na 6 jaar nog steeds twijfel / spijt
maandag 21 september 2009 om 10:32
6 jaar geleden zijn mijn ex en ik gescheiden. Onze kinderen waren toen 2 en 3 jaar. Zoals vantevoren afgesproken zijn we altijd goede vrienden gebleven. Hij heeft al verschillende relaties gehad en nu ook inmiddels een jaar. Ikzelf ben grotendeels alleen geweest, en heb nu een relatie van ongeveer een jaar. Mijn probleem doet zich eigenlijk voornamelijk voor op het moment dat ik een relatie krijg.
Alle dingen die ik dan met mijn nieuwe partner doe, vergelijk ik met mijn ex. UIteindelijk raak ik in paniek en maak het uit. (al 3 x uitgemaakt) zodra het uit is, zijn alle verwarde gevoelens weg en is het rustig in mijn hoofd. Dan voel ik me vrij om te doen wat ik wil (en weer af en toe met ex en kids iets samen te doen) En verder is het dan goed. Ben ik dan nooit tevreden, denk ik dat het gras altijd groener is bij de buren? Ik hoop dat iemand dit verhaal herkent en haar ervaring wil delen...?
Alle dingen die ik dan met mijn nieuwe partner doe, vergelijk ik met mijn ex. UIteindelijk raak ik in paniek en maak het uit. (al 3 x uitgemaakt) zodra het uit is, zijn alle verwarde gevoelens weg en is het rustig in mijn hoofd. Dan voel ik me vrij om te doen wat ik wil (en weer af en toe met ex en kids iets samen te doen) En verder is het dan goed. Ben ik dan nooit tevreden, denk ik dat het gras altijd groener is bij de buren? Ik hoop dat iemand dit verhaal herkent en haar ervaring wil delen...?
anoniem_68465 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 15:48
Reden: nickname niet anoniem
Reden: nickname niet anoniem
% gewijzigd

maandag 21 september 2009 om 10:41
maandag 21 september 2009 om 10:45
Je hebt nog sex met je ex? Daar zou ik om te beginnen eens mee stoppen. Sowieso denk ik dat het goed is om wat mer afstand te creeren, want ook voor je kinderen lijkt het me behoorlijk verwarrend dat jullie soms weer een gezinnetje spelen en soms niet.
Je bent 6 jaar geleden niet voor niets gescheiden, dus probeer bewust eens terug te denken aande slechte tijden en de reden waarom je gescheiden bent, als je weer zo'n aanval van romantiseren krijgt. En ga dingen met nieuwe partners doen die je nog niet met je ex hebt gedaan.
Je bent 6 jaar geleden niet voor niets gescheiden, dus probeer bewust eens terug te denken aande slechte tijden en de reden waarom je gescheiden bent, als je weer zo'n aanval van romantiseren krijgt. En ga dingen met nieuwe partners doen die je nog niet met je ex hebt gedaan.
maandag 21 september 2009 om 10:49
maandag 21 september 2009 om 11:27