Nieuwe "Liefde"?

21-08-2008 12:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een dilemma en ik heb gewoon even wat ervaringen/advies van anderen nodig om de boel een beetje rationeel te kunnen bekijken. Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic!

Ik heb ongeveer 3 jaar een hele intense, geweldige, slopende, obsessieve, uitputtende (etc) relatie gehad. (Mensen die mijn naam herkennen hier weten er misschien nog wel van maar ik wil er ook niet te veel over uitweiden.) Wat ik er wel over kwijt kan is dat ik verschrikkelijk verliefd op deze man ben geweest, en waarschijnlijk nog meer van hem gehouden heb. Hij heeft mij het meest gelukkig, maar ook het meest ongelukkig gemaakt in mijn leven. Uiteindelijk was de relatie té slopend voor ons allebei en heeft HIJ (ik was nog wel doorgegaan) besloten dat het beter voor ons was elkaar los te laten. (ik was depressief, hij liep ook bij een psych). Ik heb hier heel veel verdriet van gehad, maar mijn leven wel weer kunnen oppakken en na ongeveer een jaar (het is vorig jaar oktober uitgegaan) ben ik eindelijk weer mezelf geworden, het vrolijke, onbezorgde meisje dat ik altijd was. Mijn ex heeft alweer een nieuwe vriendin, wat mij veel pijn heeft gedaan, maar ze is een vrouw van zijn leeftijd heeft hem dus meer te bieden dan ik en ik weet dat hij niet zonder vrouw kan. Ik denk dat ik nog wel van hem hou, maar ik kan en wil ook niet met hem zijn dus heb het geaccepteerd als een soort gevoel dat er gewoon altijd zal zijn.

Ok, een beetje lange inleiding op het volgende dus. Ongeveer 6 weken geleden ben ik een man tegen gekomen, ik kende hem al van eerder, vroeger flirtten we wel eens maar toen was ik nog bij m'n ex. We hebben telefoonnrs uitgewisseld en eigenlijk direct een geweldig leuk contact gekregen. Ik werk in een kroeg en hij kwam af en toe langs en verder sms'ten en belden we dagelijks. Vorige week heb ik een date met hem gehad, die ontzettend leuk uitpakte en ik ben ook blijven slapen. Sindsdien ben ik om de dag bij hem geweest en we hebben het zo leuk. We kunnen uren praten, voelen ons tot elkaar aangetrokken en hij praat al over kriebels en verliefdheid. Hij komt net uit een scheiding en we praten ook wel over onze exen. Deze man is eerlijk, oprecht en nu al vertrouw ik hem meer dan ik m'n ex ooit gedaan heb. Wat is het probleem zullen jullie denken?!

Ik weet niet wat ik voel. Hij is echt heel leuk en heel lief voor me. Ik ben gewend een zo'n intense bijna obsessieve verliefdheid te hebben dat ik niet weet of dit het wel of niet is. Ik ben blij als hij belt, als ik sms'jes van hem ontvang, in voel me heel fijn bij hem, we kunnen heerlijk zoenen, ik denk aan hem. Ik kan best zenuwachtig (op een goede manier) zijn om hem te zien. Maar is dit verliefdheid of niet?

Ik hoop dat jullie mijn warrige verhaal een beetje snappen of misschien dezelfde ervaring gehad hebben. Ik hoop echt de boel op een rijtje te krijgen want ik kan het niet over m'n hart verkrijgen deze schat van een man te kwetsen door m'n eigen onzekerheid.

Heel erg bedankt,

Bladora
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
"Ik ben blij als hij belt, als ik sms'jes van hem ontvang, in voel me heel fijn bij hem, we kunnen heerlijk zoenen, ik denk aan hem. Ik kan best zenuwachtig (op een goede manier) zijn om hem te zien. Maar is dit verliefdheid of niet?"

Klinkt mij als verliefd in de oren hoor probeer er van te genieten
Waar zit je nu eigenlijk precies mee? Dat je niet weet of je echt verliefd bent, of gewoon geniet van de aandacht?

Toevallig een beetje hetzelfde meegemaakt: Had 6,5 jaar een relatie met veel pieken en dalen, werd er helemaal niet meer blij van, dus uiteindelijk uitgemaakt. Twee maanden later leerde ik een man kennen waarop ik binnen de kortste keren verliefd was. Hij gaf me zo'n goed gevoel, die aandacht, die spanning van elkaar willen zien, smsjes, lekker zoenen, knuffelen etc... helemaal hoteldebotel. En ik dacht precies hetzelfde als jij: ben ik nou echt verliefd, of is dit gewoon zo lekker omdat ik dit al een tijd niet heb meegemaakt?

Helaas heeft hij het 'avontuur' vrij snel beëindigd, omdat hij toch niet voor mij voelde wat ik voor hem voelde, dus in mijn geval had ik pech, zo kan het ook lopen. Maar al die dingen die ik voor hem voelde, dat was toch wel verliefdheid.

Ik zou als ik jou was gewoon lekker van dit verliefde gevoel genieten. Je voelt je fijn bij hem, ook fysiek, je denkt aan hem, dat zenuwachtige... lekker toch!

En tja, gewoon eens laten groeien, kijken wat er komt, of je hem echt leuk vind om wie hij is, en andersom ook.

Na een tijdje ga je vast wel merken of er meer is dan alleen het genieten van de wederzijdse aandacht.

En tot die tijd: lekker verliefd zijn!
Hi Bladora!

Ja hoor ik zeg verliefd!

Niet iedere verliefdheid is hetzelfde...! En het wil al helemaal niet zeggen dat als je heeeeeeeelemaal hotel de botel bent van iemand dat het nog steeds klikt als je je roze bril eenmaal hebt afgezet.

GENIET!
Idd kipperdekip, ik weet gewoon niet of het verliefdheid is of dat ik gewoon geniet van de aandacht. Maar aan de andere kant, ik ben ook bang dat ik verwacht dat dat intense gevoel nog komt en als dat niet zo is dat ik mezelf of hem dan tekort doe.

Hij weet hoe ik met m'n ex zit en kent mijn verleden (hij is de ex-man van mijn ex'zus lekker gecompliceerd). Hij weet dus van mijn gevoelens. Voor mij voelt t gewoon niet zo geweldig als toen met m'n ex. Pfff, misschien moet ik t inderdaad maar gewoon over me heen laten komen en zien wat er gebeurd. Misschien word ik wel gewoon nooit meer zo verliefd als ik op m'n ex was. Zou dat kunnen?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Herkenbaar.... (en ja, ik ken je nog, jij mij waarschijnlijk ook nog wel)...

Door al dat gedoe rondom de ex (positieve dingen maar vooral negatieve dingen) was ik bang mij helemaal te geven aan een ander. Ging veel objectiever naar dingen proberen te kijken, dingen relativeren. Gevoelens minder snel toelaten.

Zou het een vorm van zelfbescherming zijn? Ik weet het niet hoor...

Feit is wel dat ik uiteindelijk intens ben gaan genieten van wat mij overkwam met mijn nieuwe partner. En nog steeds: 2½ jaar verder, getrouwd, kindje. Ik ben gelukkiger dan ooit en geniet elke dag!

Ik hoop dat jij hetzelfde mee gaat maken, liefs,

Carrrie.
Niet iedere verliefdheid voelt hetzelfde, en het is ook niet altijd even intens en heftig in het begin. Ik merk ook dat ik de relaties die ik tot nu toe heb gehad ook ieder met een ander gevoel begon... Bij de één was ik intens vlinderig, de ander juist een soort diep 'wij begrijpen elkaar' gevoel, bij de laatste echt het gevoel maatjes te zijn en enorm veel lol, tja, en nu dus een avontuur met weer heel veel vlindertjes gehad...

Ga niet eisen van jezelf dat je je op een bepaalde manier gaat voelen. Verliefdheid is uiteindelijk niet het enige waar je voor moet gaan. En zowieso, na de verliefdheid (want die gaat echt na een tijdje weg) moet er genoeg over blijven, of in de plaats komen wat de moeite waard is. En om daar achter te komen... tja... dat moet je gewoon ervaren met de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven