Nieuwe vriend, 42, woont bij ouders, zij wennen moeilijk
maandag 15 december 2025 om 11:50
Nou dit dus.Carola_456 schreef: ↑15-12-2025 11:26Da's niet zo moeilijk hoor. Hé Mike, ik heb geen zin in een relatie met een groot kind die op zijn 42e nog onder de plak zit van zijn moeder. Fijne jaarwisseling en succes met de volgende.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 11:53
Soms is ergens anders gaan wonen niet eens genoeg om dit soort mensen op afstand te houden. Echt op een behoorlijke afstand gaan wonen én zelf bewust acties ondernemen om hen te laten weten dat je (hij dus) echt zelfstandig gaat zijn, dat zou een goede eerste stap zijn.oKathyo schreef: ↑15-12-2025 11:40Heel bijzonder, deze man. Ik zou hier ook mee kappen nu je er nog niet te diep in zit. Het gaat denk ik alleen maar veranderen wanneer deze man zich losmaakt van zijn ouders door ergens anders te gaan wonen totdat ze er allemaal niet meer zijn en dán pas het huis overneemt als enig kind.
Ze zouden juist blij voor hem moeten zijn als ouders en een stapje terug moeten nemen.
Als hij drie straten verderop gaat wonen, verandert er wellicht nog veel te weinig en zullen deze mensen gewoon doorgaan in de oude dynamiek.
maandag 15 december 2025 om 11:53
maandag 15 december 2025 om 12:03
Klopt. Verhuizen dicht in de buurt levert weinig tot niets op. Reken er maar op dat de moeder zich met alles bemoeit, zich aan haar eigen regels houdt (ook al is het niet haar huis). Ze staan onverwacht op de stoep. En moeders voelt zich altijd bedreigd en als je een keer niet komt, wanneer zij dat verwacht (Vaderdag, Moederdag, verjaardag, noem het maar op) dan heb je ruzie en is jouw familie meer waard dan de hare. Het zal altijd aan jou liggen, nooit aan je vriend. Ook al zou hij een keer niet willen gaan. Dan vergeeft ze het hem, maar jou niet zo makkelijk.Itsnojoke schreef: ↑15-12-2025 11:53Soms is ergens anders gaan wonen niet eens genoeg om dit soort mensen op afstand te houden. Echt op een behoorlijke afstand gaan wonen én zelf bewust acties ondernemen om hen te laten weten dat je (hij dus) echt zelfstandig gaat zijn, dat zou een goede eerste stap zijn.
Als hij drie straten verderop gaat wonen, verandert er wellicht nog veel te weinig en zullen deze mensen gewoon doorgaan in de oude dynamiek.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 12:05
Die man is zelf het probleem, als hij zelfstandig had willen leven had hij om te beginnen zelf kunnen koken op zijn campingsetje ipv bij zijn moeder aanschuiven. Dit is zo'n man die zichzelf laat verzorgen, als zijn moeder wegvalt moet zijn vriendin dat gaan doen. Vermoedelijk kan hij nog geen ei koken. Gemakzuchtig komt hij over.
maandag 15 december 2025 om 12:06
maandag 15 december 2025 om 12:30
Dankjewel voor alle reacties. Hij woont gewoon bij zijn ouders in het woonhuis, niet in de loods Als ik bij hem ben zijn we altijd in de camper die in de loods staat.
Maar ik ben bang dat jullie gelijk hebben, dit met zijn ouders is geen gezonde situatie.
Maar ik ben dus niet jaloers of toxic als ik hartjes op Facebook (hartjes ipv like dus dan hou je de like knop lang ingedrukt zeg maar) en kushartjes naar een "gevaarlijke" vrouw niet leuk vind? Die hartjes likes op Facebook zijn niet naar naakt modellen maar naar vriendinnen van hem en één stond behoorlijk bloot op een foto. Ik denk dan van een normale like is toch genoeg?
Maar ik ben bang dat jullie gelijk hebben, dit met zijn ouders is geen gezonde situatie.
Maar ik ben dus niet jaloers of toxic als ik hartjes op Facebook (hartjes ipv like dus dan hou je de like knop lang ingedrukt zeg maar) en kushartjes naar een "gevaarlijke" vrouw niet leuk vind? Die hartjes likes op Facebook zijn niet naar naakt modellen maar naar vriendinnen van hem en één stond behoorlijk bloot op een foto. Ik denk dan van een normale like is toch genoeg?
maandag 15 december 2025 om 12:36
John45 schreef: ↑15-12-2025 12:30Dankjewel voor alle reacties. Hij woont gewoon bij zijn ouders in het woonhuis, niet in de loods Als ik bij hem ben zijn we altijd in de camper die in de loods staat.
Nee joh, het lijkt er meer op dat hij jou loopt te bespelen met al zijn opmerkingen over zijn moeder, zijn bloterige facebook contacten en stokerige vriendin. Je hoort het allemaal van hem dat het hem volgens anderen allemaal teveel zou zijn immers. Krijg het idee dat hij jou aan het africhten is, dat jij gaat sloven en rennen om een kans op hem te maken. Terwijl hij als je helder kijkt helemaal geen neusje van de zalm is
maandag 15 december 2025 om 12:37
maandag 15 december 2025 om 12:38
Nee dat ben je niet. Je hebt een sneu geval aan de haak geslagen, bij moeders onder de rokken en hij probeert je ook nog aan jezelf te laten twijfelen door dit soort domme opmerkingen.John45 schreef: ↑15-12-2025 12:30Dankjewel voor alle reacties. Hij woont gewoon bij zijn ouders in het woonhuis, niet in de loods Als ik bij hem ben zijn we altijd in de camper die in de loods staat.
Zijn die vriendinnen überhaupt fysieke vriendschappen of heeft hij ze alleen online?
Een beetje in een camper rondhangen op het erf is leuk als je 15 bent, maar is toch uitermate beschamend als je als volwassen kerel niet je eigen huis in mag met je vrienden m/v? Ook als “gewone” vriend zou ik op mijn hoofd krabben bij een dergelijke situatie en me heel onwelkom voelen.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 15-12-2025 12:43
12.98% gewijzigd
maandag 15 december 2025 om 12:38
Ja, zijn moeder en woonsituatie zijn een grote poel drijfzand waar je beter zo snel mogelijk je voet uit terugtrekt.
Hij is zelf namelijk het grootste probleem, want hij staat uiteindelijk toe dat zijn moeder zo "betrokken" is. Voor hem wringt er niets en doen zijn ouders niets fout, het is juist wel lekker makkelijk. Laat hem daar dan ook lekker zitten.
Tenzij je zin hebt om enorm veel tijd en energie te investeren om hem los te weken, en bij elke kleine verandering te stuiten op weerstand en manipulatie (dat merk je nu al). Tot je uiteindelijk uit pure frustratie alsnog vertrekt. Want die moeder laat hem nimmer nooit los en hij haar ook niet. Die blijft altijd aanwezig in jullie leven, als het je al zou lukken om hem te laten verhuizen. Ik zou het nog niet voor 10 miljoen doen.
Hij is zelf namelijk het grootste probleem, want hij staat uiteindelijk toe dat zijn moeder zo "betrokken" is. Voor hem wringt er niets en doen zijn ouders niets fout, het is juist wel lekker makkelijk. Laat hem daar dan ook lekker zitten.
maandag 15 december 2025 om 12:43
John45 schreef: ↑15-12-2025 12:30Dankjewel voor alle reacties. Hij woont gewoon bij zijn ouders in het woonhuis, niet in de loods Als ik bij hem ben zijn we altijd in de camper die in de loods staat.
Het ligt aan de context. Het hoeft helemaal niet erg te zijn als je vriend of man hartjes stuurt naar goede vriendinnen. In de context die jij hier schetst is het voor mij wel een rode vlag, enerzijds denk ik dat jij er zo op aanslaat omdat de basis al niet goed is en jij dat voelt (de hele dynamiek met zijn ouders en jij die al 'moet' wedijveren met zijn moeder, zijn vreselijk onvolwassen houding), anderzijds vind ik het wel een rode vlag als iemand met iedere vrouw waarmee hij op een datingapp in contact is gekomen 'warm' probeert te houden (zogenaamd bevriend mee is, enkel online).
maandag 15 december 2025 om 12:43
Het gevoel wat ik krijg is: hij wil je weghouden bij die gevaarlijke vrouw, zodat jij niet gaat praten met de gevaarlijke vrouw. En dat die gevaarlijke vrouw jou behoorlijk gaat waarschuwen over hem.
...
maandag 15 december 2025 om 12:46
Nee, je bent niet jaloers of toxic als je hartjes van je nieuwe vriend voor andere vrouwen, hoe ze ook gekleed zijn, niet tof vindt.John45 schreef: ↑15-12-2025 12:30Dankjewel voor alle reacties. Hij woont gewoon bij zijn ouders in het woonhuis, niet in de loods Als ik bij hem ben zijn we altijd in de camper die in de loods staat.
Dat hij je dat wijs probeert te maken is ook niet heel charmant. Net als het verhaal over de vrouw die 'huwelijken sloopt'. De getrouwde persoon die op haar avances ingaat sloopt het eigen huwelijk.
Hrt klinkt meer als categorie stoer verhaal maar klopt niks van. Alsof hij jou waarschuwt als in doe jij maar extra goed je best voor mij want het gevaar dat Beppie heet, ligt voor jou altijd op de loer.
maandag 15 december 2025 om 12:46
Of hij pocht ermee, met die gevaarlijke vrouw.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 12:47
Dat maakt het niet beter hoor. Dat hij bij zijn ouders in huis woont i.p.v. in de loods. En met vrienden en zijn vriendin moet hij in de schuur/loods afspreken.John45 schreef: ↑15-12-2025 12:30Dankjewel voor alle reacties. Hij woont gewoon bij zijn ouders in het woonhuis, niet in de loods Als ik bij hem ben zijn we altijd in de camper die in de loods staat.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje triest die (kus)hartjes. Maar blote foto's "gewoon" liken ook. Maar hoe bloot staat iemand op Facebook vraag ik me af? Tenzij je een pin-up bent of reclame maakt voor je Only fans.
maandag 15 december 2025 om 12:48
En... dankzij Tinder & Co. krijgt dit soort mensen dus ook aandacht.
Daar heb je hem vandaan, denk ik? Deze vent zal je niet in het wild zijn tegengekomen want hij leeft in een schuur op het ouderlijk erf. Maar overal waar internet is, zijn matches en likes. En nu heeft hij de illusie dat ie ze voor het uitkiezen heeft.
Nou, in drie maanden tijd heb je mooi kunnen zien hoe de vork in de steel zit... nu op naar een leukere match.
Nou, in drie maanden tijd heb je mooi kunnen zien hoe de vork in de steel zit... nu op naar een leukere match.
maandag 15 december 2025 om 12:53
Je opmerking in de OP 'Ik krijg van sommige dingen een beetje een vreemd gevoel', is eigenlijk meteen je antwoord. Het klopt niet en dat zegt jouw gevoel je ook. Luister hierna.
Ik denk vooral dat hij de klusjesman in huis is en gratis mag wonen. Ik snap dat moeder bang is dat hij geen tijd meer heeft, want dan moeten ze iemand inhuren voor deze klusjes. ben altijd wel benieuwd hoe zo'n persoon, als zijn ouders er niet meer zijn zal leven. Waarschijnlijk is er genoeg geld, maar toch.
Ik heb ooit een fictief animatie filmpje gezien met een boodschap (kan hem op het moment niet vinden). Moeder wilde de navelstreng niet doorknippen, waardoor zoon altijd aan moeder vast zat. Hij had nooit geleerd zelf te leven of vrienden te maken, maar altijd haar te volgen en dingen voor haar te doen. Toen ze stierf knipte hij zelf de navelstreng door, maar had hij niemand.
Ik denk vooral dat hij de klusjesman in huis is en gratis mag wonen. Ik snap dat moeder bang is dat hij geen tijd meer heeft, want dan moeten ze iemand inhuren voor deze klusjes. ben altijd wel benieuwd hoe zo'n persoon, als zijn ouders er niet meer zijn zal leven. Waarschijnlijk is er genoeg geld, maar toch.
Ik heb ooit een fictief animatie filmpje gezien met een boodschap (kan hem op het moment niet vinden). Moeder wilde de navelstreng niet doorknippen, waardoor zoon altijd aan moeder vast zat. Hij had nooit geleerd zelf te leven of vrienden te maken, maar altijd haar te volgen en dingen voor haar te doen. Toen ze stierf knipte hij zelf de navelstreng door, maar had hij niemand.
sunflower_cookie wijzigde dit bericht op 15-12-2025 12:55
6.70% gewijzigd
maandag 15 december 2025 om 12:54
Maar als hij een relatie krijgt, gaan zijn ouders in het kleine huisje van oma wonen. Waar gaat oma dan heen? Moet zij in de camper wonen?John45 schreef: ↑14-12-2025 21:46
Hij woont nog bij zijn ouders omdat zij op een groot erf wonen met wat grond en een schuur erbij. Daar staat nog een veel kleiner huisje waar zijn oma woont en als mijn vriend een relatie zou krijgen of zijn oma zou overlijden dan zouden zijn ouders in het huis van oma gaan en mijn vriend in het huis van zijn ouders wonen met zijn nieuwe partner.
maandag 15 december 2025 om 12:56
Ik denk niet dat de voornaamste reden zal zijn dat zoonlief minder tijd zal hebben voor klusjes bij zijn ouders. Die moeder wil hem voor zichzelf. Zij wil hem niet hoeven delen met een concurrent. Want zo ziet zij de nieuwe vriendin van haar zoon. Zijn moeder wil op de eerste plaats gezet worden, ten alle tijden.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 12:58
Oma is al in de 90 en die zou dan naar een verzorgingshuis moeten. Maar hij zegt ook dat ze dat niet wil en niet gaat overleven.
Maar ik ben er ook helemaal niet op uit om snel te gaan samenwonen, integendeel. En ik wil het leven van die familie ook niet "op z'n kop zetten".
Ik heb niks kwaads in de zin ik wilde alleen gewoon een leuke en lieve vriendin zijn en geaccepteerd worden.
Maar ik ben er ook helemaal niet op uit om snel te gaan samenwonen, integendeel. En ik wil het leven van die familie ook niet "op z'n kop zetten".
Ik heb niks kwaads in de zin ik wilde alleen gewoon een leuke en lieve vriendin zijn en geaccepteerd worden.
maandag 15 december 2025 om 12:58
Als oma dood is gaan zijn ouders in dat huisje wonen. Niet eerder denk ik. Dus dan moet zoonlief en vriendin bij de ouders wonen in het huis of in de camper en wachten tot oma het loodje legt.
Stephen King
Stephen King
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in