Na 1 jaar nog liefdesverdriet

08-03-2021 11:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een heftige korte relatie gehad met een man. Deze duurde een half jaar. Ik voelde me vertrouwd veilig en gesterkt bij hem. Heel anders dan bij voorgaande mannen.
Ik zag ons dan ook echt samen.
Na dat we zijn gestopt met daten zijn we vrienden gebleven we deden geregeld dingen als een spelletje, wat leuks met de kinderen. Zijn samen naar dezelfde camping geweest etc.
Ik heb met mijn domme kop verteld dat ik nog gevoelens heb en sindsdien is het contact er nog amper. Ik mis hem vreselijk. Ook als het nooit meer wat word ik mis de vriendschap.
Nu mijn vraag. Tips om hem echt uit m'n hoofd te krijgen? Overal zitten herrineringen aan hem. Alles wat aan de muur hangt heeft hij gedaan. Elke speeltuin in de buurt zijn wij geweest samen. Komt geregeld langs zijn huis om naar school te gaan.

Nu ben ik op, gesloopt en op het punt dat ik whatsapp verwijderd heb en facebook verwijderd heb. Alles om even tot rust te komen.
Met mijn vriendinnen praat ik er niet meer over omdat ze nu na een jaar er wel klaar mee zijn merk ik.

Hebben jullie tips?

Ik schrijf al veel van me af
Alle reacties Link kopieren
Afstand nemen. Uit het oog is uit het hart
Alle reacties Link kopieren
Door "vrienden" te blijven, heb je het verdriet uitgesteld. Dat begint dus nu pas
Negeren, blokkeren, en langzaamaan laten slijten.
Sterkte, het is kut!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zie hem nu ook niet meer, we appen niet meer maar elk ding triggert weer om aan hem te denken, een speeltuin, een liedje op de radio, een plankje aan de muur. Foto's heb ik allemaal in een map gedaan waar ik niet bij kom
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat over, maar heeft tijd nodig.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weleens te lang blijven hangen in liefdesverdriet. Uiteindelijk toen een keer een gesprek gevoerd met de studentenpsycholoog en die heeft me en wel geholpen met wat advies. Ik dacht heel erg dat ik zelfs na die lange tijd nog door het verdriet heen moest, dus het moest ervaren. Hij leerde me juist die gedachten actief proberen om te keren. Dus elke keer als ik aan x denk, ga ik in plaats daarvan aan puppies denken wat die vind ik leuk (ofzo haha). Na een tijdje word je dan steeds beter in je zinnen verzetten, het werkte bij mij tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Dat verdriet duurt uiteraard niet al een jaar omdat jullie nog contact hielden. Jammer van de verspilde tijd. Je begint nu pas te rouwen over een korte relatie die al een jaar uit is...
Tijd zal helen... sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me vertrouwd veilig en gesterkt bij hem. Heel anders dan bij voorgaande mannen.

Leren om daarvoor niet afhankelijk te zijn van een man? Ik denk dat dat je heel erg kan helpen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer wanneer het zo snel al uit is, geen vriendschap voorstellen wanneer je nog gevoelens hebt. Ga eerst eens echt loslaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
08-03-2021 11:58
Ik ben ook weleens te lang blijven hangen in liefdesverdriet. Uiteindelijk toen een keer een gesprek gevoerd met de studentenpsycholoog en die heeft me en wel geholpen met wat advies. Ik dacht heel erg dat ik zelfs na die lange tijd nog door het verdriet heen moest, dus het moest ervaren. Hij leerde me juist die gedachten actief proberen om te keren. Dus elke keer als ik aan x denk, ga ik in plaats daarvan aan puppies denken wat die vind ik leuk (ofzo haha). Na een tijdje word je dan steeds beter in je zinnen verzetten, het werkte bij mij tenminste.
Ja ik heb ook al geprobeerd om een mantra over appels op te noemen alsie aan hem denk
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
08-03-2021 12:04
Dat verdriet duurt uiteraard niet al een jaar omdat jullie nog contact hielden. Jammer van de verspilde tijd. Je begint nu pas te rouwen over een korte relatie die al een jaar uit is...
Tijd zal helen... sterkte!
Dit. Je had gewoon nog een relatie, al was het vriendschappelijk. Je gaat nu pas door de pijn van het verlies hiervan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het afgelopen jaar alleen maar verliefder bent geworden, maar dan op een ideaalbeeld van hem wat vooral in jouw hoofd zit, en nooit ontkracht kan worden omdat jullie nooit een echte relatie hebben gehad (anders dan daten en vriendschap). Zo kan hij onbewust een soort echt bestaand bedenkvriendje geworden zijn, en dat is ook moeilijk loslaten natuurlijk.

Als je er echt zoveel last van hebt zou ik hulp zoeken. Praat eens met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afleiding zoeken, sporten, met vrienden over andere dingen praten idd. Ik neem aan dat dit niet het enige was dat je interesse heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hevige verliefde gevoelens worden hormonaal gestuurd en duren gemiddeld 6 maanden. Het is iets fysiologisch om een snelle zwangerschap te beïnvloeden.
Diezelfde tijd heb je ook nodig om af te kicken. Tijd heelt inderdaad alle wonden ..... geef het dus een half jaar, vanaf het moment dat het contact stopte.
Ja dat kan lang duren hoor. Voor mij werkt alleen het contact helemaal verbreken. Soms kan er dan later weer een vriendschap ontstaan, soms niet.
Mijn laatste ex, daar heb ik echt een ruime 2 jaar liefdesverdriet om gehad. Ik fiets nog steeds een andere route naar mijn werk nu om te voorkomen dat ik langs zijn huis fiets.
Eens met bovenstaande reacties.

Weet je wat ik een gezonde leefregel vind?

Als een relatie uitgaat dan eerst minstens 6 weken geen contact en rouwen (want dat is het).

Daarna kun je weer iets opbouwen en kijken wat voor relatie (en welke intensiteit) fijn voor je is. En blijf jezelf hierin beschermen ok?
Het lijkt mij dat je jezelf niet goed beschermd hebt en dat je daarom hier nu doorheen gaat.
Maar komt goed natuurlijk! Kost alleen wat tijd.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bekend met hevig liefdesverdriet. We waren op heel veel vlakken een match. Relatie beëindigd omdat zij wilde samenwonen en ik niet, omdat we beide 2 'kleine' kinderen (gemiddeld 6/7 jaar) hebben. het kost gewoon tijd.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang is een jaar niet hoor.

Verder: liefdesverdriet gaat over jou, over wat jij mist , waar jij naar verlangt, wat jou beweegt, waar jij behoefte aan heeft. Hij is alleen maar een soort aangever daarvan zeg maar, doe daar je voordeel mee. Kennelijk raakt hij jou in de kern. Hoe komt dat? Waar verlang je naar? en ga daar dan naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
09-03-2021 12:02
Zo lang is een jaar niet hoor.

Verder: liefdesverdriet gaat over jou, over wat jij mist , waar jij naar verlangt, wat jou beweegt, waar jij behoefte aan heeft. Hij is alleen maar een soort aangever daarvan zeg maar, doe daar je voordeel mee. Kennelijk raakt hij jou in de kern. Hoe komt dat? Waar verlang je naar? en ga daar dan naar op zoek.
Wat een mooie uitleg en inzicht! TO waarom zijn jullie gestopt met daten en geprobeerd over te gaan op vriendschap en hoe is dat verlopen, abrupt niet meer daten of geleidelijk aan over gegaan op vriendschap? misschien kun je uit de reden van overgang ook wat meer inzicht halen zodat het verstand de overhand krijgt van het hart, veel sterkte hoor, het heeft gewoon tijd nodig en idd daar je eerst nog in de vriendschap bent gebleven met eventuele hoop op een nieuwe kanteling is het "rouwen" nu pas aan de orde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven