Na date, geen Wow gevoel!

11-08-2008 21:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Net een date gehad, op zich gezellig, maar toen ik 'm al zag had ik geen Wow gevoel! Wat wezen drinken, beetje gebabbeld, het is op zich geen onaardige jongen, maar kreeg er geen kriebels van, rond 17.30 zegt ie, wil eigenlijk wel wat eten, of zeg je van... Samen wat wezen eten, en om 20.00 is ie naar huis gereden, in de auto vroeg tie, wat denk je ,zullen we nog een keer afspreken? Mijn antwoord was, waarom niet? Maar m'n gevoel zei, nou van mij hoeft het niet persé, maar durfde het niet te zeggen! Hij vroeg zullen we van 't weekend wat afspreken? Gelukkig was m'n excuus dat ik moet werken, maar kan en wil ook geen uitvluchten meer verzinnen, voel me zo'n slappeling!! Nu moet ik dus achteraf laten merken dat het wat mij betreft geen vervolg krijgt, en dat was op dat moment de meest makkelijke weg natuurlijk, om dat niet rechtstreeks in zijn gezicht te zeggen, maar nu zit het me ook niet lekker! Hij denkt dat we nog keer gaan afspreken, terwijl ik denk, hoeft niet zo nodig. Voel me zo'n slappeling nu! Zeker omdat het helemaal geen onaardige jongen is, ook al 5 jaar alleen na zich na z'n vorige relatie in z'n werk gestort te hebben, en nu eerlijk toegeeft er weer voor open te staan, en nu ook echt wat begint te missen, wil 'm niet kwetsen!

Hoe kan ik dit nu netjes brengen? Of hopen dat hij de boodschap vanzelf begrijpt als ik terughoudend doe?..
Hey tefalpannetje, zeker NIET het laatste, zo wil je zelf ook niet behandeld worden toch?

Gewoon ff diep ademhalen en het hem eerlijk zeggen

Doet even pijn, maar iemand valse hoop geven gaat alleen maar meer pijn doen toch?

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Er zijn 20.000 topics te vinden van vrouwen die na een eerste date niets of pas laat iets horen van de man. 9 van de 10 keer omdat de man in kwestie, net als jij, niet echt op een vervolg zit te wachten. Al die vrouwen zitten hier zich af te vragen waarom er niet wordt terug gebeld of gesmst.. Die vrouwen worden gek van onzekerheid..Niet echt een fijn gevoel lijkt mij.

Ik zeg niet dat jouw date nu wanhopig allemaal topics aan het openen is, maar ik weet zeker dat hij net als al die vrouwen gewoon duidelijkheid wil.

Dus bel hem op, zeg dat je het gezellig hebt gehad, maar dat het niets gaat worden.

Je doet hem er mee pijn mee door niet te reageren, de afspraak af te zeggen/te verzetten of door bot tegen hem te doen.

Jij hebt, neem ik aan, toch ook liever dat iemand gewoon eerlijk tegen je is?
anoniem_45054 wijzigde dit bericht op 11-08-2008 21:30
Reden: spelfout
% gewijzigd
"Ik vond het heel gezellig laatst, maar zie bij nader inzien toch af van een volgende afspraak. Succes met je zoektocht!"
Uiteraard moet je gewoon tegen hem zeggen dat je het niet ziet zitten om nog een keer af te spreken.

Niet vaag doen, niet ontwijken, gewoon zeggen.

Is wel zo eerlijk en volwassen. Het is even door te zure appel heen bijten, maar voor hem veel erger dan voor jou.

Bovendien kost het je minder energie dan om hem toch zeker de aankomende twee weken te ontwijken in de hoop dat het kwartje vanzelf valt.
's avonds een grote meid, 's ochtends een grote meid.

Als je dapper genoeg bent om te daten wees dan ook dapper genoeg om eerlijk voor je mening uit te komen.
ik had ook ooit een date. was gezellig, van 9 uur tot snachts 1 uur zitten kletsen in de kroeg. genoeg gespreksstof, mooie jongen. ik had ook geen wow gevoel maar door bovenstaande dacht ik wel, ik zou het best nog een kans willen geven (tegen stiekem beter weten in).

vervolgens liepen we naar de fietsen. en daar zei hij, ik vond het heel gezellig, we hebben echt leuk zitten kletsen, maar had niet DE klik met je.

stiekem was ik opgelucht dat hij het zei, want eigenlijk kon ik dat alleem maar beamen. wat ik dus ook deed.

ik had daarna zo ontzettend veel respect voor hem, en ging met zo´n blij gevoel naar huis, dat er tenminste nog eerlijke, aardige, volwassen en oprechte jongens bestonden!!

dus gewoon doen, op de manier zoals miss mara het zei!

of was je van plan om tegen je zin in een relatie met hem te beginnen en het dan na een half jaar uit te maken omdat je toch echt niet verliefd bleek... dan kwets je hem alleen maar meer, en volgens mij is dat je bedoeling ook helemaal niet...

succes
Gewoon eerlijk zijn en 'm bellen. Vind het wel zo verschrikkelijk laf en gemeen als mensen gewoon niks meer van zich laten horen.

Heb ook ooit 'n date gehad waarbij ik wel 'n goed gevoel had, maar de man in kwestie had die klik niet en vertelde me dat eerlijk zonder er omheen te draaien. Denk dat hij, ondanks dat we uberhaupt niets hebben gehad, qua er een punt achter zetten bij mij het beste gevoel heeft achter gelaten. Als iedereen dat 'ns zo zou doen...
idd gewoon eerlijk zijn...zou jij als het andersom was ook willen toch?!!
Heb hetzelfde dilemma. Ga hem vanavond bellen om te zeggen dat eeen relatie er niet in zit.

Succes!
@ Rary: Wat een leuk verhaal! Hoe stom dat misschien ook klinkt, maar ik kan me voorstellen dat je er blij van werd!
@augustus; vind ik knap van je dat je hem gaat bellen, om te zeggen dat hij geen verdere verwachtingen hoeft te hebben, ik weet dat ik dat ook zou moeten doen, maar kreeg net sms of ik lekker geslapen had? Vind het moeilijk....
Tja soms vraag ik me wel af of je niet te veeleisend bent. Is een wow gevoel noodzakelijk. Vraag aan mensen die een vaste relatie hebben en je zal vaak horen minstens 1 van de 2 in het begin niet zo verliefd was ! Dat vind ik ook gelijk het nadeel van zo'n date; soms worden te snel knopen doorgehakt a.d.v. een middagje ; avondje.
Ik snap niet dat je niet gewoon gelijk eerlijk was. Heb ook wel 'ns met iemand van 'n datingsite afgesproken. We zouden eerst wat drinken en daarna uit eten gaan. Voordat we zouden gaan eten heb ik 'm toen al gezegd dat het niks zou worden en heb hem de moeite bespaard om nog een hele avond z'n best te doen.
Ik heb na een 'geen wow' date het altijd nog een tweede kans gegeven. Soms komt 'wow' niet meteen. Als het dan de tweede keer nog niet 'wow' was, dan gaf ik het meteen aan, aan het einde van de date. Niet prettig, maar wel het beste. Zit je daarna ook niet zo aan te hikken tegen dat mailtje of telefoontje dat je nog moet plegen.
@ elninjoo; ik date niet vaak, had het idd beter gelijk moeten zeggen, maar dat moet je ook kunnen. Vind dat moeilijk, recht in iemand z'n gezicht zeggen, dat je hem niet ziet zitten. Als het andersom was, zou ik er ook moeite mee hebben. Doet toch ff zeer denk ik, het krenkt je ego, en zou er onzeker van worden, dat je dan blijkbaar niet leuk genoeg bent..
pannetje: het gaat er niet om of je HEM wel of niet ziet zitten, maar of je een 2e date of een relatie ziet zitten. Dat klinkt toch al weer anders? (nogmaals: zie mijn tekstsuggestie hier boven).

Er zijn toch honderden leuke mannen waar jij niks mee zou willen? Dat betekent toch niet dat ze niet leuk zijn? Je bent je eigen onzekerheid op die jongen aan het projecteren en ondertussen houd je hem aan het lijntje. Leuk daten kan alleen als je volwassen durft te zijn in je reacties.
Dat ligt aan hoe het gezegd wordt. "Je bent hartstikke leuk, maar ik denk dat het tussen ons niet meer wordt dan alleen gezellig", is best te slikken. Of "ik denk dat ik niet ben wat jij zoekt" (want daar heb je hem natuurlijk naar gevraagd) is ook niet zo moeilijk. Het feit dat je eventueel twee keer gaat, laat zien dat je het toch een kans gegeven hebt, en er toch over nagedacht hebt.

Ik heb mijn date vorig jaar ook niet hoeven vertellen dat ik hem dodelijk saai vond. Ik heb hem gewoon in zijn waarde kunnen laten door te zeggen dat ik er geen toekomst in zag. Je hoeft iemand ook niet af te kraken.
quote:tefalpannetje schreef op 12 augustus 2008 @ 13:56:

@ elninjoo; ik date niet vaak, had het idd beter gelijk moeten zeggen, maar dat moet je ook kunnen. Vind dat moeilijk, recht in iemand z'n gezicht zeggen, dat je hem niet ziet zitten. Als het andersom was, zou ik er ook moeite mee hebben. Doet toch ff zeer denk ik, het krenkt je ego, en zou er onzeker van worden, dat je dan blijkbaar niet leuk genoeg bent..Ikzelf stelde het juist erg op prijs toen 'n man mij vertelde dat het niks zou worden. Beter dan net doen alsof er nog een volgende date gaat komen en dan niets meer van je laten horen. Dat vind ik persoonlijk veel kwetsender.
Heb je nog zin in een 2e date tefalpannetje?

Als je voor jezelf die keus al gemaakt hebt stuur hem nu dan ook een sms oid, dan weet hij waar hij aan toe is en ben jij ook van het getob af.
Die hormoonslavernij!!
@ JWvB; Ik vind je aardig, maar ik denk dat het tussen ons niet meer wordt dan alleen gezellig" dat vind ik goed verwoord, kraak je niemand mee af! En laat je iemand in z'n waarde!

Ik weet dat ik geen relatie met hem zou willen, dus denk dat een 2e date dan ook niet eerlijk naar hem toe zou zijn. Geef je misschien toch ook bepaalde hoop, en dat is niet de bedoeling.

Ga er nog eens over na denken, geen actie ondernemen is wel makkelijker ( tis ook nog maar 1dag na date) en zolang ik niet veel van hem hoor, laat ik 't maar even voor wat het is. Ik weet het, is de makkelijkste weg kiezen..
Misschien slaat de vonk tijdens de 2e date wel over.

Je weet maar nooit
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nee hoor calvijn, als ik daar nu al heel zeker ben van, gaat dat een 2e date ook echt niet gebeuren hoor! Qua uiterlijk was er van mijn kant geen aantrekkingskracht, en terwijl we aan de koffie en thee zaten, zat ik me te bedenken, of ik met 'm wou zoenen, moest er niet aan denken, zegt genoeg toch?
quote:tefalpannetje schreef op 12 augustus 2008 @ 14:35:

Qua uiterlijk was er van mijn kant geen aantrekkingskracht, en terwijl we aan de koffie en thee zaten, zat ik me te bedenken, of ik met 'm wou zoenen, moest er niet aan denken, zegt genoeg toch?

Dat heb ik dus ook! Had afgelopen weekend een date met een hele lieve en aardige jongen/ man. We hebben leuk gekletst en zo maar ik werd er niet echt heel warm of koud van.

Toen bedacht ik mij ineens: Wat als hij mij/ ik hem zou zoenen? Nou, ik moest er dus eigenlijk niet aan denken!

Hij vond het heel erg gezellig, maar we hebben nog geen vervolgdate. (Hij is namelijk heel verlegen en durft niet zo snel het initiatief te nemen) En op zich hoeft er (voor mij) geen vervolg te komen...

Succes tefalpannetje!
anoniem_54216 wijzigde dit bericht op 12-08-2008 14:47
Reden: aanvulling
% gewijzigd
ik zou het hem eerlijk zeggen. Kijk, de mededeling dat het niks gaat worden komt toch wel en die is denk ik pijnlijker na een 2e dan na een eerste date. Gevoel kun je nou eenmaal niet bepalen, helaas. Heeft in principe niks met hem te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven