Nieuwe vriend, 42, woont bij ouders, zij wennen moeilijk
maandag 15 december 2025 om 08:25
John45 schreef: ↑15-12-2025 08:17Toen hij gisteren dit allemaal zei ben ik ook misschien fout geweest, ik zei toen dat ik niet met een andere vrouw ga concureren om hem, of dat nou een andere vrouw is als in potentiële partner of zijn moeder. Maar het deed me echt pijn dat zijn moeder had gezegd dat ze bang was dat hij eraan onderdoor gaat. En zijn moeder is bang dat ik hem claim. Alsof ik één of andere heks ben.
We slapen zelden samen en eten 1 a maximaal 2 keer per week samen. En meestal drie keer per week afspreken. Dan claim ik toch niet?
Geen enkele gezonde volwassene gaat 'eraan onderdoor' als hij een leuke nieuwe relatie heeft. Dat is gewoon BS van de bovenste plank, door een moeder die de invloed op haar zoon ziet afnemen. Je weet zelf ook wel dat het probleem niet bij jou zit, dus laat die onzekerheid over je eigen rol maar gewoon los. Het probleem zit bij je vriend en zijn ouders, en dit ga je gewon niet winnen.
Hij kan wel heel veel zeggen over het zogenaamde hoe en waarom en zijn moeder ook, maar het gaat er om wat dit voor jou betekent.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:21Ik mocht wel in huis komen toen ik zijn ouders heb ontmoet. Maar verder moet hij al z'n vrienden en zo in de schuur ontmoeten. Net zoals toen hij een kind was. Hij zegt dat hij thuis woont omdat het zonde is om geld voor huur of hypotheek te betalen omdat hij enigst kind is en toch later alles van hem wordt.
Je weet best hoe dit af gaat lopen natuurlijk. Zijn ouders gaan jou nooit accepteren, geen enkele partner en hij gaat nooit voor jou kiezen. Ze gaan van alles proberen om die relatie te saboteren en hij gaat dat toelaten. Dat kun je op je klompen aanvoelen.
Als je dit als toekomst voor je ziet, prima. Maar dat denk ik toch niet.
Zijn moeder is vooral bang dat zij hem straks niet meer voor zichzelf heeft. En ze zal er alles aan doen om je te laten voelen dat zij het belangrijkste in zijn leven is. De kans is heel erg klein dat zij jou volledig gaat accepteren. De opmerkingen zullen nooit stoppen is mijn ervaring.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:17Toen hij gisteren dit allemaal zei ben ik ook misschien fout geweest, ik zei toen dat ik niet met een andere vrouw ga concureren om hem, of dat nou een andere vrouw is als in potentiële partner of zijn moeder. Maar het deed me echt pijn dat zijn moeder had gezegd dat ze bang was dat hij eraan onderdoor gaat. En zijn moeder is bang dat ik hem claim. Alsof ik één of andere heks ben.
We slapen zelden samen en eten 1 a maximaal 2 keer per week samen. En meestal drie keer per week afspreken. Dan claim ik toch niet?
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:26
Precies dit. Je gaat het nooit winnen van zijn moeder.LaFleurNoire schreef: ↑15-12-2025 08:25Hij kan wel heel veel zeggen over het zogenaamde hoe en waarom en zijn moeder ook, maar het gaat er om wat dit voor jou betekent.
Je weet best hoe dit af gaat lopen natuurlijk. Zijn ouders gaan jou nooit accepteren, geen enkele partner en hij gaat nooit voor jou kiezen. Ze gaan van alles proberen om die relatie te saboteren en hij gaat dat toelaten. Dat kun je op je klompen aanvoelen.
Als je dit als toekomst voor je ziet, prima. Maar dat denk ik toch niet.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:29
Ja dat zegt genoeg. Waarschijnlijk leven zijn ouders ook nog wel een hele poos. Dus je zit daar echt jaren aan vast. Echt, niet doen en zeg ook de waarheid tegen hem.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:35
Hij zit (min of meer vrijwillig) onder de plak bij zijn ouders, die veel controle over hem hebben, willen houden en zullen houden zolang hij daar blijft wonen. Hij is natuurlijk opgegroeid in deze dynamiek, dus ongetwijfeld moeilijk voor hem om daar uit te breken. Dat lijkt hij echter ook helemaal niet te willen. Hij wil daar blijven wonen en is bereid om zich te buigen naar zijn moeder. Deze moeder is nu al op zoek naar bewijzen dat jij niet goed genoeg bent voor haar zoon, en dat zal ze waarschijnlijk blijven doen. Ze zal dus blijven stoken in de relatie, en je zal altijd het gevoel hebben dat je in gevecht bent met haar.
Heb je daar zin in? Op jouw leeftijd, met een volwassen dochter die dit ook ziet? Ik zou hier zelf in ieder geval heel hard van wegrennen.
Heb je daar zin in? Op jouw leeftijd, met een volwassen dochter die dit ook ziet? Ik zou hier zelf in ieder geval heel hard van wegrennen.
maandag 15 december 2025 om 08:36
Hoe langer ik erover nadenk hoe minder rooskleurig ik het ga inzien inderdaad. En ik ben ook niet perfect, ik heb ook fouten.
Ik was best onzeker in het hele begin van ons daten (hij wilde vriendschappelijk app contact houden met vrouwen waarmee hij voor mij contact had op datingsites en al had hij hen nog nooit gezien ik vond dat niet fijn). Ook is er een vriendin van hem waarvan hij zegt dat ze gevaarlijk is en relaties kapot maakt en stookt maar hij stuurt haar wel een kushartje in whatsapp. Ook geeft hij hartjes op Facebook aan vrouwelijke vrienden (die redelijk bloot op een foto staan).
Toen ik daar wat van zei beloofde hij zijn gedrag aan te passen maar zei hij ook dat ik misschien wel een beetje jaloers was. En dat zal wel zo zijn. Maar nu is dat gedoe met andere vrouwen een beetje achter de rug en hebben we dit weer.
Ik was best onzeker in het hele begin van ons daten (hij wilde vriendschappelijk app contact houden met vrouwen waarmee hij voor mij contact had op datingsites en al had hij hen nog nooit gezien ik vond dat niet fijn). Ook is er een vriendin van hem waarvan hij zegt dat ze gevaarlijk is en relaties kapot maakt en stookt maar hij stuurt haar wel een kushartje in whatsapp. Ook geeft hij hartjes op Facebook aan vrouwelijke vrienden (die redelijk bloot op een foto staan).
Toen ik daar wat van zei beloofde hij zijn gedrag aan te passen maar zei hij ook dat ik misschien wel een beetje jaloers was. En dat zal wel zo zijn. Maar nu is dat gedoe met andere vrouwen een beetje achter de rug en hebben we dit weer.
maandag 15 december 2025 om 08:38
Laat hem het maar mooi met die andere vrouwen proberen dan. Is jouw probleem opgelost.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:36Hoe langer ik erover nadenk hoe minder rooskleurig ik het ga inzien inderdaad. En ik ben ook niet perfect, ik heb ook fouten.
maandag 15 december 2025 om 08:39
eeeuh... hoeveel meer signalen wil jij nog?John45 schreef: ↑15-12-2025 08:36Hoe langer ik erover nadenk hoe minder rooskleurig ik het ga inzien inderdaad. En ik ben ook niet perfect, ik heb ook fouten.
Dit is een Totaal ongeschikte vent
Misschien moet je even wat tijd in jezelf gaan investeren, waarom heb jij hier al die tijd genoegen mee genomen?
maandag 15 december 2025 om 08:41
Nog een extra reden om ermee te stoppen. Jij zit niet fout, hij is raar en zit onder de plak bij zijn moeder. Dit moet je niet willen. Jij verdient iemand die voor jou kiest, die jou niet onzeker maakt en iemand die niet onder de plak van zijn moeder zit. Je gaat het echt nooit van haar winnen. En hijzelf is ook raar.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:36Hoe langer ik erover nadenk hoe minder rooskleurig ik het ga inzien inderdaad. En ik ben ook niet perfect, ik heb ook fouten.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:45
Omdat ik denk dat ik ook wel jaloers ben. In vorige 2 relaties had ik nooit mannen die hartjes gaven op andere vrouwen dus toen was er geen jaloezie van mijn kant. Deze man doet dat wel en zegt dat hij er niks mee bedoelt. Een like op Facebook prima maar hartjes ja daar werd ik jaloers van en dat was verkeerd van mij.
Zelfde als een kushartje naar een andere vrouw, die hijzelf ook nog eens bestempeld als gevaarlijk voor relaties en dat ze huwelijken kapot maakt. Dan word ik jaloers en begrijp ik het niet.
Contact houden met eerdere vrouwen van datingsites is wel echt een rode vlag dat snap ik.
Zelfde als een kushartje naar een andere vrouw, die hijzelf ook nog eens bestempeld als gevaarlijk voor relaties en dat ze huwelijken kapot maakt. Dan word ik jaloers en begrijp ik het niet.
Contact houden met eerdere vrouwen van datingsites is wel echt een rode vlag dat snap ik.
maandag 15 december 2025 om 08:49
ik zou een therapeut bellen, vandaag nogJohn45 schreef: ↑15-12-2025 08:45Omdat ik denk dat ik ook wel jaloers ben. In vorige 2 relaties had ik nooit mannen die hartjes gaven op andere vrouwen dus toen was er geen jaloezie van mijn kant. Deze man doet dat wel en zegt dat hij er niks mee bedoelt. Een like op Facebook prima maar hartjes ja daar werd ik jaloers van en dat was verkeerd van mij.
Want er is niks met het niet trekken als je verkering hartjes stuurt aan andere vrouwen
Houd op schei uit
HIJ zit fout, en jij bent hem gaan geloven
maandag 15 december 2025 om 08:50
Hij is op elk vlak nog maar een puber.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:36Hoe langer ik erover nadenk hoe minder rooskleurig ik het ga inzien inderdaad. En ik ben ook niet perfect, ik heb ook fouten.
maandag 15 december 2025 om 08:55
Precies ja. Jij mag het gewoon niet fijn vinden dat hij hartjes en kushandjes stuurt naar andere vrouwen. En dat die ene vriendin gevaarlijk zou zijn, dat vindt hij gewoon leuk.Lila-Linda schreef: ↑15-12-2025 08:49ik zou een therapeut bellen, vandaag nog
Want er is niks met het niet trekken als je verkering hartjes stuurt aan andere vrouwen
Houd op schei uit
HIJ zit fout, en jij bent hem gaan geloven
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 09:19
maandag 15 december 2025 om 09:33
maandag 15 december 2025 om 09:40
maandag 15 december 2025 om 09:43
maandag 15 december 2025 om 10:12
Getver. Dit is geen volwassen man. Dit is een kind die enorm hangt aan zijn ouders. Natuurlijk is het makkelijker om geen huur of hypotheek te hoeven betalen, maar het is absurd dat hij geen echte plek voor zichzelf wil. Dat hij er vanuit gaat dat hij alles erft van zijn ouders en dat hij daar op wil wachten. Klusjes doen is prima, maar als je allemaal volwassen bent, dan voer je samen een huishouden. Maar hij laat zich onderhouden door zijn ouders. En rond commanderen... Woont hij de rest van de week wel in het huis van de ouders??John45 schreef: ↑15-12-2025 08:21Ik mocht wel in huis komen toen ik zijn ouders heb ontmoet. Maar verder moet hij al z'n vrienden en zo in de schuur ontmoeten. Net zoals toen hij een kind was. Hij zegt dat hij thuis woont omdat het zonde is om geld voor huur of hypotheek te betalen omdat hij enigst kind is en toch later alles van hem wordt.
Stel dat het goed blijft tussen jullie, dan moet je tzt op het terrein van zijn ouders gaan wonen en altijd dealen met zijn ouders. Eerst gewoon als bemoeienis (waar hij niets tegen gaat doen) en bedenk je ook dat mantelzorg op jouw schouders terecht gaat komen.
Dan blijf ik liever alleen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in