Mannen die 'ziek' zijn....pfff zo vermoeiend...

24-02-2009 23:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik moet even lekker zeiken hoor....

Sinds dit weekend ben ik al niet lekker..flink verkouden, keelpijn, koorts...jullie kennen het wel. Op een heel klein beetje jammeren na heb ik mij erg goed gehouden.

Nu heeft mijn man er altijd al een handje van gehad om bij het kleinste kuchje/snotje al te gaan lopen jammeren dat hij 'ziek' is. Waarop ik altijd geirriteerd roep: 'je bent niet ziek je voelt je alleen niet zo lekker...!'

Nu hoor ik hem de laatste twee dagen al demonstratief kuchen en moeilijk slikken...dus ik voelde hem al een beetje aankomen. Zitten we vanmiddag in de auto zegt hij: "Ik voel mij echt niet goed...voel me gewoon helemaal slap worden...en mijn keel doet zo'n pijn..ik durf haast niet te slikken..." Nou sorry hoor, daar kan ik echt niet tegen! Ik kan natuurlijk niet in zijn lichaam kijken en misschien voelt hij zich echt rot, maar het is de manier waarop.....

De mannen van mijn vriendinnen hebben er ook een handje van.

Hoe komt dat toch dat veel (niet alle...!) kerels zo ontzettend kleinzerig zijn?
Hahaha zo ontzettend herkenbaar. Ik kan er ook heel slecht tegen. Zo mag de man van een vriendin geen bijsluiter van medicijen meer lezen. Want gegarandeerd dat hij 2 minuten na het lezen er ook last van krijgt!!
heel herkenbaar,maar volgens mij heeft het gros van de mannen hier last van.
Hier gaat het altijd als volgt: ik ben ziek / zwak / misselijk en zég dat ik me niet lekker voel. Vanaf het moment dat ik dat heb gezegd wordt mijn man direct ook ziek, sterker nog, nóg zieker dan ik. Dus juist als ik enorm behoefte heb aan wat liefdevolle verzorging (al is het maar een kopje thee of een dekentje op de bank of een keertje niet koken), mag ik zelf extra aan de slag om hém te verzorgen...Grrr....zeker omdat het elke keer weer hetzelfde liedje is!

trouwens, ik ben er van overtuigd dat als mannen en vrouwen aan dezelfde kwaal zouden lijden (stel dat dit meetbaar is), dat mannen dan veeeeeeeeeeeeeel meer pijn en last zouden hebben en veeeeeeeeeeeeeeeeeeel zieliger zouden zijn. Soms zijn het echt geboren acteurs!
Jee, wat ben ik blij met dit topic! Zoooo herkenbaar!
Totaal niet herkenbaar...

Heb alleen maar sterke mannen om me heen die zonder morren doorwerken, hoe ziek/zwak/misselijk ze ook zijn...

Waarschijnlijk klaag ik dubbel voor hen als ik ziek ben, want dan kan ik me toch aanstellen..
Herkenbaar

Man is net weer aan het werk na een week thuis te zijn geweest .Had koorts en erg veel hoesten .Ging gelijk al naar de dokter ,maar uitzieken dus .Veel geklaag en heb me rot gelopen,trap op trap af .

Wilde elke keer dingen drinken of eten die ik niet in huis had ,maar zeurde er erg om .Dus hop naar de supermarkt elke keer .

Ben gesloopt ,net een kind erbij
Haha, herkenbaar dit. Ik ben inmiddels bijna hersteld van een gebroken rugwervel. Vriendlief is echt héél lief voor me geweest de afgelopen periode hoor, daar niet van, maar op dit moment heeft hij een stijve nek na een nachtje slecht slapen. Oei, hij heeft volgens mij in twee dagen meer geklaagd dan ik in zes weken..... Ach, wel schattig ook...
er is laatst een onderzoek geweest waaruit significant is gebleken dat vrouwen veel meer klagen en zeuren over ziek zijn en pijntjes dan mannen. Uitzonderingen daar gelaten, maar vrouwen willen in deze discussie hun eigen geklaag nog wel eens vergeten
Dat die kleinzieligerds dan toch boksen , of rugby doen enzo , he ...... zo laag is die pijngrens kennelijk toch niet .

Misschien is het zowat de enige keer dat ze verwend worden , als ze klagen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ken vrouwen die élke maand klagen over hun menstruatieperikelen ( as if I care ) ; PMS , trek in chocola , grote bloederige brokken , rugpijn , kramp ..... Dan zou ik als man gigantisch " wraak " nemen en elke volgesnoten zakdoek willen bespreken bij een verkoudheid .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
manen klagen niet zoveel, daarom valt het zo op als ze wel een keer klagen. Vrouwen klagen de hele dag (moe, ongesteld, hoofdpijn, rugpijn, buikpijn, chagrijnig, pukkels, te dik, te dun, te grijs, rimpels, te veel gegeten, te weinig gegeten, duizelig, dorst, slecht geslapen, vuilniszakken niet buiten gezet, te weinig aandacht)
kijk maar even bij lijf en lijn of bij gezondheid, foei wat een zelfmedelijden allemaal
Voor mij totaal niet herkenbaar. Ik ben van mening dat ík juist snel zit te zeiken, maar niet de mannen uit mijn leven.

Een van de belangrijkste mannen uit mijn leven...ook al was hij er niet altijd. Mijn vader. Moeilijke jeugd, zwaar leven.. Op een gegeven moment kreeg hij longkanker. Uitgezaaid, everywhere. Tumor zo groot als een theedoek, gekapseld om zijn longen. Hij heeft nooit geklaagd om pijn, nooit. 40 kilo afgevallen, in 3 maanden tijd. Het was maar een griepje, ik moest me geen zorgen maken, hij was sterker dan dat. Helemaal kapot was hij, totaal onder de morfine...maar klagen? Nooit. Geen krimp heeft 'ie gegeven. Hij bleef sterk. Geen piep en geen scheet.

Dit is de keerzijde... had 'ie het maar wel...dan had ik beter afscheid kunnen nemen..Want ergens bleef ik hoop houden door zijn 'mooie' praatjes.

Daarnaast een wat milder voorbeeld; mijn 'ex' (kutwoord)

Klaagde nooit. Nooit ziek, nooit pijn. Op een gegeven moment voelde hij zich toch niet zo lekker, bleek meer dan 39 graden koorts te hebben. Dook als een kat zijn nest in en heb ik verder niet gehoord voor een week. Thee brengen, soep, alles overbodig, want hij wilde gewoon alleen zijn. Met niets. Absoluut en verre van kleinzerig...

Dus ach.

Ik? Ik loop al te miepen als ik een klein hoofdpijntje heb.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
vrouwen gaan ook veel vaker naar de dokter (buikpijn, hoofdpijn, moe, misselijk, kan niet slapen, heb stress, pukkels, dikke tieten of te kleine tieten, te dik, te dun) kortom klagende vrouwen kosten de maatschappij behoorlijk veel geld
In feite is de OP alweer een tekenend voorbeeld van een vrouwelijke klaagzang

Grappig om te lezen. Mijn vriend is gelukkig niet zo, heeft ook bijna nooit wat.

Ik lig nu zelf thuis met griep Bah. Haha, vandaar dat ik ook zit te forummen om 4uur 's nachts. Even wachten tot de paracetemol gaat werken en mijn vriend even ontlasten van mijn gedraai en gehoest, want die moet morgen wel gewoon om 6.30 op. Maar hij klaagt nergens over.
Oh ja herken het. Echt erg.

Die van mij beweerde laatst dat zijn keel "helemaal" opgezet was. Kom ik daar, en ik zie helemaal niks.

(Dan moet ie maar eens een bepaalde aflevering van House kijken, dan ziet ie een echt opgezette keel!)
Ik zal zeker niet ontkennen dat veel vrouwen (inclusief mezelf) echte zeikerds zijn. Maar wat ik zelf merk is dat vrouwen wel over veel (onbenullige) dingen zeiken, maar als ze dus ziek zijn ze hiermee gewoon wat beter omgaan dan mannen.

Misschien cliche, maar volgens mij zijn sommige mannen ook zo kleinzerig omdat ze vroeger veel te veel door hun moeder verwend zijn. Mijn schoonmoeder woont toevallig niet in de buurt, maar de schoonouders van mijn vriendin bijv wonen drie straten bij haar vandaan. Toen haar man 'ziek' was liep haar schoonmoeder de hele dag heen en weer om haar zoon te verplegen. Als mijn vriendin 's avonds weer thuis was belde haar schoonmoeder nog om te vragen of alles goed ging met 'de patient'. Echt vreselijk... en haar man maar jammeren....

Ik weet ook zeker dat mijn schoonmoeder heel de dag zelfgemaakte soep zou staan te koken en sinaasappels uit zou staan te persen als ze dichterbij zou wonen.

Ben dus benieuwd of de 'kleinzerige mannen' uit dit topic dus ook altijd zo extreem verwend zijn door mams en de 'stoere kerels' dus niet.
Ik ben nogal beschermd opgevoed, maar als ik ziek ben, ben ik wel een echte kerel, geen mietje of zo. Als ik niet helemaal lekker voel, doet een aspirientje of vroeg naar bed gaan al wonderen.

Mijn humeur staat los van gezondheid. Als ik suf ben van verkoudheid, kan ik nog steeds dezelfde grapjes maken, als ik me helemaal fit voel.
World of Warcraft: Legion
Ik herken dit helemaal niet.

In mijn leven en omgeving heb ik juist altijd mannen (gehad) die ook ziek (incl koorts en ontstekingen) gewoon naar hun werk gingen en deden wat ze moesten doen. Als ze dan een keer uitspraken dat ze zich beroerd voelde, dan was er ook zeker wat aan de hand.

Zelf ga ik ook het liefst door met mijn verantwoordelijkheden ook al ben ik ziek, al vind ik het wel lekker om 's morgens en/of in de avond even lekker te benoemen wat er allemaal pijn doet en hoe erg het pijn doet. Daarna besef ik altijd weer dat wat rust, afleiding en goed voor mezelf zorgen het slimste en beste is, zodat ik er het snelst vanaf ben.

Mijn kinderen gaan eigenlijk ook altijd gewoon door met wat ze moeten doen. Als ze een keer flink ziek zijn merk ik het ook meteen, maar dan nóg zullen ze het niet snel vertellen.
Met koorts naar je werk gaan is erg onverstandig, ook al voel je niet ziek daardoor. Dan ben je geen flinke kerel, dan ben je dom. Ik doe dat ook niet, alleen heb ik bijna nooit koorts.

Ik kan me het volgende herinneren. Jaren geleden, op een maandag, had ik longontsteking. Dinsdagavond knapte ik snel op, en woensdagochtend had ik overal zin in. Ik ging achter de computer en ik maakte de woonkamer schoon. En ik ging naar buiten. Zeer onverstandig, want ik mocht zaterdag pas naar buiten.
Denk dat je gewoon pech hebt met je vent.
[quote]hans66 schreef op 26 februari 2009 @ 14:46:

Met koorts naar je werk gaan is erg onverstandig, ook al voel je niet ziek daardoor. Dan ben je geen flinke kerel, dan ben je dom. Ik doe dat ook niet, alleen heb ik bijna nooit koorts.

Ik kan me het volgende herinneren. Jaren geleden, op een maandag, had ik longontsteking. Dinsdagavond knapte ik snel op, en woensdagochtend had ik overal zin in. Ik ging achter de computer en ik maakte de woonkamer schoon. En ik ging naar buiten. Zeer onverstandig, want ik mocht zaterdag pas naar buiten.[/quote]

en je leeft nog!!!!
Longontsteking moet men toch niet onderschatten, en dat deed ik toen dus wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven