Mensen die te vaak willen afspreken
dinsdag 1 september 2009 om 16:45
Ik zit met een probleempje: de laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat kennissen/vrienden de contactfrequentie van hoe vaak we elkaar zien omhoog proberen te krijgen. Ik heb daar helemaal geen zin in, maar ik weet niet goed hoe ik dat nou een beetje aardig kan brengen.
Ik vind ze echt heel aardig, daar gaat het absoluut niet om, maar ik heb een drukke baan en niet zoveel vrije tijd. Die tijd besteed ik liever aan mijn echt goede vriendinnen, die ik eigenlijk ook al niet vaak genoeg zie naar mijn zin. Of aan mijn familie, of gewoon eens lekker niks, want iedere dag van de week een afspraak vind ik niks.
Het gaat om mensen die in ieder geval wat verder weg staan van mij, ik spreek normaal gesproken 2 a 3 keer per jaar met ze af en zie ze nog weleens bij andere gelegenheden.
Iemand tips of iets vergelijkbaars gehad ooit?
Ik vind ze echt heel aardig, daar gaat het absoluut niet om, maar ik heb een drukke baan en niet zoveel vrije tijd. Die tijd besteed ik liever aan mijn echt goede vriendinnen, die ik eigenlijk ook al niet vaak genoeg zie naar mijn zin. Of aan mijn familie, of gewoon eens lekker niks, want iedere dag van de week een afspraak vind ik niks.
Het gaat om mensen die in ieder geval wat verder weg staan van mij, ik spreek normaal gesproken 2 a 3 keer per jaar met ze af en zie ze nog weleens bij andere gelegenheden.
Iemand tips of iets vergelijkbaars gehad ooit?
dinsdag 1 september 2009 om 17:25
Ha, volgens mij hebben wij dezelfde kennissen/vrienden, want ik heb hetzelfde. Als ik even snel een uurtje langs wip is het weer niet lang genoeg. Ze willen altijd een hele dag komen lijkt wel. Ik heb er ook geen tijd/zin in. Heel aardig stel hoor, maar voor even een paar keer per jaar.
Ik hou de boot altijd een beetje af en plan als ze komen nog iets op die dag zodat we een escape hebben en zij of wij wel weg moeten bijtijds. Niet zo aardig, maar het werk wel.
Ik hou de boot altijd een beetje af en plan als ze komen nog iets op die dag zodat we een escape hebben en zij of wij wel weg moeten bijtijds. Niet zo aardig, maar het werk wel.

dinsdag 1 september 2009 om 17:32
Ik heb het best druk met promoveren en heb nu een soort van 'lijstje' van mensen voor wie ik wel tijd vrij maak en aderen moeten maar even wachten. Ik heb het sommigen ook gezegd: de komende maanden zijn heel druk, misschein kom ik wel op sociale dingen, misschein ook niet. Sorry. Gelukkig zijn dit vooral mensen die ok promoveren en het dus wel snappen.