Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Ik zou het de kinderen nog niet vertellen denk ik. Ze zijn te jong om het te snappen (neem ik aan). Zoek het eerst samen uit.
.
Vind toch dat de kinderen niet mee moeten als hij daarheen gaat met dit doel. Ja, dat zal de kinderen pijn doen. Is de consequentie van zijn keuze. Anders moeten jullie met zijn allen gaan.
.
Ja klopt ze zijn nog maar 13 en 12 , en gelijk aan ze te vertellen leek mij ook geen goed plan.

Mijn man was vandaag voor het eerst in zijn leven helemaal in tranen toen wij hier over pratte.

En om eerlijk te zijn weet ik niet of hij om verdriet voor de scheiding of om gevoelens voor haar huilde.
dus hij heeft je vanavond vertelt dat hij smst met haar, en opeens wil hij dingen ontdekken en scheiden en de hele bliksemse mikmak.

godskolore wat lopen er toch blinde hufters op deze wereld.

Heel erg klote voor je Elizey, hou je haaks, pas op jezelf en cijfer jezelf vooral NIET weg. Nooit doen, ga niet aan jezelf voorbij, hoe moeilijk dat ook is....
DTEEZ!
quote:impala schreef op 17 oktober 2008 @ 00:11:

Vind toch dat de kinderen niet mee moeten als hij daarheen gaat met dit doel. Ja, dat zal de kinderen pijn doen. Is de consequentie van zijn keuze. Anders moeten jullie met zijn allen gaan.

Eens!

Hij gaat niet naar zijn ouders toe hij gaat naar haar. Zo voelt hij dat toch, anders zet hij zijn vrouw niet zo bruut aan de kant. Het komt het goed uit dat zijn ouders een feestje geven, zo lijkt het bijna te voelen. Waarom vechten mensen niet meer voor relaties?
DTEEZ!
Hij gaat daar heen omdat zijn ouder jubileum hebben. Maar niet alleen om zijn gevoellens uit te zoekken.

Deze vakantie stond al een jaar gepland.
ik denk dat hij huilt omdat hij zichzelf zielig vindt...
.
Wat zou ik dan moeten doen Djoels?

Hoe moet ik vechten?
Het wás een familiebezoek. Nu heeft hij (ook) een ander doel. Daar mag hij de kinderen niet bij betrekken. Als hij met de kinderen gaat moet hij er 100% voor hen zijn en dat is nu niet zo. Jullie doen dit de kinderen niet aan, híj doet het de kinderen aan. Laat hem de consequenties voelen. Mannen kunnen zo ontzettend dom, naief en egoistisch zijn in deze situaties. Laat hem daar niet mee wegkomen. Zijn wilde plannen hebben gevolgen in de real world. Dat moet hij voelen.
.
Goh meid vind het heel rot voor je
Dat zou ik ook niet geloven als ik het van de andere gehort had. Ze smsten voor 3 dagen. En nu wil hij scheiden.

Heb trouwens alle smsjes gezien. Hij weet het niet, maar goed.

Ze hebben niet eens met elkaar geflirt. Maar hij is wel helemaal weg. Hij wil verder onderzoeken. Wat hij precies wil onderzoeken weet ik niet. Of hij wil onderzoeken of het met haar beter zou klikken dan met mij? Geen flauw idee.

Momenteel wil ik wel helemaal voor hem gaan. Maar natuurlijk wil mijzelf in deze puinhoop niet verliezen.

Zo moeilijk om een grens te bepalen.
Hij is wel een goede vader dat wel. En impala jij hebt gelijk , bij deze familiebezoek wil hij wel op de kinderen concentreren.
wat je ook doet, laat hem niet alleen met de kinderen gaan. Of jij gaat mee, jullie maken er een familiebezoek van en hij zoekt het maar een andere keer met haar uit (misschien kan zijn familie dan ondertussen ook wat sense in hem praten). Of hij gaat alleen. Aan hem de keus.
.
Een voordehandliggend scenario is dat hij met haar een kortstondige affaire/relatie heeft en dan door praktische problemen of omdat de spanning er dan gewoon af is weer bij jou terugkomt. Als je hem dan weer met open armen ontvangt is het dus gewoon een vorm van vreemdgaan op verzoek. Misschien moet je voor jezelf helder krijgen of je hem nog terug zou willen als hij na een paar weken bij haar in bed gelegen te hebben weer op de stoep staat. En zo niet, dat aan hem vertellen. Maar goed, een man (en vrouw) die het in zijn bol heeft is niet voor rede vatbaar over het algemeen, die zet vaak veel meer op het spel dan hij achteraf had gewild.

Wat betreft dat midlife crisis verhaal, dat hangt niet om een leeftijd, maar meer op een gevoel te willen vluchten en vrij te willen zijn omdat het gewone leven je benauwt. Elizey, jij zei dat hij een moeilijke tijd heeft gehad, dit is misschien typisch zo'n vlucht uit de realiteit. Dat maakt het er niet makkelijker op.

nogmaals heel veel sterkte.
Ik zou het ook nooit geloofd hebben als ik dat met mijn vader niet had meegemaakt.
.
Wat zou hij er van vinden als je aan zijn ouders vertelt dat jij niet mee wil komen met de kinderen omdat hij wil aanpappen met X? Wil hij het per se geheim houden voor hen? Door niet te gaan wordt het wel duidelijker, misschien vinden zijn ouders het ook wel erg? En realiseert hij zich dan waar hij mee bezig is?
quote:MissMara schreef op 17 oktober 2008 @ 00:31:

Een voordehandliggend scenario is dat hij met haar een kortstondige affaire/relatie heeft en dan door praktische problemen of omdat de spanning er dan gewoon af is weer bij jou terugkomt. Als je hem dan weer met open armen ontvangt is het dus gewoon een vorm van vreemdgaan op verzoek. Misschien moet je voor jezelf helder krijgen of je hem nog terug zou willen als hij na een paar weken bij haar in bed gelegen te hebben weer op de stoep staat. En zo niet, dat aan hem vertellen. Maar goed, een man (en vrouw) die het in zijn bol heeft is niet voor rede vatbaar over het algemeen, die zet vaak veel meer op het spel dan hij achteraf had gewild.

Wat betreft dat midlife crisis verhaal, dat hangt niet om een leeftijd, maar meer op een gevoel te willen vluchten en vrij te willen zijn omdat het gewone leven je benauwt. Elizey, jij zei dat hij een moeilijke tijd heeft gehad, dit is misschien typisch zo'n vlucht uit de realiteit. Dat maakt het er niet makkelijker op.

nogmaals heel veel sterkte.

Je hebt helemaal gelijk MissMara.

Maar als hij wil 'vluchten', dan zonder de kinderen. Confronteer hem met de consequenties van zijn keus.
.
Ik zou het zijn ouders ook zeker vertellen, of je jullie nu wel of niet meegaatn. Ook alweer om hem de realiteit in te trekken.
.
Vraagje

Als ik in het verleden beter mij best gedaan had was de kans dan groot dat hij haar "vergeten" was.

Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat het toch aan mij ligt.

Of met andere woorden als je met elkaar wat begint, dus als er aantrekkings kracht om mee te beginen. Kan je dan met je karakter de andere van overtuigen dat jij alles bent wat hij nodig heeft. Of ligt het altijd buiten van waar je invloed op kan hebben
Nee het ligt niet aan jou. Echt niet. Wat MissMara zegt klopt. Jullie hebben het moeilijk gehad, hij twijfelt misschien wat aan jullie realtie en nu vlucht hij in een droombeeld.
.
Lieverd, het heeft echt niks met jou te maken. Mensen vluchten gewoon soms in de armen van de buurvrouw/melkboer/loodgieter. En echt niet alleen mensen met een slechte relatie hoor. Logisch dat je naar een verklaring zoekt en het bij jezelf zoekt. Maar 1) dat slaat nergens op 2) zo denken levert je niks op. HIJ is hier degene die er een potje van maakt. Misschien moet je meer kijken naar grenzen die jij kan stellen: als jij met haar gaat aanpappen deze vakantie dan gaan wij niet mee. Kijken wat hij zegt.
Hij zei trouwens dat hij aan zien ouders de waarheid gaat vertellen.
Nou dan snappen zijn ouders vast waarom jullie niet meekomen.
Iedereen houdt ergens gevoelens voor oude liefdes. Die vergeet je nooit helemaal, hoezeer je nieuwe partner zijn/haar best ook doet.

Zet het idee dat je dit had kunnen voorkomen alsjeblieft uit je hoofd. Echt het is iets dat heeeel vaak voorkomt bij mannen.
.
Wat vinden jullie moet ik mee gaan of niet?

Heb wel tegen hem gezegd dat het voor mij heel moelijk makt om te gaan, maar nu begin ik te twijfelen of niet gaan zo goede beslissing is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven