Nooit verliefd op partner geweest

09-05-2010 10:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb sins 2 jaar een relatie...

'voor mijn tijd' was mijn vriend erg populair en vrijwel alle dames in het dorp vonden hem leuk/lekker enz, ook was zijn bijnaam Adonis (haha)

maar goed, toen hij verliefd op mij bleek te zijn was dit natuurlijk enorm intressant.

Het klikte super goed tussen ons, en kregen een relatie.

Maar ik realiseer me dat ik nooit verliefd op hem ben geweest... vond hem lief,leuk en rete aantrekkelijk, maar verliefd...nee totaal niet.

Is dit iets vreemds? Zijn er meer dames die dit hebben (gehad)?
Ik herken het helemaal niet. Integendeel zelfs. Ik ben al bijna 10 jaar verliefd. Natuurlijk is er ook liefde bij gekomen, maar ik heb nog altijd vlinders als ik aan mijn grote liefde denk en als hij de kamer komt binnenwandelen, maakt mijn hart nog steeds een sprongetje. Helaas is het niet aan de orde momenteel.
Ik ben helemaal gek op mijn vriend, maar echt smoorverliefd? Nee niet echt het was voor mij meteen liefde op het eerste gezicht. Ik krijg ook zelden vlinders o.i.d maar als ik dan zijn luchtje ruik (bijvoorbeeld in de dekens als hij naar werk is) dan verlang ik wel meteen naar hem.

Hij zegt zelf dat hij opeens vlinders van mij kan krijgen (met kussen enzo) maar dat heb ik niet zo sterk. Dat hij zegt dat zijn liefde voor mij zo 'anders' is dan hij ooit heeft gevoeld zegt mij veel en veel meer.
Ik ben nooit verliefd geweest op mijn vriend (compleet met vlinders dan he). Maar ik vond het wel een erg leuke jongen, en ik vond het heel leuk dat ik naar hem toe ging of hij kwam naar mij.

Een vriendin van mij zei tegen mij, dat ik er niet mee door moest gaan als ik geen vlinders had. Ik heb dat voor een split second overwogen en heb me toen bedacht dat ik wel gek was om een jongen die ik zó leuk vond te laten lopen omdat ik geen vlinders had. Omdat vlinders nu eenmaal bij verliefdheid schijnen te horen en omdat je anders geen goede relatie kunt hebben ofzo...

Ik heb toen de conclusie getrokken dat ik hem te leuk vond om hem voorbij te laten gaan en vervolgens te wachten op iemand waarbij ik wel vlinders zou krijgen.

Nou, en dat is al ruim 5 jaar errug leuk samen... dus die vlinders zijn wat mij betreft zwaar overtrokken...

Oh, trouwens... vriend stond er een beetje hetzelfde in als ik... had ook niet echt kriebels...
Ik denk dat het ook de vraag is hoe je 'verliefd zijn' uitlegt. Vind het zo raar om te lezen dat mensen niet verliefd op elkaar zijn en wel een relatie hebben. Voor mij is het echt een essentieel onderdeel van het krijgen van een relatie.

Maar als ik lees dat iemand zegt: ik ben niet verliefd op hem, maar verlang wel elke keer heftig naar hem als ik zijn geurtje ruik, denk ik: hmm, voor mij valt dat zeker wel onder verliefdheid!
Nou gelukkig maar. Verliefdheid vertroebelt je geest, het is toch maar een fantasie en de ontnuchtering komt later.

Bovendien heb je, als je je hersens er goed bij hebt, meer macht in de relatie, je bent moeilijker te chanteren of bang te krijgen dat hij ooit weg zou willen gaan.

Volgens mij heb je het prima voor elkaar.
ik weet van mijzelf dat ik het wel belangrijk vind om kriebels te hebben.... ik had contact met een hele gezellige,vrolijke,lieve en eerlijke kerel. theoretisch gezien passen we perfect bij elkaar qua ideeën en verwachtingen maar de x factor noem ik het maar had ik bij hem niet... voor mij houd het dan eigenlijk wel op...ik ben dan bang dat we dan over 10 jaar als broer en zus leven dus waag me er niet aan.... maar ik heb dan op het moment ook geen relatie...
Hier ook hoor. Echt zwaar kriebels heb ik alleen gehad voor mannen die ik eigenlijk niet kon krijgen/niet goed voor me waren. Ik ben echt heel erg gek op mijn lief en er 100% van overtuigd dat we bij elkaar horen, maar dat soort kriebels heb ik bij hem nooit gehad. Ik denk dat die kriebels bij mij ook heel erg bij onzekerheid en spanning (als in wil hij me wel?) horen, en onzeker ben ik bij mijn lief nooit geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven