Man veranderen of laten gaan?

18-02-2018 22:31 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Een hopelijk korte samenvatting: sinds juni 2017 heb ik een man leren kennen. Leuk gedate, lieve man, sexy, intelligent, grappig, enz. Er is één grote maar: hij rookt op regelmatige basis wiet. En nu heb ik een intern conflict. Ik ben namelijk tegen alle drugsgebruik, soft en hard. Maar dat zou geen probleem zijn volgens hem, want hij wilde sowieso stoppen. En nu zijn we 8 maanden aan het daten en komt samenwonen ter sprake. Maar hij rookt nog steeds, sterk geminderd maar hij rookt nog steeds. En nu twijfel ik: ga ik hiermee door? Ga ik samenwonen? Ga ik latten totdat hij volledig gestopt is? Verbreek ik de relatie?

Overwegingen die door mijn hoofd spoken:
° Ik hou van hem. Hij heeft alles wat ik nodig heb. Is een relatie niet geven en nemen? Moet ik niet sporadisch wietgebruik toelaten? Is er geen middenweg mogelijk?
° Ik ben 36. Als ik nog kinderen wil krijgen, moet ik ofwel hiermee doorgaan ofwel korte metten maken dus uitstellen en afwachten is geen optie. Snelle beslissingen zijn noodzakelijk.
° Ik heb een verantwoordelijke baan waarbij samenwonen met een “drugsverslaafde” ongewenst lijkt. Formeel kan men niets doen maar informeel heb ik er ervaring mee dat mensen niet werden aangenomen omdat ze chanteerbaar leken door het leven met een verslaafde.
° ga ik mij niet honderduit ergeren als ik samenwoon en hij “high” van een feestje terugkomt rollen het bed in?

Als je mij loept, zie je dat ik onder andere:
a) mij snel aanpas aan mijn partner (met alle gevolgen vandien)
b) ik al heel veel heb meegemaakt met partners waardoor ik geneigd ben mijzelf te beschermen vooraleer ik gekwetst wordt. Better safe than sorry, maar ja, is liefde geen risico’s nemen?

Graag jullie advies.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet inhalen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet voor jou spreken, maar ik vind wiet onvoorstelbaar smerig ruiken, nog veel erger dan sigaretten (en dat wil wat zeggen ;-D ).

De afspraak was stoppen. Blijkbaar ben jij voor hem niet belangrijk genoeg om dat ook echt te doen. Dus ja, ik denk dat ik me grijs en groen zou ergeren aan het gebruik van dat spul.

Kijk, mijn zus houdt af en toe een wiet-feestje. Ze zijn dan met twee koppels, kinderen uit logeren, en dan wordt er gestoomd met z´n allen. Is een jaarlijks feestje. Mijn ding is het niet, maar hey, ieder zijn hobby.
Maar op regelmatige basis die lucht in mijn bed?? No way.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bad gateway...

Ben het inmiddels best een beetje beu.
ceylon wijzigde dit bericht op 18-02-2018 22:38
88.38% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
18-02-2018 22:35
Bij twijfel niet inhalen.
Dus als je dit in beschouwing neemt:

° Ik ben 36. Als ik nog kinderen wil krijgen, moet ik ofwel hiermee doorgaan ofwel korte metten maken dus uitstellen en afwachten is geen optie. Snelle beslissingen zijn noodzakelijk.

Zeg je eigenlijk de relatie verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Laten gaan. Veranderen kun je hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken veel mensen die af en toe blowen. Ik neem een wijntje , zij blowen. Ik zie daar weinig verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Kappen met deze relatie want deze man heeft niet dezelfde normen en waarden als jij.

Ik lees dat je een kinderwens hebt en overweegt met deze man een kind te krijgen omdat je anders te laat bent.

Doe het niet.

Voor je zelf kan je het misschien nog accepteren maar je toekomstige kind wil je zo echt niet laten opgroeien. Hij gast niet veranderen.

Wees niet de zoveelste vrouw die over een aantal jaar een topic opent help ik wil mijn kind niet meegeven aan zijn vader want hij gebruikt wiet maar ik moet wel.
Ik zou daar geen kinderen van willen
Alle reacties Link kopieren
karootje81 schreef:
18-02-2018 22:37
Dus als je dit in beschouwing neemt:

° Ik ben 36. Als ik nog kinderen wil krijgen, moet ik ofwel hiermee doorgaan ofwel korte metten maken dus uitstellen en afwachten is geen optie. Snelle beslissingen zijn noodzakelijk.

Zeg je eigenlijk de relatie verbreken?

Eigenlijk zeg jij; ik neem maar wat ik kan krijgen omdat ik graag kinderen wil.

Is dat werkelijk wat jij jezelf waard vindt? En wie zegt er dat je kinderen kunt maken?? Die garantie heb je niet he.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Je ergert je nu al, niet doen dus.

Ik vind het gebruik van drugs een grote afknapper; ook wiet.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatige basis, maar hoeveel? Zelf een ex gehad die rookte vaak 1 jointje voor het slapen gaan, kop los maken en werd hier rustig van. Zat weinig in. Wel regelmaat dus, maar niet een grote hoeveelheid. Ik heb hier eigenlijk weinig moeite mee gehad. Je typt echter 'high van een feestje terugkomen'. dus gok dat jij het over grotere hoeveelheden hebt...
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
18-02-2018 22:38
Ik ken veel mensen die af en toe blowen. Ik neem een wijntje , zij blowen. Ik zie daar weinig verschil in.
Dat ben jij. Maar jij bent to niet en to is wel tegen wiet.
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
18-02-2018 22:38
Laten gaan. Veranderen kun je hem niet.
Snap ik. Ik ben ook altijd van mening geweest dat mensen niet veranderen, zeker niet voor een ander maar goed, gevoel versus verstand issue vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je zo snel (en teveel) aanpast aan partners zou ik eerder nog eens nadenken over nu al samenwonen. Vanwaar die haast?
Wat het blowen betreft, afspraak is afspraak, hij wil blijkbaar niet stoppen dus accepteren of wegwezen. Ik zou voor het laatste kiezen, sterker nog iemand die zo vaak blowt zou ik überhaupt geen relatie mee beginnen. Leuk toen je 16 was misschien maar nu echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
18-02-2018 22:38
Ik ken veel mensen die af en toe blowen. Ik neem een wijntje , zij blowen. Ik zie daar weinig verschil in.
Is inderdaad nog 1 van de overwegingen. Als ik rationeel naar de feiten kijk denk ik dat ik meer wijntjes drink dan dat hij wiet rookt, maar een heel duidelijk overzicht heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte is nee. Je kunt mensen niet veranderen. Ik doel echter meer op karakter, en roken van wiet is een gewoonte... wellicht dus wel? Ik zou het bespreken, zeggen wat het voor jou betekent. Ik zou het ook zéker een no-go vinden. Wellicht wil hij z'n gewoontes aanpassen voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Als je principieel tegen alle soorten van drugs bent dan zijn er weinig opties.
Hij is al geminderd zeg je, gaat dit doorzetten?
Voor jou zijn er niet zoveel smaken, ik vind dat zijn minderen een goede stap zijn.
De keus is aan jou.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt anderen niet veranderen wanneer ze dit niet willen. Wegwezen dus. Plus je hoeft geen partner te hebben om voor kinderen te gaan.
Zou niet gaan samenwonen. Zelfs al stopt ie voor jou, de kans dat ie weer opnieuw begint is groot.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen drugsgebruiker wil, waarom kies je dan voor iemand die drugs gebruikt O_o
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-02-2018 22:39
Kappen met deze relatie want deze man heeft niet dezelfde normen en waarden als jij.

Ik lees dat je een kinderwens hebt en overweegt met deze man een kind te krijgen omdat je anders te laat bent.

Doe het niet.

Voor je zelf kan je het misschien nog accepteren maar je toekomstige kind wil je zo echt niet laten opgroeien. Hij gast niet veranderen.

Wees niet de zoveelste vrouw die over een aantal jaar een topic opent help ik wil mijn kind niet meegeven aan zijn vader want hij gebruikt wiet maar ik moet wel.
Ik snap wat je wil zeggen maar zo bedoelde ik het niet. Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet de tijd heb om rustig af te wachten hoe het gaat ontwikkelen. Dus ik beslis nu (dus binnen de maand) of ik hiermee doorga of niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje hij rookt wiet! Wat erg zeg! Echt ik snap zo niet waarom mensen zoon taboe maken van het roken van wiet. Hij geniet gewoon van zijn jointje en doet gewoon zijn ding. Als jij er echt zoon probleem mee hebt ligt dat echt aan jou en niet aan hem. Laat hem lekker zijn ding doen of ga verder met je leven.
Hoeveel blowde hij eerst?
Hoeveel blowt hij nu?
Hoe staat hij verder in het leven? Stabiel werk? Huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven