Mannen die op dikke vrouwen vallen,maar

18-01-2018 00:00 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er niet voor uit komen. Waarom is dat nog steeds een taboe hier in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Je ziet nml dat soort-soort vaak zoekt en vindt. Vaak zie je knappe mensen bij knappe mensen, dikke bij dikke en wat minder mainstream knappe mensen zie je ook daten in ‘hun straatje,. Dat bepaalde types heel erg bij elkaar passen (en soms idd totaal niet :-) )
Ja uitzonderingen bevestigen de regel. I know.
Ik weet ook helemaal niet of ik gelijk heb hoor. Ik roep ook maar wat ;-)
Soms begrijp ik toch echt wel dat mensen over jouw uitspraken vallen.

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen niet knap en niet lelijk is, maar gewoon goed.

Ik val denk ik wel op mensen die qua knapheid (of lelijkheid) in mijn eigen gebied zitten. Hoewel ik nu ik dunner ben niet ineens op dunnere mensen val (of dat ik toen ik dikker was op dikkere mensen viel).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Je ziet nml dat soort-soort vaak zoekt en vindt. Vaak zie je knappe mensen bij knappe mensen, dikke bij dikke en wat minder mainstream knappe mensen zie je ook daten in ‘hun straatje,. Dat bepaalde types heel erg bij elkaar passen (en soms idd totaal niet :-) )
Ja uitzonderingen bevestigen de regel. I know.
Ik weet ook helemaal niet of ik gelijk heb hoor. Ik roep ook maar wat ;-)
Toch wel grappig, wát is knap, wat is dik en wat past er in je straatje?
Het valt mij altijd op, je mag wel zeggen dat je op groen grijs paars en geel valt, maar als die ander een maatje meer heeft breekt hier de hel los.
Dan liggen vast de zakken chips klaar, en zijn de snoeptrommels over vol en ga zo maar door.
Ik snap jullie reactie heel goed hoor.
Het is ook lastig uit te leggen én ik zeg notabene zelf dat ik er vast naast zit.
Psychologie vd kouwe grond.
En dat wat gemiddeld genomen als mooi wordt gezien is in de natuur vooral gezond en vruchtbaar.
Daar hangen vaak gezonde blossen, een gezond gewicht en een bepaalde symmetrie aan.
Maar wat knap is, is natuurlijk totaal discutabel.
Maar ik heb het dan ook over bepaalde types. Dat bepaalde types vaak elkaar opzoeken. Althans zo lijkt het voor mij dan tenminste.
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 10:23
Ik snap jullie reactie heel goed hoor.
Het is ook lastig uit te leggen én ik zeg notabene zelf dat ik er vast naast zit.
Psychologie vd kouwe grond.
En dat wat gemiddeld genomen als mooi wordt gezien is in de natuur vooral gezond en vruchtbaar.
Daar hangen vaak gezonde blossen, een gezond gewicht en een bepaalde symmetrie aan.
Maar wat knap is, is natuurlijk totaal discutabel.
Maar ik heb het dan ook over bepaalde types. Dat bepaalde types vaak elkaar opzoeken. Althans zo lijkt het voor mij dan tenminste.

Je hebt gewoon gelijk hoor, dit is al lang wetenschappelijk onderzocht. De meeste mensen zijn met iemand die ongeveer even knap is (door heel eenvoudig een grote groep mensen te laten beoordelen hoe aantrekkelijk iemand is).

Eén van de redenen waarom dit zo is is volgens de onderzoekers dat als de één minder aantrekkelijk is dan de ander dat deze onzeker kan worden en dit de relatie negatief beïnvloedt.

En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen en natuurlijk kunnen vooral mannen compenseren met maatschappelijk aanzien, macht & geld.
Kinase3000 schreef:
18-01-2018 10:40
Je hebt gewoon gelijk hoor, dit is al lang wetenschappelijk onderzocht. De meeste mensen zijn met iemand die ongeveer even knap is (door heel eenvoudig een grote groep mensen te laten beoordelen hoe aantrekkelijk iemand is).

Eén van de redenen waarom dit zo is is volgens de onderzoekers dat als de één minder aantrekkelijk is dan de ander dat deze onzeker kan worden en dit de relatie negatief beïnvloedt.

En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen en natuurlijk kunnen vooral mannen compenseren met maatschappelijk aanzien, macht & geld.
Ja zie je!
Daarom dus.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 10:43
Ja zie je!
Daarom dus.
Ik weet dat het zo werkt, ik val over je woordkeus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-01-2018 10:45
, ik val over je woordkeus.
en terecht
Echt leg uit?
Solomio schreef:
18-01-2018 10:45
Ik weet dat het zo werkt, ik val over je woordkeus.

Ze zegt niets raars toch? @(

Zodra het over dikke mensen gaat, mag je in eens niets meer zeggen. Maar graatmager, ielig, lange slungel en zo is geen probleem...

Waarom hangt er toch nog steeds zo’n taboe om dikke mensen heen? Je mag het toch benoemen, net zoals je graatmager mag benoemen?
aidem schreef:
18-01-2018 11:12
Ze zegt niets raars toch? @(

Zodra het over dikke mensen gaat, mag je in eens niets meer zeggen. Maar graatmager, ielig, lange slungel en zo is geen probleem...

Waarom hangt er toch nog steeds zo’n taboe om dikke mensen heen? Je mag het toch benoemen, net zoals je graatmager mag benoemen?
Ja ik zit mijn Texten terug te lezen en ik snap dat men bij mijn viva alterego meteen spijkers op laag water gaat zoeken maar deze is wel erg flauw!
Ik zeg niks raars. Je kan ook echt moeilijk doen om het moeilijk doen. Of gaan muggenziften op details of missschien op een ongelukkige woordkeus.
Zo kan ik natuurlijk nooit wat zeggen.
Als je wil kan je zo altijd wel wat vinden. Elk woord van mij ligt hier altijd onder een vergrootglas. Erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-01-2018 08:11
'Gewone' slanke mensen. O_o

Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat mensen op iemands innerlijk vallen.
Wat gebeurt er anders met je relatie als iemand nogal aankomt of afvalt? Of op een andere manier fysiek verandert?
.
Toch denk ik wel dat iemands kan bepalen of je iemand aanspreekt of op iemand reageert of niet. Of het tot een relatie komt, heeft weer meer met innerlijk te maken. Zo zie ik het.

Maar goed. Ik ben dik, maar heb al 25 jaar een relatie. Met een dikke man, trouwens. Toen we een relatie kregen was ik niet dik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 10:49
Echt leg uit?
Yggdrasil- schreef: ↑18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Dat is gewoon een kutopmerking richten posters die boven je zeggen, dat ze niet op uiterlijk letten
Daarmee zeg je, dat ze zelf lelijk zijn
lilalinda wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:25
0.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Potplant schreef:
18-01-2018 00:29
Ik denk dat veel mannen met een slanke dame trouwen, en dat de dame over het verloop van jaren wat groeit... En de man zeer waarschijnlijk ook. ;)
Dit inderdaad
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
@Solomio, ik begrijp wat je zegt hoor! Bij mij hetzelfde. Ik kan iemand wel knap vinden op eerste oogopslag maar dan ben ik nog niet verliefd. Ik word pas verliefd op iemand als ik degene al een tijdje ken. En dat kunnen soms mannen zijn die ik in eerste instantie helemaal niet zo mooi vond. Ik val dan op zijn zelfverzekerdheid, zijn humor, zijn manier van doen, etc.
Here I am - now what are your other two wishes...
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Je ziet nml dat soort-soort vaak zoekt en vindt. Vaak zie je knappe mensen bij knappe mensen, dikke bij dikke en wat minder mainstream knappe mensen zie je ook daten in ‘hun straatje,. Dat bepaalde types heel erg bij elkaar passen (en soms idd totaal niet :-) )
Ja uitzonderingen bevestigen de regel. I know.
Ik weet ook helemaal niet of ik gelijk heb hoor. Ik roep ook maar wat ;-)
Ik snap helemaal wat je bedoelt en dit is mij ook al vaak op gevallen. Ik heb hier op Viva eens bijna hetzelfde geschreven in een ander topic over uiterlijk.
Dit is een echt feederstopic geworden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
ShamRock schreef:
18-01-2018 11:27
@Solomio, ik begrijp wat je zegt hoor! Bij mij hetzelfde. Ik kan iemand wel knap vinden op eerste oogopslag maar dan ben ik nog niet verliefd. Ik word pas verliefd op iemand als ik degene al een tijdje ken. En dat kunnen soms mannen zijn die ik in eerste instantie helemaal niet zo mooi vond. Ik val dan op zijn zelfverzekerdheid, zijn humor, zijn manier van doen, etc.
.
En stemgeluid! Ik weet dat dat bij mij heel bepalend is. Mijn man heeft (gelukkig) een donkere stem. Als ik 'm eens aan de telefoon heb, krijg ik gelijk kriebels :love:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-01-2018 11:30
.
En stemgeluid! Ik weet dat dat bij mij heel bepalend is. Mijn man heeft (gelukkig) een donkere stem. Als ik 'm eens aan de telefoon heb, krijg ik gelijk kriebels :love:
Ja een mooie warme en donkere stem. :heart: Ook fijn als er dan ook nog verstandige dingen uit komen ;-D
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2018 11:24
Yggdrasil- schreef: ↑18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Dat is gewoon een kutopmerking richten posters die boven je zeggen, dat ze niet op uiterlijk letten
Daarmee zeg je, dat ze zelf lelijk zijn
Eens. Ik vind dat totaal iets anders dan de algemene opmerking dat partners vaak ongeveer even aantrekkelijk zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 11:17
Ja ik zit mijn Texten terug te lezen en ik snap dat men bij mijn viva alterego meteen spijkers op laag water gaat zoeken maar deze is wel erg flauw!
Ik zeg niks raars. Je kan ook echt moeilijk doen om het moeilijk doen. Of gaan muggenziften op details of missschien op een ongelukkige woordkeus.
Zo kan ik natuurlijk nooit wat zeggen.
Als je wil kan je zo altijd wel wat vinden. Elk woord van mij ligt hier altijd onder een vergrootglas. Erg vervelend.
Ik gok dat ik een van de weinigen ben die zich altijd groen en geel ergert aan hoe er op jou gereageerd wordt, ongeacht wat je post. En ik probeer er met alle macht niet aan mee te doen.
Dus toch jammer dat je mijn reactie dan zo wegzet, al snap ik het wel.

Deze zin: De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?
zegt wat mij betreft iets over hoe jij naar uiterlijk kijkt. En alsof je je als lelijkerd niet kunt permitteren om op uiterlijk te letten, maar als knapperd wel.
Dat, gecombineerd met wat je eerder schreef: 'gewone' slanke mensen......
Alles bij elkaar komt dat niet erg respectvol over naar mensen die niet aan het 'gewone' slanke of knappe plaatje voldoen.

En wat mij betreft voldoet vrijwel niemand aan het 'knappe' plaatje, als dat tenminste het plaatje is wat in de mdia wordt neergezet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
lilalinda schreef:
18-01-2018 11:24
Yggdrasil- schreef: ↑18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Dat is gewoon een kutopmerking richten posters die boven je zeggen, dat ze niet op uiterlijk letten
Daarmee zeg je, dat ze zelf lelijk zijn
Hoe KOM je hier nou toch bij?
je zit gewoon in te vullen. Wat vreselijk vervelend dit.

Maar goed. Het heeft geen enkele zin wat ik zeg.
Veel plezier op dit topic.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
18-01-2018 11:12
Ze zegt niets raars toch? @(

Zodra het over dikke mensen gaat, mag je in eens niets meer zeggen. Maar graatmager, ielig, lange slungel en zo is geen probleem...

Waarom hangt er toch nog steeds zo’n taboe om dikke mensen heen? Je mag het toch benoemen, net zoals je graatmager mag benoemen?
Ik ben zelf de eerste die mezelf dik noemde en daar verder geen eufemistische woorden voor koos.
Dun of mager kan wat mij betreft ook.
Maar dan weer 'graat'mager, dat geeft ineens een oordeel weer.
Het verschil tussen dik en moddervet zeg maar. Het eerste is een constatering, het tweede een (negatieve) mening.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
18-01-2018 11:46
Hoe KOM je hier nou toch bij?
je zit gewoon in te vullen. Wat vreselijk vervelend dit.

Maar goed. Het heeft geen enkele zin wat ik zeg.
Veel plezier op dit topic.
Ik zeg hoe het overkomt. Bij mij.

Jammer dat je nu doet wat je mij verwijt: je scheert mij over één kam met die mensen die altijd meteen bovenop je springen. Die mensen waar ik me aan erger en waar ik me verre van gehouden heb.

Je zult het vast allemaal anders bedoelen, maar ik vind je in dit topic redelijk zelfgenoegzaam overkomen. En dat herken ik wel uit andere topics van jouw hand.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
18-01-2018 11:44
Ik gok dat ik een van de weinigen ben die zich altijd groen en geel ergert aan hoe er op jou gereageerd wordt, ongeacht wat je post. En ik probeer er met alle macht niet aan mee te doen.
Dus toch jammer dat je mijn reactie dan zo wegzet, al snap ik het wel.

Deze zin: De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?
zegt wat mij betreft iets over hoe jij naar uiterlijk kijkt. En alsof je je als lelijkerd niet kunt permitteren om op uiterlijk te letten, maar als knapperd wel.
Dat, gecombineerd met wat je eerder schreef: 'gewone' slanke mensen......
Alles bij elkaar komt dat niet erg respectvol over naar mensen die niet aan het 'gewone' slanke of knappe plaatje voldoen.

En wat mij betreft voldoet vrijwel niemand aan het 'knappe' plaatje, als dat tenminste het plaatje is wat in de mdia wordt neergezet.
Dankjewel voor je uitleg. Ik snap nu wat je bedoelt. Sorry voor mijn woordkeuze.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2018 11:24
Yggdrasil- schreef: ↑18-01-2018 09:14
De mensen die beweren écht niet voor uiterlijk te gaan zijn dat niet vaak zelf ook mensen die fysiek niet perse de knapste zijn?

Dat is gewoon een kutopmerking richten posters die boven je zeggen, dat ze niet op uiterlijk letten
Daarmee zeg je, dat ze zelf lelijk zijn
Dit dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven