Mijn vriend heeft contact met ex

01-10-2019 04:00 118 berichten
.
anoniem_64df181e79863 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:34
Reden: .
99.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus de ex is een zij, je partner is en hij en jij bent ook een zij?
Klinkt of de relatie tussen hen nog niet echt is uitgevlakt.
Het feit dat je hier zo mee zit in redelijke nieuwe relatie dat je om deze tijd iets emotioneels post zegt wat mij betreft wel wat.
Is de tijd voor zowel jou als je relatie wel rijp?
Vraag jezelf daarbij vooral af of dat voor jou het geval is.
Soms is het beter eerst goed bij jezelf te blijven voordat je iets aangaat.
Dit klinkt op één of andere manier voor jou iig niet emotioneel veilig en daar zou je over moeten nadenken.

Serkte

:hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Het feit dat hij berichtjes stuurt naar zijn ex hoeft geen probleem te zijn. Zeker niet als het praktische zaken zijn. Ook staan veel mannen erom bekent een andere manier van app contact te hebben (met name het gebruik van emoije). Ze hebben een lange tijd een relatie gehad, dit is niet zomaar afgesloten. Het hebben van contact kan ook afsluiting bieden. Vertellen hoe het met je gaat en wat de ontwikkeling is in je nieuwe relatie bied soms deze afsluiting. Je vriend geeft in het bericht ook aan dat hij haar soms wel mist en gelijk dat hij hier niets mee bedoelt. Eigenlijk heeft hij niets fout gedaan. Wel is te begrijpen dat hij zich ervoor schaamt dat hij deze emotie heeft geuit.

Maak het bespreekbaar. Waarom vind je vriend het naar dat je zijn appjes leest? (zou jij het tof vinden als hij jou appjes leest?). Tenslotte heeft hij zijn appjes niet verwijdert, dus hij doet niets stiekem. Als het wegdoen van spullen voor jou prettig is dan kun je dat ook aangeven.
.
anoniem_64df181e79863 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:34
99.62% gewijzigd
Ik vind jou dus wel echt gelijk hebben. Ik vraag me altijd af wat als zij meeging in het contact en zou zeggen ik mis je ook? Want mannen zijn wat dat ingaat toch vaak zwakke lulletjes.

Zo zij mijn vriend (nu ex) een keer over zijn ex ''ja ze deed afstand toen wij contact hadden dat is toch lief van haar?'' ik zei dus ''hoe weet je dat ze afstand deed heb je geprobeerd?''

Ik vind het ook raar dat hij nog de behoefte heeft dat tegen haar te zeggen.

Alleen ik denk wel dat je op de whatsapp etc. van je partner altijd iets tegen komt wat je kan kwetsen.

Als ik naga wat ik al allemaal tijdens mijn relaties ''obewust'' snel getypt hebt over mijn des tijds vriendjes zitten daar ook paar kwetsende dingen tussen je gaat er natuurlijk niet vanuit de ander het gaat lezen.

Alleen ik vind altijd wel dat het iets zegt over iemand gedachtens en intenties.
.
anoniem_64df181e79863 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 12:35
99.67% gewijzigd
Ik snap wel dat het pijnlijk is om te lezen. Of het echt nodig is te delen weet ik ook niet. Maar ik snap het wel. 9 jaar is niet niets. Ik vind hier ook soms spullen van ex. Dan komen er wel eens herinneringen boven. Ik wil hem niet terug. Hou van huidige man. Maar wat sommige mensen hebben van een ex is een ex en doei heb ik ook niet. Ook met de ex daarvoor niet.
Eerlijk gezegd met sommige mensen kun je 1000x je grenzen benoemen en eisen stellen maar men blijft er over heen walsen. Het is eerder een kwestie van een leuke betrouwbare volwassen partner kiezen die ea netjes met een ex heeft afgewikkeld ipv de coole chick willen uithangen die nergens een probleem van maakt. Je hebt geen vriend, je hebt een heropvoedingsproject dat gaat mislukken want mensen veranderen niet door de eisen van een ander. Je hebt gewoon de verkeerde gekozen om een relatie mee te beginnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
cyn15 schreef:
01-10-2019 04:00

Hij geeft op alles het antwoord dat als ik niet in zijn telefoon kijk, er niks aan de hand is. Hij heeft aangegeven dat hij uit puur principiele overwegingen nooit voor een relatie, een andere relatie zou verbreken. En ziet niet in dat hij iets fout doet.
Dit vind ik echt een extreem kwalijke opmerking!! Natuurlijk is het niet zo netjes om vanuit wantrouwen in iemands telefoon te kijken, maar eerlijk is eerlijk, dat wantrouwen komt zeker niet uit het niks! Hiermee zegt hij eigenlijk dat zolang jij er maar niet achterkomt, hij lekker kan doen wat hij wil en er dus niks aan de hand is. Geldt dat voor hem ook andersom? Mag jij ook met een ex (of welke kerel dan ook) je gang gaan, zolang hij het maar niet ziet?

Daarnaast is hij met jou, dus vind ik dat hij met jou een team moet vormen. Heb jij er last van dat die spullen daar staan? Dan moet hij niet het op jou afschuiven, maar zelf ook gewoon de verantwoordelijkheid nemen.

Als ik het zo lees is hij zeker nog niet helemaal over zijn ex heen, anders heb je die behoefte niet meer. Dit betekent niet per se dat hij haar ook terug wil. Weet je waarom ze uit elkaar zijn gegaan?

Misschien heeft hij nog iets meer tijd nodig om over haar heen te komen, maar daar moet hij een andere methode voor zoeken dan lieve dingetjes naar haar appen. 'Iets meer tijd nodig' betekent niet nog jaaaaren, en daar moet jij dan maar achteraan zitten.
Hij kan beloven geen kusjes te sturen maar dat is symboolpolitiek. Ik zou persoonlijk ook meer vallen over het gebrek aan respect waarmee hij over je praat. Dat is echt iets dat in hem zit en waarvan het de vraag is of het eruit kan. Hij lijkt daar weinig intrinsieke motivatie voor te hebben en legt alles bjj jou neer. Ik zou echt goed nadenken over deze relatie en in ieder geval de samenwoonplannen even in de kast zetten.
Argentovivo schreef:
01-10-2019 04:25
Dus de ex is een zij, je partner is en hij en jij bent ook een zij?
Klinkt of de relatie tussen hen nog niet echt is uitgevlakt.
Het feit dat je hier zo mee zit in redelijke nieuwe relatie dat je om deze tijd iets emotioneels post zegt wat mij betreft wel wat.
Is de tijd voor zowel jou als je relatie wel rijp?
Vraag jezelf daarbij vooral af of dat voor jou het geval is.
Soms is het beter eerst goed bij jezelf te blijven voordat je iets aangaat.
Dit klinkt op één of andere manier voor jou iig niet emotioneel veilig en daar zou je over moeten nadenken.

Serkte

:hug:
Waarom is dat relevant?
viva-amber schreef:
01-10-2019 05:39
Eerlijk gezegd met sommige mensen kun je 1000x je grenzen benoemen en eisen stellen maar men blijft er over heen walsen. Het is eerder een kwestie van een leuke betrouwbare volwassen partner kiezen die ea netjes met een ex heeft afgewikkeld ipv de coole chick willen uithangen die nergens een probleem van maakt. Je hebt geen vriend, je hebt een heropvoedingsproject dat gaat mislukken want mensen veranderen niet door de eisen van een ander. Je hebt gewoon de verkeerde gekozen om een relatie mee te beginnen.
Zij wil de coole chick uithangen to hem. Hij to zijn ex: kijk mij eens relax met alles omgaan, alleen mijn vriendin ligt dwars....

Als je er niet echt ok mee bent moet je gewoon niet doen alsof van wel. Dan zit je zelf ook een potje te liegen hoor.
Je maakt drama om niks. Je vriend heeft nog een band met z'n ex, so what? Ik lees geen dingen die erop wijzen dat hij haar terug wil. Jij loopt jaloers te drammen over een kast terwijl je net een jaar een relatie met hem hebt.
Waarom wil je al zo snel samenwonen? Wacht eerst maar eens tot jullie relatie stabiel is en je niet meer de neiging hebt om in zijn telefoon te kijken.
Je komt niet over als een leuke vriendin.
...
Ik vind zowel jouw gedrag opmerkelijk als zijn gedrag.
Jij hebt volgens mij nog teveel issues om leuk in een nieuwe relatie te stappen. Je bent zo onzeker en achterdochtig dat het voor een nieuwe partner niet te doen is om daarmee om te gaan. Je sleept je verleden mee een nieuwe relatie in als een zware handicap.
Je gaat van alles een probleem maken.
Je wilt niet voor een ander persoon bepalen hoe te leven, maar ondertussen doe je dat wel.
De berichten die je vriend naar zijn ex stuurt zijn niet respectvol. Maar ik begrijp ze wel. Jij bent de drammer in dit verhaal. Jij verwacht dat die spullen van zijn ex allemaal verdwijnen. Jij maakt er een probleem van.
Ik vermoed dat hij zo reageert, omdat hij je gedrag ook wel een beetje zat is.
Waarom gaan jullie trouwens nu al samenwonen? Van wie komt dat plan?
Lijkt het jou niet verstandig dat als je zoveel problemen hebt zelf, je deze eerst gaat oplossen voordat je een relatie aangaat?
En geef je vriend meer tijd om zijn vorige relatie te verwerken, want hij is hier denk ik ook niet aantoe.
Hij is niet over zijn ex heen. Ik heb ook een ex die zo tegen me praat, we zijn 20 jaar gescheiden, mocht ik hem bellen dat ik hem terug wil dan staat hij hier binnen het half uur. Af en toe, soms 2 keer per jaar, soms 2 jaar tussen, belt hij me en doet hij zo'n uitspraken. En zegt hij meteen dat ik hem niet mag terugbellen of berichten want dat zijn vriendin niet wil dat we contact hebben. (Hebben we trouwens niet als het aan mij ligt).
Mijn verse ex, praat ook zo. Exen waarmee het helemaal over is, niet.
Blijf vooral in therapie.

En stop met deze relatie tot je je issues verwerkt hebt.
I wanna live my life with the volume full!
Deze relatie klinkt niet leuk. Ik zou er mee stoppen.
Ik lees slechts dingen die je als niet leuk/ellende/narigheid ervaart en je hem niet vertrouwt. Een relatie die je je alleen slecht doet voelen. Ik zou er om die reden mee stoppen.
.
99.57% gewijzigd
.
99.91% gewijzigd
Ik heb lang niet alles gelezen maar als mijn partner aangeeft dat ie zn ex mist mag hij ophoepelen. Punt.
Waarom zou je nog allemaal spullen van je ex in huis willen hebben.. Ik zou die er meteen uitgooien. Je vriend lijkt zijn exvriendin, die inmiddels een baby van een ander heeft, nog boven jou te plaatsen. Hij heeft het nog niet verwerkt.
Aan jou de keus of je hier, voor nu, mee kan leven.

De spullen van ex die in zijn huis staan zijn momenteel altijd nog redenen om contact met elkaar te hebben.
ravemeisje wijzigde dit bericht op 01-10-2019 07:53
Reden: Ik typte ex ipv vriend
0.75% gewijzigd
Wie wat wil die moet wat.
cyn15 schreef:
01-10-2019 04:00
Ik heb zelf een behoorlijk verleden met slechte relaties, vaak waarbij vertrouwen een kwestie was. Mijn vriend wéét dit en heeft altijd gezegd dat hij het snapt, accepteert en hier rekening mee houdt. Mijn "verleden kwam toen weer boven". En ik begon jaloerse trekjes te vertonen. Ik heb in de loop van een aantal maanden aangegeven dat hij me hieraan stoorde. Steeds beloofde hij dat de spullen weggehaald zouden worden, op z'n minst in de kelder.
Hier gaat het mis. Jij hebt een gebruiksaanwijzing voor jou bij hem neergelegd. En daarmee de verantwoordelijkheid voor jouw geluk uit handen gegeven. Maar zo werkt het niet. Je kan niet verwachten dat hij rekening houdt met jouw verleden. JIJ moet rekening houden met jouw verleden. Jij moet leren daarmee om te gaan en er voor zorgen dat het in een relatie niet in de weg staat.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 01-10-2019 07:54
3.83% gewijzigd
Ze zijn blijkbaar goed uit elkaar gegaan, zonder al te veel drama. Er wordt niks verkeerds gezegd, niks intiems, ze zijn alleen nog open en vertrouwelijk. En dat is niet gek als je bijna 10 jaar van je leven hebt gedeeld met elkaar.

Dat je vriend zo met haar om kan gaan zegt iets over hem, namelijk dat het een lieve en fatsoenlijke vent is.

Ik snap nooit zo goed waar de behoefte vandaan komt dat je vriend met exen haat en nijd zou moeten hebben. Ze zijn niet meer samen, maar dan hoef je toch nog geen hekel aan elkaar te hebben?

Stop met in zijn telefoon loeren. Je hebt niks verkeerds gevonden dus je hebt er geen enkele reden toe.
Anárion schreef:
01-10-2019 06:17
Je maakt drama om niks. Je vriend heeft nog een band met z'n ex, so what? Ik lees geen dingen die erop wijzen dat hij haar terug wil. Jij loopt jaloers te drammen over een kast terwijl je net een jaar een relatie met hem hebt.
ik lees ook weinig raars
en waarom zou hij niet af&toe contact mogen hebben met haar? Als jij hem vertrouwt, dan is ze dus gewoon een mevrouw. het is uit he? dat is niet voor niks
Ze waren uitgekeken op elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven