Nog te vertrouwen?
woensdag 12 augustus 2026 om 14:11
Hoi allemaal!
Mijn partner en ik zijn vier jaar samen maar ik zit tegenwoordig met een probleem.
Onlangs kwam hij terug van een weekend weg waarin hij aangaf mij niet ontzettend gemist te hebben en hij zei dat hij daar erg de neiging/behoefte kreeg om met andere vrouwen te flirten. Nu was er volgens hem niks gebeurd en dat wil ik graag ook geloven, alleen de situatie is gewoon al vrij bijzonder.
Via via heb ik nu te horen gekregen dat hij een andere meid heeft gevraagd om af te spreken om samen iets te gaan drinken, een meid die hij tijdens dat ene weekend heeft leren kennen.
Ik ben bang dat als ik er niks over zeg tegen hem dat hij dus met die ene meid gaat afspreken, maar ik ben ook bang om het wel op te noemen, omdat ik de tussenpersoon niet wil verklikken en omdat ik bang ben dat hij dan de handdoek in de ring gooit omdat hij niet meer verder wilt samen.
Iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten of iemand die tips hiervoor heeft?
Mijn partner en ik zijn vier jaar samen maar ik zit tegenwoordig met een probleem.
Onlangs kwam hij terug van een weekend weg waarin hij aangaf mij niet ontzettend gemist te hebben en hij zei dat hij daar erg de neiging/behoefte kreeg om met andere vrouwen te flirten. Nu was er volgens hem niks gebeurd en dat wil ik graag ook geloven, alleen de situatie is gewoon al vrij bijzonder.
Via via heb ik nu te horen gekregen dat hij een andere meid heeft gevraagd om af te spreken om samen iets te gaan drinken, een meid die hij tijdens dat ene weekend heeft leren kennen.
Ik ben bang dat als ik er niks over zeg tegen hem dat hij dus met die ene meid gaat afspreken, maar ik ben ook bang om het wel op te noemen, omdat ik de tussenpersoon niet wil verklikken en omdat ik bang ben dat hij dan de handdoek in de ring gooit omdat hij niet meer verder wilt samen.
Iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten of iemand die tips hiervoor heeft?
donderdag 13 augustus 2026 om 14:02
Als je zijn gevoel belangrijk vind en je ziet hem als de zon waar jij als een maantje omheen draait, dan negeer je het, blijf je bij hem, en geef je hem alle ruimte om zijn Tate-levensstijl voort te zetten. Je eigenwaarde hangt dan aan het feit dat zo’n geweldige vent toch elke keer weer naar jou terugkomt, ondanks dat hij buiten de deur neukt. Maar in the end, ben jij degene waar hij echt van houdt.
Ik zou het niet kunnen en zou mezelf en mijn wensen niet op de 2e plek kunnen zetten. Niet in mijn leven!
Ik zou het niet kunnen en zou mezelf en mijn wensen niet op de 2e plek kunnen zetten. Niet in mijn leven!
donderdag 13 augustus 2026 om 14:21
zolang TO stilzwijgend alles accepteert wat hij doet, alsof ze in de republiek Gilead leeft.
donderdag 13 augustus 2026 om 15:22
Nou ja, dat is toch ook de enige realiteit waarin een vrouw zou kunnen denken dat je een man maar niets kwalijk moet nemen en geen grenzen moet stellen, omdat hij dan misschien wel bij je weggaat?Lalaloepsie schreef: ↑13-08-2026 14:21zolang TO stilzwijgend alles accepteert wat hij doet, alsof ze in de republiek Gilead leeft.
Een relatie moet je op je eigen voorwaarden hebben en niet op die van een ander. Tenzij je de innerlijke overtuiging hebt dat de wensen van je partner voor de jouwe gaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in