Nieuwe vriend weekend weg met ex?

13-10-2019 06:18 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Sinds enkele weken heb ik een prille relatie. We hebben het goed, hij gaat volledig voor mij en er zijn geen dingen waar ik verder echt over twijfel.
Maar: hij heeft wel veel vrouwelijke vriendinnen. Nu ben ik van mening dat dit gewoon moet kunnen. Ik ben oud en wijs genoeg en heb zelf ook mannelijke vrienden. Ik word er ook niet zozeer jaloers van dat hij vriendinnen heeft, ook al hebben die vriendschappen in sommige gevallen wel geleidt tot een relatie.

Maar nu deelde hij afgelopen week mee dat er begin januari een lang weekend weg gepland staat voor hem, samen met zijn ex. Met deze ex is de relatie 5 jaar geleden verbroken, omdat ze elkaar niet meer aantrekkelijk genoeg vonden. Ze zijn daarna wel altijd vrienden gebleven. Hij stelt me gerust: er is totaal geen aantrekkingskracht meer tussen hen. Zij heeft ook al jaren een nieuwe partner die hij kent.
Hij vroeg aan mij hoe ik er over dacht, en of ik het ok zou vinden. Dit deed hij bewust omdat hij in het verleden wel eens gevoelens van zijn partners hierin te weinig had genomen. Ik heb gezegd dat hij het lekker moet doen. Maar toen ik dit tegen een vriendin zei, stond ze te klapperen met haar oren en zei 'waarom wil hij in godsnaam nog een lang weekend weg met een ex? Gewoon een kop thee drinken kan toch ook?'

Binnenkort gaat hij overigens met een andere vriendin een dagje naar België en blijft daar dan overnachten. Ik heb haar 1 keer gezien en maak me daar niet zoveel zorgen over.

Maar toch ben ik door de opmerking van mijn vriendin wat gaan twijfelen. Ben ik te naief hierin?

Hij heeft overigens meer vriendinnen dan vrienden en zegt over zichzelf ook dat hij niet zo mannelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Doen ze dat vaker, samen een weekendje weg? Of is dit de eerste keer in die vijf jaar?
En ken je haar, heb je haar ontmoet?

Ik zou er zelf ook niet zo mee zitten, denk ik. Maar ik ben niet jaloers aangelegd binnen relaties. Ik denk dat jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Die vriendin staat er blijkbaar anders in.
Mooi dat je er zo in kunt staan, dus laat je vriendin maar lekker met haar oren klapperen.

Hij is nu met jou en heeft die vriendinnen al jaren. Als hij iets met hen had gewild hangt het echt niet af van 1 of meerdere overnachtingen. Ik zou hier dus ook absoluut geen kwaad in zien.
loisnvt schreef:
13-10-2019 06:29
Mooi dat je er zo in kunt staan, dus laat je vriendin maar lekker met haar oren klapperen.

Hij is nu met jou en heeft die vriendinnen al jaren. Als hij iets met hen had gewild hangt het echt niet af van 1 of meerdere overnachtingen. Ik zou hier dus ook absoluut geen kwaad in zien.

Dit dus.
Ik zou hier ook geen kwaad in zien, zou zelf ook prima met een van mijn exen een weekendje weg kunnen gaan, wij zijn goede vrienden en zijn meer broer en zus van elkaar (en daarom werkte het dus ook niet in de relatie).
Alle reacties Link kopieren
Delen ze een kamer?
Alle reacties Link kopieren
Een prille liefde hoort alleen met JOU weekendjes weg te willen, en zeker niet met andere vrouwen! Maar dat is mijn mening. Ben je stapelgek op iemand??? Dan wil je toch alleen daar vanalles mee ondernemen?! Zeker in t begin!
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
13-10-2019 06:29
Hij is nu met jou en heeft die vriendinnen al jaren. Als hij iets met hen had gewild hangt het echt niet af van 1 of meerdere overnachtingen. Ik zou hier dus ook absoluut geen kwaad in zien.
Het gaat over exen. Hij heeft met hen 'iets gewild' en zelfs gehad.

TO als jij hier geen graten in ziet dan zou de opmerking van je vriendin je niet moeten raken en had jij haar van antwoord moeten dienen.
Dat je dit topic opent zegt wel iets.
Tijd brengt raad.
attraverso wijzigde dit bericht op 13-10-2019 07:48
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jodice schreef:
13-10-2019 07:39
Een prille liefde hoort alleen met JOU weekendjes weg te willen, en zeker niet met andere vrouwen! Maar dat is mijn mening. Ben je stapelgek op iemand??? Dan wil je toch alleen daar vanalles mee ondernemen?! Zeker in t begin!
Chill.... het weekendje stond al gepland
Alle reacties Link kopieren
Jodice schreef:
13-10-2019 07:39
Een prille liefde hoort alleen met JOU weekendjes weg te willen, en zeker niet met andere vrouwen! Maar dat is mijn mening. Ben je stapelgek op iemand??? Dan wil je toch alleen daar vanalles mee ondernemen?! Zeker in t begin!
Weekendje is al geboekt. Hem dan maar vragen om dat af te zeggen en jammer van de kosten? Of hem vragen dat hij tegen die vriendin zegt dat hij met jou op dat weekendje gaat?

Hoe zie je het precies voor je?
Haley schreef:
13-10-2019 07:49
Weekendje is al geboekt. Hem dan maar vragen om dat af te zeggen en jammer van de kosten? Of hem vragen dat hij tegen die vriendin zegt dat hij met jou op dat weekendje gaat?

Hoe zie je het precies voor je?

Ik zou hier ook geen zin in hebben. En jammer voor de kosten dan. Als dat de reden is om het door te laten gaan.. :facepalm:

Als mijn prille liefde dat niet zelf kan bedenken zou ik ze trouwens heel veel plezier wensen. Niets eisen of gaan bedelen of hij niet wil gaan op een weekendje weg met zijn ex.
En verder gaan met mijn leven. Dan pas je niet bij mij, niet erg. Zelfs niet als je het komt 'vragen'.

Maar TO vond het niet erg totdat een ander dat wel vond. Dat snap ik niet.
Als je er geen probleem in zag, is er ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-10-2019 07:50
Ik zou hier ook geen zin in hebben. En jammer voor de kosten dan. Als dat de reden is om het door te laten gaan.. :facepalm:

Als mijn prille liefde dat niet zelf kan bedenken zou ik ze trouwens heel veel plezier wensen. Niets eisen of gaan bedelen of hij niet wil gaan op een weekendje weg met zijn ex.

En verder gaan met mijn leven.

Dan pas je niet bij mij, niet erg.
Andersom ook denk ik. Als mijn nieuwe vlam, die ik pas enkele weken ken, hier nu al moeilijk over gaat doen, dan passen we niet bij elkaar.

Dus de conclusie blijft: TO, jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Jij hebt er geen probleem mee, jouw vriendin wel. Iedereen is anders.
Alle reacties Link kopieren
Ze delen wel een kamer maar hebben 2 losse bedden. Dat is overigens ook zo met de vriendin met wie hij naar België gaat. Dat is overigens geen ex. Hij had 2x met haar gedate maar vond haar niet aantrekkelijk en voelde geen chemie. Er is wel een vriendschap overgebleven.
Hij gaat overigens vaker met die ex weekendjes weg en met die ene vriendin ook vaker.
Haley schreef:
13-10-2019 07:56
Andersom ook denk ik. Als mijn nieuwe vlam, die ik pas enkele weken ken, hier nu al moeilijk over gaat doen, dan passen we niet bij elkaar.

Dus de conclusie blijft: TO, jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Jij hebt er geen probleem mee, jouw vriendin wel. Iedereen is anders.
Ik zou er niet moeilijk over doen hoor. Ik zou gewoon niet verder daten. ;-)

Zeker niet als hij de hele tijd op pad gaat 1 op 1 met andere dames en in zelfde hotelkamers slaapt. Prima hoor. Maar ik ben ouder en al genoeg drama gezien. Laat lekker aan mij voorbij gaan dan.
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
13-10-2019 07:49
Weekendje is al geboekt. Hem dan maar vragen om dat af te zeggen en jammer van de kosten? Of hem vragen dat hij tegen die vriendin zegt dat hij met jou op dat weekendje gaat?

Hoe zie je het precies voor je?
Vragen of je mee gaat.....? Maar het ging toch over 2 verschillende vriendinnen met overnachting? Was dat andere ook al gepland? Wat voor mij belangrijk zou zijn is of hij dit wil blijven doen dan, als het al gepland was.... Of dat t meer is 'He, was liever met jou gegaan, maar kan dit niet meer afzeggen nu'....
Alle reacties Link kopieren
Noekje82 schreef:
13-10-2019 07:56
Ze delen wel een kamer maar hebben 2 losse bedden. Dat is overigens ook zo met de vriendin met wie hij naar België gaat. Dat is overigens geen ex. Hij had 2x met haar gedate maar vond haar niet aantrekkelijk en voelde geen chemie. Er is wel een vriendschap overgebleven.
Hij gaat overigens vaker met die ex weekendjes weg en met die ene vriendin ook vaker.
Gaan jullie ook weleens weekendjes weg enzo of doet hij die leuke dingen alleen met al zijn vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Noekje82 schreef:
13-10-2019 07:56
Ze delen wel een kamer maar hebben 2 losse bedden. Dat is overigens ook zo met de vriendin met wie hij naar België gaat. Dat is overigens geen ex. Hij had 2x met haar gedate maar vond haar niet aantrekkelijk en voelde geen chemie. Er is wel een vriendschap overgebleven.
Hij gaat overigens vaker met die ex weekendjes weg en met die ene vriendin ook vaker.
Gaan jullie ook weleens weekendjes weg enzo of doet hij die leuke dingen alleen met al zijn vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben. Hij gaat gewoon met een vriendin een weekend weg, niks meer niks minder. Doe ik ook weleens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, wij zijn al een weekend weg geweest en er staat er al ook 1 gepland.

Hij had wel zin in dat weekend met zijn ex, maar zei dat hij het ook zou snappen als ik het niet leuk zou vinden en dan zou hij het cancelen. Dat dagje naar België vroeg hij recent aan mij en stond nog niet gepland.

Bij zijn exen (hij heeft er nogal wat) hield hij voorheen niet altijd rekening met hun gevoel daarover en ging dan toch gewoon op stap met die vriendinnen onder het mom van 'ik heb er gewoon zin in'. Dat wil hij niet meer en daar heeft hij van geleerd zegt hij
Noekje82 schreef:
13-10-2019 08:05
Ja hoor, wij zijn al een weekend weg geweest en er staat er al ook 1 gepland.

Hij had wel zin in dat weekend met zijn ex, maar zei dat hij het ook zou snappen als ik het niet leuk zou vinden en dan zou hij het cancelen. Dat dagje naar België vroeg hij recent aan mij en stond nog niet gepland.

Mooi toch?

Zijn ex is niet voor niks zijn ex en leuk dat ze vrienden zijn gebleven. Jaloezie is een vreselijke eigenschap, zo fijn als je daar geen last van hebt en dingen gewoon realistisch kunt benaderen. Daarnaast ook fijn dat dit zo open bespreekbaar is binnen een relatie, komt vast goed met jullie ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de hele context, ook wat voor persoon hij is. Mijn man, met wie ik al 20 jaar samen ben, heeft geen gewone vriendinnen en ik geen vrienden (mannen dus). Voor mijn gevoel zou het heel raar zijn als hij met een vrouw een weekend weg zou willen en ik zou het niet accepteren. Maar als iemand vanaf het begin al platonische vriendinnen heeft, dan zou ik het waarschijnlijk gewoon normaal vinden, ik ben niet jaloers aangelegd. Als ze elkaar echt niet meer aantrekkelijk vinden, is er niets aan de hand en als ze wel wat willen doen, kunnen ze dat ook gewoon op een doordeweekse avond en hoeven ze daar geen weekend voor weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er echt geen probleem van maken. Hij overlegt het netjes met je, laat jouw gevoelens daarbij zwaar wegen, en het is iets wat hij kennelijk voor jouw tijd ook al deed. Gewoon lekker laten gaan en prijs jezelf gelukkig met zo’n gezellige ondernemende man.
Alle reacties Link kopieren
Jij kent hem beter dan wij met zijn allen. Dus als ik hier schrijf dat ik het zou vertrouwen en hooguit wat jaloers zou zijn omdat ik weekendjes weg heel leuk vind, dan gaat dat over mij en mijn man.

Twijfel je nu door hemzelf of door wat je vriendin zei?
pamelacourson schreef:
13-10-2019 08:14
Ligt aan de hele context, ook wat voor persoon hij is. Mijn man, met wie ik al 20 jaar samen ben, heeft geen gewone vriendinnen en ik geen vrienden (mannen dus). Voor mijn gevoel zou het heel raar zijn als hij met een vrouw een weekend weg zou willen en ik zou het niet accepteren. Maar als iemand vanaf het begin al platonische vriendinnen heeft, dan zou ik het waarschijnlijk gewoon normaal vinden, ik ben niet jaloers aangelegd. Als ze elkaar echt niet meer aantrekkelijk vinden, is er niets aan de hand en als ze wel wat willen doen, kunnen ze dat ook gewoon op een doordeweekse avond en hoeven ze daar geen weekend voor weg.
Het een sluit het ander niet uit nee. ;-)

Ik zou gewoon geen zin hebben om me daar uberhaupt mee bezig te zijn. Of nu zoals TO een topic over te openen en er toch twijfels over te hebben.

Ik zou niets verbieden hoor maar gewoon niet zo'n type man willen daten. Ik heb nooit zo'n zin in mogelijk drama, hoefde nooit per se een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ze is al 5 jaar zijn ex en doen dit vaker, als er nog chemie tussen ze was, was er allang iets gebeurd. Dus ik zou me er vooral niet druk over maken en je vooral niet op laten jutten door je vriendin.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
13-10-2019 08:35
Ze is al 5 jaar zijn ex en doen dit vaker, als er nog chemie tussen ze was, was er allang iets gebeurd. Dus ik zou me er vooral niet druk over maken en je vooral niet op laten jutten door je vriendin.
Sinds wanneer is je zorgen uitspreken tegen je vriendin opjutten? Ik ken geen soortgelijke situaties in mijn omgeving, maar als m’n vriendin met het verhaal van TO bij mij zou komen, zou ik ook m’n wenkbrauwen fronsen.
Niets is blijvend, behalve de verandering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven