Nieuwe vriend 5 maanden weg voor missie

19-08-2018 22:31 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik weet niet of ik het op de juiste manier doe of op de juiste plaats maar mijn vriend gaat aanstaande dinsdag voor 5 maanden op missie en ik zou graag in contact willen komen met andere vrouwen waarvan de man of vriend weg gaat of is.
Misschien om ervaringen uit te wisselen enz..

Ik hoop wat lotgenootjes te vinden ...

Liefs
Pffff..... wens hem succes en leef je eigen leven. 5 maanden zijn zo om.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik dit ook maar dan 6 of 8 maanden (is nu versoepeld) als je kijkt op de site voor het werk dat ie doet ,heb je ook een thuisfront, hiermee kom je ook in contact met de mensen die deze zelfde missie hebben en dus ook op dezelfde missie hun partner of wat dan ook missen. ik heb dan meegemaakt dat een missie fout ging en er geen contact kon zijn met thuisfront, juist door in contact te staan met diegene die de zelfde mensen missen in de zelfde missie had ik veel meer steun dan iemand die op een missie was in geheel ander land of dan niks met elkaar te maken hadden. de mijne zat bij de marine en werd daar geheel door 190 man bemand en dus gezinnen achterlieten die allemaal in zelfde schuitje zaten, dat fout ging kwamen we allemaal bij een en organiseerde dingen. dat uiteindelijk goed kwam hebben ze samen gehuild gelachen om de ontstane paniek en bij thuiskomen een groot feest. ze doen er alles aan om je niet alleen te laten staan hoor. videoboodschappen , verrassingen alles is mogelijk in een thuisfront.

ik voel wel met je mee, het is een opgave, wee er alles van, ik heb deze opgave uiteindelijk laten varen en gaan, ik wilde een gezin waarbij de papa altijd aanwezig was en hij was altijd duidelijk dat dit leven tot pensioen zou gaan. en inderdaad het is al meer dan 15 jaar geleden, heeft zich opgewerkt en is nooit meer thuis. slecht 3 maanden per jaar, mijn keuze was een goeden keuze. we staan nog in kontakt met elkaar maar leiden beide een ander leven.

ik kon het niet maar groot respect als jij dat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
19-08-2018 22:54
Pffff..... wens hem succes en leef je eigen leven. 5 maanden zijn zo om.
het gaat hier niet om vakantie ......

dit is een misse en een missie is altijd om leven of dood, haar vriend kan nog weleens niet thuis komen.....
en dat maakt het dan wel wat spannender
Alle reacties Link kopieren
Kans dat een chauffeur op de weg wat overkomt lijkt me veel groter. Niet onrespectvol bedoeld, maar in het leger wordt alles tot in de puntjes geregeld.

Ik zou mij eerder over andere dingen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Mijn man is op dit moment ook voor 2 maanden op missie. We zijn getrouwd en hebben een dochter van een jaar. Dit is 1 van de eerste keren en ik vind het best tegenvallen! Vooral overal alleen voorstaan mbt de zorg voor onze dochter vind ik pittig. Ik ben de dagen aan het aftellen tot die weer thuis komt!
5 maanden is ook erg lang zeg! Hoelang hebben jullie een relatie? En woon je nog thuis of op jezelf?
Alle reacties Link kopieren
laat deze dame gewoon in de waarde en lot genoten zoeken, ik kan morgen op mijn fiets stappen en plat gereden worden! daar gaat het niet om ze zoekt naar het zelfde gemis en spanning en zorgen om te delen!
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 23:18
laat deze dame gewoon in de waarde en lot genoten zoeken, ik kan morgen op mijn fiets stappen en plat gereden worden! daar gaat het niet om ze zoekt naar het zelfde gemis en spanning en zorgen om te delen en hoe een eigen leven te leiden als men een gezin heeft etc...

de dames die nooit zonder zitten etc. zouden eens niet moeten reageren want je weet niet wat het is, hoe het is... bovendien dat een parnter missen is niks mis mee en er samen over praten ook niet.
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 23:18
laat deze dame gewoon in de waarde en lot genoten zoeken, ik kan morgen op mijn fiets stappen en plat gereden worden! daar gaat het niet om ze zoekt naar het zelfde gemis en spanning en zorgen om te delen!
Met alle respect, maar ik vind dat jij haar in haar waarde moet laten. Je doet nou net alsof hetgeen jij hebt doorstaan het allerergste is wat je kan gebeuren.

Zij moet zeker gewoon haar eigen leven leiden zoals iemand al schreef of vind jij dat zij 5 maanden in angst bij de telefoon moet gaan zitten? Ja, het is spannend en ja, ook morgen kun je onder een bus/auto liggen........
Mijn ex-schoonmoeder had zo'n huwelijk, man 9 maanden per jaar in het Midden-Oosten en even bellen was al een hele toestand. Gevaarlijk werk ook, en nu hij ermee gestopt is (al jaren eigenlijk) kennen ze elkaar amper.

Als dit je nieuwe vriend is en hij dit wellicht blijft doen kan het zomaar gebeuren dat je bevalt in je eentje als je een kind krijgt (net als mijn ex-schoonmoeder) en de trotse vader pas een paar weken later komt kijken... zou je daartegen kunnen?
Ok je kan skypen enzo maar dat is toch anders lijkt me. Bij de bevalling van de tweede was hij er toevallig wel maar moest een paar uur na de geboorte weer weg. Jammer hoor, was ze maar een weekje eerder bevallen en zoef, weg. Lijkt me niet leuk, hij zat er niet zo mee. Zij wel... hartstikke jaloers op een andere pasbevallen vrouw die wat assertiever was en gewoon eistte dat haar man haar bijstond de eerste weken. Dat kon gewoon, moest je wel even vragen natuurlijk.. had hij niet gedaan.

Waarom zou je aan zo'n relatie beginnen als je je lief gewoon in je buurt wil hebben? Hij heeft uiteraard het recht te doen wat hij het leukst vindt maar als jij daar heel ongelukkig en eenzaam van wordt zou ik nog eens goed nadenken of je hier wel mee door moet gaan. Hoe langer je wacht hoe moeilijker. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Veel verschillende reacties. Morgen zal ik wat uitgebreider reageren op iedereen.

Ik heb dit werk zelf 10 jaar gedaan dus snap vanaf de andere kant heel goed hoe het kan zijn. Echter is dit de eerste keer dat ik het andersom mee maak.

Ook zijn er kinderen bij betrokken dus lijkt het me fijn om ervaringen te delen .

Inderdaad, mijn leven gaat die 5 maanden gewoon door, zal zeker niet in een hoekje zitten wegkwijnen mocht iemand dat hier denken maar het lijkt me om meerdere redenen heel fijn om bepaalde emoties of praktische dingen te delen. Of bijv leuke ideeën voor post pakketjes enzenz.

Ja, het is fijner om een partner te hebben die altijd dichtbij is maar ik heb voor hem gekozen dus ik wist wat mij te wachten stond. En dat is helemaal prima want ik sta er achter maar dat wil voor mij niet automatisch zeggen dat het daarom ook maar een "peace of cake" is.

Hoop dat met deze reactie het een en ander iets duidelijker is. Bedankt voor de reacties tot nu toe en morgen zal ik ze persoonlijk beantwoorden...
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
19-08-2018 23:24
Met alle respect, maar ik vind dat jij haar in haar waarde moet laten. Je doet nou net alsof hetgeen jij hebt doorstaan het allerergste is wat je kan gebeuren.

Zij moet zeker gewoon haar eigen leven leiden zoals iemand al schreef of vind jij dat zij 5 maanden in angst bij de telefoon moet gaan zitten? Ja, het is spannend en ja, ook morgen kun je onder een bus/auto liggen........
oh sorry hoor ik dacht te lezen dat hij zijn leven moest leven.....
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
19-08-2018 23:28
Mijn ex-schoonmoeder had zo'n huwelijk, man 9 maanden per jaar in het Midden-Oosten en even bellen was al een hele toestand. Gevaarlijk werk ook, en nu hij ermee gestopt is (al jaren eigenlijk) kennen ze elkaar amper.

Als dit je nieuwe vriend is en hij dit wellicht blijft doen kan het zomaar gebeuren dat je bevalt in je eentje als je een kind krijgt (net als mijn ex-schoonmoeder) en de trotse vader pas een paar weken later komt kijken... zou je daartegen kunnen?
Ok je kan skypen enzo maar dat is toch anders lijkt me. Bij de bevalling van de tweede was hij er toevallig wel maar moest een paar uur na de geboorte weer weg. Jammer hoor, was ze maar een weekje eerder bevallen en zoef, weg. Lijkt me niet leuk, hij zat er niet zo mee. Zij wel... hartstikke jaloers op een andere pasbevallen vrouw die wat assertiever was en gewoon eistte dat haar man haar bijstond de eerste weken. Dat kon gewoon, moest je wel even vragen natuurlijk.. had hij niet gedaan.

Waarom zou je aan zo'n relatie beginnen als je je lief gewoon in je buurt wil hebben? Hij heeft uiteraard het recht te doen wat hij het leukst vindt maar als jij daar heel ongelukkig en eenzaam van wordt zou ik nog eens goed nadenken of je hier wel mee door moet gaan. Hoe langer je wacht hoe moeilijker. Sterkte.
Er zullen best uitzonderingen zijn, maar bij defensie wordt echt wel rekening gehouden met het thuisfront. Rondom de uitgerekende datum zijn de partners tegenwoordig echt wel thuis.
En bovendien heb je niet in iedere functie constant uitzendingen.
Alle reacties Link kopieren
Vind zoiets altijd al heftig. En knap voor de thuisfront die het even maar moet doen.
Voor mij is zo'n relatie ook bewust uitgesloten. Zal het niet kunnen.
Ik hoop dat je lotgenoten vind en fijn contact kan hebben.
prinses30 schreef:
20-08-2018 00:26
Er zullen best uitzonderingen zijn, maar bij defensie wordt echt wel rekening gehouden met het thuisfront. Rondom de uitgerekende datum zijn de partners tegenwoordig echt wel thuis.
En bovendien heb je niet in iedere functie constant uitzendingen.
Mooi dat dat tegenwoordig iig bij defensie beter geregeld is! Dat maakt het anders, ook lees ik nu pas dat TO hetzelfde werk heeft gedaan; dat lijkt me een enorm voordeel. Meer begrip van beide kanten, dat scheelt!

Die ex-schoonvader werkte elders, wil niet zeggen wat hij deed ivm herkenbaarheid.
En met een beetje aandringen kon er best wat geregeld worden.
Zal ook de tijdsgeest zijn, dit speelde tientallen jaren geleden.. zal daar vast ook anders geregeld zijn nu mag ik hopen.

To ik hoop dat je leuke mensen ontmoet die in hetzelfde schuitje zitten, daar zul je vast veel herkenning en steun van krijgen.
En leuke ideën voor pakjes enz :)
En btw, als je een relatie aan gaat met iemand die dit als beroep heeft, klaag dan ook niet! Je kunt er mee dealen of niet, zo niet, stop dan de relatie of begin er überhaupt niet aan!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig is de man van mijn vriendin net terug na 6 maanden. Wat mij aangenaam verraste is dat hij iedere avond belde op een vast tijdstip. Hij is er natuurlijk niet lijfelijk, maar het contact is er wel. Je hoeft hem niet helemaal te missen zeg maar. En ik hoorde van haar ook dat er een mannetje/vrouwtje is bij defensie die je zou kunnen bellen voor hulp? Zij noemde als vb dat mocht je midden in de nacht met pech onderweg staan, dan Kun je zo iemand bellen. Of bij andere gebeurtenissen (maar dat zal Je zelf ook wel weten denk ik?)
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
20-08-2018 02:44
En btw, als je een relatie aan gaat met iemand die dit als beroep heeft, klaag dan ook niet! Je kunt er mee dealen of niet, zo niet, stop dan de relatie of begin er überhaupt niet aan!
Heb je er zelf ervaring mee Lois?

Ik wel en ook al denk je dat je weet waar je aan begint dat weet je niet totdat je er midden in zit. Zelfs als je het werk zelf hebt gedaan want aan de andere kant zitten is totaal anders.

Tja en soms klaag ik wel eens (wie niet over werk, kind, etc.) want soms is het nu eenmaal wel eens klote. Dat betekent niet dat ik er niet mee kan omgaan want dat gaat prima. En mijn leven is hartstikke leuk 😀

Met defensie heb ik geen ervaring, mijn man doet wat anders, maar altijd leuk om te kletsen hoor TO.
Kan je tijdens de 5 maanden makkelijk contact met je partner hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven