Mannen die ''bevriend'' blijven met hun ex

27-03-2023 12:02 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een jaar lang een vriend gehad die bevriend bleef met zijn ex-vriendin. Ze was deel van zijn vriendenclub en daarom wilde hij het contact met haar niet verbreken. Ik heb dit met argusogen aangekeken. De ex-vriendin in kwestie was altijd erg fysiek naar hem toe. Ze knuffelde hem altijd en gaf hem zelfs een kus op zijn lippen (waar ik notabene bij was). Toen ik er iets van zei, ging ze gelijk de schuld in mijn schoenen schuiven. ‘’’Dat doe ik met al mijn vrienden’’, ‘’Doe jij dat niet met je vrienden… wat afstandelijk van je’’. Ook mijn vriend zei dat er niets aan de hand was en dat ik erg jaloers en bemoeizuchtig overkwam. Ik liet die 2 mij manipuleren en dacht werkelijk dat ik het probleem was geworden. Mijn vriend ging toen op vakantie met zijn vriendenclub. Ik kon niet mee omdat ik niet vrij kon krijgen. Maar het bleek helemaal niet zijn vriendenclub te zijn, maar alleen zijn ex met wie hij op vakantie ging. Dit was de druppel en ik heb het toen uitgemaakt. Hij belde nog om te zeggen dat het niet is wat het lijkt en dat ik onzeker was… Een week nadat het uit was had meneer weer een nieuwe relatie en je raadt het al het was met zijn ex.

Ik ben nu 6 maanden verder en dit hele gedoe heeft mijn vertrouwen in mannen flink beschadigd. Het ergste vind ik nog dat die twee mij aan het lijntje wisten te houden en zo op mij in hebben gepraat dat ik aan mijzelf begon te twijfelen.

Ik ben nu voorzichtig aan het daten met een nieuwe jongen en hij heeft ook nog een vriendschap met zijn ex. Ik merk dat ik ontzettend onzeker en achterdochtig begin te worden elke keer als hij met zijn vrienden afspreekt en zij erbij is.

Ik wil niet onzeker zijn en ik wil dat mijn nieuwe vriend gewoon zijn vriendenclub kan behouden. Maar de vorige keer werd ik zo bedonderd. Ik heb al een keer gezien dat zij haar hand op zijn knie neerlegde en ik moest mij echt inhouden om er niets van te zeggen. Ik wil gewoon af van deze gevoelens, maar ik ben bang dat als ik het negeer zo’n ex mijn vriend weer steelt.

Waarom blijven mannen vrienden met hun ex? Wat kan ik doen om weer vertrouwen in mannen te krijgen?
janepotter2000 wijzigde dit bericht op 27-03-2023 13:58
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben als man langdurig bevriend (geweest) met een paar exen, met wie ik gemiddeld 1 of 2 keer per jaar afspreek. Eentje was mijn eerste echte liefde en ken ik al 35 jaar. Niks aan de hand, ook geen jaloezie bij de partners. Gewoon gezellig. Met een enkeling heb ik geen contact meer, dat is gewoon verwaterd. In mijn sociale omgeving zijn er meer mensen die bevriend zijn gebleven met exen. Maar zoenen op de mond is wat mij betreft niet aan de orde, hoewel ik zijdelings bij sociale groepjes betrokken ben (van het alternatieve, wat zweverige soort) waarbij ook dat heel normaal is, ook onder gewone vrienden/vriendinnen onderling. Daar voel ik me altijd wat ongemakkelijk bij.
Zeker in vriendengroepen die al tientalle jaren bestaan (zoals de mijne) vind ik het vrij normaal dat exen met elkaar blijven omgaan.

In mijn vriendenkring wemelt het van de exen. Dat gaat allemaal prima want wij zijn allemaal volwassen mensen die in staat zijn om normale respectvolle gelijkwaardige relaties aan te gaan en onderhouden.

Ik heb vrienden die jaren een relatie hadden, uit elkaar gingen, hij kreeg een relatie met haar beste vriendin en zij was uiteindelijk getuige op het huwelijk van haar beste vriendin en ex. Heerlijk toch.

Andere exen en de nieuwe vriendin van hem komen altijd met z’n drietjes naar feestjes want ze wonen dichtbij elkaar. Ook prachtig, zo lekker ongecompliceerd.

Ik heb ook een ex in die vriendengroep. We zijn al 20 jaar uit elkaar. Ik noem dat dus ook niet meer mijn ex maar een vriend. Op een gegeven moment verjaart de ex-status wel toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
27-03-2023 20:59

Ik heb ook een ex in die vriendengroep. We zijn al 20 jaar uit elkaar. Ik noem dat dus ook niet meer mijn ex maar een vriend. Op een gegeven moment verjaart de ex-status wel toch?
Inderdaad. Daarom denk ik ook wel dat er sowieso meestal wel een bepaalde tijd nodig is om van status te veranderen. Je kunt denk ik niet zo makkelijk patsboem van relatie naar vriendschap switchen. Een tijd afstand nemen hoort er meestal wel bij. En al er vele jaren verstreken zijn dan geldt die ex-status al helemaal niet meer, dan heb je het gewoon over vrienden of kennissen zijn.
Knuddestudder schreef:
27-03-2023 22:47
Inderdaad. Daarom denk ik ook wel dat er sowieso meestal wel een bepaalde tijd nodig is om van status te veranderen. Je kunt denk ik niet zo makkelijk patsboem van relatie naar vriendschap switchen. Een tijd afstand nemen hoort er meestal wel bij. En al er vele jaren verstreken zijn dan geldt die ex-status al helemaal niet meer, dan heb je het gewoon over vrienden of kennissen zijn.
Helemaal mee eens. In mijn beleving kun je geen vrienden blijven maar wel weer vrienden worden.
Ooit iemand gedatet die nog close was met zijn ex. Ik heb gepast. Mag hij nog zo leuk zijn ik weet ondertussen van mezelf dat ik daar niet mee kan dealen.

Dan is het gewoon niet de persoon voor mij en dat is prima. Nu zou ik ouder ben zou ik ook niet zo snel een relatie aangaan met iemand die een ex-vrouw heeft met kinderen. Niets mis mee hoor begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon niet aan mij besteed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
27-03-2023 22:47
Inderdaad. Daarom denk ik ook wel dat er sowieso meestal wel een bepaalde tijd nodig is om van status te veranderen. Je kunt denk ik niet zo makkelijk patsboem van relatie naar vriendschap switchen. Een tijd afstand nemen hoort er meestal wel bij. En al er vele jaren verstreken zijn dan geldt die ex-status al helemaal niet meer, dan heb je het gewoon over vrienden of kennissen zijn.
Ik denk ook dat normaal bevriend blijven met een ex ook afhankelijk is van hoe je uit elkaar gaat. Als dit op een nare manier gaat, dat is het onwaarschijnlijker, want er is vaak meer rancune. Dat gezegd, ook bij normaal uit elkaar gaan, kan er ineens heel veel rancune opspelen of juist dat je het gaat idealiseren. Of hoeveel je eigenlijk met elkaar gemeen hebt, als je uit elkaar gaat omdat je nul gemeen hebt, dan heb je ook geen basis om nog bevriend te blijven (lijkt mij dan).

Ik ga ook nog om met mijn recente ex, maar hij is nu gewoon een hele goede vriend. Het is 100% vriendschap en 0% romantiek. Ik hoop dat als hij een nieuwe partner vindt, wij nog gewoon bevriend zullen blijven. En ik zou het zeker leuk vinden om haar te leren kennen, omdat hij een goede smaak heeft in partners. :biggrin: Mijn voorganger is ook een erg leuke vrouw. Maar het idee om het met haar over zijn goede/slechte eigenschappen te hebben of benadrukken dat hij en ik X-tijd samen zijn geweest... dat is zo ongepast! :O Daar komt ze vanzelf achter of niet, misschien klikken zij wel veel beter dan wij deden!! Dat zou ik hem alleen maar gunnen.

Als ik een nieuwe relatie krijg, hoop ik dat diegene geen problemen heeft met mijn vriendschap met mijn ex. Want ik ga een goede vriendschap niet opgeven voor een potentiële relatie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
28-03-2023 10:09
Ik denk ook dat normaal bevriend blijven met een ex ook afhankelijk is van hoe je uit elkaar gaat. Als dit op een nare manier gaat, dat is het onwaarschijnlijker, want er is vaak meer rancune. Dat gezegd, ook bij normaal uit elkaar gaan, kan er ineens heel veel rancune opspelen of juist dat je het gaat idealiseren. Of hoeveel je eigenlijk met elkaar gemeen hebt, als je uit elkaar gaat omdat je nul gemeen hebt, dan heb je ook geen basis om nog bevriend te blijven (lijkt mij dan).

Ik ga ook nog om met mijn recente ex, maar hij is nu gewoon een hele goede vriend. Het is 100% vriendschap en 0% romantiek. Ik hoop dat als hij een nieuwe partner vindt, wij nog gewoon bevriend zullen blijven. En ik zou het zeker leuk vinden om haar te leren kennen, omdat hij een goede smaak heeft in partners. :biggrin: Mijn voorganger is ook een erg leuke vrouw. Maar het idee om het met haar over zijn goede/slechte eigenschappen te hebben of benadrukken dat hij en ik X-tijd samen zijn geweest... dat is zo ongepast! :O Daar komt ze vanzelf achter of niet, misschien klikken zij wel veel beter dan wij deden!! Dat zou ik hem alleen maar gunnen.

Als ik een nieuwe relatie krijg, hoop ik dat diegene geen problemen heeft met mijn vriendschap met mijn ex. Want ik ga een goede vriendschap niet opgeven voor een potentiële relatie.
Ach, soms verwatert het ook gewoon, en soms moet je zelf ook gewoon terugtrekken toch? Dat heb ik vroeger wel gehad. Dan bleven we gewoon met elkaar omgaan tot er een nieuwe partner in beeld kwam en dan trok 1 van ons zich alsnog terug. Er hangt toch een beetje een rare vibe vind ik. Heb dat gehad met iemand waar ik 3 jaar mee samen heb gewoond. We konden heel goed met elkaar, zelfde interesses e.d. maar meer zat er eigenlijk niet in. We gingen uit elkaar, maar allemaal heel relaxed. Bleven ook eigenlijk gewoon met elkaar afspreken, vaak uit eten, naar theater enz. Tot hij een nieuwe vriendin kreeg. En dan is het heel logisch dat hij al die dingen met haar doet. Hij was naar haar heel open en eerlijk, stelde ons ook vrij snel aan elkaar voor, maar ik zag aan alle kanten dat ze het totaal niet trok. En dan verwaterd het toch. Hij was echt gek op haar, dus heb ook niet aan hem lopen trekken. Dus frequent afspreken werd nog eens een keer bijpraten na een paar maanden, belletje af en toe tot helemaal niet meer. En dat snap ik ook dat het zo gaat. Ik zou dan niet koste wat kost dat in stand proberen te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baudolino schreef:
28-03-2023 10:39
Ach, soms verwatert het ook gewoon, en soms moet je zelf ook gewoon terugtrekken toch? Dat heb ik vroeger wel gehad. Dan bleven we gewoon met elkaar omgaan tot er een nieuwe partner in beeld kwam en dan trok 1 van ons zich alsnog terug. Er hangt toch een beetje een rare vibe vind ik. Heb dat gehad met iemand waar ik 3 jaar mee samen heb gewoond. We konden heel goed met elkaar, zelfde interesses e.d. maar meer zat er eigenlijk niet in. We gingen uit elkaar, maar allemaal heel relaxed. Bleven ook eigenlijk gewoon met elkaar afspreken, vaak uit eten, naar theater enz. Tot hij een nieuwe vriendin kreeg. En dan is het heel logisch dat hij al die dingen met haar doet. Hij was naar haar heel open en eerlijk, stelde ons ook vrij snel aan elkaar voor, maar ik zag aan alle kanten dat ze het totaal niet trok. En dan verwaterd het toch. Hij was echt gek op haar, dus heb ook niet aan hem lopen trekken. Dus frequent afspreken werd nog eens een keer bijpraten na een paar maanden, belletje af en toe tot helemaal niet meer. En dat snap ik ook dat het zo gaat. Ik zou dan niet koste wat kost dat in stand proberen te houden.
Dat zou ik ook zeker niet doen. Daarom zeg ik ook, ik hoop dat onze vriendschap dan blijft, want het is een aanvulling op mijn leven. Ik weet ook niet goed wat zou gebeuren als zijn nieuwe partner er bezwaar tegen heeft. Dus ik ben gewoon blij met wat we hebben. En we kunnen ook gewoon nog uit elkaar groeien door andere zaken zoals andere ontwikkelingen, verhuizingen enz.

Ik ben wel iets harder, want ik heb altijd mannelijke vrienden/sportmaatjes gehad. Dus iemand zal het gewoon moeten accepteren, alhoewel ik mij voor kan stellen dat als je net samen bent, dat je best onzeker bent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsja lastig

Ik ben zelf ook heel goed bevriend met een ex. We gaan 1x per maand uiteten, bellen soms en soms komt hij zelfs thuis koffie drinken (en dan is mijn man wel of niet thuis). Hij was zelfs op onze bruiloft

hoe je ermee omgaat is de sleutel
Als mijn man er moeite mee zou hebben zou het snel over zijn. Ook doen we geen ongein zoals op de mond kussen of samen op vakantie gaan. Ik hou hierbij zeker rekening met de gevoelens van mijn man maar het helpt daarbij enorm dat hij daarin niet onzeker, controlerend en beperkend is.

En tja, hoe moet je zo’n vriendschap met een ex plaatsen, speelt er stiekem dan meer mee?
In mijn geval kon mijn ex destijds niet de juiste prioriteiten stellen in de relatie. Na heel veel gezeik, verdriet en koude kermissen heb ik het uitgemaakt. Het was een proces van jaren om voor mezelf op een rijtje te krijgen dat we elkaar heel leuk vonden maar dat de timing van onze relatie gewoon niet goed zat, met name in zijn leven niet.

Toen ik dat voor mezelf had geaccepteerd kon ik gewoon weer vrienden met hem zijn en leuke dingen doen, zonder de ballast van hoe hij was in een relatie. Nu het supergoed gaat, gaat het dan weer kriebelen bij mij? Nee, want mij niet als prioriteit hebben heeft het relatie-deel bij mij voorgoed stuk gemaakt en ik zou ook nooit van mijn man af willen, met wie ik wel vanaf het begin die fijne relatie had

Even voor het inzicht wat een reden kan zijn waarom je partner bevriend is met een ex
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat vind ik zelf ook moeilijk om te ontcijferen wat voor gedrag acceptable tussen mijn nieuwe vriend en zijn ex is. Een kus op de lippen of voorhoofd vind ik persoonlijk veel te ver gaan, daar ben ik nu wel achter gekomen. Maar ook als die 2 met elkaar afspreken zonder iemand erbij vind ik eigenlijk ook te ver gaan. Zeker als het bij iemand thuis is. Dat heeft mijn nieuwe vriend nog niet gedaan, maar ik ben bang dat zo'n moment wel gaat komen. Ik maak mijzelf helemaal gek met die gedachte. Daarnaast vind ik het moeilijk erover te praten. Ik wil niet dat hij denkt dat ik hem wantrouw. Misschien wordt dit gewoon niks. Misschien moet ik gewoon een vent zoeken die niet meer met zijn ex omgaat. Ik word er helemaal misselijk van als ik er aan denkt dat zo'n vrouw weer aan mijn vriend zit.
Ik was goed bevriend met een paar exen, totdat de nieuwe partner daar niet goed mee om kon gaan en het exit ex was. In 2 gevallen vond ik het erg jammer. Maar snapte ik het wel. Zelf wil ik geen partner die exen op de mond kust of zaken met hem/haar bespreekt die te ver doorvoeren en de vriendschap iets te diep maakt/houdt.

jij geeft hier nu heel duidelijk jouw grenzen weer. Houd jezelf dan aan die grenzen. Je kunt het bespreken met hem, maar als hij zijn eigen gang wil gaan en jou niet graag tegemoet komt, dan ben JIJ het die daar dan weer wat mee doet. Of je accepteert het, of je blijft het een eeuwigdurig rotding vinden (wat altijd tussen jullie in staat) of je beseft dat hij niet binnen jouw beleving (en grenzen) past. Natuurlijk wil je dat hij zijn ex laat vallen omdat hij liever bij jou is. Als hij echt bij jou past dan kunnen jullie hierover praten en tot compromissen komen die voor beide goed voelen. Als jij bij voorbaat al bang bent voor zijn oordeel naar jou (wantrouw enz.) Vergeet het dan maar.
Ga voor jezelf opkomen. Laat zaken die bij jouw spelen niet afhangen van jouw angst voor een reactie die je niet wil. Als je een rot reactie krijgt dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 13:10
Dat vind ik zelf ook moeilijk om te ontcijferen wat voor gedrag acceptable tussen mijn nieuwe vriend en zijn ex is. Een kus op de lippen of voorhoofd vind ik persoonlijk veel te ver gaan, daar ben ik nu wel achter gekomen. Maar ook als die 2 met elkaar afspreken zonder iemand erbij vind ik eigenlijk ook te ver gaan. Zeker als het bij iemand thuis is. Dat heeft mijn nieuwe vriend nog niet gedaan, maar ik ben bang dat zo'n moment wel gaat komen. Ik maak mijzelf helemaal gek met die gedachte. Daarnaast vind ik het moeilijk erover te praten. Ik wil niet dat hij denkt dat ik hem wantrouw. Misschien wordt dit gewoon niks. Misschien moet ik gewoon een vent zoeken die niet meer met zijn ex omgaat. Ik word er helemaal misselijk van als ik er aan denkt dat zo'n vrouw weer aan mijn vriend zit.
Dit zou ik heel irritant vinden als je mijn partner was. Inderdaad maar het beste als je iemand zoekt die op dit vlak op dezelfde golflengte als jij zit
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil zelf ook absoluut niet beknot worden in mijn (mannelijke én vrouwelijke) vriendschappen, waarvan 1 ex. Waarmee ik jouw gevoel prima kan begrijpen to. Je hebt ten slotte een nare ervaring achter de rug en staat er ook op een bepaalde manier in. Maar dan moet je iemand zoeken die daar hetzelfde over denkt.

Mijn vriendschappen zijn mij zeer dierbaar. Een nieuwe vlam zal dat vast worden (want ik ben dan natuurlijk niet voor niets verliefd). Maar waarom ik contacten met mensen moet opzeggen waar ik veel plezier uit haal om mijn nieuwe lief niet jaloers te maken, nee, dat gaat me te ver. Zó makkelijk maak ik ook weer geen nieuwe vrienden en ik ben een trouw persoon. Ik weet wat ik aan mijn vrienden heb. Dat zijn meestal blijvertjes die tientallen jaren met mij mee op lopen en ik met hen. Die mensen zitten in mijn hart en zou hetzelfde voelen als vragen om familie niet meer te zien, omdat je nieuwe liefde daar jaloers van wordt. Dat voelt voor mij eigenlijk als onbespreekbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoerabanaan schreef:
28-03-2023 16:10
Ik wil zelf ook absoluut niet beknot worden in mijn (mannelijke én vrouwelijke) vriendschappen, waarvan 1 ex. Waarmee ik jouw gevoel prima kan begrijpen to. Je hebt ten slotte een nare ervaring achter de rug en staat er ook op een bepaalde manier in. Maar dan moet je iemand zoeken die daar hetzelfde over denkt.

Mijn vriendschappen zijn mij zeer dierbaar. Een nieuwe vlam zal dat vast worden (want ik ben dan natuurlijk niet voor niets verliefd). Maar waarom ik contacten met mensen moet opzeggen waar ik veel plezier uit haal om mijn nieuwe lief niet jaloers te maken, nee, dat gaat me te ver. Zó makkelijk maak ik ook weer geen nieuwe vrienden en ik ben een trouw persoon. Ik weet wat ik aan mijn vrienden heb. Dat zijn meestal blijvertjes die tientallen jaren met mij mee op lopen en ik met hen. Die mensen zitten in mijn hart en zou hetzelfde voelen als vragen om familie niet meer te zien, omdat je nieuwe liefde daar jaloers van wordt. Dat voelt voor mij eigenlijk als onbespreekbaar.
Maar je knuffel je jouw ex of geef je hem een kus op de lippen of spreek je alleen thuis af met hem? Want het zijn dat soort dingen waar ik heel naar van wordt. Ik vind het gewoon ongepast om fysiek te zijn met je ex. Knuffelen, strelen en kussen dat doe je gewoon niet met een ex.
Hoerabanaan schreef:
28-03-2023 16:10
Ik wil zelf ook absoluut niet beknot worden in mijn (mannelijke én vrouwelijke) vriendschappen, waarvan 1 ex. Waarmee ik jouw gevoel prima kan begrijpen to. Je hebt ten slotte een nare ervaring achter de rug en staat er ook op een bepaalde manier in. Maar dan moet je iemand zoeken die daar hetzelfde over denkt.

Mijn vriendschappen zijn mij zeer dierbaar. Een nieuwe vlam zal dat vast worden (want ik ben dan natuurlijk niet voor niets verliefd). Maar waarom ik contacten met mensen moet opzeggen waar ik veel plezier uit haal om mijn nieuwe lief niet jaloers te maken, nee, dat gaat me te ver. Zó makkelijk maak ik ook weer geen nieuwe vrienden en ik ben een trouw persoon. Ik weet wat ik aan mijn vrienden heb. Dat zijn meestal blijvertjes die tientallen jaren met mij mee op lopen en ik met hen. Die mensen zitten in mijn hart en zou hetzelfde voelen als vragen om familie niet meer te zien, omdat je nieuwe liefde daar jaloers van wordt. Dat voelt voor mij eigenlijk als onbespreekbaar.
Als je bij elkaar past, dan kun je er over praten en kun je elkaars beweegredenen gaan begrijpen en tot een compromis komen die voor beide goed voelt.
Er wordt altijd maar meteen over jaloers gesproken; wat het hele 'geval' overschaduwt terwijl er zoveel meer over te zeggen valt. Het is niet altijd zo zwart-wit.
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 16:34
Maar je knuffel je jouw ex of geef je hem een kus op de lippen of spreek je alleen thuis af met hem? Want het zijn dat soort dingen waar ik heel naar van wordt. Ik vind het gewoon ongepast om fysiek te zijn met je ex. Knuffelen, strelen en kussen dat doe je gewoon niet met een ex.
En dat mag je vinden. Dit gaat over jouw (persoonlijke) grenzen heen. Dat anderen daar geen moeite mee hebben, dat zegt niet dat jij daar ook niets van hoeft te vinden, of dat je jaloers bent.
Je kunt iemand zijn die ook de beste vrienden wil zijn met haar partner en daar past geen kleffe ex bij. Dat is helemaal prima hè, zoveel mensen, zoveel wensen.
En ga je het nu bespreken met hem? Of blijf je nog een tijdje jezelf helemaal opvreten en gek lopen maken? Doe dat jezelf niet aan meid.
Alle reacties Link kopieren Quote
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 16:34
Maar je knuffel je jouw ex of geef je hem een kus op de lippen of spreek je alleen thuis af met hem? Want het zijn dat soort dingen waar ik heel naar van wordt. Ik vind het gewoon ongepast om fysiek te zijn met je ex. Knuffelen, strelen en kussen dat doe je gewoon niet met een ex.
Alleen thuis afspreken: incidenteel
Kussen en knuffelen: nooit
Alle reacties Link kopieren Quote
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 13:10
Dat vind ik zelf ook moeilijk om te ontcijferen wat voor gedrag acceptable tussen mijn nieuwe vriend en zijn ex is. Een kus op de lippen of voorhoofd vind ik persoonlijk veel te ver gaan, daar ben ik nu wel achter gekomen. Maar ook als die 2 met elkaar afspreken zonder iemand erbij vind ik eigenlijk ook te ver gaan. Zeker als het bij iemand thuis is. Dat heeft mijn nieuwe vriend nog niet gedaan, maar ik ben bang dat zo'n moment wel gaat komen. Ik maak mijzelf helemaal gek met die gedachte. Daarnaast vind ik het moeilijk erover te praten. Ik wil niet dat hij denkt dat ik hem wantrouw. Misschien wordt dit gewoon niks. Misschien moet ik gewoon een vent zoeken die niet meer met zijn ex omgaat. Ik word er helemaal misselijk van als ik er aan denkt dat zo'n vrouw weer aan mijn vriend zit.
Maar je wantrouwt hem wel toch? Wat is anders de reden dat je afspreken zonder andere mensen erbij niet oke vindt?
Ik ben het wel eens met andere posters hier dat je dan misschien iemand moet zoeken, want jullie lijken niet te matchen de en je wilt het ook niet bespreken.

In mijn vriendengroep zitten ook veel mensen die ooit samen geweest zijn en ik denk dat je prima weer opnieuw vrienden kunt worden, nadat beiden de relatie verwerkt hebben. Maar dingen als elkaar kussen zou ik niet accepteren. Ook niet bij andere mensen trouwens, gewoon bij niemand. Elkaar knuffelen als je hallo zegt vind ik zelf wel passend, maar niet een hele avond lang
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren Quote
Roxy21 schreef:
28-03-2023 17:21
Maar je wantrouwt hem wel toch? Wat is anders de reden dat je afspreken zonder andere mensen erbij niet oke vindt?
Ik ben het wel eens met andere posters hier dat je dan misschien iemand moet zoeken, want jullie lijken niet te matchen de en je wilt het ook niet bespreken.

In mijn vriendengroep zitten ook veel mensen die ooit samen geweest zijn en ik denk dat je prima weer opnieuw vrienden kunt worden, nadat beiden de relatie verwerkt hebben. Maar dingen als elkaar kussen zou ik niet accepteren. Ook niet bij andere mensen trouwens, gewoon bij niemand. Elkaar knuffelen als je hallo zegt vind ik zelf wel passend, maar niet een hele avond lang
Ik knuffel eigenlijk alleen met mijn partner of ouders. Ik vind het veel te intiem om dat gewoon met vrienden te doen. Thuis bij je ex alleen afspreken vind ik niet kunnen. In het openbaar wel, maar niet gezellig met z'n tweeën onder een dekentje op de bank. Misschien is hij ook geen goede match voor mij. Ik word er zo onrustig van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook nog vrienden met mijn ex, maar in het begin dat de relatie uit was was dat echt niet aan de orde.
We zaten toen ook in dezelfde vriendengroep, maar hij was langer met ze bevriend dus ze kozen toch een beetje een kant. Ik vond het niet zo heel erg, had immers mijn eigen vriendengroep nog. Waar hij overigens ook gewoon nog kwam.
Het heeft wel een jaar of 5 geduurd voordat we weer normaal tegen elkaar konden praten zonder dat we geforceerd "normaal" deden tegen elkaar.
Maar heel af en toe appen we, soms spelen we samen een online game. Maar that's about it haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 16:34
Maar je knuffel je jouw ex of geef je hem een kus op de lippen of spreek je alleen thuis af met hem? Want het zijn dat soort dingen waar ik heel naar van wordt. Ik vind het gewoon ongepast om fysiek te zijn met je ex. Knuffelen, strelen en kussen dat doe je gewoon niet met een ex.
Knuffelen: als ik mijn vrienden zie geef ik ze een dikke knuffel. Dus ook ex. Sterker nog: zijn vrouw krijgt ook een knuffel.
Alleen thuis afspreken: jahoor, soms drinken we thee en kletsen we bij. Bij mij thuis of bij hem.

Kijk, als jij er onrustig van wordt, dan moet je dat met je vriend bespreken of misschien zie je de relatie helemaal niet meer zitten. Maar dat ligt niet aan exen die elkaar wel of niet kussen, dat ligt eraan dat jij door een vent bent bedonderd. En dat is heel erg beroerd.

Volgens mij trek je uit die ervaring nu de les: mannen zijn niet te vertrouwen met hun ex. Maar je les zou (volgens mij) moeten zijn: als ik aan m'n water voel dat er iets niet klopt, dan laat ik me dat niet uit mijn hoofd praten door een man die me aan mezelf laat twijfelen. Want jij voelde de vorige keer heel goed aan dat er iets mis was tussen die twee, jouw gevoel klopte gewoon. Vertrouw daarop.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 16:34
Maar je knuffel je jouw ex of geef je hem een kus op de lippen of spreek je alleen thuis af met hem? Want het zijn dat soort dingen waar ik heel naar van wordt. Ik vind het gewoon ongepast om fysiek te zijn met je ex. Knuffelen, strelen en kussen dat doe je gewoon niet met een ex.
Ja, ik knuffel mijn ex (ook de vader van mijn kinderen). Meestal als ik wegga. Maar soms ook als ik zie/merk dat hij niet zo blij is. Dan geef ik hem een knuffel. Dat doe ik ook met vrienden of familie. Hij voelt zo vertrouwd, net als familie. En we zien elkaar ook 1 op 1.
Strelen en kussen op de mond vind ik daar idd niet bij thuishoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
janepotter2000 schreef:
28-03-2023 17:27
Ik knuffel eigenlijk alleen met mijn partner of ouders. Ik vind het veel te intiem om dat gewoon met vrienden te doen. Thuis bij je ex alleen afspreken vind ik niet kunnen. In het openbaar wel, maar niet gezellig met z'n tweeën onder een dekentje op de bank. Misschien is hij ook geen goede match voor mij. Ik word er zo onrustig van.
Maar dat mag toch ook? Jij mag iemand zoeken die wat dat betreft bij jou matched. Ik knuffel heel makkelijk met mensen, zeker als die mensen vrienden zijn. Ik kus anderen ook makkelijk. Ook op de mond. Iemand hier in dit topic schreef over wat alternatievere mensen en een aantal van mijn vrienden zijn volle mond kussers, ook man op man. Maar dat hóeft voor jou niet wenselijk te zijn. Dat is geen probleem. Jij moet jouw leven leiden. Het is nl. JOUW leven en jij mag daarin bepalen wat voor JOU wel of niet goed voelt. Jij mag dus ook een partner willen kiezen die daar net zo over denkt als jij.
Het kán alleen zijn dat jouw vriend er anders instaat. En dat kan en mag ook. Hoewel veel mensen wel echt een duidelijk onderscheid maken (ook ik als de kleffere van ons twee) dat kussen en strelen gezien wordt als iets intiems. En dat vind ik samen onder een dekentje zitten ook. Als ik een man tegenkom die samen met zijn ex op vakantie wil en samen onder een dekentje wil zitten met haar, zal het ook voor mij niks zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven