Één grote complottheorie

01-08-2011 12:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk ook wel dat het geen complottheorie is ;) ik heb gelukkig geen waanideeën.

De laatste dagen heb ik een aantal nieuwe mensen ontmoet die mijn 'vrienden' allemaal in een ander daglicht hebben gezet. deze nieuwe mensen, hebben mij verhalen over mijn vrienden verteld die me zwaar hebben geschokt.

En na het e.e.a. naspeuren ben ik bang dat er heel veel van klopt.

Nou moet ik toegeven dat ik qua vriendschappen erg naief ben. Ik stap overal vol vertrouwen in, al gan ik 1000 keer op mijn gezicht. Ik blijf geloven in het goede van mensen, ondanks dat ik al vaak het tegenover gestelde heb meegemaakt.

Nu ben ik niet heel snel op mijn teentjes getrapt maar er worden dingen gedaan en gezegd waar ik het echt helemaal niet mee eens ben.

Zo wordt o.a. door mijn vrienden gelogen over een weekendje welke ze met zijn alle weg zijn geweest (incl. mijn ex). Flauw dat ze erover moeten liegen, maar voor mij geen probleem.

Echter worden er nu ook verhalen tegen ex verteld waarin ik vanalles en nog wat met andere mannen uitspook, ex gaat daar dus in mee. Erg jammer dat het gezegd moet worden (is ook niet waar) en dat het allemaal weer achter mijn rug om gaat.

Als ik niet op ons 'wekelijkse' etentje kan komen, wordt er gezegd dat ze blij zijn dat ik er niet ben. Ben ik er wel wordt dit over andere (welke persoon dan ook) gezegd.

Ik wordt er een beetje moe van allemaal, ik wil graag vertrouwen hebben in de mensen om me heen. Met hen breken zou inhouden dat ik, voorlopig, 'alleen' over zou blijven. Bovendien moet ik op een zaterdag voor één van deze vrienden werken.

Ik blijf er maar over na denken en daarmee maak ik het alleen maar groter dan het is, ik weet alleen niet meer wat ik er mee moet.
Er speelt natuurlijk wel meer, waarom deze mensen juist wel leuk zijn en andere dingen die er zijn gebeurd, maar ik hou het verhaal maar even beknopt.
Goede vrienden heb je!
Wordt lid van een sportclub of een andere manier om nieuwe mensen te leren kennen. Met vrienden die achter je rug om kletsen schiet je niks op.
Ja ik word er echt helemaal knetter van, zelf ben ik helemaal niet zo.

Ik krijg er een onderbuikgevoel van dat er een beetje misbruik van me gemaakt wordt.
Als jij je op je gemak voelt bij je vrienden, ze kan vertrouwen en het contact gewoon loopt zoals dat gaat is er niks aan de hand.

Maar als je onzeker wordt, je normen en waarden niet stroken met de mentaliteit van een vriendenkring, of je op andere manier, niet prettig in je vel komt te zitten, mag je gewoon wat anders met je leven gaan doen.

En geloof me, andere dingen komen op je pad, en soms maken die je veel gelukkiger.

Sterkte, het is niet altijd makkelijk.
..popcorn?
Ik zou ze eens confronteren met die verhalen. En dan niet samen maar 1 op 1. Het klinkt mij niet in de oren als een leuke groep vrienden. Eigenlijk helemaal niet als vrienden.

Klopt het dat jij en je ex dus nog in dezelfde vriendengroep zitten?

Ik zou als ik jou was toch langzaam op zoek naar nieuwe vrienden want dit gaat echt niet ineens zomaar veranderen.
Wat is het alternatief? Dat je even alleen bent? Je hebt toch nu al nieuwe mensen ontmoet?

Ik ben 1000x liever alleen of heb een klein groepje vrienden, dan dat ik me zo zou belazeren.

Ik zou het iig wel even uitzoeken of het echt waar is. Ik ga niet blindelings mee in roddel.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Ik zou helemaal nooit meer op welk etentje van hun dan ook verschijnen en andere vrienden zoeken.
quote:Scuba schreef op 01 augustus 2011 @ 12:57:

Ik zou ze eens confronteren met die verhalen. En dan niet samen maar 1 op 1. Het klinkt mij niet in de oren als een leuke groep vrienden. Eigenlijk helemaal niet als vrienden.

Klopt het dat jij en je ex dus nog in dezelfde vriendengroep zitten?

Ik zou als ik jou was toch langzaam op zoek naar nieuwe vrienden want dit gaat echt niet ineens zomaar veranderen.

Nog mooier, ex en ik, zijn echt nog vrienden. Alleen onze andere vrienden vinden het leuk om de boel nog even flink op te naaien.

Beide hebben we al met andere mensen gedate, dat weten we ook van elkaar en dat is geen probleem. Alleen koppelen ze me nu aan een andere goede vriend van ons. En dat ik gewoon niet waar.

Ik heb wel contact met deze jongen, maar niet op de manier welke wordt beweerd, en dat vind ex niet kikke. En dat vind ik nog terecht ook, wanneer dat wel het geval was geweest had ik het zeker eerst met hem bespreekbaar gemaakt.
Ja, jullie reactie is dus ook mijn reactie. Maar ik weet gewoonweg niet meer wat nu wel en niet waar is.

Ik begin ervan aan mezelf te twijfelen.
Ik vind dat dat gedoe met ex in dat clubje nogal puberaal en onvolwassen klinkt. Zoek een eigen vriendenclub!
Wat gaat het jouw ex trouwens aan met wie jij date?
quote:usena schreef op 01 augustus 2011 @ 13:05:

Ja, jullie reactie is dus ook mijn reactie. Maar ik weet gewoonweg niet meer wat nu wel en niet waar is.

Waarom zou je aan jezelf twijfelen? Jij doet toch niks verkeerd?

Sta erboven en hou op met piekeren over wie wat heeft gezegd.
quote:usena schreef op 01 augustus 2011 @ 13:05:

Zou geen energie (meer) steken in uitpluizen hoe het zit en wie wat gezegd heeft en wat wel of niet waar is.

Laat gaan die mensen en besteed je energie aan jezelf, houd je eigen maatstaf aan. Dan voorlopig maar even 'alleen'. Er komen heus weer andere mensen op je pad/in je leven.

Gun jezelf leukere vrienden. Sterkte!
Volgens mij blijft dit roddelen.

Ik denk ook dat je beter andere vrienden kan zoeken.

Dit gaat echt niet stoppen.
Jemig, ik word al moe als ik je verhaal lees. Laat staan als dit ook nog eens 'vrienden' van je zouden zijn waar je leuke, gezellige, ontspannen momenten mee zou moeten doorbrengen...
niet alles meer met hun bespreken. En ook hoef je je ex niet van alles opde hoogte te houden. Het lijkt wel alsof je iedereen te vriend wilt houden en dat je in hun ogen niets verkeerd wilt doen. Maar je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden. Er is er altijd wel een die iets niet leuk vind wat jij doet.

Probeer je leven te leiden zoals jij dat wilt en als mensen het er niet mee eens zijn dan zoeken ze maar een kwartje om iemand te bellen die het wel interesseert
en misbruik maken van jou gebeurd alleen met toestemming van jou.

en denk eraan: je hoeft niemand iets uit te leggen.
quote:kitty.elastic schreef op 01 augustus 2011 @ 13:35:

niet alles meer met hun bespreken. En ook hoef je je ex niet van alles opde hoogte te houden. Het lijkt wel alsof je iedereen te vriend wilt houden en dat je in hun ogen niets verkeerd wilt doen. Maar je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden. Er is er altijd wel een die iets niet leuk vind wat jij doet.

Probeer je leven te leiden zoals jij dat wilt en als mensen het er niet mee eens zijn dan zoeken ze maar een kwartje om iemand te bellen die het wel interesseert Ik denk dat je de spijker hier op z'n kop slaat. Ik ben altijd zo bezig met wat andere mensen vinden dat ik mezelf voorbij loop. EN nu pluk ik daar weer de vruchten van :S
quote:usena schreef op 01 augustus 2011 @ 13:40:

[...]

Ik denk dat je de spijker hier op z'n kop slaat. Ik ben altijd zo bezig met wat andere mensen vinden dat ik mezelf voorbij loop. EN nu pluk ik daar weer de vruchten van :Sherkenbaar, zo ben ik ook ( geweest ) wat ik nu doe is meer voor mezelf kiezen , dus dat betekent, in mijn ogen, ontzettend egoistisch zijn omdat ik de neiging heb alles te doen voor een ander. Als ik dus voor mijn doen ontzettend egoistisch ben dan komt op de ander over alsof ik voor mezelf kies en grenzen trek.
-
En wat is de complottheorie? Dat iedereen is op deze wereld om je te plagen? Jammer, ik had al mijn aluminium hoedje uit de kast gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven