Moet ik nog naar Parijs gaan?

30-01-2023 22:04 247 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag advies gewild.
Een ''vriendin'' heeft mij 2 weken terug voorgesteld om naar Parijs te gaan. Ik weet van haar dat zij nooit met een vriendin op vakantie is geweest, zij is 32 en woont bij haar moeder. Gaat binnenkort trouwen.
Ondanks dat ik (ben alleenstaande werkende) afgelopen tijd en de komende tijd veel kosten gaat maken/ heb gemaakt (zij weet van deze kosten) heb ik er toch mee ingestemd, omdat ik het ook zo een leuke enthousiaste voorstel vond.

Wij hebben toen flixbus reizen gereserveerd pp 100 euro, maar de afgelopen dagen begon ze erg moeilijk te doen over de hotelkamers en dat ik niet aan moest denken om veel geld uit te geven en dat ik het toch weer zou verdienen. Ik gaf vriendelijk aan dat mijn budget voor hotel 150 euro was voor 2 nachten
Ik wil zelf ook in een verzorgde hotel met goede recensies, maar zij was erg gefocust op een zeer goede en zij wilde per se aparte hotelkamers, zelfs twee aparte bedden keurde ze niet goed. Ik vond een goede 3 sterren hotel met goede recensies 1,5 km verwijderd van het centrum. Ik had het alvast geserveerd met in totaal 288 euro voor 2 kamers.

Zij begon toch weer heel kortaf te doen over de app waardoor ik mijn budget verhoogde naar 200 euro per persoon. Ik moest die zondag weg en gaf aan dat ze op booking.com verder kon kijken voor 200 euro per persoon (2 aparte hotelkamers). Die (goede) hotelkamers waren er namelijk genoeg.

Toen ik buiten was, kwam ze opeens met een hele andere site en ik vroeg wat het was. En zij zei dat hier voor 200 euro pp zeer goede hotelkamers te vinden waren. Dezelfde kamers die op booking 100 euro duurder waren, maar dat gaf ze niet aan. Ik zei dat ik niet thuis was en pas vanavond kon kijken. Zij gaf aan dat die kamers dan misschien weg waren, dus ik zei o boek maar (erop vertrouwend dat zij onderzoek had gedaan naar die site).

Toen ik thuiskwam, gaf ze aan geen bevestigingsmail gekregen te hebben. Ik keek op het internet en zag gelijk hoe slecht die site was en hoeveel slechte recensies het heeft.
Ik gaf aan dat een optie was dat ik dan voor 200 euro dan een 2 persoonskamer betaal. Zij weigerde echt pertinent om in 1 kamer als mij te verblijven. Ik gaf aan dat ze me ergens moet tegemoetkomen omdat ik de helft van het (waarsch) verdwenen geld moet betalen en dat ik voor mezelf daarnaast geen dure aparte kamer kon veroorloven, dan zou ik in totaal minimaal 350 euro kwijt zijn (helft van verdwenen geld + nieuwe boeking) dat zit ver boven mijn budget. Zij noemde me op een gegeven moment fucking gierig en keiraar.

De volgende dag gaf ze aan dat ze die klantenservice van die site had gebeld en ze gaven aan geen bevestiging te hebben en dat ze het geld over 2 weken zou krijgen. Ik gaf haar aan dat het niet zeker was dat ze het geld zou terugkrijgen gezien de reviews en gaf nogmaals dan de optie om een tweepersoonskamer van max rond 150 euro te zoeken en het bedrag te splitten en dan zou ik ook de helft van 400 euro naar haar overmaken, dit weigerde ze. Ze zei boos op de app, ik wil niet met jou in 1 kamer, je gaat hele dag ruzie maken. Je bent harteloos dat je zo doet, kijk hoe je doet en dat ik alles een hel voor haar maakte. Ik zei dat ze heel erg aan zichzelf denkt als ze na haar fout mij eigenlijk oplegt om een aparte kamer te nemen en niet tegemoet te komen om dan toch maar 1 kamer te delen gezien de kosten.

Daarna stuurde een betaalverzoek van 201 euro met de woorden ''stuur dit'' en ze zei dat ze haar eigen kamer gaat boeken. Ik vind het wel heftig om zo pardoes 201 euro te moeten betalen en het feit dat ze daarna al mijn opties overboord heeft gegooid en nog steeds haar zin wil doordrijven met 1 kamer en van mij verwacht even 201 euro te betalen.

Ik vond dit zo erg dat ik zei dat ik dan in parijs niet met haar zou praten. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin om te gaan.

Nu zit ik eraan te denken om bij flixbus na te vragen om restitutie (zij heeft het wel geboekt) en haar alleen 100 euro van het hotelgeld dat ze heeft overgemaakt te vergoeden, omdat zij mij eigenlijk gewoon heeft laten barsten om tot een consessie te komen.

, als ze zeker weet dat ze het geld niet terugkrijgt overweeg ik de andere 100 euro ook overmaken maar voor nu voel me ik me gewoon genaaid. Maar ik wil niet meer naar parijs gaan, vooral niet hoe ze mij behandelt. Ben ik onredelijk? Wat is wijsheid?
wanderlust schreef:
31-01-2023 08:58
Ik zou niet gaan. Het afblazen van de reis is het best voor jullie allebei.
Ik zou er nog liever geld op toeleggen om níet met deze vriendin naar Parijs te hoeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murgatroyd schreef:
31-01-2023 09:59
Ja dit wordt hoe dan ook genieten
Voor hun of voor ons ;-D ?
Voor iedereen een groene tuin
Je deed voorkomen alsof ze was opgelicht was maar zo te horen is er gewoon iets mis gegaan met die boeking. Kan gebeuren, maar kan ook gewoon hersteld worden toch. Het is me niet duidelijk waarom die boeking niet alsnog gemaakt kan worden.

En dat vrouwen van halverwege de 30 niet lijken te snappen hoe je een simpele hotelboeking maakt vind ik gewoon moelijk te geloven. Het komt gewoon allemaal heel puberaal op me over.
Op mijn 35ste woonde ik al 17 jaar zelfstandig, had ik de hele wereld over gereisd en 2 kinderen op de wereld gezet. Mijn "problemen" waren van een heel andere orde dan jullie puberale ruzietje.
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 10:25
Wat is er zo ongeloofwaardig aan mij?

Een medewerkster heeft haar aangegeven dat de boeking er niet doorheen is gekomen en dat ze het geld pas over 2 weken krijgt, maar ze verwacht wel van mij dat ik toch 200 euro overmaak. Zonder enige tegemoetkoming van haar kant. Zonder erbij stil te staan dat ik dan geen aparte kamer kan boeken omdat ik het geld er niet voor heb, omdat ik ook die 200 euro moet ophoesten.
hotels.com vind ik echt niet normaal... Booking is ook niet perfect, maar de boekingen komen er tenminste doorheen.

Wat dacht je van je puberale gedrag? Maar het bestaat inderdaad wel hoor, mensen rond de dertig die zo zijn. Voor veel mensen niet voor te stellen omdat het zo bizar is, daarom lijkt het voor hen dus erg ongeloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft alleen maar naar programma’s als de rijdende rechter te kijken om te zien dat zulke mensen echt bestaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
31-01-2023 10:35
Je deed voorkomen alsof ze was opgelicht was maar zo te horen is er gewoon iets mis gegaan met die boeking. Kan gebeuren, maar kan ook gewoon hersteld worden toch. Het is me niet duidelijk waarom die boeking niet alsnog gemaakt kan worden.

En dat vrouwen van halverwege de 30 niet lijken te snappen hoe je een simpele hotelboeking maakt vind ik gewoon moelijk te geloven. Het komt gewoon allemaal heel puberaal op me over.
Op mijn 35ste woonde ik al 17 jaar zelfstandig, had ik de hele wereld over gereisd en 2 kinderen op de wereld gezet. Mijn "problemen" waren van een heel andere orde dan jullie puberale ruzietje.
Wat zou jij doen in mijn geval? Ik heb er moeite mee om met haar te praten, omdat ze me uitscheldt ook als ik rustig blijf. Bovendien eist ze dat ik 200 euro overmaak. Wat zou jij in dit geval doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
:popcorn:
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 10:56
Wat zou jij doen in mijn geval? Ik heb er moeite mee om met haar te praten, omdat ze me uitscheldt ook als ik rustig blijf. Bovendien eist ze dat ik 200 euro overmaak. Wat zou jij in dit geval doen?
Slaan past uitstekend in het rijtje qua communicatiemiddelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 10:56
Wat zou jij doen in mijn geval? Ik heb er moeite mee om met haar te praten, omdat ze me uitscheldt ook als ik rustig blijf. Bovendien eist ze dat ik 200 euro overmaak. Wat zou jij in dit geval doen?
niets. blokkeren en klaar.
hoi
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
31-01-2023 10:35
Wat dacht je van je puberale gedrag? Maar het bestaat inderdaad wel hoor, mensen rond de dertig die zo zijn. Voor veel mensen niet voor te stellen omdat het zo bizar is, daarom lijkt het voor hen dus erg ongeloofwaardig.
Hoe zou jij handelen in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
31-01-2023 10:59
Slaan past uitstekend in het rijtje qua communicatiemiddelen.
Graag niet blijven spotten. Ik heb melding gemaakt van deze reactie.
Dit is ook heel kinderachtig wat je doet.
Zoals je merkt, heb ik behoorlijke last van wat er nu speelt tussen mij en haar.
En het is serieus voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pikachu schreef:
31-01-2023 10:59
niets. blokkeren en klaar.
Is dat volwassener dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap gewoon niet zo goed dat jij niet lijkt te zien dat het al mis was lang voor zij die mislukte boeking deed. Toen hadden jullie al gedoe over het budget, al dan niet samen op de kamer, etc. Toen deed 'vriendin' al kortaf over de app. Met wat je over die dagen schrijft zou ik er al geen vertrouwen meer in hebben gehad dat het een gezellig weekend zou worden. En met wat er daarna gebeurd is weet ik zéker dat dat er niet meer in zit.

Wat ik zou doen? Annuleren wat je zelf kunt annuleren (bus, je eigen hotelreservering, etc.) en wanneer zij haar geld terug heeft gekregen, over en weer de helft betalen van de kosten die eventueel nog overblijven. Daarna ieder apart een eigen weekend weg boeken.
Je gaat toch niet zes uur samen in een bus passief-agressief naar elkaar zitten zwijgen? Niet als je 32 bent en als je dit van tevoren al ziet aankomen.
lariba wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
8.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherubijn schreef:
31-01-2023 10:53
Je hoeft alleen maar naar programma’s als de rijdende rechter te kijken om te zien dat zulke mensen echt bestaan.
Ik vind mezelf redelijk. Als je aangeeft wat ik volgens jou verkeerd doe, kan ik het misschien veranderen.
Maar volgens mij ben ik heel redelijk en begripvol naar haar toe geweest totdat bij mij ook een keer de bom barst na
herhaaldelijk beledigd/uitgescholden te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lariba schreef:
31-01-2023 11:03
Ik snap gewoon niet zo goed dat jij niet lijkt te zien dat het al mis was lang voor zij die mislukte boeking deed. Toen hadden jullie al gedoe over het budget, al dan niet samen op de kamer, etc. Toen deed 'vriendin' al kortaf over de app. Met wat je over die dagen schrijft zou ik er al geen vertrouwen meer in hebben gehad dat het een gezellig weekend zou worden.

Wat ik zou doen? Annuleren wat je zelf kunt annuleren (bus, je eigen hotelreservering, etc.) en wanneer zij haar geld terug heeft gekregen, de helft betalen van de kosten die nog overblijven. Daarna ieder apart een eigen weekend weg boeken.
Je gaat toch niet zes uur samen in een bus passief-agressief naar elkaar zitten zwijgen? Niet als je 32 bent en als je dit van tevoren al ziet aankomen.
Dat zou betekenen dat ik haar moet vragen om de busreizen te annuleren, maar ik merk dat ik het niet zo goed durf meer. Ik zie er heel erg op tegen om haar een bericht te sturen, omdat ik ze weer tegen me tekeer zal gaan. Maar inderdaad misschien is dit de beste keus. Ik wil ook niet in een andere stad tot 01:25 uur op een bus wachten met als risico dat ze van tevoren heeft geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 11:02
Graag niet blijven spotten. Ik heb melding gemaakt van deze reactie.
Dit is ook heel kinderachtig wat je doet.
Zoals je merkt, heb ik behoorlijke last van wat er nu speelt tussen mij en haar.
En het is serieus voor mij.
In een groen groen groen groen knollenland. Zal ik er een rebus van maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
hotels.com is een meer dan prima site, ik boek daar jaarlijks echt heel veel overnachtingen (zakelijk) er komt wel eens wat geks voor maar klantenservice (is expedia eigenlijk) helpt eigenlijk wel heel vaak prima. Het hotel kan daar dan ook prima slechte recensies hebben. Ergens las ik de opmerking dat er een accomodatie op stond zonder medeweten van eigenaar, dat komt op booking.com en airbnb ook geregeld voor.

Verder zijn jullie echt een stel sufmutsen. Vanaf begin af aan lagen jullie al niet op 1 lijn qua budget, dan kan je toch beter niet gaan ? Dan komt er sowieso gezeik.. Dan krijg je gezeik over wie er wat eet, wie er wat drinkt, wat je wel of niet gaat doen aan musea etc.. kortom.. niet gaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
'Beste Miep, ik had gehoopt op een gezellig weekend samen in Parijs, maar ik heb er geen vertrouwen meer in dat dat gaat lukken. Ik ga dan ook niet meer met je mee. Ik zou je willen vragen mijn busticket en mijn hotelkamer te annuleren. Ik zal je de annuleringskosten vergoeden, stuur maar een tikkie als duidelijk is wat deze kosten zijn.'

En dan blokkeren, of in ieder geval niet meer reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
o en moet je naar Parijs gaan ? Nee.. ik denk dat een dagje Amsterdam al spannend genoeg is voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus je bent 100 euro kwijt aan de bus en max. 200 euro aan je vriendin? Ik zou m'n verlies nemen en die 300 euro wegschrijven onder de noemer 'levenswijsheid'.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook mijn verlies nemen, lekker doorwerken en sparen voor een volgende keer, met een leukere vriend(in). Hier je nog druk over maken, is zonde van je energie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook direct plannen maken voor de zomervakantie, lijkt mij echt super gezellig zo met elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de adviezen van meesten hier opgevolgd en aangegeven dat ik niet meer wil gaan vanwege deze wrijving en of ze mijn busreis kan annuleren.

Ik heb aangegeven dat ik het jammer vind dat ze niet met me wil meedenken wat voor mij momenteel ook haalbaar is. Dat ik haar opties heb gegeven met ook een optie van volledig 200 euro naar haar rekening overmaken en een tweepersoonskamer delen en de helft splitten. Maar dat ze me helaas, in mijn poging om te helpen, heeft uitgescholden en bovendien nergens in mee wilde gaan.

En ik, de combinatie van direct 200 euro overmaken en een enkele kamer voor mijzelf, financieel niet kan redden. Maar dat ze daar jammer genoeg schijt aan heeft.

Als flixbus geld teruggeeft, kan ze het houden totdat ze die 400 euro terugkrijgt. En dan kan ze die 100 euro teruggeven. Als ze iemand boekt in mijn plaats, maag ze het ook houden totdat ze die 400 euro krijgt. Ik heb daarom besloten nog niet de helft van 400 euro (hotels.com) over te maken voordat ik zeker weet dat ze niks terugkrijgt. En als het duidelijk is dat ze het niet terugkrijgt, dat ze een tikkie kan sturen.

Ik vind dat ik het toch wel begripvol heb afgesloten. Zij heeft mijn bericht compleet genegeerd.
sparkling1bee wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:56
4.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet meer (met haar) gaan. Die 100 euro pp voor de busreis, die is door vriendin betaald? Zo ja, dan moet je die 100 euro, vind ik, wel terugbetalen. Ten slotte is de busreis in overleg geboekt, dus kan je haar niet met deze kosten laten zitten. Daarentegen zijn, naar mijn weten, flixbustickets gewoon te annuleren, dus ik zou haar zeggen deze tickets te annuleren. De annuleringskosten staan gewoon op de website, dus dat kan je nakijken en vervolgens naar haar overmaken.

Qua hotel, n.a.v. de ervaring van Poldervrouw, zou ik nog even wachten om te kijken of vriendin haar geld terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nepnaam schreef:
31-01-2023 11:53
Ik zou niet meer (met haar) gaan. Die 100 euro pp voor de busreis, die is door vriendin betaald? Zo ja, dan moet je die 100 euro, vind ik, wel terugbetalen. Ten slotte is de busreis in overleg geboekt, dus kan je haar niet met deze kosten laten zitten. Daarentegen zijn, naar mijn weten, flixbustickets gewoon te annuleren, dus ik zou haar zeggen deze tickets te annuleren. De annuleringskosten staan gewoon op de website, dus dat kan je nakijken en vervolgens naar haar overmaken.

Qua hotel, n.a.v. de ervaring van Poldervrouw, zou ik nog even wachten om te kijken of vriendin haar geld terugkrijgt.
Ik heb die 100 euro al 1 week terug overgemaakt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven