Mijn man gedraagt zich "verdacht"vreemd
dinsdag 15 september 2009 om 18:46
Hallo lezers. Ik ben benieuwd naar jullie "objectieve" mening en wat te doen. Gisteravond om 23.00 uur kwam mijn man ineens ( we zijn 4 jaar getrouwd, 1 zoon) met de mededeling dat hij a.s.vrijdagavond een feest van zijn werk heeft..Een afspraak die wij zaterdagochtend hadden kon dan niet doorgaan want hij zou pas op zijn vroegst om 4 uur in de nacht naar huis komen of hij bleef bij een collega slapen.( wat hij nog nooit gedaan heeft). Alle alarmbellen gingen bij mij af. Ineens op maandag hoor je dat je vrijdag een feest van je werk hebt ( hij werkt bij een multinational) zonder partner en ineens wil je daar blijven slapen ?. Ik probeerde rustig te blijven en zei dat ik het wel vreemd vindt dat hij daar nu ineens mee kwam en dat hij daar wil blijven slapen.Hij zei ik mag toch uitgaan wanneer ik wil.Ik vroeg hem of hij soms een ander had of van plan was die die avond aan de haak te slaan.Volgens hem was dat onzin maar ja ik lees overal van die vreemde verhalen.Aangezien we gisteravond flink wat wijntjes op ahdden omdat hij geslaagd is voor zijn studie had ik geen zin om hier ruzie over te gaan maken.Ik denk ik wil een gezellige avond hebben. maar ik voel me over het gehele gebeuren erg onzeker. Of hij vrijdag gaat weet ik niet. Ik gaf nog wel als suggestie dat ik hem toch op kon halen als hij wilde drinken.Ik vind hetzelf een beetje vreemd dat een volwassenman op vrijdagavond bij een ( mannelijke) collega gaat logeren.Misschien is mijn man wel gay( ha,ha). Mijn vraag is wat te doen? Ga ik er niets meer overzeggen en laat het gebeuren? Of ga ik er een halszaak van maken en krijg fikse ruzie? Of moet ik me echt zorgen maken en is hier iets vreemds aan de gang en ga ik hem donderdag flink ondervragen of vrijdag gewoon bij dat feest kijken?( of is dat echt raar gedacht). Ik wil niet bedonderd worden en ben hem liever voor maar misschien zie ik spoken en is hij op hol geslagen door zijn afstuderen. Toch zou ik het dan wel leuker vinden als hij mij mee uit eten zou nmen dit weekend om mij te bedanken voor alle steun tijdens zijn studie ipv dat ik hier met kind vrijdagavond alleen op de bank zit. O ja ik geef zondag nog een surprise party voor hem dus helemaal ruzie maken wil ik ook liever niet. Enfin ik ben benieuwd naar jullie mening en wat jullie zouden doen.
dinsdag 15 september 2009 om 18:52
Is er weleens iets eerder voorgevallen waardoor je nu wat wantrouwender bent? Wat is dat voor een feest? of is het meer een borrel? Bedrijfsfeesten (multinational of niet) worden idd wel meestel geruime tijd van te voren geregeld ivm lokatie en om iedereen de gelegenheid te geven om hun agenda vrij te houden maar goed hoeft niet altijd natuurlijk.
Ik zou in ieder geval niet allerlei doemscenario's nu gaan bedenken, het ligt er een beetje aan hoe jullie relatie over het algemeen in elkaar steekt, nogmaals is er vaker wat voorgevallen?
Ik zou in ieder geval niet allerlei doemscenario's nu gaan bedenken, het ligt er een beetje aan hoe jullie relatie over het algemeen in elkaar steekt, nogmaals is er vaker wat voorgevallen?
dinsdag 15 september 2009 om 18:57
Wat nou als...
Hij dit feest vergeten was en er gisteren aan herinnerd werd.
Er een collega riep: "Je kunt wel bij mij blijven slapen", zonder enige bijbedoelingen.
Hij het afstuderen en het feest compleet los van elkaar ziet en dus niet liever naar dit feest gaat dan met jou uit eten.
Het hoeft niets te betekenen, zo ziet het er niet uit, vind ik.
Ik zou hem lekker laten feesten (jammer dat je niet meemag) en hem ervan laten genieten. Als dit nu volgende week weer gebeurt, dan zou er eventueel iets aan de hand kunnen zijn. Maar nu? Het lijkt mij niet...
Hij dit feest vergeten was en er gisteren aan herinnerd werd.
Er een collega riep: "Je kunt wel bij mij blijven slapen", zonder enige bijbedoelingen.
Hij het afstuderen en het feest compleet los van elkaar ziet en dus niet liever naar dit feest gaat dan met jou uit eten.
Het hoeft niets te betekenen, zo ziet het er niet uit, vind ik.
Ik zou hem lekker laten feesten (jammer dat je niet meemag) en hem ervan laten genieten. Als dit nu volgende week weer gebeurt, dan zou er eventueel iets aan de hand kunnen zijn. Maar nu? Het lijkt mij niet...
dinsdag 15 september 2009 om 18:58
dinsdag 15 september 2009 om 18:59
'Mijn man ging voor het eerst na een feestje bij 'een mannelijke collega' slapen. Ik zag daar geen graten in want ik vind dat je je partner moet vertrouwen. Het feestje werd 's vrijdags op zijn werk georganiseerd maar dat vernam hij pas de maandag en ook dat ik niet meemocht.Nu vertelt hij me twee weken later dat hij een ander heeft.'
Als je dat had geschreven, zou iedereen waarschijnlijk luidkeels roepen dat je een onnozel hoen bent geweest, nu klinkt het weer dat je een hoen bent om hem niet blindelings te vertrouwen.
Doe gewoon wat je voelt dat je moet doen
Als je dat had geschreven, zou iedereen waarschijnlijk luidkeels roepen dat je een onnozel hoen bent geweest, nu klinkt het weer dat je een hoen bent om hem niet blindelings te vertrouwen.
Doe gewoon wat je voelt dat je moet doen
dinsdag 15 september 2009 om 19:01
dinsdag 15 september 2009 om 19:01
Net als Zamirah vind ik 't ook wel vreemd. Is het een feest voor het hele bedrijf of van de afdeling? In het eerste geval zou zo'n feest idd al langer gepland zijn.
In het tweede geval vind ik het nog steeds een beetje apart dat hij al 5 dagen ervoor weet dat hij zal blijven slapen bij een collega. Maar goed... ik heb sowieso niets met bedrijfsfeesten en heb al helemaal geen zin om collega's ook nog 's in mijn vrije tijd te betrekken - weekend is eigen tijd.
In het tweede geval vind ik het nog steeds een beetje apart dat hij al 5 dagen ervoor weet dat hij zal blijven slapen bij een collega. Maar goed... ik heb sowieso niets met bedrijfsfeesten en heb al helemaal geen zin om collega's ook nog 's in mijn vrije tijd te betrekken - weekend is eigen tijd.
dinsdag 15 september 2009 om 19:02
Daarom ben ik benieuwd naar jullie reactie. Misschien zie ik echt spoken? Er is nooit iets voorgevallen maar inderdaad de bedrijfsfeesten worden altijd ruim aangegeven en niet op maandag voor a.s. vrijdag.Het is meer dat ik zijn gedrag de laatste weken vreemd vindt, afstandelijk, snauwerig, minder zin in seks terwijl hij anders altijd seks wil. En dan ineens bij iemand blijven slapen dat vind ik vooral vreemd.Dus het is meer het gedrag wat ik vreemd vindt als hij 2 weken geleden had gezegd we hebben dan een feest van mijn werk prima. Hij is trouwens vanavond ook uiteten met zijn werk ( of wordt het nu pas echt verdacht?) maar dat is een collega die weggaat waar ik een afscheidskaart van heb gezien. Maar wat zouden jullie doen er niets meer overzeggen en maar gewoon alten slapen bij die collega? Niet dat ik die nacht een oog dicht zal doen . Waar ik misschien nog het meest gepikeerd over ben is dat hij klaar is met zijn studie en mij niet bedankt voor alle steun. Ik heb hem zelfs stukken geholpen met zijn scriptie dus daar komt denk ik ook dat boze gevoel vandaan.
dinsdag 15 september 2009 om 19:02
Hij kan natuurlijk gewoon met een aantal collega's gaan stappen ipv een officieel feest, vandaar dat hij het pas op het laatste moment wist (en zo laat vind ik dat overigens ook weer niet, hij zegt het tenslotte 4 dagen van te voren)
Dat hij bij een collega blijft slapen vind ik ook niet vreemd hoor. Beter bij iemand blijven slapen dan dronken achter het stuur, toch ?
Is er in het verleden misschien wat voorgevallen waarom jij zo wantrouwend bent ?
Dat hij bij een collega blijft slapen vind ik ook niet vreemd hoor. Beter bij iemand blijven slapen dan dronken achter het stuur, toch ?
Is er in het verleden misschien wat voorgevallen waarom jij zo wantrouwend bent ?
dinsdag 15 september 2009 om 19:04
Ik vind het echt raar dat jij zó achterdochtig bent. En wat ik ook raar vind, is dat je zegt dat je vindt dat je vriend jou vrijdag mee uit eten zou moeten nemen als dank voor jouw steun in plaats van naar een bedrijfsfeest gaan. Wat raar dat je dat zó stellig bedenkt. Zou hij je ook per se op vrijdag mee uit eten móeten nemen als dat bedrijfsfeest niet op vrijdag was?!
Peas on earth!
dinsdag 15 september 2009 om 19:07
Hoor hem eens uit over dat bedrijfsfeest. Waar gaat hij heen, wie treed er op, gaan ze eten, gaan ze op stap, is het ter ere van iets, had hij het vorig jaar ook om deze tijd? Lijkt me dat je dan wel iets meer te weten moet komen.
Er maar direct vanuitgaan dat hij vreemd gaat.....tsja, als er zo weinig vertrouwen is.....
Er maar direct vanuitgaan dat hij vreemd gaat.....tsja, als er zo weinig vertrouwen is.....
dinsdag 15 september 2009 om 19:12
Het is pas verdacht als je vent overal zijn gsm mee naar toe neemt, zelfs als hij gaat douchen of gaat poepen. Als hij krampachtig gaat doen als je zijn mail leest. Ik zou hier niet over gaan steigeren in ieder geval. Heeft hij onder druk gestaan om te slagen? Misschien dat hij daarom wat snauwerig was en minder zin in seks?
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 15 september 2009 om 19:13
Waarom al dat uithoren, overdenken, wantrouwen? Kost alleen maar nutteloze energie.
Als je echt redenen hebt om te denken dat er iets niet klopt, vraag je het hem toch gewoon op de man af? Stel dat blijkt dat er niets aan de hand is, kunnen jullie daarna meteen bespreken hoe het komt dat het vertrouwen niet helemaal goed zit.
Ook het gedrag wat je benoemd van de afgelopen weken wat je vreemd vind. Ik had allang gevraagd naar hoe het komt dat hij zich zo voelt. Misschien wel stress van zijn scriptie, weet jij veel.
Verder, een bedankje voor je hulp is natuurlijk altijd fijn. Misschien moet je hem daarvoor ook de ruimte geven. Zo komt het niet helemaal op mij over. Eerder alsof je het verwacht.
Als je echt redenen hebt om te denken dat er iets niet klopt, vraag je het hem toch gewoon op de man af? Stel dat blijkt dat er niets aan de hand is, kunnen jullie daarna meteen bespreken hoe het komt dat het vertrouwen niet helemaal goed zit.
Ook het gedrag wat je benoemd van de afgelopen weken wat je vreemd vind. Ik had allang gevraagd naar hoe het komt dat hij zich zo voelt. Misschien wel stress van zijn scriptie, weet jij veel.
Verder, een bedankje voor je hulp is natuurlijk altijd fijn. Misschien moet je hem daarvoor ook de ruimte geven. Zo komt het niet helemaal op mij over. Eerder alsof je het verwacht.
dinsdag 15 september 2009 om 19:14
quote:buitenvrouw schreef op 15 september 2009 @ 19:02:
Waar ik misschien nog het meest gepikeerd over ben is dat hij klaar is met zijn studie en mij niet bedankt voor alle steun. Ik heb hem zelfs stukken geholpen met zijn scriptie dus daar komt denk ik ook dat boze gevoel vandaan.En dit kun je wel gewoon met hem bespreken. Geef gewoon aan hoe je je daar over voelt. Dat houd dan nog niet direct in dat hij je ook maar moet bedanken naar jou wensen. Wellicht heeft hij een ander bedankje in gedachten.
Waar ik misschien nog het meest gepikeerd over ben is dat hij klaar is met zijn studie en mij niet bedankt voor alle steun. Ik heb hem zelfs stukken geholpen met zijn scriptie dus daar komt denk ik ook dat boze gevoel vandaan.En dit kun je wel gewoon met hem bespreken. Geef gewoon aan hoe je je daar over voelt. Dat houd dan nog niet direct in dat hij je ook maar moet bedanken naar jou wensen. Wellicht heeft hij een ander bedankje in gedachten.

dinsdag 15 september 2009 om 19:18
TO heeft een interessante profiel naam; "buitenvrouw is de Surinaamse term voor maîtresse" .
Waar ik misschien nog het meest gepikeerd over ben is dat hij klaar is met zijn studie en mij niet bedankt voor alle steun. Ik heb hem zelfs stukken geholpen met zijn scriptie dus daar komt denk ik ook dat boze gevoel vandaan.
Dat denk ik ook.
Laat hem gewoon fijn naar het bedrijfsfeest gaan. En praat met je man en vertel hem waarom je écht bent gepikeerd.
Daarnaast zal je echtgenoot er geen moeite mee hebben om te vertellen waar het bedrijfsfeest wordt gehouden en als het tot diep in de nacht duurt dan zal er ook wel een programma van zijn. Al is het alleen maar omdat je dit uit belangstelling vraagt.
Waar ik misschien nog het meest gepikeerd over ben is dat hij klaar is met zijn studie en mij niet bedankt voor alle steun. Ik heb hem zelfs stukken geholpen met zijn scriptie dus daar komt denk ik ook dat boze gevoel vandaan.
Dat denk ik ook.
Laat hem gewoon fijn naar het bedrijfsfeest gaan. En praat met je man en vertel hem waarom je écht bent gepikeerd.
Daarnaast zal je echtgenoot er geen moeite mee hebben om te vertellen waar het bedrijfsfeest wordt gehouden en als het tot diep in de nacht duurt dan zal er ook wel een programma van zijn. Al is het alleen maar omdat je dit uit belangstelling vraagt.
dinsdag 15 september 2009 om 19:18
quote:Boarn schreef op 15 september 2009 @ 19:14:
[...]
En dit kun je wel gewoon met hem bespreken. Geef gewoon aan hoe je je daar over voelt. Dat houd dan nog niet direct in dat hij je ook maar moet bedanken naar jou wensen. Wellicht heeft hij een ander bedankje in gedachten.En het zou zo jammer zijn als jij het hiermee verpest, of niet?
[...]
En dit kun je wel gewoon met hem bespreken. Geef gewoon aan hoe je je daar over voelt. Dat houd dan nog niet direct in dat hij je ook maar moet bedanken naar jou wensen. Wellicht heeft hij een ander bedankje in gedachten.En het zou zo jammer zijn als jij het hiermee verpest, of niet?

dinsdag 15 september 2009 om 19:19
quote:buitenvrouw schreef op 15 september 2009 @ 19:02:
Daarom ben ik benieuwd naar jullie reactie. Misschien zie ik echt spoken? Er is nooit iets voorgevallen maar inderdaad de bedrijfsfeesten worden altijd ruim aangegeven en niet op maandag voor a.s. vrijdag.Het is meer dat ik zijn gedrag de laatste weken vreemd vindt, afstandelijk, snauwerig, minder zin in seks terwijl hij anders altijd seks wil. En dan ineens bij iemand blijven slapen dat vind ik vooral vreemd.Dus het is meer het gedrag wat ik vreemd vindt als hij 2 weken geleden had gezegd we hebben dan een feest van mijn werk prima. Hij is trouwens vanavond ook uiteten met zijn werk ( of wordt het nu pas echt verdacht?) maar dat is een collega die weggaat waar ik een afscheidskaart van heb gezien. Maar wat zouden jullie doen er niets meer overzeggen en maar gewoon alten slapen bij die collega? Niet dat ik die nacht een oog dicht zal doen . Waar ik misschien nog het meest gepikeerd over ben is dat hij klaar is met zijn studie en mij niet bedankt voor alle steun. Ik heb hem zelfs stukken geholpen met zijn scriptie dus daar komt denk ik ook dat boze gevoel vandaan.
Als hij plotseling echt heel ander gedrag vertoont kan het zijn dat hij verliefd is geworden op een ander en daar graag bij in de buurt wil zijn of al een affaire heeft, dat zal echt niet de eerste keer zijn. Dus mijn alarmbellen zouden nog niet afgaan, maar wel al zachtjes op de achtergrond klingelen in jouw geval.
Wat betreft het tweede (wat er overigens volgens mij totaal los van staat): ik begrijp helemaal dat je hier boos om ben, want i.p.v. dat je bedankt wordt lig jij vrijdagavond in een leeg bed. Niet erg attent, maar dat zijn helaas heel veel mannen niet.
Als hij plotseling echt heel ander gedrag vertoont kan het zijn dat hij verliefd is geworden op een ander en daar graag bij in de buurt wil zijn of al een affaire heeft, dat zal echt niet de eerste keer zijn. Dus mijn alarmbellen zouden nog niet afgaan, maar wel al zachtjes op de achtergrond klingelen in jouw geval.
Wat betreft het tweede (wat er overigens volgens mij totaal los van staat): ik begrijp helemaal dat je hier boos om ben, want i.p.v. dat je bedankt wordt lig jij vrijdagavond in een leeg bed. Niet erg attent, maar dat zijn helaas heel veel mannen niet.