Moet ik nog naar Parijs gaan?

30-01-2023 22:04 247 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag advies gewild.
Een ''vriendin'' heeft mij 2 weken terug voorgesteld om naar Parijs te gaan. Ik weet van haar dat zij nooit met een vriendin op vakantie is geweest, zij is 32 en woont bij haar moeder. Gaat binnenkort trouwen.
Ondanks dat ik (ben alleenstaande werkende) afgelopen tijd en de komende tijd veel kosten gaat maken/ heb gemaakt (zij weet van deze kosten) heb ik er toch mee ingestemd, omdat ik het ook zo een leuke enthousiaste voorstel vond.

Wij hebben toen flixbus reizen gereserveerd pp 100 euro, maar de afgelopen dagen begon ze erg moeilijk te doen over de hotelkamers en dat ik niet aan moest denken om veel geld uit te geven en dat ik het toch weer zou verdienen. Ik gaf vriendelijk aan dat mijn budget voor hotel 150 euro was voor 2 nachten
Ik wil zelf ook in een verzorgde hotel met goede recensies, maar zij was erg gefocust op een zeer goede en zij wilde per se aparte hotelkamers, zelfs twee aparte bedden keurde ze niet goed. Ik vond een goede 3 sterren hotel met goede recensies 1,5 km verwijderd van het centrum. Ik had het alvast geserveerd met in totaal 288 euro voor 2 kamers.

Zij begon toch weer heel kortaf te doen over de app waardoor ik mijn budget verhoogde naar 200 euro per persoon. Ik moest die zondag weg en gaf aan dat ze op booking.com verder kon kijken voor 200 euro per persoon (2 aparte hotelkamers). Die (goede) hotelkamers waren er namelijk genoeg.

Toen ik buiten was, kwam ze opeens met een hele andere site en ik vroeg wat het was. En zij zei dat hier voor 200 euro pp zeer goede hotelkamers te vinden waren. Dezelfde kamers die op booking 100 euro duurder waren, maar dat gaf ze niet aan. Ik zei dat ik niet thuis was en pas vanavond kon kijken. Zij gaf aan dat die kamers dan misschien weg waren, dus ik zei o boek maar (erop vertrouwend dat zij onderzoek had gedaan naar die site).

Toen ik thuiskwam, gaf ze aan geen bevestigingsmail gekregen te hebben. Ik keek op het internet en zag gelijk hoe slecht die site was en hoeveel slechte recensies het heeft.
Ik gaf aan dat een optie was dat ik dan voor 200 euro dan een 2 persoonskamer betaal. Zij weigerde echt pertinent om in 1 kamer als mij te verblijven. Ik gaf aan dat ze me ergens moet tegemoetkomen omdat ik de helft van het (waarsch) verdwenen geld moet betalen en dat ik voor mezelf daarnaast geen dure aparte kamer kon veroorloven, dan zou ik in totaal minimaal 350 euro kwijt zijn (helft van verdwenen geld + nieuwe boeking) dat zit ver boven mijn budget. Zij noemde me op een gegeven moment fucking gierig en keiraar.

De volgende dag gaf ze aan dat ze die klantenservice van die site had gebeld en ze gaven aan geen bevestiging te hebben en dat ze het geld over 2 weken zou krijgen. Ik gaf haar aan dat het niet zeker was dat ze het geld zou terugkrijgen gezien de reviews en gaf nogmaals dan de optie om een tweepersoonskamer van max rond 150 euro te zoeken en het bedrag te splitten en dan zou ik ook de helft van 400 euro naar haar overmaken, dit weigerde ze. Ze zei boos op de app, ik wil niet met jou in 1 kamer, je gaat hele dag ruzie maken. Je bent harteloos dat je zo doet, kijk hoe je doet en dat ik alles een hel voor haar maakte. Ik zei dat ze heel erg aan zichzelf denkt als ze na haar fout mij eigenlijk oplegt om een aparte kamer te nemen en niet tegemoet te komen om dan toch maar 1 kamer te delen gezien de kosten.

Daarna stuurde een betaalverzoek van 201 euro met de woorden ''stuur dit'' en ze zei dat ze haar eigen kamer gaat boeken. Ik vind het wel heftig om zo pardoes 201 euro te moeten betalen en het feit dat ze daarna al mijn opties overboord heeft gegooid en nog steeds haar zin wil doordrijven met 1 kamer en van mij verwacht even 201 euro te betalen.

Ik vond dit zo erg dat ik zei dat ik dan in parijs niet met haar zou praten. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin om te gaan.

Nu zit ik eraan te denken om bij flixbus na te vragen om restitutie (zij heeft het wel geboekt) en haar alleen 100 euro van het hotelgeld dat ze heeft overgemaakt te vergoeden, omdat zij mij eigenlijk gewoon heeft laten barsten om tot een consessie te komen.

, als ze zeker weet dat ze het geld niet terugkrijgt overweeg ik de andere 100 euro ook overmaken maar voor nu voel me ik me gewoon genaaid. Maar ik wil niet meer naar parijs gaan, vooral niet hoe ze mij behandelt. Ben ik onredelijk? Wat is wijsheid?
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 08:53
Zij heeft wel een inkomen, maar zij verwachtte dat ik na haar fout 2 aparte kamers zou betalen van rond de 400 euro. Ik vind dat heel onaardig.
Ik kan ook alleen gaan en zelf een leuk weekendje dan maar van maken.
En dan betaal ik haar hooguit 100 euro voor de schade.


Doe dit gewoon! Boek een simpele kamer in een hotelletje en ga genieten van een mooie stad. Dat geld voor die bus ben je nu toch al kwijt. Ik zou overigens niets terugbetalen aan haar. Zij heeft zich laten oplichten via een louche site, dat is niet jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet gaan. Het afblazen van de reis is het best voor jullie allebei.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie echt niet in waarom je haar iets zou moeten betalen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
31-01-2023 08:56
Grappig dat er dan weer vooral wordt gevallen over wat TO uiteindelijk zei, en gezegd wordt dat zij ook raar doet, terwijl daar wel heel veel aan vooraf is gegaan. Ik kan me wel voorstellen dat de bom een keer barst.

In zo’n geval ben ik ook altijd benieuwd naar het verhaal van de andere persoon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
oneenietweer schreef:
31-01-2023 07:36
Is dit echt? Zo ja, kansloos van beide partijen ‘dan praat ik in Parijs niet met je’ :facepalm: Niks betalen, annuleren wat er nog te annuleren valt en einde vriendschap.
Waarschijnlijk niet.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
wanderlust schreef:
31-01-2023 08:58
Ik zou niet gaan. Het afblazen van de reis is het best voor jullie allebei.
Ik ga zelf en dan ga ik mezelf vermaken. Na haar gedrag ga ik uiteraard niet met haar de stad verkennen.
Ik heb zoiets van, misschien is dit voor mij ook een mooie kans om alleen de wereld te verkennen. Dat heb ik nooit gedurfd. Altijd met iemand samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
31-01-2023 08:56
Alleen de boeker kan dit

https://www.flixbus.nl/service/annuleren-omboeken
We hebben nu ook geen contact. Dus ik moet maar hopen dat ze mijn ticket niet op eigen houtje annuleert of een
ander in mijn plaats vraagt.
Het beste wat ik kan doen, is gewoon op die bus wachten en dan zie ik wel wat er gebeurt. Is het geannuleerd,
ga ik lekker terug naar mijn stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 09:07
We hebben nu ook geen contact. Dus ik moet maar hopen dat ze mijn ticket niet op eigen houtje annuleert of een
ander in mijn plaats vraagt.
Het beste wat ik kan doen, is gewoon op die bus wachten en dan zie ik wel wat er gebeurt. Is het geannuleerd,
ga ik lekker terug naar mijn stad.

En dan boek je pas een hotel als je in de bus zit, neem ik aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 09:07
We hebben nu ook geen contact. Dus ik moet maar hopen dat ze mijn ticket niet op eigen houtje annuleert of een
ander in mijn plaats vraagt.
Het beste wat ik kan doen, is gewoon op die bus wachten en dan zie ik wel wat er gebeurt. Is het geannuleerd,
ga ik lekker terug naar mijn stad.

Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Bel even met elkaar om het uit te spreken en de financiële zaken af te handelen
Kleutergedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou geen cent overmaken en de vriendschap verbreken. Al is dat niet eens nodig want dit is geen vriendschap.
I wanna live my life with the volume full!
Mika2022 schreef:
31-01-2023 09:09
Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Bel even met elkaar om het uit te spreken en de financiële zaken af te handelen
Kleutergedrag.

Dit ja. Kom op zeg, jullie zijn halverwege de 30! Gewoon even bellen en doorspreken dat jullie apart van elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
31-01-2023 08:55
Lieve TO, dit is geen gelijkwaardige vriendin. Iemand van 35 die nog thuis woont, nog nooit met vrienden op vakantie is geweest (gaat ze altijd met haar moeder dan?), en zich zo gedraagt, daar is (hard gezegd) gewoon wat mis mee. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dit niet eerder hebt gezien.
Hoi Stientje,

Zij is altijd met familie geweest en wilde voordat ze gaat trouwen nog een keer met een vriendin gaan. Ik wist van tevoren wel hoe
kinderlijk en onervaren ze was, maar dacht dat ik het wel in goede banen zou kunnen leiden en ik had echt niet verwacht dat zij bij een obstakel zo stroef zou reageren en eigenlijk zo een grote
fout zou maken: https://nl.trustpilot.com/review/www.hotels.com?page=4

Ik dacht dat zij wel alert genoeg zou zijn voor louche sites. Als ik toen thuis was geweest en kon kijken, was dit 100% nooit gebeurd.
Maargoed, wat uit de hand kon lopen is gelopen. En kan niet meer teruggedraaid worden. Tenzij ze nog bij zinnen komt, ben ik bereid om het te vergeven. Maar zij is iemand die dat nooit gaat doen en deze keer hou ik mijn poot ook stijf vooral na al die onterechte beledigingen die naar mijn hoofd zijn geslingerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
sparkling1bee wijzigde dit bericht op 31-01-2023 09:29
99.45% gewijzigd
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 08:57
. Het is natuurlijk wel een beetje eng, ben nog nooit naar het buitenland gegaan om daar alleen tijd door te brengen.
En dan noem je haar kinderlijk en onervaren, hahaha jullie verdienen elkaar. Ga alsjeblieft wel en hou ons op de hoogte, goud dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon maar op de bus staan wachten met je koffertje, niet wetende of je nog een plekje hebt, dat vind je een volwassen oplossing?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou juist wel gaan en niks zeggen, gewoon om te kutten.
You're not wrong, you're an asshole
vaniteifear schreef:
31-01-2023 08:04
Zijn jullie nog heel erg jong? Ik zou niet meer gaan als ik jou was. Dat gedoe al met aparte kamers, zo vreemd.
Waarom is dat vreemd? Zou ook mijn voorkeur hebben.

Maar TO, blaas dat reisje af. Dit wordt echt helemaal niks. Kinderachtige manier van communiceren van jullie allebei...
Alle reacties Link kopieren Quote
TO heeft vriendin een budget aangegeven, en daarmee een volmacht om voor dat bedrag iets te vinden. Nu vriendin daar flink overheen is gegaan zonder toestemming van TO is het toch echt haar probleem, en niet die van TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
31-01-2023 09:09
Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Bel even met elkaar om het uit te spreken en de financiële zaken af te handelen
Kleutergedrag.
Nou ja. Ik probeerde het volwassen af te handelen, maar krijg steeds een kinderlijke verwijtende reactie met talloze beledigingen op mijn dak.
Kinderachtig doen en het dan nalaten om mij in het proces te beledigen trek ik nog wel. Maar mij na vriendelijke voorstellen uitmaken voor harteloos, dat het met mij een hel is, dat ik koppig en eigenwijs ben, dat ik fucking gierig ben. Niet eens excuses aanbieden voor haar financiele fout wat mij heel erg benadeelt. Dan doe ik geen moeite om een dialoog aan te gaan.
Dan doe ik ook geen moeite meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook niet alleen gaan, dat wordt toch ook niks? Sowieso dat je dan nog naast haar in de bus moet zitten.

Ik zou mijn verlies van die buskaart nemen, verder niks meer betalen en de vriendschap verbreken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou echt niet meer gaan. Wat als je haar straks tegenkomt in die bus? Ik zou ook niet zomaar betalen (en al helemaal geen 200 euro terwijl je budget überhaupt maar 150 was), wie weet krijgt ze haar geld terug en geeft ze het jou niet terug. Ze lijkt me niet echt te vertrouwen als ik het zo lees.

Wel heb je nu als het goed is een wijze les geleerd dat je zoiets samen moet boeken. Ik ben vorig jaar met een vriendin op vakantie geweest, we wonen ver uit elkaar maar hebben gewoon een belafspraak gemaakt om SAMEN alles te boeken. Ik deed alles op mijn computer, maar overlegde echt bij alles met haar of zij het ook goed vond. Ik heb al te vaak gehoord dat zoiets niet goed ging als 1 persoon het regelt. Hier op het forum was er ook een keer iets met concertkaartjes, de TO had een vriendin kaarten laten bestellen, maar dat had ze bij een doorverkoopsite gedaan waar ze 40 euro duurder waren of zo. Tja... Zonde, want zoiets kan echt vriendschappen verpesten.
blackstar wijzigde dit bericht op 31-01-2023 09:29
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
31-01-2023 09:17
En dan noem je haar kinderlijk en onervaren, hahaha jullie verdienen elkaar. Ga alsjeblieft wel en hou ons op de hoogte, goud dit.
Ik ben vaak naar het buitenland gegaan maar dan met vrienden of familie, ook alleen gereisd (maar bijv op familiebezoek).
Maar nooit alleen voor paar dagen in buitenland verbleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 09:16
Nou ja. Ik probeerde het volwassen af te handelen, maar krijg steeds een krijsend kindje met talloze beledigingen op mijn dak.
Dan doe ik ook geen moeite meer.
Ja chillen en niks zeggen is inderdaad heel volwassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie kunnen allebei wel wat zelfreflectie gebruiken. TO, je vraagt in de OP of je onredelijk bent. Mensen reageren daarop, maar jij gaat alleen maar in de verdediging.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven