Niet lekker in vel uit zich in claimen

29-09-2009 21:18 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff *zucht eens diep*..

Ik zit nu al ff niet lekker in mijn vel. Dingen die ik altijd goed weg wist te stoppen komen nu heel erg naar boven. Het zijn geen verschrikkelijke dingen maar wel gevoelens en gedachtes die me dwars zitten. Het komt erop neer dat mijn ouders mij totaal niet steunen in mijn leven en steeds wel excuses en smoesjes vinden waarom ze dat niet hoeven te doen. Ik studeer nog maar ze dragen totaal niet bij aan mijn studie en hebben elke keer weer smoesjes waarom zij dat ook niet hoeven. Ik stopte de gedachte hieraan altijd ver weg, als je er niet aan denkt, is het er ook niet. Want eigenlijk voel ik me gewoon heel erg in de steek gelaten door ze.

Gelukkig heb ik wel een hele lieve vriend die er altijd voor me is. Ook heb ik een lieve schoonmoeder waar ik heel goed mee op kan schieten. Eigenlijk geven zij me de liefde die mijn ouders wel tekortschieten. Natuurlijk is het geen vervanging maar ik merk dat ik mijn vriend erg aan het claimen ben op dit moment.

Elk wissewasje moet ik met hem delen via de mail. En ik voel me gewoon best onzeker op dit moment door het feit dat mijn ouders me niet voorwaardelijk steunen in de dingen die ik doe. Dit uit ik door mijn vriend heel erg op te eisen. Ik ben altijd wel een beetje een afhankelijk typje geweest. Natuurlijk zorg ik gewoon voor mezelf maar ik vind het ook wel fijn om soms op hem te leunen. In het begin van onze relatie was ik ook erg claimerig en wilde hem het liefst de hele dag zien. Dat heb ik nu niet meer maar ik ben weer erg aan het mailen, smsen en bellen geslagen. Terwijl ik dondersgoed weet wat voor effect dat op mensen heeft en vooral op hem.

Maar ik voel me gewoon zo ontzettend in de steek gelaten op dit moment en zit gewoon slecht in mijn vel. Ik wilde het gewoon even kwijt en misschien herkennen mensen zich wel hierin.