Moet ik het doen of niet?

02-06-2008 16:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik wil even jullie advies! weet het zelf niet meer...

Ik ga nu al een jaartje met een jongen om met wie ik het prima kan vinden. voel me errug op me gemak bij hem, kan met m lachen, ga weleens ergens wat met m drinken, durf echt alles bij m kwijt. Maar....het voelt een beetje als een broer-zus relatie en dan bedoel ik dus de sexsuele aantrekkingskracht die ik niet bij m heb. Hij vindt mij erg leuk en wil graag een relatie met me. hij zegt dat het aan mij ligt en dat is ook zo. Ik heb een soort 'muurtje' om me heen. Heb eigenlijk nog nooit echt relaties gehad en hij zegt dat ik me teveel door vrienden laat beinvloeden. (hij staat niet bij iedereen even goed bekend), maar dat is het vlgs mij niet zo. Ik mis het als hij een paar dagen niet smst of belt. En ik zeg dan ook wel tegen m; zie je wel, dat ik het ook zonder je volhoudt. Maar toch mis ik het dan wel. Iets in me houdt me tegen...maar volgens mij heb ik dat bij iedere jongen die meer wil! Ik weet niet, ben een beetje bang denk...Ben ook zo gehecht aan mn eigen leventje, eigen huisje, vind het moeilijk om iemand 'toe te laten' in mn leventje. Maar ik wil zeker ooit huisje,boompje,beestje en denk er steeds meer over na!

Wie herkent dit?
Als je de sexuele aantrekkeingkracht niet hebt... waarom zou je hem dan willen bespringen? niet doen dus.

En ook al begin je wat met een man, dan hoef je je eigen huisje boompje en beestje echt niet op te geven hoor!
Zegt de twijfel al niet genoeg?
Als is een jongen zo perfect, als die *klik* er niet is is het hopeloos en kwets je uiteindelijk alleen maar jezelf en hem ermee.

Het idee van een relatie is dat het iets toevoegd, niet dat je het idee hebt dat je je halve leven ervoor moet opgeven (kleine dingen daargelaten natuurlijk, tis geven en nemen!)

plus dat wanneer je nu iets doet waar je niet 100% achter staat je hem dadelijk je vriendschap ook kwijt bent als het niet werkt (waarop ik de kans groot acht!)

luister naar je gevoel meid!! succes x
Niet doen. Dat zou betekenen dat je iets tegen je zin in gaat doen en dat werkt niet. Heb het zelf destijds wel gedaan en we hebben nu al 2 jaar geen contact meer.

Dus: niet doen, zonde van de vriendschap...
Als je een relatie hebt, hoef je echt niet meteen te trouwen hoor!

Je verbindt je dan vooral gevoelsmatig met iemand. Maar ik heb niet echt het idee dat je echt hoteldebotel van hem bent en hem eventueel als optionele "grote liefde" zou kunnen zien. Zelf zou ik het iig niet voor minder willen doen.
Ehm...geen seksuele aantrekkingskracht..., bedenk je dan nog even aub. Heb ook ooit bijna de fout gemaakt iets te beginnen met iemand die gek op me was, hij was lief en alles, maar ik werd lichamelijk niet warm of koud van hem. Dus ook niet verliefd.

Misschien is niet iedereen het ermee eens, maar ik vind dat juist die seksuele aantrekking en daarbij nog een hoop andere belangrijke dingen natuurlijk, heel belangrijk, dat maakt de chemie tussen twee personen en dat maakt dat je enorm naar iemand kan verlangen. Misschien ben je verliefd op zijn aandacht en niet op hemzelf? Wees eerlijk tegen jezelf en tegen hem, want als er geen vonk is, zal er zeker geen vuur ontstaan.
Ik zou het niet doen. Sterker nog: ik heb het niet gedaan. Heeft overigens ook geleid tot geen contact meer, want zijn ego kon het helaas niet verkroppen dat ik geen relatie met hem wilde.
-
Ik zou het ook niet doen, heb het zelf ook niet gedaan. Wij zijn nog wel steeds goede vrienden, we hebben het onder genot van een glas wijn er nog wel eens over. Nu allebei gelukkig met een andere liefde.
Niet doen.

Als de seksuele gevoelens niet aanwezig zijn zal je de jongen alleen maar kwetsen.

Wees verstandig, dan heb je er in elk geval een mooie vriendschap erbij.
Geniet van deze mooie vriendschap (want dat is het zeker!), maar laat deze vriendschap niet verpesten omdat er een liefdesrelatie van wordt verwacht!

Succes

FH
hey, bedankt meiden voor de tips! Jullie zeggen allemaal: nee, niet doen en dat zegt mijn gevoel ook. het moet een toevoeging zijn op mn leven, een leuke/spannende toevoeging, en niet omdat het 'moet'. k moet denk nog maar even geduld hebben voordat de ware jacob zich meldt. Maar hij blijft zo lang weg...pff...
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven