mijn man wil scheiden ik niet

27-07-2008 01:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben p en getrouwd met w

wij zijn 17 jaar getrouwd in oktober en hebben 3 kinderen

een zoon is al het huis uit de tweede gaat binnenkort samen wonen met zijn vriending en de jongste dochter van 15 wie nu echt in de pubertijd zit

Alle 3 kinderen zijn problematisch behalve de middelste die is nu goed op weg.

Tweeenhalf jaar geleden is mijn man kwaad weggelopen omdat ik jaloers was maar voor mijn gevoel was er meer aan de hand met iemand wie altijd bij een dansavond kwam

Hij is het hele weekend weggeweest maar op zondagmiddag kwam hij weer terug had zijn gal uitgestort bij vrienden en familie

ik moest niet zo mekkeren op de kinderen

Dus na een goed gesprek hebben we het weer bijgelegd en ging het ongeveer anderhalf jaar goed

Mijn dochter toonde moeilijk gedrag en dan krijg je weer spanningen in huis ik werk parttime en hij fulltime

ik natuurlijk weer veel zeuren

hij vertelde dat hij er niet meer tegen kan dat gemekker en geschreeuw tussen mijn dochter en ik

tot vorige week vrijdag

Hij had een vakantieborrel en het is altijd de bedoeling dat ze naar die tijd een kroegentocht houden hij weet dat ik er problemen mee heb want daar is iedere keer strijd om

Dus hij naar die vakantieborrel komt hij midden in de nacht thuis

s'nachts om 3uur mooi bezopen en wil mij om de nek vliegen ik heb hem toen weggeduwd.

hij met een kwade kop naar bed

de volgende dag erover gepraat

hij moest huilen en ik weet het niet meer ik kan er niet meer tegen enz ik hem weer beloven van ik probeer niet zoveel te mekkeren

in de volgende paar dagen weer bekvechten

en toen kwam hij van ik wil twee weken rust ik ga naar mijn ouders

ik heb hem nog proberen tegen te houden maar hij had echt een houding van laat me gaan

Dus hij is naar zijn ouders gegaan en krijg ik anderhalve dag later een sms dat de chemie over is en dat hij wil scheiden.

ik wil dus niet scheiden en ik heb hem gezegd denk er overna

maar goed om het verhaal niet zo lang te maken

Er blijkt sinds dat hij weg is al bij een andere vrouw in te wonen

hij is helemaal niet bij zijn ouders geweest hij zegt er is nog niks met de vrouw maar krijg vandaag te horen van mijn dochter wie bij een vrindin gelogeerd heeft dat ze kennis moest maken met die vrouw nu blijken mijn schoonouders ook al bij die vrouw op visite tezijn geweest.

ik voel me zo K#T

Dan heb ik het volgende probleem hij wil 1 advocaat maar wij hebben een koophuis met een top hypotheek we hebben veel verbouwd afgelopen jaar nog een schuur aangebouwd bij verkoop zitten we allebei met restschuld

ik werk 20 uur en kan dat niet alleen betalen maar hij ook niet

dadelijk sta ik op straat

ik ben gewoon gedumpd na 19 jaar en hij woont al samen

echt binnen een tijdsbestek van 1 week voor mijn gevoel

of was hij er langer mee bezig en had hij alleen haar nodig omde stap te maken

maar wel aan de telefoon zeggen dat hij zit te shaken op de bank en dat hij het er ook moeilijk mee heeft

ik hou van je maar ik kan niet meer tegen de ruzies en hij wil alles zo snel mogelijk regelen

met 1 advocaat

het wrange is dat we over twee weken op vakantie zouden gaan en hij wil het niet proberen om mee te gaaan maar nu weet ik ook waarom om die vrouw natuurlijk

sorry voor mijn verhaal maar ik moest dit even kwijt misschien weet iemand raad wat ik nu het beste kan doen?
Ik zou om te beginnen je persoonlijke gegevens uit dit stukje halen!!! Kan me indenken dat je man en je zoon het misschien niet zo prettig vinden zichzelf op een forum tegen te komen.

Groetjes en sterkte,

Nannie.
Hi:)

Het is handig niet je echte naam te gebruiken hier...om herkenning te voorkomen...

Verder lijkt het me gruwelijk als je partner wil scheiden en jij niet.......ik heb daar ook geen advies op...kan je alleen sterkte wensen. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat je blij moet zijn van hem af te zijn, als ik je verhaal zo lees, maar goed ..ik ken alelen jouw kant van het verhaal . . .
Ik zou op vakantie gaan. Zonder hem en die tijd gebruiken om de boel eens op de rit te zetten voor jezelf. Je bent nu, logisch, radeloos en dat lijkt me geen handige gemoedstoestand om acties of beslissingen te (onder-) nemen.

Als je vermoedt dat dit een strijd gaat worden (hypotheek, financiele zaken, rechten etc. etc.) zou ik de boel uit handen geven bij een zaakwaarnemer of mediator o.i.d. Maar nu zou ik denk ik even niks doen.

Succes en sterkte. Ik hoop dat jullie er op een beschaafde manier uitkomen. Voor jezelf maar vooral voor jullie kinderen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Je krijgt een sms dat hij wil scheiden? Na 19 jaar???? En hij woont bij een andere vrouw???

En dat zeuren. Dat is ook wel makkelijk voor een man om te zeggen wanneer het niet lekker loopt. Dan ligt het probleem dus altijd bij jou...

Ik wil je veel sterkte wensen hoor het lijkt me echt een vreselijke situatie. Maar wees sterk!
Ik zou in elk geval 2 advocaten nemen. Bij eentje ben jij waarschijnlijk zeker de lul als hij financieel meer in te brengen heeft.

Je ontkomt er in elk geval niet aan dat ie bij je weggaat en dat lijkt me heel wrang, zeker na zoveel jaar, maar het is voor hem blijkbaar echt over. Voor je huis kun je zolang mogelijk je poot stijf proberen te houden en ondertussen rondkijken naar koophuizen waar je de hypotheek wel van in je eentje kunt betalen. Je huidige woning zal ongetwijfeld meer waard zijn geworden in de tussentijd, dus met wat er na de verkoop vrijkomt kun jij weer investeren in 'n huisje voor jezelf.

Overigens als je 'n goeie advocaat hebt kun je hem misschien financieel zo'n poot uitdraaien met de allimentatie die ie je moet gaan betalen, dat je wel in je huis kunt blijven, is dat geen optie?
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2008 @ 08:12:

Ik zou in elk geval 2 advocaten nemen. Bij eentje ben jij waarschijnlijk zeker de lul als hij financieel meer in te brengen heeft.

Chocoprinsje, ik zou je juist mediation aan willen raden, scheelt niet alleen geld (geen dubbele advocaatkosten), maar hopelijk houd je zo nog een beetje een redelijke verstandhouding met je (as ex-) man. Lijkt me verstandig aangezien je samen kinderen hebt. Je wilt geen situatie waar je niet naar de verjaardag van een kleinkind kunt, omdat opa al komt....

Je huidige woning zal ongetwijfeld meer waard zijn geworden in de tussentijd, dus met wat er na de verkoop vrijkomt kun jij weer investeren in 'n huisje voor jezelf.

Elninjoo, dat is dus de betekenis van de woorden 'tophypotheek' en 'restschuld'. Chocoprinsje gaat waarschijnlijk geen geld overhouden aan dit huis, maar zal mogelijk zelfs maandelijks een bedrag moeten reserveren om die schuld af te betalen.

Overigens als je 'n goeie advocaat hebt kun je hem misschien financieel zo'n poot uitdraaien met de allimentatie die ie je moet gaan betalen, dat je wel in je huis kunt blijven, is dat geen optie?

Chocoprinsje heeft kinderen samen met haar man. Oh, en het is alimentatie.

Chocoprinsje, het is geen makkelijke situatie, maar probeer redelijk te blijven. Succes.
Neem je eigen advocaat.

Sterkte verder.

Elninjooo, wat ik begrijp uit het verhaal is het huis mínder waard dan het hypotheekbedrag. Mooi niet dat ze dan wat overhoudt dus.
Oh okee, daar had ik overheen gelezen van die hypotheek.

Maar wat betreft die kinderen, die zijn groot genoeg om niet meer persé vriendjes met je ex om hen te hoeven blijven. Zeker als de bedrogen partij, wat TO is, zou ik er zelf het beste zien uit te komen, langs welke weg je dat ook voor elkaar kunt krijgen.

Net of TO gezellig naar de verjaardag van kleinkids zou gaan als de lul die haar bedrogen heeft op die dag ook komt. Denk dat ze hem makkelijker onder ogen wil komen als zij zelf zo goed mogelijk uit de strijd is gekomen, niet als ze over zich heeft laten lopen.
Chocoprinsje, absoluut je eigen advocaat nemen. Je (ex)man zal niet jouw belang voor ogen hebben, maar zijn eigen belang. En dat moet jij van nu af aan ook voor ogen hebben.
Choco, neem idd je eigen advocat én neem alle tijd die jíj nodig vindt om beslissingen te kunnen nemen. Hij zal nu op een punt zijn dat hij snel knopen wil doorhakken (en dat schrijf je zelf ook), maar dat is zijn probleem. Laat je niet opjagen, na een huwelijk van 19 jaar moet ie maar een beetje geduld hebben. Dus ook wanneer hij op de bekende knopjes gaat drukken (dat je zou zeuren, bv), rustig blijven en je eigen belangen in de gaten houden.

Dat hij bij een andere vrouw is ingetrokken lijkt me heel pijnijk voor je. Looking on the bright side zit je nu niet met de spanningen die het met zich mee kan brengen als je in zo'n situatie nog onder één dak moet leven.

Sterkte ermee!
Ik zou ook zeker een eigen advocaat nemen. Laat even alles rustig bezinken, want alles is wel heel vers, maar ga daarna informeren naar je mogelijkheden.

Laat je alvast inschrijven voor een huuwoning, want dat kan heel lang duren (ivm de tophypotheek van je huidige huis).

Je gaat een zware tijd tegemoet en het zou triest zijn als je er heel slecht uit zou komen omdat je gewoon niet goed weet hoe dingen werken. Dat overkomt veel vrouwen. Ze willen alles in goede harmonie laten verlopen, maar vergeet dat maar. Als het om geld gaat moet je je echt hard opstellen, omdat je er anders later achterkomt dat meneer nog alles kan doen en jij op een houtje moet gaan zitten bijten.

Sterkte in ieder geval.
Ik zou die geplande vakantie lekker door laten gaan,ga alleen of met een vriendin.Aangezien je man al bij een ander is ingetrokken en onderdak heeft kan jullie dochter de vakantie wel bij hem terecht.Eens kijken hoe je man en zijn nieuwe vriendin het na je vakantie hebben gehad met jullie flink puberende dochter

Overdenk in je vakantie rustig wat te doen.....
.
quote:Branwen76 schreef op 27 juli 2008 @ 09:12:

Chocoprinsje, absoluut je eigen advocaat nemen. Je (ex)man zal niet jouw belang voor ogen hebben, maar zijn eigen belang. En dat moet jij van nu af aan ook voor ogen hebben.Mee eens. Als je een laag inkomen hebt krijg je misschien ook nog een tegemoet koming in de kosten voor de advocaat. Als je werkt kun je misschien de alimentatie verrekenen met jouw deel van de restschuld. Dan koopt jouw ex ahw jouw schuld af en betaalt minder of geen alimentatie. Je werkt nu 20 uur en straks kun je natuurlijk meer gaan werken. Je moet samen met jouw advocaat kijken wat het voordeligste is voor jou in dit geval.
Rottige situatie voor je. In ieder geval zou ik wél een eigen advocaat nemen en proberen om idd bij verkoop met verlies de restschuld te laten verrekenen met de partneralimentatie, zodat jij in ieder geval niet met een schuld blijft zitten. Je krijgt nog een paar jaar kinderalimentatie. Gelukkig kunnen ook de jongste kinderen binnen een paar jaar op eigen benen staan. Denk dat ik zelf in jouw situatie zo snel mogelijk naar een huurwoning uit zou kijken en fulltime gaan werken. Voor de kinderen hoef je niet meer parttime te werken, en de luxepositie waarin je niet fulltime hoefde te werken is nu voorbij. Persoonlijk zou ik 'm niet meer blieven, ook al kwam hij met hangende pootjes terug. Jij kunt ook heel goed op eigen benen staan, zorg ervoor dat je jezelf staande houdt.
Of je kinderali krijgt, hangt ervan af of de dochter bij jou wil wonen of bij je ex.

Verder kun je de rb om voorlopige voorzieningen verzoeken, waarbij je bijv vraagt om het uitsluitend gebruik van de woning, dan kun je daar voorlopig blijven zitten, tot de es een feit is. Ook kun je voorlopige partnerali, kinderali voor zover van toepassing vragen.

Sterkte.
quote:ElleMichelle schreef op 27 juli 2008 @ 10:56:

Ik zou die geplande vakantie lekker door laten gaan,ga alleen of met een vriendin.Aangezien je man al bij een ander is ingetrokken en onderdak heeft kan jullie dochter de vakantie wel bij hem terecht.Eens kijken hoe je man en zijn nieuwe vriendin het na je vakantie hebben gehad met jullie flink puberende dochter

Overdenk in je vakantie rustig wat te doen.....Fantastische oplossing. Wraak nemen op je ex-man over de rug van je kind.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Heeee Poez!

Ik zit net je naam nog ijdel te gebruiken in het andere Chocoprinsje topic!
Ow, mooi is dat, daar kom ik net vandaan! ff kijken....
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven