? En zo ja. hoe kan ik dat het beste doen? Of moet ik eerst aan mezelf werken voordat ik weer toe ben aan een relatie?
Bel hem op.
Check... Hij is even niet aanspreekbaar... Heel boos.
Hmm, ik hoef je niet te vertellen dat deze actie niet zo handig van je was :-)

Aan jezelf werken voor je een nieuwe relatie begint vind ikzelf onzin, een verliefdheid overkomt je meestal, maar goed daarover zijn de meningen verdeeld.

Dus je hebt hem nog helemaal niet gebeld? Nog niets van je laten horen? Dan zou ik dat als de wiedeweerga maar eens doen en hem uitnodigen voor het eten en hem vertellen waardoor je zo in paniek bent geraakt.

Misschien kunnen jullie het blijven slapen voorlopig nog even uitstellen, maar gewoon rustig en leuk een fijne relatie opbouwen. Ga eens uit eten, naar de bioscoop, naar de dierentuin etc. etc. leer elkaar eerst kennen en vertrouwen, dan komt dat bij jou ook vanzelf goed.

Succes!!!!
Je hebt toch niks persoonlijks lulligs tegen hem gezegd?

Ik vind dit alles meevallen, heb wel eens veel ergere dingen eruit gegooid
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Gewoon vertellen waarom je deed wat je deed?

Als hij echt zo gek op je is dan snapt hij deze paniek actie echt wel hoor.

If not.....dan was ie toch niet zo leuk als dat je in eerste instantie dacht.

Maar niet om het 1 of ander.....vind je het zelf niet een beetje vroeg om je kindje daar nu al mee te confronteren?

Ga eerst eens kijken of dat "we gaan ervoor"ook daadwerkelijk werkt in de praktijk voor je hem mee je veilige haventje van je kind inneemt...

Maar goed dat was je vraag niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bel hem op en vertel hem wat er door je heen ging na zijn sms.

Waarom 's nachts afspreken voor de eerste keer bij jou thuis trouwens? Is het niet handiger om gewoon eens overdag of 's avonds af te spreken. Of zolang je je zoontje nog niet met hem wil laten kennismaken, elders?

Ik zou trouwens eerst eens ophouden met spelletjes spelen, dat maakt het kinderachtig, het feit dat je je zoontje voor allerhande vreemde kerels die het met zijn moeder willen aanleggen wil behoeden niet.
Een grote bos bloemen sturen met een kaartje dat je een domme fout hebt gemaakt en dat je graag de kans wilt hebben om het uit te leggen?
Dus je hebt op het laatste moment een afspraak afgezegd met als smoesje dat je ongesteld bent? Nouja, als hij daar al heel boos over is, zoals je schrijft, dan weet ik niet of het zo'n lieve man is...

Bel hem op en praat erover, dat ge-sms is toch niks waard voor dit soort zaken.
Leg hem in elk geval uit wat je hierboven verteld. Het is niet erg als dat (volgens jou) onsamenhangend/ onvolwassen overkomt, je was in de war, reageerde irrationeel. Niet proberen er iets anders van te maken, gewoon eerlijk vertellen wat er door je heen ging en waar dat (waarschijnlijk) door komt.
Wees eerlijk en leg hem uit waarom je hem dat sms' je heb gestuurd.
Gewoon eerlijk uitleggen. Enneh ... je hebt hem helemaal niet keihard afgewezen.
Hij werkt in de horeca, vandaar dat hij 's nachts na zijn werk naar me toe zou zijn gekomen.

Denk dat hij vooral boos/gekwetst is omdat hij zich afgewezen voelt, ipv die smoes die ik verteld heb. Om half 6 's ochtends 3 kwartier naar me toe fietsen, en 5 minuter voor je er bent horen dat je niet welkom bent lijkt me vrij lullig.

Summer/ Vl43inder: Daar heb je helemaal gelijk in. Vandaar dat we tot dusver alleen bij hem thuis zijn geweest. Zoontje was het weekend bij vader. We wilden elkaar graag zien en vanwege zijn waardeloze werktijden zou hij naar mij toekomen in plaats van ik naar hem. Aan mijn zoontje voorstellen gebeurd de eerste maanden sowieso niet.
Ik vind ook niet dat je hem kei-hard hebt afgewezen. Als jij je prettiger voelt (die nacht) om alleen te slapen dan heb jij dat recht.

Of heeft hij uren voor je in de auto gezeten, hadden jullie afgesproken? Dan had je hem beter kunnen bellen en het even uitleggen en dan snap ik ook dat hij even boos is.
Ik vond het niet eens zo erg wat je hebt gedaan. Vertel hem gewoon wat je hierboven hebt vertelt en het moet wel goedkomen.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand boos is nadat ie 3 kwartier gefietst heeft en dan zo'n sms-je krijgt, zou ik ook niet leuk vinden.

Maar toch gewoon bellen of sms-en en uitleggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bovendien heeft hij wel recht te weten dat je een achtergrond hebt waardoor je voor dit soort problemen kan komen te staan. Is ook belangrijk voor hem te weten.
Gewoon uitleggen, nu staat het wel erg belachelijk met je ongesteld zijn.

Snap eigenlijk ook niet wat dat ertoe doet?

Zo van, dan kun je me niet neuken of zo?

Enfin, het lijkt me een begripvolle vent.

Een ander was erop door gegaan of had je de deur gewezen.

Wat dat slapen betreft, wacht er anders mee tot je je goed voelt. Er is toch geen haast bij?
Niet aanspreekbaar? Dan een mailtje sturen met uitleg zoals hierboven. In elk geval je grenzen ernstig bewaken, ook al is hij nu het slachtoffer van dingen uit jouw verleden, dat is nog steeds geen reden om die gevoelens van paniek te negeren. Een aardige vent heeft hier begrip voor (iets van uitleg zou wel gepaster zijn in plaats van 'ik ben ongesteld, doei').

Dakloosheid is iets heel ingrijpends, waarschijnlijk de bijbehorende man-die-geen-respect-heeft voor jou en zoontje ook, en het zal tijd, en veel liefde van je nieuwe partner, kosten voordat je hier overheen gegroeid bent (if ever).
Ik vind het ook niet zo erg wat je gedaan hebt.

Jouw intuitie heeft om een of andere reden "nee" geroepen en daar heb je naar geluisterd. In mijn opinie het beste wat je kunt doen.

Gewoon uitleggen aan hem als ie wat afgekoeld is.

En nooit iets doen wat niet goed voelt.

Succes!
Huts!
Siepel, je kunt het nog best goed maken. Het valt wel mee hoor wat je hebt gedaan. Maar je moet het wel vandaag nog doen. Of moet ie nu werken?
Nou zou dat ook niet pikken hoor als een man mij dat flikte. Kom nou.

Maar als je iemand echt leuk vindt dan ben je geinteresseerd in het verhaal erachter. En als jij hem echt leuk vindt dan wil je met hem delen wat je beweegreden was voor je 'smoes'.
Ik heb wel eens gehad dat iemand midden in de nacht ineens uit mijn huis verdween en ook met geen mogelijkheid meer te bereiken was. Die was ook bang ofzo. (en was een beetje gecompliceerd)

Boos? Nee. Teleurgesteld wel even maar ik kon er ook wel weer begrip voor opbrengen.

TO, het is niet niks, als je dakloos geweest bent. Geef alles een beetje tijd.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dakloos of niet, als ik drie kwartier gefietst had voor iemand en ik werd afgescheept met een SMS, dan zou ik ook ernstig twijfelen of ik nog met iemand verder wilde. je bent nog in een beginnende fase en dan moet het toch vooral makkelijk gaan?

Als hier iemand zou schrijven dat ze een afspraak had met een man, en toen ze voor de deur stond een sms kreeg met "ik heb hoofdpijn, ga maar weer'"dan zou het nu volstaan met "run forrest run" zeker als aan werd gegeven dat het een ex-dakloze met een onverwerkt verleden betrof.

Los daarvan: @ TO.

Mensen houden er niet van om afgepoeierd te worden met rotsmoezen. Als ie zijn telefoon niet opneemt, kun je m een mail sturen, waarin je eerlijk aangeeft dat je een paniekaanval kreeg en daarom deed wat je deed, en dat je daar nu enorm spijt van hebt. misschien vindt hij je zo leuk dat ie je nog een tweede kans geeft. in tegenstelling tot de andere dames zou ik hem ook begrijpen als ie besluit dat dit m allemaal te ingewikkeld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven