Met buikgriep naar verjaardag?

23-04-2018 13:56 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Zaterdag vierde wij de verjaardag van onze dochter! 1 van mijn vriendinnen kwam ook met haar man en kinderen en zat vervolgens meer op de wc dan in de tuin. Toen ik vroeg of het wel goed ging met haar zei ze: ja, nou ik heb buikgriep sinds gisteravond, zo vervelend, man en kinderen waren afgelopen week al aan de beurt en ik nu pas.
Nu raad je het al, zo ongeveer iedereen die bij ons was zaterdag is nu ziek, incl dochter en ik zelf.
En eerlijk gezegd neem ik dat mijn vriendin een beetje kwalijk, maar ik vraag me af of ik nou zo moeilijk ben? Ik zou zelf ook afgebeld hebben als ik buikgriep had en een feestje gepland. Wat doen jullie in zon geval?
SallySpectra schreef:
23-04-2018 21:53
App even terug dat je aangifte gaat doen. Geen genoegen nemen met excuses hoor.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
23-04-2018 21:54
:rofl:
Hahaha :rofl: ja een en ander wordt weer aardig uit zn verband gerukt aan de hand van een berg aannames. Maakt verder niks uit, wordt het verhaal een stuk spannender van dan dat het alleen maar over een vervelende buikgriep blijft gaan
Je vriendin dacht feestje zonder mij dacht het niet, zal ze even een poepie laten ruiken.
Lekker met dr ongewassen tengels ook overal aan gezeten en dan verspreid de virus zich als een lopend vuurtje.
Zeker even melding van maken bij de politie.
Hoemeer meldingen des te sneller ze de schijtbak in de kraag kunnen vatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze er makkelijk vanaf komt
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
23-04-2018 22:42
Ik vind dat ze er makkelijk vanaf komt
Ja toch? En dat voor een poging tot massamoord.
Kind en ik hebben beide ooit een keer het Rota virus gehad. Kind werd opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdrogen. Ik kon nog redelijk functioneren. Maar zo besmettelijk. Kind lag apart op een kamer met eerst een gangetje waar handen gewassen moesten worden, sticker op de deur met uitleg etc. Mondkapjes voor, handschoenen aan

Erge was ook nog dat kind het drie dagen ervoor het in het ziekenhuis opgelopen had. Daar lag ze namelijk vanwege operatie. Kind in de kamer naast haar had Rota en ouders namen het niet zo nauw met de hygiëne
Ik was er niet zo blij mee zacht gezegd
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
23-04-2018 22:34
Je vriendin dacht feestje zonder mij dacht het niet, zal ze even een poepie laten ruiken.

Dat geloof ik best ja, dat dat poepie wel geroken werd :proud:
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
23-04-2018 22:58


Erge was ook nog dat kind het drie dagen ervoor het in het ziekenhuis opgelopen had. Daar lag ze namelijk vanwege operatie. Kind in de kamer naast haar had Rota en ouders namen het niet zo nauw met de hygiëne
Ik was er niet zo blij mee zacht gezegd
en het ziekenhuis blijkbaar ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer een NORO-virus gehad. Ik werk in een ziekenhuis en daar loop je het snel op. Het hoeft maar ergens aan een deurknop of een liftknopje te zitten en het waart weer rond met alle gevolgen van dien. Zelfs een opnamestop op sommige afdelingen.

Mijn vader was hartpatient en is door een buikgriepvirus (niet door besmetting via mij) zo ernstig verzwakt dat hij er longontsteking door ontwikkelde waaraan hij is overleden.
Waar hij dat virus heeft opgelopen weet je toch nooit. Kan wel in de supermarkt zijn of in de kerk. Maar je kunt mensen die wat zwakker zijn toch niet verplichten altijd thuis te blijven? Het is veel effectiever als mensen die zelf besmettelijk zijn voorzichtig zijn en goede hygiene betrachten. En goede hygiene houdt bij een buikgriepvirus meer in dan alleen handen wassen!
Alle reacties Link kopieren
Genoeg mensen helaas die ziek ergens naartoe gaan..
Mss dacht ze dat t wel ging, maar bleek toch tegen te vallen.
Als je alleen aan de dunne bent en je verder niet heel ziek voelt (of denkt herstellende te zijn), kan ik t me nog wel voorstellen.
Echt ziek en kotsen, die mensen begrijp ik niet.

Mensen met lage weerstand weten dat ze overal ziek kunnen worden. Maar ja, binnen zitten is ook zowat..

Het is asociaal van de vriendin, ze had meteen op moeten stappen of idd niet moeten komen.
Ik vind het bericht dat je stuurde dan wel weer best pittig. Zou er zelf eerder een korte opmerking over gemaakt hebben op de dag zelf.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
24-04-2018 08:35
Ik heb een paar keer een NORO-virus gehad. Ik werk in een ziekenhuis en daar loop je het snel op. Het hoeft maar ergens aan een deurknop of een liftknopje te zitten en het waart weer rond met alle gevolgen van dien. Zelfs een opnamestop op sommige afdelingen.

Mijn vader was hartpatient en is door een buikgriepvirus (niet door besmetting via mij) zo ernstig verzwakt dat hij er longontsteking door ontwikkelde waaraan hij is overleden.
Waar hij dat virus heeft opgelopen weet je toch nooit. Kan wel in de supermarkt zijn of in de kerk. Maar je kunt mensen die wat zwakker zijn toch niet verplichten altijd thuis te blijven? Het is veel effectiever als mensen die zelf besmettelijk zijn voorzichtig zijn en goede hygiene betrachten. En goede hygiene houdt bij een buikgriepvirus meer in dan alleen handen wassen!

Volledig met je eens.

Maar op het gevaar af mezelf hier te kijk te zetten als een idioot: wat houdt die hygiëne bij buikgriep concreet in?
Ik kom geloof ik zelf niet veel verder dan handen, toilet, deurknoppen, kranen,... goed schoon te houden en ik zou er denk ik wel nog even ontsmettingsalcohol over sprayen, maar wat nog meer?
Ik zou misschien ook nog wel beddengoed en ondergoed van de zieke apart wassen maar ik weet niet of dat zoveel zin heeft?
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
24-04-2018 08:54
Volledig met je eens.

Maar op het gevaar af mezelf hier te kijk te zetten als een idioot: wat houdt die hygiëne bij buikgriep concreet in?
Ik kom geloof ik zelf niet veel verder dan handen, toilet, deurknoppen, kranen,... goed schoon te houden en ik zou er denk ik wel nog even ontsmettingsalcohol over sprayen, maar wat nog meer?
Ik zou misschien ook nog wel beddengoed en ondergoed van de zieke apart wassen maar ik weet niet of dat zoveel zin heeft?
nadeel van Noro is juist dat jet het kan hebben, zonder zelf symptomen te hebben

Maar inderdaad, veel wassen, je handen. beddengoed. bestek etc
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
23-04-2018 22:44
Ja toch? En dat voor een poging tot massamoord.
:rofl: :rofl:
MonicaG schreef:
24-04-2018 08:54
Volledig met je eens.

Maar op het gevaar af mezelf hier te kijk te zetten als een idioot: wat houdt die hygiëne bij buikgriep concreet in?
Ik kom geloof ik zelf niet veel verder dan handen, toilet, deurknoppen, kranen,... goed schoon te houden en ik zou er denk ik wel nog even ontsmettingsalcohol over sprayen, maar wat nog meer?
Ik zou misschien ook nog wel beddengoed en ondergoed van de zieke apart wassen maar ik weet niet of dat zoveel zin heeft?
Mondkapje op als je in de buurt van anderen bent. Mensen niet aanraken, zelfs geen hand geven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-04-2018 09:07
nadeel van Noro is juist dat jet het kan hebben, zonder zelf symptomen te hebben

Maar inderdaad, veel wassen, je handen. beddengoed. bestek etc
Alles wat je met je handen aanraakt. Thuis, dus ook geen eten klaarmaken. Stoelleuningen, lades, kastdeurtjes. Maar ook boodschappenwagentjes bij de supermarkt, vasthoudstangen in het OV, lifknopjes in openbare gebouwen, trapleuningen, enz. enz.

Handschoenen dragen heeft alleen zin als je die verwisselt bij iedere actie.
Mijn tante was na een lelijke val een tijdje opgenomen in een verpleeghuis. Er heerste daar een NORO-epidemie. Haar zoon trouwde in die periode en tante was doodsbang dat ze besmet zou worden. Geen zorgen, zei de verpleegkundige, we hebben handschoenen aan. Echter, de verpleegkundige deed met diezelfde handschoenen alles. Van kamers schoonmaken tot en met brood smeren. Zó vies (en oliedom), je moet er toch niet aan denken :facepalm:
Tante is gaan klagen bij de directie en de hygieneregels zijn aangescherpt. Ze kon gelukkig zonder NORO naar de trouwerij
amarna wijzigde dit bericht op 24-04-2018 11:02
3.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 14:07
maar weet jij zeker dat het haar buikgriep was?
misschien stond er wel bedorven eiersalade op tafel??
Je kreeg geen reactie op je eerste negatieve post dus probeer je het nu nog een keer???
lilalinda schreef:
24-04-2018 08:31
en het ziekenhuis blijkbaar ook niet?
Ze deden het kind in de algemene badkamer in bad zonder de verpleging te waarschuwen.
Daar kun je als verpleging weinig meer aan doen
amarna schreef:
24-04-2018 10:04
Alles wat je met je handen aanraakt. Thuis, dus ook geen eten klaarmaken. Stoelleuningen, lades, kastdeurtjes. Maar ook boodschappenwagentjes bij de supermarkt, vasthoudstangen in het OV, lifknopjes in openbare gebouwen, trapleuningen, enz. enz.

Misschien ben ik dan een ontzettende viespeuk maar als ik een boodschappenmandje, liftknop of trapleuningewoon heb aangeraakt was ik daarna niet gelijk mijn handen.
Alle reacties Link kopieren
Stom en asociaal van je vriendin. Buikgriep (norovirus) is ontzettend besmettelijk en je kunt er heel ziek van zijn. Ik denk dat vriendin nog wel meer gasten die op het verjaardagsfeestje waren heeft besmet. Heb je daar nog iets over gehoord?
lila01 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 17:58
48.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
24-04-2018 10:04
Alles wat je met je handen aanraakt. Thuis, dus ook geen eten klaarmaken. Stoelleuningen, lades, kastdeurtjes. Maar ook boodschappenwagentjes bij de supermarkt, vasthoudstangen in het OV, lifknopjes in openbare gebouwen, trapleuningen, enz. enz.

Handschoenen dragen heeft alleen zin als je die verwisselt bij iedere actie.
Het virus versreidt zich door ook door de lucht via speeksel als iand praat of hoest.
Kijk, als je nog niet weet dat je het hebt, dat is wat anders, maar gewoon naar feestje gaan terwijl je buikgriep hebt is zoals ik al schreef oerstom en asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
24-04-2018 10:08
Je kreeg geen reactie op je eerste negatieve post dus probeer je het nu nog een keer???
Met wie verwar je me?
To,ik vind het ook onverantwoord van je vriendin om doodleuk met buikgriep naar een verjaardag te gaan. Als je ziek bent dan blijf je gewoon thuis. Het was voor jou niet leuk,voor haar niet en voor je visite ook niet en ze hield je toilet de hele tijd bezet. Hoe gaat het met je opa trouwens?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
24-04-2018 17:51
Stom en asociaal van je vriendin. Buikgriep (norovirus) is ontzettend besmettelijk en je kunt er heel ziek van zijn. Ik denk dat vriendin nog wel meer gasten die op het verjaardagsfeestje waren heeft besmet. Heb je daar nog iets over gehoord?
Ja ik heb helaas van ongeveer de helft vd mensen al gehoord dat ze ziek zijn (geweest). En vervolgens thuis ook weer gezinsleden onderling elkaar hebben aangestoken. Bij ons thuis is nu ook zusje van jarige en mijn man ziek..... denk dat vriendin wel heeft begrepen dat dit niet zo handig was.
Met opa gaat het weer wat beter gelukkig.
Godzijdank dat het met je opa beter gaat en ik hoop inderdaad dat je vriendin
begrepen heeft dat dit echt een onhandige actie van haar was.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
23-04-2018 17:11
Diarree is niet hetzelfde als buikgriep. En veel mensen beweren dat ze buikgriep hebben als ze aan de schijt zijn, maar bij buikgriep komt het er aan alle kanten uit plus je hebt ook nog eens griepverschijnselen.
Nou, dat is dus ook meteen de verwarring, lijkt me.

Als je je echt superberoerd voelt ga je toch niet naar een verjaardag? Zeker niet als van alle kanten alles eruit komt.
Als je alleen wat krampen hebt en aan de diarree bent verwacht je dan toch niet dat je iedereen aansteekt (even daargelaten dat ik met diarree nooit naar een verjaardag zou gaan...).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven