Mijn man is een stiekemerd en ik ben het zat!

22-11-2019 09:45 104 berichten
Het is gewoon op. Ik haat de persoon die ik nu aan het worden ben door het wantrouwen en ik denk dat ik zo niet langer verder wil.
Ik zeg ik denk, omdat ik verscheurd word door schuldgevoel tov onze kinderen, en ik ben al een x eerder gescheiden.
Jarenlang heb ik tegen mijn man gezegd hoe gezegend we waren; hij was mijn beste vriendje en we hadden zo veel lol samen. We hebben samen de grootste stormen overleefd. Ik nam voor lief dat hij zelden zin had in seks. Ik nam voor lief dat ik mij daardoor al jaren geen vrouw meer voel, want hij was mijn beste vriend...dat ik zijn geluk jarenlang voorop heb gesteld nam ik ook voor lief.
En zo kabbelden we voort.

Tot vorige maand, waar ik wederom vroeg om openheid wat betreft geldzaken; hij is mensen geld verschuldigd. Daar kwam ik vorig jaar per toeval achter, en heb hem toen gevraagd een lijstje te maken met schuldeisers, zodat ik een duidelijk beeld had en we het af konden gaan lossen. Dit wilde hij niet. Toen vorige maand iemand hem belde ivm verschuldigd geld, heb ik hem wederom verzocht om openheid. Zijn antwoord was dat hij dat nooit zou doen en ik maar bij hem weg moest gaan als ik dit niet kon accepteren. Later heeft hij hier wel zijn excuses voor aangeboden, maar je kunt begrijpen dat zo n opmerking een grote impact heeft gehad op mij.

Sinds vorige maand heb ik dus, voor het eerst tijdens onze relatie, 2 maal zijn telefoon gecontroleerd. Zo op het oog niets te vinden, maar nadat gebleken is dat hij zijn verwijderde items niet heeft verwijderd, was daar genoeg te vinden. Gesprekken met andere dames ( niet sexueel) een soort van liefdesbrief van een van de dames, plannen voor familiebezoek in het buitenland deze kerst(alleen hij) terwijl ik van niets weet.

Toen ik dit gisteren zag, had ik de neiging om hem wakker te maken en te confronteren. Maar daar schiet ik niks mee op, hij zal overal een antwoord voor hebben. Ik ben het zat, maar zie zoveel beren op de weg...1 maand voor de kerst vind ik het sneu voor de kids die zo uitkijken naar de feestdagen. Daarna nog het practische aspect, financieel leven we van maand tot maand met gaten in het budget, waardoor hij bijvoorbeeld geen geld zou hebben als ik nu zeg dat hij maar bij een van zijn vrienden moet gaan logeren.
Moet ik het dan maar uitzingen tot de gaten minder groot zijn ( in januari), moet ik het gesprek aangaan of gewoon doen alsof ik achterlijk ben en mijn eigen plan trekken voor de toekomst? Ik weet het echt niet meer. Ik zit er midden in, heb dit met niemand gedeeld en kan er even niet vanaf een afstand naar kijken, dus vandaar jullie mening gevraagd.
Liefs..
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Ik zou mijn eigen plan gaan maken.
Laat hem het zelf maar uitzoeken, hij doet nu ook al alsof ie alleen is, toch?
Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Is hij de vader van je kinderen? In dat geval kan ik me nog enigszins voorstellen dat je dit nog een kans geeft, maar anders denk ik dat je je kinderen een grote dienst bewijst als je hiermee stopt. Hij is achterbaks, hij trekt je mee in zijn schulden, wat is er nou nog wel leuk aan hem?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je zit heel hoog in je emotie nu. Dat is nooit een goed uitgangspunt om grote beslissingen te nemen. Laat het even een week of twee bezinken dan kun je met een helder, rationeel hoofd plannen maken. Misschien ondertussen je hart luchten bij vrienden of eventueel huisarts of praktijkondersteuner ?
Alle reacties Link kopieren
Dus hij is mensen geld verschuldigd en heeft schulden en daarnaast chat hij met andere vrouwen en zelfs plannen voor kerst bezoek?

Tijd om een mediator in te schakelen en toch de scheiding in gang te zetten. Hoe fijn maatje hij ook lijkt, hij schaadt je door schulden te maken en zijn blik naar andere vrouwen te richten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Zeg me alsjeblieft dat je niet getrouwd bent in gemeenschap van goederen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je met hem getrouwd? Zo ja, begrijp je dan dat zijn schulden ook jouw schulden zijn?
Ja, hij is de vader van onze kinderen. Ik vind de situatie gewoon erg moeilijk, omdat ik gewoon altijd liever de confrontatie aan ga. Ik voel mij nu zoals hij is, stiekem omdat ik mijn gevoelens geheim tov hem houd. Zo ben ik niet, ik kan moeilijk doen alsof. Hij appte mij net al vanaf zijn werk met de vraag of ik ok was, omdat ik normaal gesproken al had gevraagd of hij veilig op zijn werk was aangekomen. Volgende week ga ik lunchen met een vriendin zodat ik mijn hart even kan luchten, maar dat duurt nog even...huisarts daar heb ik niks mee.
Uiteraard snap ik dat zijn schulden ook mijn schulden zijn. Behalve de mensen welke hij geld verschuldigd is, zijn er geen andere schulden aangezien ik de financiën beheer. Ik heb recentelijk nog zelfs geverifieerd of hij niet op zijn eigen rekening een lening had oid, maar dat is niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Waar is dat geld gebleven dan? Waar gaat het aan op?
Am Yisrael Chai!
Gewoon even ter info:
Het alimentatierecht verandert op 1 jan 2020.

Dus: Is er groot inkomensverschil tussen je man en jij?
Ja? Verdient hij het meest? Scheiding aanvragen voor het eind van dit jaar.
Ja? Verdien jij het meest? Even wachten met het indienen van de aanvraag tot het nieuwe jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn schulden bij derden ? Collega die een broodje heeft voorgeschoten bij wijze van spreken, of gokschulden met veel nullen ?
Dat maakt nogal wat uit. Waar gaat dat geld dus aan op ?
Waarom blijft het acceptabel dat er steeds nieuwe apen uit de mouw komen ?

In principe weet je het al: je ben het gewoon zat. En gelijk geef ik je.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Desalniette_ schreef:
22-11-2019 10:05
Gewoon even ter info:
Het alimentatierecht verandert op 1 jan 2020.

Dus: Is er groot inkomensverschil tussen je man en jij?
Ja? Verdient hij het meest? Scheiding aanvragen voor het eind van dit jaar.
Ja? Verdien jij het meest? Even wachten met het indienen van de aanvraag tot het nieuwe jaar.
Ook stiekem, maar zakelijk gezien wel slim ja.
Alle reacties Link kopieren
kiloshele schreef:
22-11-2019 09:59
Ja, hij is de vader van onze kinderen. Ik vind de situatie gewoon erg moeilijk, omdat ik gewoon altijd liever de confrontatie aan ga. Ik voel mij nu zoals hij is, stiekem omdat ik mijn gevoelens geheim tov hem houd. Zo ben ik niet, ik kan moeilijk doen alsof. Hij appte mij net al vanaf zijn werk met de vraag of ik ok was, omdat ik normaal gesproken al had gevraagd of hij veilig op zijn werk was aangekomen. Volgende week ga ik lunchen met een vriendin zodat ik mijn hart even kan luchten, maar dat duurt nog even...huisarts daar heb ik niks mee.
Ga met je man aan tafel niet met een vriendin. Ondanks dat hij zich als een stiekemerd gedraagt zijn dit jullie problemen. Zijn schulden worden jouw schulden als jullie getrouwd zijn. Hij is dus verplicht je dit te melden zeker als jij er om vraagt.

Binnen een huwelijk moet je ook dingen kunnen bespreken. En dan maar even flink de confrontatie er in. Gooi het maar op tafel.

Jij en je man zijn het de kinderen verschuldigd om werkelijk alles te proberen voordat je uit elkaar gaat. Financiële problemen zijn er om opgelost te worden.
En hij moet direct het contact met die andere vrouwen afkappen en jouw Vertrouwen terug winnen.

En app hem alsjeblieft niet terug, nee hoor niks aan de hand maar negeer hem even of stuur hem dat er wel degelijk wat aan de hand is maar dat je dat liever face to face bespreekt.
Geen leuke apjes om te krijgen. Maar zijn gedrag is ook echt niet normaal.

Krijg alles op tafel wat betreft de schulden en hoe hoog die zijn. Dan kan je voor jezelf de rekensom gaan maken. En kijken of je hier nog mee verder wil of dat het echt einde oefening is.
trien30 wijzigde dit bericht op 22-11-2019 10:12
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geloof je dat hij ooit zal veranderen? Of dat hij echt wil veranderen?

Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen of op huwelijksvoorwaarden?

Ik zou zorgen dat ik mijn financiën goed op orde heb en ingeschreven gaan staan voor een woning.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij is de afgelopen jaren een aantal keren op familiebezoek in het buitenland geweest en dat zijn altijd de situaties geweest waarin hij geld van anderen heeft geleend. Feit is dat wij dan het ticket betaalde maar dat hij geen/heel weinig zakgeld had daar, waardoor hij zichzelf herhaaldelijk in deze situatie heeft gemanoeuvreerd. Tegen mij zei hij dat hij het financieel wel zou redden, maar later is dus gebleken dat dat niet zo was. Een verstandig mens zou onder zulke omstandigheden zeker niet op zulke tripjes gaan, hij wel.
Trien30 schreef:
22-11-2019 10:10
Ga met je man aan tafel niet met een vriendin. Ondanks dat hij zich als een stiekemerd gedraagt zijn dit jullie problemen. Zijn schulden worden jouw schulden als jullie getrouwd zijn. Hij is dus verplicht je dit te melden zeker als jij er om vraagt.

Binnen een huwelijk moet je ook dingen kunnen bespreken. En dan maar even flink de confrontatie er in. Gooi het maar op tafel.

Jij en je man zijn het de kinderen verschuldigd om werkelijk alles te proberen voordat je uit elkaar gaat. Financiële problemen zijn er om opgelost te worden.
En hij moet direct het contact met die andere vrouwen afkappen en jouw Vertrouwen terug winnen.

En app hem alsjeblieft niet terug, nee hoor niks aan de hand maar negeer hem even of stuur hem dat er wel degelijk wat aan de hand is maar dat je dat liever face to face bespreekt.
Geen leuke apjes om te krijgen. Maar zijn gedrag is ook echt niet normaal.
Stuur dan wel even de kinderen op weekend naar opa en oma ofzo, voordat je zo’n pittig gesprek met manlief aangaat.
kiloshele schreef:
22-11-2019 10:03
Uiteraard snap ik dat zijn schulden ook mijn schulden zijn. Behalve de mensen welke hij geld verschuldigd is, zijn er geen andere schulden aangezien ik de financiën beheer. Ik heb recentelijk nog zelfs geverifieerd of hij niet op zijn eigen rekening een lening had oid, maar dat is niet het geval.

Maar het feit dat hij niet wil zeggen hoevéél schulden hij heeft betekent waarschijnlijk dat het heel veel is. Bij mij gaan in ieder geval alle alarmbellen af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste vraag was ook: waar komen die schulden vandaan?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Hij had geen geld voor de kosten van levensonderhoud ter plaatse terwijl hij een paar weken op familie bezoek was
In het buitenland ? Of werd er voor hem gezorgd en maakte hij het daar op aan andere dingen zoals uitgaan of gokken ? De opgebouwde schuld is dus schuld alleen aan familieleden of ook anderen ? Hoeveel weken gaat hij op familiebezoek ?

Ik vraag het omdat je dan mss een grove inschatting kan maken. Schuld aan familie is meestal minder problematisch dan aan vreemden.

Hij heeft vriendschappelijke gesprekken met vrouwen (niet seksueel) mag dat niet dan ?

Waar wonen die vrouwen ? In NL of in de buurt van familie in het buitenland ?

Hij moet wel open kaart gaan spelen in ieder geval. Eis dat hij alles, maar dan ook alles vertelt. Ga door met vragen tot je het gevoel hebt dat er geen lijken meer in de kast zitten.
Maar zorg dat je zelf zo rustig en rationeel mogelijk bent.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 22-11-2019 10:24
78.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je nog geen eigen bankrekening hebt, open die dan meteen en zorg dat jouw salaris daarop gestort wordt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
En ben je getrouwd in gemeenschap van goederen? Is al 3x eerder gesteld maar denk vraag het nog maar eens.
We zijn inderdaad getrouwd in gemeenschap van goederen. Een eigen bankrekening heb ik al. Het huis waarin wij wonen huurde ik al voordat hij in mijn leven kwam. Hij verdient het meest dus desalniette, dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Met hem om de tafel heb je al geprobeerd, hij wil geen openheid van zaken geven, hij zegt je kunt dan bij me weg gaan want dat ga ik niet doen, dus dat kun je uitsluiten, je moet er snel voor zorgen dat je een eigen rekening hebt en daar veel geld op sparen, zo te horen is hij niet bang om anderen te laten zitten met geldzorgen door zijn toedoen.
Regel maar een advocaat en kijk hoe je hier het beste uit kunt komen zonder dat ie met de noorderzon vertrekt met je geld...
En denk om pasjes, wachtwoorden, inlogcodes etc..
kiloshele schreef:
22-11-2019 10:12
Hij is de afgelopen jaren een aantal keren op familiebezoek in het buitenland geweest en dat zijn altijd de situaties geweest waarin hij geld van anderen heeft geleend. Feit is dat wij dan het ticket betaalde maar dat hij geen/heel weinig zakgeld had daar, waardoor hij zichzelf herhaaldelijk in deze situatie heeft gemanoeuvreerd. Tegen mij zei hij dat hij het financieel wel zou redden, maar later is dus gebleken dat dat niet zo was. Een verstandig mens zou onder zulke omstandigheden zeker niet op zulke tripjes gaan, hij wel.
Maar hoe zit dit dan? Komt je man uit het buitenland? Dan is het toch niet zo gek dat hij familie wil opzoeken? Hoe komt het dat hij ter plekke geen geld heeft? Praten jullie niet over hoe zulke familiebezoeken te financieren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven