Mijn man heeft een affaire gehad

10-12-2025 16:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen juni heeft mijn man toegegeven dat hij vreemd is gegaan met een andere vrouw. Eerst vertelde hij dat hij met haar gezoend had een ex van 25 jaar geleden. Weken later vertelde hij dat ze ook sex hebben gehad en 5 weken daarna vertelde hij dat er meer dan 1 keer seks is geweest en dat ze veel geappt hebben met elkaar. Ik weet me gewoon geen raad om wat nu te doen. Ik ben op zoek naar lotgenoten waar ik mee kan praten. Ook na het vreemdgaan met zijn ex heeft hij ook verteld dat hij BI seksueel is inderdaad ik hoor jullie denken seks met die vrouw heeft daar niks mee te maken.
Ik wilde niet meer bij hem zijn maar hij wil doorgaan en wil niet naar die vrouw en hij wil met mij de wereld ontdekken, hij wilde naar relatie therapie. Ook zijn er na veel therapie met psycholoog en relatietherapeuten uitgekomen dat hij verschillende trauma’s bij zich draagt waarvoor hij nu behandeld gaat worden volgend jaar. Therapeuten zeggen ook dat hij eerst zijn eigen traject door moeten maken en dan pas kun je eigenlijk een beslissing nemen over wat je echt wil in je relatie. Dit alles is een heel eenzaam proces en hoop hier via dit forum met meer mensen te kunnen praten.

Moet ik blijven of gaan

Totaal aantal stemmen: 26

Ja (23%)
Nee (50%)
Anders (27%)
Je poll klopt niet.
Gewoon _melon met login problemen
Als ik het goed begrijp, moet HIJ eerst door een traject om te kunnen beslissen wat HIJ wil...

Of jij daarop wilt wachten, is een andere vraag.

Of heb ik het verkeerd begrepen?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Wat was de reden dat hij het ineens vertelde?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Als mijn man zou toegeven bi te zijn en samen met mij dat verder wil ontdekken zou ik daar nog wel voor open staan denk ik… ik hou genoeg van hem om hem dat stukje te laten ontdekken. Maar die affaire weet ik niet of ik dat zou kunnen.
Dus hij gaat vreemd, hij heeft erover gelogen en nu is de conclusie dat hij tijd nodig heeft om zijn trauma’s te herstellen?

Ik denk dat het tijd wordt dat het over jou gaat. Wat jij nodig het. Wat jij wil. Want dat is geen man die vreemd gaat. Dat levert jou trauma’s op.

Tijd om je eigen keuze te maken. Dat kan eng en akelig lijken, maar dat is het nu ook.

Vandaar; zoek mensen die aan jouw kant staan, jou helpen helder te krijgen wat jij wil, los van man zijn tempo en trauma’s.

Want ook al klinkt het nog zo logisch, hij heeft een trauma en ging daardoor vreemd, dat betekent niet dat jij dat maar goed te vinden hebt.
Waarom zou je wachten op iemand die je verdriet doet? Je geeft zelf al aan weg te willen gaan....
Carpe Diem!
Als jullie kinderen hebben en hij hard werkt in therapie zou je er nog een jaar van je leven in kunnen stoppen.

Maar als je trouwt is de belangrijkste belofte zo'n beetje dat je elkaar niet zult belazeren en dat heeft hij welbewust toch gedaan. Daarmee is hij degene die jullie belofte aan elkaar heeft verbroken, niet jij. En trauma's zijn heftig en kunnen je leven behoorlijk ontwrichten. Maar ze zijn nooit een vrijbrief om dan zelf ook maar mensen te beschadigen. Dus voel je vooral heel erg vrij om te zeggen genoeg is genoeg en dit was voor mij genoeg, dus doei.
Laat hem z'n midlifecrisis en z'n trauma's lekker zelf uitzoeken, zou ik zeggen. Apart trauma hoor, dat je als ruim volwassen vent met een ex gaat liggen krikken en erover liegt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Persoonlijk trek ik de streep bij een affaire en daar over liegen.
Als iemand mij dat aan kan doen, kan ik niet bij diegene blijven. Ik ben meer waard dan dat.

Als het echt alleen zoenen of één keer seks was geweest, en het werd me direct eerlijk verteld, en de man had echt spijt, had ik het misschien ergens nog kunnen vergeven.
Maar een affaire doe je heel bewust, en je liegt daar ook bewust over. Dat kan ik niet vergeven.

Dus bedenk wat voor jou jouw grenzen zijn, en als hij daar overheen is gegaan, dan heb je alle recht om afscheid te nemen van deze man. Dat hij een traject in gaat om zichzelf te helpen is helemaal prima, maar jij hoeft daar echt niet op te wachten (zou ik ook niet aanraden).
Er zijn genoeg leuke(re) mannen op de wereld.
Je kan het ook omdraaien, je verbreekt de relatie en als hij al zijn therapieën heeft gehad kan je er altijd nog over denken weer bij elkaar te komen. Maar eerlijk gezegd dat ik het altijd te makkelijk dat iemand zich verschuilt achter trauma's als reden van het vreemdgaan.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik kan geen antwoord geven op je poll:
moet ik blijven of gaan: "Ja"
Bergje65 schreef:
11-12-2025 14:44
Ik kan geen antwoord geven op je poll:
moet ik blijven of gaan: "Ja"
Je moet "nee" invullen als geen van de twee waar is.
(dat is de betekenis van OF in de logica (wiskunde en computertalen))
Ah, eerst z’n hele emotionele affaire uitleven en pas daarna komt hij ineens met relatietherapie aanzetten. En jij mag nu braaf op het reservebankje wachten tot meneer zijn trauma’s heeft verwerkt en besluit of jij nog in zijn toekomst past. Lekker makkelijk zo!

Ik zou hem duidelijk maken dat jij ruimte nodig hebt en dat hij maar moet aankloppen als hij zijn shit op orde heeft. Dan zie je dan wel verder.
Het enige dat jij hoeft te doen is zelf bedenken wat jij wilt. Je hoeft niet te wachten op (jarenlange?) Behandelingen of therapie. Jij bent de regisseur van jouw leven.

En als hij daadwerkelijk bi en daar wat mee wil weet je al dat hij dat wil ontdekken. En dat jullie relatie niet volledig monogaam zal zijn. Hij heeft behoefte aan meer vrijheid. Dat mag. Maar hoe sta jij in een non monogame relatie? Deze vrouw was geen probleem. Maar straks wil hij een man. Hoe sta jij erin je partner te delen. Daar zou ik goed over nadenken.
Is het voor hem echt belangrijk om te uit te zoeken of hij bi of homosexueel is?
Bedankt voor jullie berichten, ondanks dat we lang samen zijn hebben we ook een bedrijf en 2 kinderen. Ik wil hun geen ongelukkig jeugd geven. Ik wil bij elkaar blijven en sta zeker nog wel open voor ontdekken in ons seksleven. Hij is zelf niet gelukkig met zich zelf wel met ons leven en ons gezin en ons seksleven. Hij wil alleen meer samen met mij door en ontdekken op seksueel gebied. Ik ben alleen bang als we een trio doen met een man dat hij hierdoor als nog weggaat, of steeds meer wil en ik heb mijn grenzen echt daarover wel aangegeven
Hij wil altijd meer als ik hem 1 vinger geef pakt hij er 5 zal maar zeggen. Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen opnieuw alles op te bouwen met een ander.
Hij is niet vreemdgegaan door een trauma maar hij heeft 7 verschillende trauma’s waardoor PTSS is geconstateerd. Dat draagt hij heel zijn leven al mee en is daarom niet gelukkig met zichzelf. Waarom hij is vreemdgegaan geen idee dat weet hij zelf ook niet. Ik denk na dat ik veel gevraagd heb en antwoorden heb gekregen dat hij verliefd was op die vrouw (zijn ex) ik heb die ex ook nog 2x gebeld en zij was echt verliefd op hem bevestigde ze.
natasja40 wijzigde dit bericht op 11-12-2025 16:06
24.04% gewijzigd
Die therapeuten bepalen toch niet wanneer jij de stekker eruit mag trekken? Die kunnen hooguit tegen hem zeggen dat hij beter pas ingrijpende beslissingen kan nemen als hij klaar is met de behandeling. Wanneer het voor jou genoeg is geweest, maak je zelf wel uit.

Je schrijft dat je nog wel wil blijven, maar ook dat moet dan jouw eigen keuze zijn, die therapeuten staan daar echt buiten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dreuvel schreef:
11-12-2025 15:10
Is het voor hem echt belangrijk om te uit te zoeken of hij bi of homosexueel is?
Tot heden zegt hij biseksueel maar ik weet de afgelopen eigenlijk helemaal niks meer en of hij ook eerlijk is over het bi zijn?
Jemoederheethenk6 schreef:
11-12-2025 13:17
Als mijn man zou toegeven bi te zijn en samen met mij dat verder wil ontdekken zou ik daar nog wel voor open staan denk ik… ik hou genoeg van hem om hem dat stukje te laten ontdekken. Maar die affaire weet ik niet of ik dat zou kunnen.
Ja maar in hoeverre maakt dat je relatie verder stuk. Wat als hij steeds meer wil ontdekken en mijn grens houd dan op. Als je al die jaren samen bent geweest en hij vroeg mij ten huwelijk hij wil al eerder kinderen dan ik. !?
Susan schreef:
11-12-2025 16:01
Die therapeuten bepalen toch niet wanneer jij de stekker eruit mag trekken? Die kunnen hooguit tegen hem zeggen dat hij beter pas ingrijpende beslissingen kan nemen als hij klaar is met de behandeling. Wanneer het voor jou genoeg is geweest, maak je zelf wel uit.

Je schrijft dat je nog wel wil blijven, maar ook dat moet dan jouw eigen keuze zijn, die therapeuten staan daar echt buiten.
Therapeuten zeker niet dat bepaal ik altijd nog zelf maar we hebben ook 2 kinderen, als hij die traumas niet gaat verwerken die hij mee zich draagt hoe kan hij dan voor onze kinderen zorgen als hij al niet voor zijn eigen kan zorgen. En hulp vraagt wanneer nodig is hij heeft ptss dat is niet niks natuurlijk
Natasja40 schreef:
11-12-2025 15:55
Ik wil bij elkaar blijven en sta zeker nog wel open voor ontdekken in ons seksleven. Hij is zelf niet gelukkig met zich zelf wel met ons leven en ons gezin en ons seksleven. Hij wil alleen meer samen met mij door en ontdekken op seksueel gebied. Ik ben alleen bang als we een trio doen met een man dat hij hierdoor als nog weggaat, of steeds meer wil en ik heb mijn grenzen echt daarover wel aangegeven
Relaties zijn vaak een gevangenis voor degene die zich moet beperken voor de ander. Hij heeft duidelijk behoefte aan een veel grotere bewegingsruimte en wordt nu gekooid.
VGM1980 schreef:
11-12-2025 14:36
Je kan het ook omdraaien, je verbreekt de relatie en als hij al zijn therapieën heeft gehad kan je er altijd nog over denken weer bij elkaar te komen. Maar eerlijk gezegd dat ik het altijd te makkelijk dat iemand zich verschuilt achter trauma's als reden van het vreemdgaan.
Ik denk nu zo als hij nu de therapie niet aan gaat en aan zich zelf gaat werken, dan komt hij alleen te wonen kinderen zullen steeds meer bij mij zijn omdat hij veel werken is hij zou meer drank en drugs gaan doen en dingen onderzoeken en ontdekken op seks gebied en dan is hij zo dood
Natsuro schreef:
11-12-2025 16:18
Relaties zijn vaak een gevangenis voor degene die zich moet beperken voor de ander. Hij heeft duidelijk behoefte aan een veel grotere bewegingsruimte en wordt nu gekooid.
Hij wordt nu gekooid??? Hij is ook vrij om te gaan hoor.

TO; je schrijft dat hij altijd 5 vingers neemt als jij er 1 geeft. Dit zal niet veranderen. Ik lees het als iemand die geregeld jouw grenzen over gaat en als je hem de vrijheid laat om zichzelf verder te ontdekken op seksueel vlak hou er dan rekening mee dat hij hierover niet altijd even eerlijk zal zijn. Als je dat prima vind dan zou ik blijven maar als dit te lastig is voor je dan zou ik vertrekken. En beter nu dan dat er een hoop drama is gepasseerd. Ook beter voor de kinderen.
Een van mijn ouders was bi en experimenteerde er vrolijk op los. Het heeft ons gezin ontzettend veel schade toegebracht. Want het was nooit genoeg. Altijd was er wel een nieuwe vlam, groep of iets of iemand anders waar de aandacht naar uitging.
Sinneljocht schreef:
11-12-2025 16:24
Hij wordt nu gekooid???
Ja, de in de huidige relatie leeft hij zijn leven met háár rem erop.
Sinneljocht schreef:
11-12-2025 16:24
Hij is ook vrij om te gaan hoor.
Dat zou hij inderdaad moeten doen om zijn volledige potentieel uit het leven te kunnen halen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven