na 5 jaar weer structureel contact met ex

13-04-2010 13:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
5 jaar geleden heb ik het contact met mijn toenmalige vriend verbroken. dat wil zeggen, ik noemde hem mijn vriend, andersom was dat niet zo, maar we zagen elkaar zo'n 3x per week (uitgaan, bij elkaar eten, vrijen etc etc) .

Het ging nogal heftig, het eindigde met een huwelijksaanzoek van mij. Het was (en is) de man met wie ik oud wil worden. Omdat ik ervan overtuigd was dat hij ook van mij hield en er achter wilde komen of ik gelijk had, of dat ik mezelf voor de gek hield en hij me al die tijd gewoon gebruikt had.

Geen slimme actie, want hij had bindingsangst. En ik had verlatingsangst. :-D

In de periode dat we elkaar zagen heb ik heel veel levenslessen geleerd, waarvoor ik hem erg dankbaar ben. Bij hem kon ik mezelf zijn en werd ik mezelf ++. Voor mij een eyeopener. Ik heb nogal de neiging om me aan te passen en bij hem hoefde dat niet, hij bracht 'mezelf' in me naar boven.

Hij was natuurlijk niet alleen maar leuk, ik was impulsief en hij destijds niet. Hij is geen trouw persoon. En hij was een control freak, maar dat vond/vind ik schattig.

Na het heftige eind, heb ik hem nooit meer gesproken tot een jaar geleden. Sindsdien mailen we wekelijks. Ik kijk nu wel beter uit dan hem na te jagen. Bovendien is er veel veranderd.

-2 jaar na hem, kreeg ik een relatie (niet een heel gelukkige, maar wel eentje).

-Ik heb nu een dochtertje en een partner.

-hij heeft op dit moment een vriendin (en ook een heel slechte relatie).

Met mijn eigen partner heb ik voor mijn gevoel geen echte relatie. -We raken elkaar al een maand of 6 niet meer aan. Als ik hem benader duwt hij mij weg, en eerlijkerheidshalve... is het omgekeerd hetzelfde.

-mijn man schreeuwt minstens wekelijks tegen mij (vooral als ik iets zeg dat hij niet iwl horen)

-als ik eerlijk ben over zaken tegen mijn man, wordt hij boos of hysterisch (hij heeft een gediagnosticeerde psychische aandoening)

-ik doe mijn best om de gevoelens en het gevoel dat ik mezelf kan zijn (dat ik heb bij mijn ex) gewoon uit te voeren binnen mijn eigen relatie. Maar ik blijf mijn ex leuk vinden. Leuk is niet het goede woord, ik heb met hem een band.

-ik heb gevoelens voor mijn ex en hij voor mij

-mijn ex wil ons contact niet meer kwijt, en ik ook niet.

ooh ik ben verliefd, ik geef er weinig gehoor aan, maar toen hij voorstelde om af te spreken, bonsde mijn hart in mijn keel.

als je je afvraagt, maar waarom heb je dan een kind met je partner op de wereld gezet? Sja, ik heb altijd de pil trouw geslikt, maar op vakantie destijds, heb ik diarree gehad. En daar niet bij stilgestaan. En zo kwam er een kleintje, het was en is voor ons een echt wonder. Zij is ook zowat het enige dat mijn partner en mij bindt.

echt ik doe heus mijn best om nog iets van mijn huidige relatie te maken.

Ik voel me ook schuldig dat ik niet van mijn man houd maar van mijn ex.

Maar ik verlang naar de armen van de liefde van mijn leven.

We doen het heel rustig aan, ik zou niet willen dat het weer misgaat.

Ik zou graag mijn dochter het voorbeeld geven van 2 mensen die van elkaar houden en die elkaar respecteren en elkaar niet willen veranderen.

Ik zou graag mijn ex weer als partner hebben omdat hij evenwichtiger is dan mijn man.

ik zou hem graag weer als partner hebben omdat we dezelfde humor hebben.

Omdat hij ook een vriend is met gedeelde hobby's.

Omdat ik me bij hem echt voel en levend voel.

Omdat hij mij gelijkwaardig ziet.

ik zou het doen als het erop aankomt.

de enige vraag is hoe.

Hoe lang blijf ik nog proberen mijn eigen relatie werkend te houden?

Ik zou niet alleen willen komen te staan en mijn dochtertje vindt haar vader lief!

ik heb geen gescheiden ouders dus weet ook niet hoe zoiets werkt.

Misschien bloedt de vlam voor mijn ex wel weer dood?

na goed, tot zover dit warrige verhaal. ben benieuwd naar alle reacties.
Okee.

Je stelt dat je bij je huidige partner weg zou gaan als je ex partner je zou vragen om weer een relatie te beginnen

Dan houd je je relatie al niet meer werkend. Sterker nog, de enige reden omdat je nog in die relatie zit is omdat je nog geen aanbod hebt gekregen van je ex.

Doe je partner een plezier en kap met die schijnrelatie. Het is gemeen om in deze relatie te blijven met hem terwijl jij klaarblijkelijk niet dezelfde toekomst-idealen omtrend jullie relatie hebt als dat hij deze heeft.
Eens met dangeensuus, eerst sowieso deze relatie dus afsluiten.
echt ik doe heus mijn best om nog iets van mijn huidige relatie te maken. Oja? geloof je dat echt, zelf? Ik geloof er namelijk helemaal niets van.

Ik voel me ook schuldig dat ik niet van mijn man houd maar van mijn ex.

We doen het heel rustig aan, ik zou niet willen dat het weer misgaat. Dit is al heel tegenstrijdig met wat je net zegt; dat je iets van je huidige relatie wilt maken. Héél rustig aandoen is in jouw geval opbouwen, ipv nooit meer zien, of niet zien tot je je huidige relatie hebt afgesloten .

Ik zou graag mijn dochter het voorbeeld geven van 2 mensen die van elkaar houden en die elkaar respecteren en elkaar niet willen veranderen.

Mooi streven. Tevens krijgt ze het voorbeeld mee dat je ook een poosje bij iemand kunt blijven omdat er op dat moment niks beters voorhanden was, daar kinderen mee kan krijgen en dan toch voor de optie " leuker " kunt gaan en dat je een gezin best uit elkaar kunt trekken omdat één denkt daar een leuker leven van te krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eens met BGB.
Hoe kun je jezelf worden en dan ook nog met twee plussen??
quote:Balicious schreef op 13 april 2010 @ 13:44:

Geen slimme actie, want hij had bindingsangst. En daar is hij van genezen?

En ik had verlatingsangst. :-D

In de periode dat we elkaar zagen heb ik heel veel levenslessen geleerd, waarvoor ik hem erg dankbaar ben. Bij hem kon ik mezelf zijn en werd ik mezelf ++. ???? Voor mij een eyeopener. Ik heb nogal de neiging om me aan te passen en bij hem hoefde dat niet, hij bracht 'mezelf' in me naar boven. Ja,ja.

Hij was natuurlijk ??? niet alleen maar leuk, ik was impulsief en hij destijds niet.Nu wel? En ben jij niet impulsief meer, dan? Hij is geen trouw persoon. Nu nog niet, geloof ik. Of weet zijn huidige partner dat jullie weer contact hebben? Zou je het nu nog een punt vinden als hij je niet trouw zou zijn; mochten jullie weer bij elkaar komen? En hij was een control freak, maar dat vond/vind ik schattig. Is dat ook schattig voor kinderen ; een man in huis die een controlfreak is? Hoe uit zich dat, dat freakerige?

Na het heftige eind, heb ik hem nooit meer gesproken tot een jaar geleden. Wie nam contact op met wie?

Sindsdien mailen we wekelijks. Ik kijk nu wel beter uit dan hem na te jagen. Bovendien is er veel veranderd.

-2 jaar na hem, kreeg ik een relatie (niet een heel gelukkige, maar wel eentje).

-Ik heb nu een dochtertje en een partner.

-hij heeft op dit moment een vriendin (en ook een heel slechte relatie). Waarom blijft hij in een slechte relatie zitten? Is die wel zo slecht, eigenlijk?

Met mijn eigen partner heb ik voor mijn gevoel geen echte relatie. -We raken elkaar al een maand of 6 niet meer aan. Als ik hem benader duwt hij mij weg, en eerlijkerheidshalve... is het omgekeerd hetzelfde.

-mijn man schreeuwt minstens wekelijks tegen mij (vooral als ik iets zeg dat hij niet iwl horen)

-als ik eerlijk ben over zaken tegen mijn man, wordt hij boos of hysterisch (hij heeft een gediagnosticeerde psychische aandoening)

-ik doe mijn best om de gevoelens en het gevoel dat ik mezelf kan zijn (dat ik heb bij mijn ex) gewoon uit te voeren binnen mijn eigen relatie. Maar ik blijf mijn ex leuk vinden. Leuk is niet het goede woord, ik heb met hem een band.

-ik heb gevoelens voor mijn ex en hij voor mij

-mijn ex wil ons contact niet meer kwijt, en ik ook niet.

ooh ik ben verliefd, ik geef er weinig gehoor aan, maar toen hij voorstelde om af te spreken, bonsde mijn hart in mijn keel.

Laat me raden; hij wilde niet kennis maken met je man en je kind, en jij ook niet met zijn partner; het was een één op één gebeuren?

als je je afvraagt, maar waarom heb je dan een kind met je partner op de wereld gezet? Sja, ik heb altijd de pil trouw geslikt, maar op vakantie destijds, heb ik diarree gehad. En daar niet bij stilgestaan. En zo kwam er een kleintje, het was en is voor ons een echt wonder. Zij is ook zowat het enige dat mijn partner en mij bindt.

echt ik doe heus mijn best om nog iets van mijn huidige relatie te maken.

Ik voel me ook schuldig dat ik niet van mijn man houd maar van mijn ex. Houd je nou van hem of is er sprake van een band? Of van dingen achteraf mooier maken dan het geweest is; met dat niet-trouw zijn en zo .

We doen het heel rustig aan, ik zou niet willen dat het weer misgaat. O, hij heeft wel de intenties om met jou door te gaan? Ziet hij jouw dochter ook in dat plaatje?

Ik zou graag mijn ex weer als partner hebben omdat hij evenwichtiger is dan mijn man. is een controlfreak evenwichtig? evenwichterig dan je man zegt me niets.

ik zou hem graag weer als partner hebben omdat we dezelfde humor hebben.

Omdat hij ook een vriend is met gedeelde hobby's. Een vriend die jaren niets van zich laat horen, die jou niet trouw was?

Omdat ik me bij hem echt voel en levend voel.

Omdat hij mij gelijkwaardig ziet. Ja? Hoe verhoudt zich dat met dat niet trouw zijn?

ik zou het doen als het erop aankomt.

de enige vraag is hoe. Ene deurtje uit.... andere deurtje in.

Hoe lang blijf ik nog proberen mijn eigen relatie werkend te houden?

Daar ben je volgens mij helemaal niet mee bezig, anders had je dáár wel hulp voor gevraagd ; bij de huisarts, een therapeut of desnoods hier.

Ik zou niet alleen willen komen te staan Stel je voor dat je man achter je gescharrel met ex komt en hij maakt een eind aan jullie huwelijk en je ex blijkt toch nog bindingsangst te hebben......... sta je wél alleen.

en mijn dochtertje vindt haar vader lief! gek he?

ik heb geen gescheiden ouders dus weet ook niet hoe zoiets werkt.

Misschien bloedt de vlam voor mijn ex wel weer dood? Niet als je die blijft voeden met afspreken en andere vormen van contact. En ook niet door constant te zwijmelen en te idealiseren hoe leuk het toch allemaal was.

na goed, tot zover dit warrige verhaal. ben benieuwd naar alle reacties.
Heel simpel gezegd: het bevalt je niet bij je huidige partner en je hebt van je ex 'n idool gemaakt omdat jullie zo leuk met elkaar mailen. Mailcontact is iets heel anders dan samen 'n huishouding voeren, waar je dan ook nog 'ns de verantwoording hebt voor je dochter. Grow up en denk niet alleen aan je eigen pleziertjes.
Je bent er druk mee Bianc, scherpe analyse en scheelt mij een heleboel leeswerk. Ik ben trouwens mezelf ++++
En die gozer is niet voor niets je ex, toch?
quote:dangeensuus schreef op 13 april 2010 @ 14:31:

Je bent er druk mee Bianc,Tsja, als iedereen weigert/ vergeet / te dom is / te sociaal is / te bang is om te rellen..... je moet toch wat, he?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 april 2010 @ 14:45:

[...]

Tsja, als iedereen weigert/ vergeet / te dom is / te sociaal is / te bang is om te rellen..... je moet toch wat, he?

Probleem was dat ik verwachte dat iedereen het wel met elkaar eens zou zijn, behalve TO dan natuurlijk. Dat is reltechnisch niet handig.

TO, voordat je je in andermans armen stort, zorg eerst maar eens voor een netjes einde van je relatie. Hoe zie je dat voor je?
Een net einde, pfft geen idee.

Zoals gezegd is mijn man verbaal vaak agressief en soms gooit hij ook met dingen de haat staat dan in zijn ogen, hem iets vertellen dat hij niet wil horen voelt voor mij gevaarlijk. Hij heeft hij een gediagnosticeerde psychische stoornis (narcistische) + herhaaldelijke depressie die daaruit voortkomt. We hebben een 3 jarige relatie waarvan ik 2 jaar voor hem gezorgd heb. Is mijn eigen keuze geweest, mijn verantwoordelijkheid.

Maar ik beschouw mezelf zodoende niet als egoistisch nu ik voor mezelf begin te kiezen en mijn liefde voor mijn partner toch echt -op- lijkt.

Narcistisch houdt in o.a. grandiositeit en dat hij zijn onzekerheid bijv. verbloemt door anderen stelselmatig neer te halen en zichzelf superieur achten aan iedereen.

reltechnisch gezien. Ik zou er geen probleem mee hebben als de ex vreemd zou gaan en hij niet als ik vreemd zou gaan.

Het allereerste begin was leuk (de eerste paar maanden), maar dat komt omdat mijn huidige partner zich anders voordeed dan hij was, om mij te krijgen. Mijn ex heeft zich niet anders voorgedaan dan hij is.

relatiecoaching gaan we doen a.s. maandag.

Hij is aan het veranderen daarom zou ik hem zo graag een kans willen geven, maar de relatie lijkt voor mij een zinkend schip.

Grote voordeel, met mijn dochtertje gaat het supergoed. Sinds een paar maanden heeft mijn partner werk. Ik ben thuis met dochtertje. Heerlijk ze is veilig aan mij gehecht (ik niet: verlatingsangst) en ontwikkeling gaat super.

Ik kan haar niet langere tijd alleen laten met mijn partner voor mijn gevoel. Hij ziet onze dochter vaak als zijn publiek (net zoals ik vaak ben).

bedankt voor de feedback dat ik de indruk wek mijn ex als een idool te zien. zinvol voor mij om te zien hoe iemand anders dit bericht ziet.

huishouding voeren hebben mijn ex en ik samen gedaan, ging erg goed. 50-50. Bij mijn man is het heel moeilijk om hem iets te laten doen (ivm zijn stoornis).

ex heeft geen bindingsangst meer, wanneer hij iets met mij begint.

voorstel om elkaar te zien, was niet gespecificeerd, maar zou in ieder geval met dochtertje erbij zijn. Iemand die niet voor mijn dochtertje kiest is voor mij no-go duh.

mijn voorkeur heeft mijn dochtertje zelf opvoeden. als ik alleenstaande moeder word valt zij in een gat, omdat ze het niet gewend is geweest. Dan houd ik maar liever de schijn op of probeer er halfslachtig wat van te maken. Als ze straks naar de peuterspeelzaal gaat word het anders.

Er is verder maar weinig rel vrees ik, ik vind mezelf namelijk ook een enorme slappeling en gemakszuchtig type, omdat ik geen einde aan mijn relatie maak.

Mijn vrienden zouden wel achter me staan als ik het deed, dat is dus wel fijn. familie heb ik niet meer.

Ik zie op tegen de narigheid die het geeft.

het ergens van proberen te maken doe ik wel.

-ik zorg voor lekkere dingen in huis voor mijn partner

-ben luisterend oor

-zorg dat we samen dingen doen

-relatietherapie

-probeer het mezelf zijn, juist gewoon thuis te handhaven. Als manlief agressief reageert is mijn antwoord, sja je hebt er toch ook niets aan als ik niet mijn echte mening geef.

Verder ben ik het ermee eens dat mijn partner een leuke lieve vrouw verdient die van hem houdt en waar hij ook echt van houdt. Maar dat laatste is gezien zijn stoornis waarsch. niet continu mogelijk.

En ook ik verdien iemand die echt van mij houdt.

Interessant, sja en ex en ik zijn natuurlijk ontzettend slap en onchristelijk ten opzichte van huidige partners. helemaal mee eens.

wat betreft blijfgewoonbianca, je mening is mij duidelijk, je reageert hier best heftig op, was niet mijn bedoeling om bij jou een gevoelige snaar te raken.

niet veroordelende en wel observerende reacties zijn meer dan welkom!

Antwoord op: hoe zou jij zoiets werkelijk aanpakken als je in mijn situatie zat is voor mij ook zinvol.
Fijn dat je nog reageert, Balicious. In je laatste post kom je een stuk volwassener over dan in de andere. Wellicht dat die toonzetting verschil maakt in de manier van reageren. Heb er verder niets inhoudelijks aan toe te voegen, ik wens jou sterkte met de situatie.
quote:wat betreft blijfgewoonbianca, je mening is mij duidelijk, je reageert hier best heftig op, was niet mijn bedoeling om bij jou een gevoelige snaar te raken.

om nog maar eens een dooddoener uit de kast te trekken, je post hier op een openbaar forum waar ieder individu zijn of haar eigen manier van reageren heeft. Naar aanleiding van jouw OP kun je rekenen op tegengas. Als dit niet welkom is , dan is dat heel vervelend voor jou maar wel hoe het hier werkt.

Ik vind je niet eerlijk tegenover je partner. Je bent een leven met je ex aan het plannen en zodra daar meer duidelijkheid in komt peer je hem. Egoïstisch vind ik dat. Zeg je partner dat jullie relatie over is, of zeg je ex dat je helemaal geen behoefte hebt aan een relatie met hem en richt je op je man, maar relatie therapie doen terwijl jij zodra ex het aangeeft naar hem holt is jezelf, je partner en je kind besodemieteren.
quote:Balicious schreef op 13 april 2010 @ 17:28:

wat betreft blijfgewoonbianca, je mening is mij duidelijk, je reageert hier best heftig op, was niet mijn bedoeling om bij jou een gevoelige snaar te raken.

Je raakt bij mij geen gevoelige snaar, hoor.

Dat ik het niet bepaald kies vindt zoals je dit aanpakt ( of zoals ik denk dat je het aanpakt ; ik heb namelijk niet gelezen of jullie beiden partners op de hoogte zijn dat de ex'en zo leuk met elkaar mailen ) houdt niet in dat het gevoelig zou liggen omdat mijn kerel bij me weg is, of zo. ( Die ook helemaal niet bij me weg is )

Antwoord op: hoe zou jij zoiets werkelijk aanpakken als je in mijn situatie zat is voor mij ook zinvol.
quote:Vl43inder schreef op 13 april 2010 @ 15:29:

[...]

Probleem was dat ik verwachte dat iedereen het wel met elkaar eens zou zijn, behalve TO dan natuurlijk. Dat is reltechnisch niet handig.

O, ik bedoelde niet HIER; ik vond gewoon het hele forum nogal tammetjes, vanmiddag. Daarom hier tijd om uitgebreid te reageren op TO's posting.

reltechnisch gezien. Ik zou er geen probleem mee hebben als de ex vreemd zou gaan en hij niet als ik vreemd zou gaan.

Wat bedoel je ; je vindt het niet erg als hij zijn huidige partner ontrouw is, neem ik aan? Of bedoel je dat je het ook niet erg vindt als jullie weer samen komen en hij dán ontrouw is?

ex heeft geen bindingsangst meer, wanneer hij iets met mij begint.

.[/u]ZO HE! Dat is een bijzondere vorm van bindingsangst
@ bgb Ik vind het niet erg als hij vreemd gaat als we samen zijn en hij vindt het ook niet erg als ik vreemd zou gaan.

@ notebook, dankjewel voor je reactie en ah vandaar. maar ja de toon lijkt jammergenoeg gezet, ook de reacties na jou zijn hetzelfde als voor mijn 2e bericht.

Is er iemand hier op het forum met een partner met psychische stoornis en die vervolgens zwaar vond om de relatie te beeindigen?

Of bang was vanwege de woedeaanvallen van haar partner?

Is er iemand hier op het forum die weer terug is bij hun vroegere liefde, en dat dat begon terwijl ze allebei nog een relatie hadden?
@TO je spreekt jezelf een beetje tegen. Aan de ene kant wil je werken aan de relatie met je partner ( therapie) en aan de andere kant wil je verder met je ex.

Je zegt dat je bang bent voor je partner want hij kan geweldadig zijn ( verbaal, fysiek) en je bent bang voor zijn woedeaanvallen. Denk je niet dat je door te rommelen met je ex je er op kunt rekenen dat iemand met een dergelijke psychische stoornis wel eens heel erg door zou kunnen draaien wanneer dit uitkomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven