Melding doen van stalking?

17-11-2025 12:46 145 berichten
Ik word al een aantal maanden structureel lastiggevallen via mijn mobiele telefoon door een man. Dit contact begon vriendschappelijk, maar al snel werd duidelijk dat hij verliefde gevoelens had. Hij stuurt dagelijks soms wel honderd berichten. Dit gevoel is niet wederzijds: ik ben getrouwd en ik zit hier niet op te wachten. In het begin heb ik het een beetje genegeerd; ik zette de chat in het archief en dempte de meldingen, in de hoop dat het vanzelf zou afnemen. De laatste tijd werden de berichten dwingender. Als ik niet reageerde stuurde hij bijvoorbeeld: “Ik zie dat je het gelezen hebt, je reageert niet.” Dit werd gevolgd door “.” en door meerdere malen op enter te drukken. Ook begon hij steeds vaker te bellen. Daarnaast vroeg hij me mee naar België om inkopen te doen. Toen ik aangaf dit niet te willen, zei hij dat hij daar suïcidaal van werd.

Achteraf besef ik dat ik misschien een lange tijd met een bord voor mijn kop heb gelopen. Toen ik dit laatst met een groep vriendinnen besprak, waren zij unaniem: dit valt onder stalking. Ze vonden ook dat ik mijn partner moest inlichten. Ik had mijn partner tot dit wekend niets verteld, omdat ik hem niet extra wilde belasten (lees: hij is snel ongerust en momenteel overspannen). Ook zag ik zelf de ernst er niet volledig van in. Maar deze man is ook langs mijn huis gereden en stuurt hij regelmatig foto’s van plekken in mijn woonwijk. Als ik objectief kijk, is dat natuurlijk niet normaal. Mijn vriendinnen zeiden: “Je bent vaak nergens bang voor, maar dit is iets om serieus te nemen.”

Afgelopen zaterdag was voor mij de grens bereikt. Ik heb hem duidelijk laten weten dat ik de hoeveelheid berichten irritant vond, dat ik een gezin heb, en dat ik niet zit te wachten op dit contact. Hij reageerde boos: volgens hem hield ik geen rekening met zijn autisme. Hij was net gestopt met lorazepam en kon daardoor niet goed omgaan met zijn emoties. Ik dacht dat ik niets meer van hem zou horen omdat hij zo boos reageerde, maar een uur later stuurde hij alweer tientallen berichten via WhatsApp en sms, en belde hij me drie keer.

Zondag heb ik mijn partner alsnog alles verteld. Hij vindt dit, net als mijn vriendinnen, grensoverschrijdend en is bang dat het kan escaleren, hoewel ik zelf denk dat het wel meevalt. Diezelfde avond heb ik de man een bericht gestuurd dat ik geen enkel contact meer wil: niet bellen, niet appen, geen berichten. Hij zei dat hij zou stoppen, maar een uur later stuurde hij nog wel een excuusbericht. Daar heb ik niet op gereageerd. Sinds vandaag is het stil.

Vandaag heb ik de situatie nog met een andere vriendin besproken. Zij vindt dat ik hiervan melding moet doen bij de politie. Ik vraag me echter af wat het toevoegt, nu ik sinds zondag niets meer heb gehoord. Mijn eigen plan was: als hij weer contact opneemt, blokkeer ik hem. Dat lijkt mij voldoende, maar ik twijfel of ik iets mis of te naïef ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffiezetapparaat schreef:
19-11-2025 18:17
Nee, ik vond van niet. Mijn man adviseerde me namelijk om nog een tweede bericht te sturen dat ik geen contact meer wil. Maar ik heb via de app al heel duidelijk aangegeven dat ik geen contact meer wens, en ik wil nu geen nieuwe opening geven voor een gesprek.

Dit is overigens wat ik via de app heb gestuurd:

Hoi [naam], ik wil dat je geen contact meer opneemt. Stop met appen, berichten sturen en bellen. Ik hoop dat je dit respecteert.

Dit lijkt me toch voldoende duidelijk?
Nee niet doen hoor! Ik denk dat je zelf al precies schrijft waarom: je moet m echt geen aanleiding geven om te denken dat je nu weer met m contact op hebt genomen. Ik vind het heel rot voor je dat je man dan ook nog met kritiek komt ipv tot steun te zijn.
En ik zou het je gunnen dat je je wat meer om jezelf bekommerde dan om anderen. Als je schrijft dat hij dingen stuurde als dat ie nu zelfmoord ging plegen, dan vind ik dat vooral erg manipulatief gedrag van iemand die dondersgoed doorheeft dat zijn gedrag niet kan. Het is zoals je zelf ook zegt: je maakt melding bij de politie, vraagt om advies over wat wel en niet handig is en wellicht kunnen ze een stop-gesprek met hem voeren. Of wel de GGZ inschakelen. Ze gaan m echt niet op water en brood in een vochtige kelder gooien.
Nu weet je heel duidelijk: je hebt haarscherp gecommuniceerd en hij stopt niet maar zoekt naar andere kanalen.
Naar de politie dus.
En never ever ooit meer op hem reageren. Dan wordt het saai voor hem.
Dat je dit maanden hebt laten voortduren begrijp ik niet zo goed maar pak nu door, hij kan anders gewelddadig worden.
Zoooo, ik had al veel eerder een bericht terug gestuurd dat je niet van dit contact gediend ben en ik geloof ook op een iets minder vriendelijke manier! Zeker als hij dreigt met zelfmoord, dat is puur manipulatief!
En als het dan nog niet had gestopt had ik al melding gemaakt bij de politie! Ik begrijp niet dat dat je het zo lang heb laten door gaan. Dit is geen gezond gedrag van die vent.

Een tweede bericht sturen wat je man voorstelt zou ik niet doen, ook negatieve aandacht is aandacht. Ik zou eerder aandringen op en stop-gesprek door de politie!

Sterkte!
Ik snap werkelijk niet waarom je man dat adviseert. De boodschap die je daarmee afgeeft is: mij berichten sturen is de moeite waard want je krijgt een reactie terug.

En dat soms wel en soms niet doen is de sterkste bekrachtiging. De fruitautomaat: meestal niks maar als he volhoudt heb je soms prijs. Dat is de verslaving.
Claire45 schreef:
18-11-2025 21:07
Dat is sowieso verstandig maar melden bij de politie is vaak ook schijnveiligheid. Wat gaan zij dan doen? Er zijn talloze verhalen over stalking-slachtoffers waaruit helaas blijkt dat de politie pas ingrijpt als er acute dreiging of gevaar is. In de praktijk betekent dat (in ernstige gevallen) dat de omgeving - familie, vrienden, collega’s - moet bijspringen, maar ook zij kunnen vaak niet inschatten hoe groot de dreiging of het gevaar is.

Als je geen melding doet, dan weet de politie niets en kunnen ze ook weinig. Een melding wordt wel opgenomen in het systeem. Als je dan een keer belt, ziet de politie ook wat er speelt en kan er meer reden zijn tot ingrijpen. Ook de GGZ instelling kan trouwens meldingen doen. Mijn kind is politie agent en hij hamert hier altijd enorm op. Melden dus.

Melding maken is goed, dan is het maar vastgelegd, maar daarna doet de politie niks anders dan wachten op dat eventuele acute gevaar. Daarom is het voor slachtoffers zo moeilijk om bescherming te krijgen en zich veilig te voelen.

Wettelijk is stalking strafbaar maar je krijgt een man die maniakaal appt echt niet achter de tralies. Een stopgesprek is wel een reële optie, dat doet de politie wel, maar dan heb je weer het probleem dat veel stalkers een controle- en machtobsessie hebben en zo’n stopgesprek is dan precies wat ze nodig hebben om een tandje bij te zetten, zodat maar duidelijk is wie de baas is.
Wat Claire zegt dus.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Goede adviezen hier. Goed dat je hem geblokkeerd hebt.

Waarom vind je man dat een slecht idee? Zit daar angst achter dat hij nu nog verder gaat, of iets anders?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik lees hierboven ergens de zin: “ ik snap niet dat je het zo lang hebt door laten gaan”.
Stoort me enorm. Mensen die stalken zijn niet 100. Je kunt wel denken dat het jou niet zal overkomen en jij er direct wel een einde aan zou kunnen maken, maar zo werkt dat niet.

Hier anderhalf jaar een stalker gehad. Hij had allerlei stoornissen, woonde begeleid, was geobsedeerd door mij en hield pas op toen hij zijn woonruimte dreigde te verliezen, voor de 2e keer.
Ik ben inmiddels zelf ook verhuisd. Hij weet niet waar ik woon.
Ik denk dat melden bij de politie goed is, ivm registratie en als er meer meldingen door andere mensen zijn gedaan.

Maar ik zou ze niet voor advies bellen, politie doet aan handhaving van de wet - het zijn geen psychologen, spv’ers of psychiaters. Veel mensen met verward gedrag zijn ook helemaal niet gebaat bij ingrijpen van de politie, maar bij ingrijpen door het sociaal wijkteam / de psychiatrie. (Wat ook weer allerlei uitdagingen met zich mee brengt en zeker niet altijd goed gaat).

Ik woon in een grote stad waar een eigen meldpunt is voor zorgwekkend gedrag en waar je advies kan vragen (https://www.ggd.amsterdam.nl/vangnet/zo ... punt-oggz/), misschien is dat er ook in jouw regio? Politie en zorg werken hierbij op de achtergrond samen.

En anders is er het landelijke meldpunt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... end-gedrag
Sierlijk schreef:
20-11-2025 07:51
Waarom vind je man dat een slecht idee? Zit daar angst achter dat hij nu nog verder gaat, of iets anders?

Ik weet niet of het ook voor de man van TO geldt, maar veel mannen hebben heel diep van binnen toch de overtuiging dat geweld en grensoverschrijdend gedrag door de vrouw veroorzaakt wordt. Vrouwen dagen mannen uit. Ze dragen korte rokjes. Ze geven hun grenzen niet duidelijk aan. Ze hebben geen "nee" gezegd. Ze hebben hem niet weggeduwd. Ze had hem binnengelaten.
Die diepgewortelde gedachte maakt dat sommige mannen zelfs de zaak omkeren: het feit dat een man de grens overgaat, impliceert dat die vrouw hem zijn gang heeft laten gaan. Want als ze maar duidelijk genoeg was geweest, dan was die man wel gestopt.

En zo kun je ook tot de gedachte komen dat je vrouw de stalker nog wat vaker moet zeggen dat hij moet stoppen, want als ze hem maar vaak genoeg die boodschap geeft dan zou hij wel ophouden. Het feit dat hij nog steeds contact probeert te zoeken bewijst dat ze niet duidelijk genoeg is geweest.
Harba lorifa
Sonne schreef:
20-11-2025 07:59
Ik lees hierboven ergens de zin: “ ik snap niet dat je het zo lang hebt door laten gaan”.
Stoort me enorm. Mensen die stalken zijn niet 100. Je kunt wel denken dat het jou niet zal overkomen en jij er direct wel een einde aan zou kunnen maken, maar zo werkt dat niet.

Hier anderhalf jaar een stalker gehad. Hij had allerlei stoornissen, woonde begeleid, was geobsedeerd door mij en hield pas op toen hij zijn woonruimte dreigde te verliezen, voor de 2e keer.
Ik snap wat je zegt, niemand wil dat dit zo lang door gaat. Dat iemand dit doet betekend a dat hij niet 100% in zijn bovenkamer is. En ook al wil jij al lang dat het stopt, dat betekend inderdaad niet dat het gelijk stopt helaas...... Maar ik had al wel veel eerder melding gemaakt bij de politie dat je gestalkt wordt!
Wat ontzettend vervelend dat het jou overkomen is, dan zal zo'n bericht je nog steeds kippenvel geven. Gelukkig voor jou is het dus wel opgehouden!
Ginevra schreef:
20-11-2025 10:12
Ik weet niet of het ook voor de man van TO geldt, maar veel mannen hebben heel diep van binnen toch de overtuiging dat geweld en grensoverschrijdend gedrag door de vrouw veroorzaakt wordt. Vrouwen dagen mannen uit. Ze dragen korte rokjes. Ze geven hun grenzen niet duidelijk aan. Ze hebben geen "nee" gezegd. Ze hebben hem niet weggeduwd. Ze had hem binnengelaten.
Die diepgewortelde gedachte maakt dat sommige mannen zelfs de zaak omkeren: het feit dat een man de grens overgaat, impliceert dat die vrouw hem zijn gang heeft laten gaan. Want als ze maar duidelijk genoeg was geweest, dan was die man wel gestopt.

En zo kun je ook tot de gedachte komen dat je vrouw de stalker nog wat vaker moet zeggen dat hij moet stoppen, want als ze hem maar vaak genoeg die boodschap geeft dan zou hij wel ophouden. Het feit dat hij nog steeds contact probeert te zoeken bewijst dat ze niet duidelijk genoeg is geweest.
Helaas herkenbaar. Een keer zei een vrouw tegen mij: "ik weet van mijzelf dat ik me nooit zo zou laten behandelen." Oftewel: dat overkomt mij niet. De stoom kwam uit mijn oren. Al begrijp ik ook dat mensen zichzelf graag veilig wanen. Ze bedoelde niets over mij te zeggen maar dat doet ze natuurlijk wel.

Een man zei een keer tegen mij: "die stalker (die dus mijn woning was binnengedrongen en gedreigd heeft met een mes) is gewoon een bange sukkel, ik weet zeker dat als ik een keer boe had gezegd hij meteen weg was."

Ten tijde van het stalken werd er ook lacherig over gedaan door mensen in mijn omgeving, zo van die arme ziel/die sukkel is gewoon hopeloos verliefd joh. Het was ook een sukkel, maar wel in een psychose geraakt.
_horizon_ schreef:
20-11-2025 08:37
Ik denk dat melden bij de politie goed is, ivm registratie en als er meer meldingen door andere mensen zijn gedaan.

Maar ik zou ze niet voor advies bellen, politie doet aan handhaving van de wet - het zijn geen psychologen, spv’ers of psychiaters. Veel mensen met verward gedrag zijn ook helemaal niet gebaat bij ingrijpen van de politie, maar bij ingrijpen door het sociaal wijkteam / de psychiatrie.
Dat zie je verkeerd, de politie heeft wettelijk twee taken: handhaving van de rechtsorde én verlenen van hulp aan hen die dat behoeven. Dus een melding bij de politie kan er ook voor zorgen dat er hulp in gang wordt gezet, ook dat is ingrijpen van de politie.
Ja vooral een wijkagent doet veel meer dan handhaving en is juist nauw betrokken bij sociaal wijkteam.
bijtie schreef:
20-11-2025 11:01
Een man zei een keer tegen mij: "die stalker (die dus mijn woning was binnengedrongen en gedreigd heeft met een mes) is gewoon een bange sukkel, ik weet zeker dat als ik een keer boe had gezegd hij meteen weg was."

Ik heb een paar interviews gelezen met mannen die slachtoffer waren van seksueel- of partnergeweld. Ik kreeg de indruk dat ze tot in hun kern geschokt waren. Omdat een hoop mannen helemaal niet zo bezig zijn met fysieke dreiging.
Niet in het donker over straat durven? Altijd je sleutels tussen je vingers? Kijken waar de uitgangen zijn? Pretenderen dat je op straat loopt te bellen? Als je alleen thuis bent alle ramen en deuren controleren? Een hond willen om je veiliger te voelen? Dat is iets van vrouwen, niet iets van mannen (ik generaliseer nu even). Die mannen denken dat ze de wereld wel aankunnen en dat je "gewoon" even je tanden moet laten zien. Als dan blijkt dat je als man ook zomaar slachtoffer kunt worden, misschien zelfs wel van iemand die objectief fysiek zwakker is dan jij, dan matcht dat niet met je wereldbeeld.

Vrouwen denken ook magisch, dat zij geen slachtoffer worden omdat ze zus-of-zo doen, maar voor mannen zit er denk ik nog een laag overheen. De laag van "ik ben een man dus ik ben sterk dus ik ben de jager, niet de prooi".
Harba lorifa
Sonne schreef:

Heftig voor je, en eens met wat je schrijft. Ik heb helaas ook ervaring met een stalker en die stoere opmerkingen en het onbegrip storen mij ook enorm. Het klinkt als een dooddoener, maar ik denk dat je pas begrijpt wat het is en hoe je erdoor geraakt wordt als je het hebt meegemaakt. En dus ook: hoe je erop reageert.

Juist omdát stalkers een stoornis hebben, gelden de normale regels en begrenzingen niet meer en dan heb je dus weinig aan je ‘gezonde verstand’. Je staat namelijk tegenover iemand met een ‘ziek verstand’ en zo iemand is volkomen onvoorspelbaar in zijn gedrag: je bent als slachtoffer gedwongen om mee te bewegen in die gekte.

Daarom snap ik de man van TO wel, want waar ieder weldenkend mens meteen begrijpt dat hij moet stoppen met contact zoeken als hij geblokkeerd wordt - dat is namelijk een harde grens - ziet een stalker per definitie geen grenzen, hij is immers allang een veel grotere grens overgegaan door iemands leven binnen te dringen en angst te zaaien.

Stalken draait om macht en controle, en vaak zien daders in een confrontatie (of een andere begrenzing, zoals een stopgesprek) juist een extra uitdaging. Dat zijn dingen die je pas beseft als je er zelf mee te maken krijgt.
Sonne schreef:

Misschien dat je mij bedoelde. Maar dan begreep je me wel verkeerd. Wat ik bedoelde is dat TO tot dit weekend geen enkele poging heeft gewaagd om het te doen stoppen in maanden tijd. Dát is wat ik niet snap. Waarom wacht je maanden met zeggen: Stop mij berichten te sturen, dit wil ik niet.
De reactie van de ander heb je natuurlijk niet in de hand.
Melden bij de politie. Ik heb, net als jij, dit ook een tijd geprobeerd te negeren bij een persoon. Gemeld bij de politie. Eerst hoorde ik niets, maar na een paar weken ben ik terug gebeld. Mijn melding werd gevoegd bij een andere melding. Daarna had ik wat keuzes in anonimiteit en zij vroegen mij bepaald materiaal op te sturen (o.a. logs van in mijn geval ook mail, maar kan ook whatsapp zijn, download dit dus alvast). Vervolgens gaven ze wel aan dat aangifte in mijn geval niet veel kans van slagen had, maar omdat er iets anders bij die persoon speelde, het wel heel waardevol was als ondersteunend bewijs bij een andere zaak (niet over stalking) die over die persoon bleek te lopen. Daar schrok ik van.

https://www.politie.nl/informatie/ik-wo ... -doen.html of via 0800-8844 .

De politie had een heel kundig persoon die ook wat andere tips gaf en ondanks dat ze misschien niet deze persoon hebben aangepakt in mijn zaak, hielp het mij persoonlijk wel.
bijtie schreef:
20-11-2025 11:01
Helaas herkenbaar. Een keer zei een vrouw tegen mij: "ik weet van mijzelf dat ik me nooit zo zou laten behandelen." Oftewel: dat overkomt mij niet. De stoom kwam uit mijn oren. Al begrijp ik ook dat mensen zichzelf graag veilig wanen. Ze bedoelde niets over mij te zeggen maar dat doet ze natuurlijk wel.

Ten tijde van het stalken werd er ook lacherig over gedaan door mensen in mijn omgeving, zo van die arme ziel/die sukkel is gewoon hopeloos verliefd joh. Het was ook een sukkel, maar wel in een psychose geraakt.
Ik zal nooit zeggen, dat het mij niet overkomt! Dat weet je niet, want iemand die stalkt is ziek in zijn hoofd en ziet dingen heel anders! Het kan iedereen overkomen denk ik. Maar blijven zeggen/schrijven naar stalker dat hij moet stoppen zal niet werken vermoed ik want negatieve aandacht is ook aandacht. Maar bij zulke gedragingen zou ik wel meldingen maken bij de politie!
Lori schreef:
20-11-2025 11:08
Dat zie je verkeerd, de politie heeft wettelijk twee taken: handhaving van de rechtsorde én verlenen van hulp aan hen die dat behoeven. Dus een melding bij de politie kan er ook voor zorgen dat er hulp in gang wordt gezet, ook dat is ingrijpen van de politie.
Klopt wat je zegt, ik was tekort door de bocht. Maar er zit een verschil tussen hulp en zorgverlenen. Bovendien is de samenwerking tussen zorg en politie (afhankelijk van de regio) een blijvend aandachtspunt, daar is al heel veel over gepubliceerd. Ook heeft het handelen / de hulp van de politie lang niet altijd een goed effect op een persoon die mentaal ontregeld is. Het uniform alleen al kan soms escalerend werken.

https://www.oneworld.nl/mensenrechten/w ... -personen/

Deze persoon heeft hulp en ondersteuning nodig, en ik zelf zou daarvoor de partij/ het meldpunt bellen die dat als primaire taak heeft. (Het is dan alleen nog de vraag of ze deze zorg kunnen verlenen, want zolang er geen reden tot dwang is, moet de persoon hier vrijwillig aan willen meewerken).
_horizon_ schreef:
23-11-2025 18:35
Klopt wat je zegt, ik was tekort door de bocht. Maar er zit een verschil tussen hulp en zorgverlenen. Bovendien is de samenwerking tussen zorg en politie (afhankelijk van de regio) een blijvend aandachtspunt, daar is al heel veel over gepubliceerd. Ook heeft het handelen / de hulp van de politie lang niet altijd een goed effect op een persoon die mentaal ontregeld is. Het uniform alleen al kan soms escalerend werken.

https://www.oneworld.nl/mensenrechten/w ... -personen/

Deze persoon heeft hulp en ondersteuning nodig, en ik zelf zou daarvoor de partij/ het meldpunt bellen die dat als primaire taak heeft. (Het is dan alleen nog de vraag of ze deze zorg kunnen verlenen, want zolang er geen reden tot dwang is, moet de persoon hier vrijwillig aan willen meewerken).
Dat heeft TO allang gedaan he? De GGZ heeft haar afgewimpeld met de boodschap de politie te bellen. Terwijl ze ook vertelde dat hij met zijn medicatie is gestopt en met zelfmoord dreigde.
LolplusLolisHiHi schreef:
23-11-2025 19:04
Dat heeft TO allang gedaan he? De GGZ heeft haar afgewimpeld met de boodschap de politie te bellen. Terwijl ze ook vertelde dat hij met zijn medicatie is gestopt en met zelfmoord dreigde.
En wat ze met die informatie doen mogen ze niet zeggen, want avg. Ze kunnen cliënt daarmee ondersteunen maar dreigingen gaan alsnog via politie, niet de zorg.
23-11-2025 19:04
Wat zou de ggz volgens jou hier aan moeten doen?
Misschien kun je bij een melding meteen vragen of blokkeren wel verstandig is. Ik lees wel eens dat dat juist wordt afgeraden bij stalking, omdat je dan geen nieuw bewijs meer binnen krijgt als de situatie meer dreigend wordt.

Aan de andere kant snap ik ook dat het heftig is om die berichten te blijven zien. Misschien is het dan beter om de chat te verbergen of te archiveren ofzo, zodat je er zelf geen stress van hebt, maar het bewijs wel bewaart.
Nyx• schreef:
23-11-2025 21:23
Wat zou de ggz volgens jou hier aan moeten doen?
Ehm, ik reageerde op Horizon die zei dat TO niet bij de politie moest zijn maar bij de GGZ. Terwijl de GGZ haar naar de politie heeft verwezen.

Overigens denk ik dat de crisisdienst hier inderdaad wat mee zou moeten doen, ja. Alleen al omdat het contact tussen TO en deze man is ontstaan toen beiden daar waren opgenomen. Daarnaast is de crisisdienst ook de plek die kan ingrijpen als iemand een gevaar voor zichzelf of zijn omgeving is (in samenwerking met de politie). Bij een (ex)client die met zelfmoord dreigt, zijn medicatie heeft gestopt en een andere ex-client stalkt, lijkt het me persoonlijk niet heel raar als zij daarmee aan de slag gaan.
24-11-2025 11:49
Ehm, ik reageerde op Horizon die zei dat TO niet bij de politie moest zijn maar bij de GGZ. Terwijl de GGZ haar naar de politie heeft verwezen.

Ik reageerde op jouw afgewimpeld.
Overigens denk ik dat de crisisdienst hier inderdaad wat mee zou moeten doen, ja. Alleen al omdat het contact tussen TO en deze man is ontstaan toen beiden daar waren opgenomen. Daarnaast is de crisisdienst ook de plek die kan ingrijpen als iemand een gevaar voor zichzelf of zijn omgeving is (in samenwerking met de politie). Bij een (ex)client die met zelfmoord dreigt, zijn medicatie heeft gestopt en een andere ex-client stalkt, lijkt het me persoonlijk niet heel raar als zij daarmee aan de slag gaan.
Wie weet doen ze dit, maar dat delen ze natuurlijk niet met TO.
Daarbij zal het gevaar voor zichzelf wel meevallen en wordt zelfmoord alleen ingezet om TO te dwingen tot contact. Dat hij een gevaar is voor stap blijkt (nog) nergens uit.
Maar waarschijnlijk wordt wel het een en ander met die man opgenomen, maar dus niet met TO besproken.
Via de politie nog een extra spoor uitzetten (waar je dan ook nog terugkoppeling op krijgt) lijkt me sowieso wenselijk.

Heb je nog melding gemaakt TO?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven