Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Het doet echt veel pijn. Hij zei wel tegen mij dat ik niet moet voellen dat ik wordt omgerollen, maar hij wil wel bij haar zijn.

Ik denk echt dat ze elkaar volgende week gaan zien. Er zijn wel verplichtingen aan welke hij moet volden, maar er blijft zeker genoeg tijd over om haar te zien.

Voel mij zo eenzaam dan. Hij gaat daar heen om onder andere ook haar te zien en ik blijf alleen achter. Hij heeft iemand om na toe te gaan. En dat zo veel pijn. Voel mij zo alleen.
De schuld bij jezelf neerleggen is niet reëel. Ongetwijfeld heb je er een aandeel in gehad, maar hij ook.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je 'jouw negatieve bijdrage aan je huwelijk' als argument hebt gebruikt: ik snap nu wat ik fout heb gedaan en ik ga veranderen. Dat werkt niet. Je bent al wie je bent. En dat je de afgelopen tijd (maanden/jaren?) vindt dat je niet genoeg gegeven hebt, heeft een reden. Misschien moet je dat eens uitzoeken.

En Elizey ik vind het heel naar voor je, maar het gaat er nu wel een beetje op lijken dat je ons mee hebt laten trekken aan een dood paard....
Ik snap het eigenlijk allemaal niet meer zo goed.

Wist je nu wel of niet al eerder dan een paar dagen terug dat hij wilde scheiden?

Iemand anders dan Elizey misschien, die het nog wel begrijpt allemaal? No offence Elizey maar het is voor mij een beetje een rijstebrijberg aan het worden.
Het was zeker niet makkelijk maar hij heeft nooit hier voor aan gegeven te willen scheiden.

Achter af denk ik dat hij wel heel erg daar over aan het denken was.
Ik begrijp het ook niet meer helemaal....

Wat is er nu precies aan de hand Elizey? Het klinkt ineens alsof je zeker weet dat je zelf een aandeel hebt gehad in de situatie zoals deze nu is. Wat is er nu precies aan de hand? Wat is het complete verhaal?
Peas on earth!
Ben je soms bij een man gebleven die je nooit helemaal voor jezelf hebt gehad?
Het is nooit een schuld/verantwoording van maar een persoon. En dat begin ik mij nu heel sterk te realiseren. Meer niet.

Ja ik heb fouten. Maar hij zat al ons huwelijk wel tegelijk tijd met haar in zijn haart.

Ik heb van haar bestaan al die tijd geweten. En wat hij ook altijd zei was dat hij geen garanties kan geven dat hij bij mij voor altijd zou blijven en nooit bij haar zou willen zijn. Want garanties in het leven heb je niet zei hij.

En ja dat is iets wat mij heel onzeker makte over ons. Iets waar ik al die tijd bang voor was. En je kan wel zeggen dat het een zelf vervullende profetie is maar ik ben ook maar een mens en heb ook mijn zwakke punten.
@thakinka

Ja ik vrees van wel.

Achteraf wist ik het maar hoopte voor veranderingen.
kan het eens in goed getypt nederlands?? Het is bijna niet te volgen door alle ontbrekende letters en halve zinnen..
Hei Candy dank je wel , zal beter opletten, maar weet dat Nederlands niet mijn moedertaal is
Elizey, ik hoop dat je je alsnog bedenkt wat betreft jullie kinderen mee laten gaan met hun vader op deze reis.
Nou Elizay fijn dat je daar nu mee komt. Heb ik gisternacht nog een deel van mijn slaap opgeofferd om je bij te staan. Ik voel me wel een beetje genaaid eigenlijk. Ik sluit me nog wel even aan bij MasMas - zoek uit of je de kinderen veilig mee kan laten gaan. En evengoed sterkte met alles.
.
impala het spijt me maar ook dank je wel. Je weet gewoon niet hoe klote deze situatie is en voelt.

Ik ben gewoon echt alleen.
Als je gewoon met het echte verhaal was gekomen was je net zo goed gesteund hier. Alleen was ons commentaar meer to the point geweest en had je er ook meer aan gehad. Dus eigenlijk heb je gewoon jezelf ermee. Ik snap dat je je alleen voelt (en bent) en dat je nog steeds steun kunt gebruiken. Ik zou een nieuw topic openen, of aansluiten bij het topic Help mijn man wil scheiden...
.
Voor mij waren de laatste 2 dagen heel turbulent.

En gelijk alles te verwoorden was voor mij ook niet erg makkelijk.

Heb nu echt het gevoel dat mijn man heel erg opgelucht is dat wij gaan scheiden. Hoe moest ik in gods naam weten dat het gevoel bij hem zooo hoog zat als hij daar nooit heel openhartig heeft gesproken.

Nu dat een beslissing is gevallen begin ik mij zelf meer te realiseren . En het is geen makkelijke situatie om in te zijn.
Wat bedoel je met een echt verhaal , ik heb alles verteld , nou ja bijna alles.

En het begon heel serieuze vormen te krijgen afgelopen dinsdag toen mijn man haar helemaal in zijn hoofd had door die smsjes.
wat je niet vertelde was dat hij kennelijk al langer contact met haar had - en niet alleen in zijn hoofd. Of begrijp ik dat verkeerd?
.
Ik ben misschien niet duidelijk geweest maar het contact is indderdat pas vanaf deze week.
Hij heeft alleen al vanaf het begin van jullie relatie/huwelijk gezegd dat hij nog met haar in zijn hoofd zat ? Of zit het nog anders?

Je zei dat het niet waar was wat je zei over de sms - wat was er niet waar dan?
.
Ja het is heel lastig geweest maar contact met haar is deze week begonnen.

Toen ik het verontschuldiging betreft die sms'jes had wou ik iegelijk iets anders daar mee vertellen. Maar niet dat zijn contact met haar veel langer dan de laatste 4 dagen is. Echt niet.

Als jij het zo begreep dan heb ik het niet goed verwoord.
dan snap ik er nu helemaal niks meer van. Waar ben je dan niet eerlijk over geweest?

Alleen dat je al eerder wist dat hij nog gevoelens had voor iemand van vroeger? Jeetje dat heeft bijna iedereen wel hoor. Hij is toch evengoed met jou getrouwd ??
.
Hij heeft wel verteld dat hij een vriendin had maar dat het uit was, nou ik bleef verder niet bij stil staan. Maar nee hij heeft nooit gelijk verteld dat hij voor haar meer voelde dan alleen een gewone vriendin. omdat ik denk dat hij het zelf niet eens wilde weten. Zij was tenslotte die hem toen niet wilde en niet hij.

Ik heb haar voor het eerst 5 jaar terug ontmoet. Dat was ook maar bij een keer gebleven. En sinds toen begon ik steeds meer het gevoel te hebben dat zij toch meer voor hem betekende dan mij lief is.

Hij heeft het altijd ontkent, wel zei hij dat ze wel een bijzonder iemand voor hem is omdat hij ooit verliefd op haar geweest was maar nu is het over en meer dan dat betekende ze voor hem niet. En ja dan begin je veel aan je intuïtie te twijfelen. Ik dacht dat ik gewoon zo onzeker iemand ben. Ik dacht altijd dat het aan mijn intuïtie en onzekerheid lag en niet aan zijn gevoelens voor haar.

Maar op een geven moment begon ik toch meer aan hém te twijfelen. En dat draagde ook niet bij aan de welzijn van onze relatie. En nu is het helaas uit op de tafel. Hij zei zelf te hebben geschrokken van hoe sterk zijn gevoelens voor haar nog zijn.
Heb het hele topic doorgelezen, maar ik snap er echt helemaal niets van. Het is een heel onsamenhangend verhaal aan het worden zo. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je man sinds een weekje contact heeft met zijn 'ex' die hij al 20 jaar niet heeft gezien (op die ene x 5 jaar terug dan) en ineens van jou wil scheiden en naar haar toe wil. Ze hebben nooit iets gehad samen! Je maakt mij niet wijs dat die 2 niet veel meer contact hebben gehad. Achter jouw rug om dan. En heeft zij geen relatie?

Ik denk dat het betervoor jou is om je verhaal eerlijk te doen, dan krijg je ook de beste reacties waar je iets aan hebt.
...
Ik denk dat je mee moet laten wegen dat Nederlands niet TO's moedertaal is(ik had het uit de grammatica al opgemaakt) en dat het dan soms moeilijk is om alles goed te verwoorden. Neemt niet weg dat het verhaal nu wel een hele andere kant op gaat.

Ik zou toch niet met een gerust hart de kinderen met hem mee laten gaan, het mag dan een geweldige fantastische man zijn, zoals jij hem noemt, maar hij is wel ineens heel rigoreus bezig jou uit zijn leven te bannen(jij mag tenslotte niet mee van hem) en ik zou hem niet zomaar vertrouwen. Er zijn ook genoeg gevallen van kinderontvoering bekend in niet-moslimlanden maar in gewone west-europese landen.
quote:Elizey schreef op 17 oktober 2008 @ 17:31:

Hij heeft wel verteld dat hij een vriendin had maar dat het uit was, nou ik bleef verder niet bij stil staan.

Maak ik hier uit op dat hij vreemd is gegaan binnen jullie relatie?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven