Normaal gedrag? Gaat hij vreemd?

29-01-2008 10:14 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dit normaal? Ik heb sinds anderhalf jaar een vriend die mij heel vaak het gevoel geeft een prinsesje te zijn en mij genoeg laat weten hoe gek hij op mij is en hoe mooi hij mij vind. Naar de buitenwereld lijkt hij de perfecte man!

Maar toch twijfel ik regelmatig. Hij is namelijk nogal jaloers ingesteld... Wordt bijv boos wanneer ik niet meteen na het sporten hem een smsje stuur, maar nog even met the girls na wil kletsen, hij checkt mijn mail, mijn hyves, mijn smsjes, wie ik gebeld heb, wie mij gebeld heeft. Wanneer ik vertel dat ik een sms van een vriendin heb gekregen en wat ik erop heb gereageerd (ik laat het dan vaak ook maar zien) is er niets aan de hand, maar als ik niet heb verteld dat ik dat heb gehad denkt hij dat ik dingen voor hem achterhou....

Ook wordt hij boos als ik toevallig een man aankijk(niet eens bewust) en beschuldigd mij ervan dat ik flirt!!!!!

Het klopt idd dat ik op hyves een keer een bericht heb ontvangen wat sekueel opgevat kon worden(dit was trouwens voor onze relatie begon), maar ik kan met alle zekerheid zeggen dat ik nooit maar dan ook nooit aandacht zou zoeken bij een andere man laat staan dat ik vreemd zou gaan.

Helaas weet ik dat van hem niet helemaal zeker, want toen wij een relatie kregen was hij nog getrouwd en heeft hij mij verteld dat hij bij zijn toenmalige vrouw al vaker was vreemdgegaan. Nu ontkent hij dit alles en geeft hij toe dat het niet netjes was om met mij vreemd te gaan, maar dat dit is gebeurt en hier geen moment spijt van heeft gehad omdat ik de ware voor hem ben. Hij is inmiddels gescheiden en wij zijn officieel een stel.

Nu begon ik me toch af te vragen of er een reden achter zit waarom hij mij zo controleert terwijl ik niets te verbergen heb (hij gaat zijn gang maar, want ik ben gewoon eerlijk en heb niets te verbergen dus als hij er blij van wordt...) en ik ben zijn werkmail eens gaan checken.... Ik weet het het is helemaal niet netjes, maar wat ik daar aan mails tegenkwam van zijn vrouwelijke collega's!!! Ik zal jullie de inhhoud ervan besparen want het is niet geschikt voor dit forum. Ik neem aan dat jullie dan wel weten wat ik bedoel....

Nu ben ik dus enorm bang dat hij die dingen ook echt met haar doet.(hij mailt vooral met 1 meisje)

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie mening hierover en of dit normaal is??
Tummie, ik heb nu deze hele discussie gelezen (dat had ik nog niet gedaan voor mijn vorige post), maar ik las dat je ergens schreef over verstand versus gevoel.

Nu snap ik dat je kunt smelten van iemand, maar wat ik niet begrijp en jij zelf misschien ook niet..is dat je blijkbaar veel gevoelens voor hem hebt laten ontwikkelen. Misschien is het verstandig daar ook eens naar te kijken, bij jezelf dan. Hoe komt het dat je dit gedrag accepteerd? Denk je min over jezelf? Niet nodig hoor meid, je komt over als een meid met verstand en je zult wel meer in je mars hebben. Lees de ondertitel van Ambrosia eens (persoonlijk vind ik het hele nummer geweldig) en denk er eens over na. En daarnaast wil ik je nog heel veel sterkte wensen met het stoppen met deze relatie. Het zal vast doorbijten zijn, maar bedenk dan iedere keer dat je échte liefde waard bent!

In ieder geval.. een beetje jaloezie op zijn tijd is niet erg. Daar heeft waarschijnlijk iedereen wel eens last van (binnen of buiten een relatie), maar het gaat erom wat je ermee doet. Kun je het bedwingen, erover praten en vooral; weer loslaten?

Ik heb gelukkig geen ervaringen met jaloerse mannen. Alhoewel. Mijn ex vriend vroeg heel veel na, maar dat was puur uit interesse (nahja, misschien was ie wel wat jaloers), en zelfs dát benauwde me al. Mijn huidige vriend heeft aangegeven best wel jaloers te kunnen zijn, maar daar hebben we over gesproken We zijn het er zeer overeens dat vertrouwen de basis moet zijn. Hij kan het handelen en bedwingen, ik geef hem geen reden om jaloers te zijn en ik merk er dus niks van. Dát gaan we zo maar houden. In ons geval heb ik tegen hem gezegd; als jij wel eens jaloers kunt zijn; prima, maar dat is jouw probleem, maar er niet mijn probleem van. Dat wil zeggen; mocht het tussen ons in komen te staan moet er eens goed gepraat worden, of gestopt. Als hij me gaat controleren is het natuurlijk helemaal klaar, dat doe ik bij hem namelijk ook niet.
quote:Tummie01 schreef op 29 januari 2008 @ 11:11:

Prinsenopdeerwt. Thanks ik ga meteen checken.

Graag gedaan.

Knap trouwens inderdaad dat je niet in de verdediging schiet, maar alle reacties hier serieus neemt, overweegt, en erop reageert.

Ik denk ook dat je diep van binnen wel wist dat het niet goed zit, want ik kan me niet voorstellen dat je dacht andere reacties (lees: positieve reacties op je man/vriend) te krijgen op je openingspost. Desalniettemin knap hoe je erop reageert. De volgende stap is daar naar te handelen!

Sterkte en succes!
Peas on earth!
Persoonljik heb ik altijd wat moeite me te verplaatsen in vrouwen die bij mannen blijven die overduidelijk bad news zijn, maar ik zal het nu toch proberen. Misschien snap ik het dan ook een beetje.

Hij is een grote sterke man. Iedereen ziet alleen zijn harde buitenkant; alleen jij weet dat hij eigenlijk een heel klein hartje heeft: alleen bij jou kan hij zichzelf zijn. Dat zegt hij ook geregeld.

Je vriend draagt je op handen, je bent zijn prinsesje, en uit angst dat jij ervandaar gaat controleert hij je hele sociale leven. Jij accepteert dat, omdat je zijn prinsesje bent en smelt voor zijn stoere image. Je snapt dat hij onzeker is, en laat hem met liefde dagelijks zien wat je doet, zodat hij weet dat hij niet onzeker hoeft te zijn bij jou.

Is het zoiets?

Dit is hoe ik hem zie:

Ondertussen is die harde stoere buitenkant ook zijn binnenkant, en deelt hij zijn binnenkant maar wat graag met andere vrouwtjes. Jij bent niet zijn prinsesje, maar zijn jachtbuit, en zoals het echte jagers betaamd, is hij nooit tevreden met slechts een prooi.

Verder is hij ook niet gek, en weet hij dat ook de meest gewillige prooien kunnen ontsnappen. Dus houdt hij je goed in de gaten, zodat je hem niet peert. Hij weet tenslotte hoe vreemdgaan in zijn werk gaat.

Hij heeft verschillende standaards; voor jou geldt die van prooi. Je mag er niet vandoor en moet goed gecontroleerd worden. Voor hem geldt die van jager: hoe meer buit, hoe beter.

Hij zal oprecht boos worden als jij hem controleert. Voor jullie gelden immers andere regels. Hij is de persoon die mag controleren, jij niet. Jij mag alleen opzitten en mooi wezen, zoals het goede prooi betaamd.

Ik zou nooit prooi willen zijn in een relatie. Sommige vrouwen willen dat wel, al snap ik dat niet goed. Er zal vast wel iets plezierigs aan een dergelijke relatie zijn. De vraag is alleen, of je zo'n relatie wilt.
1 woord: player
hoi tummie

Mijn ex was ook vreselijk jaloers en dit kwam voort uit een enorm minderwaardigheidscomplex .Ook was hij bang dat er veel kapers in mijn buurt waren .Daardoor liep ik op mijn tenen .Hij was verder echt vreselijk lief en behandelde mij als een prinsesje .Veel kadootjes,etentjes en lieve briefjes en kaartjes .Dat maakt het moeilijk om de relatie te verbreken ,maar ik raakte mijzelf in deze relatie kwijt .

Dit is jaren geleden ,maar ik wilde je wel even waarschuwen ,want de beslissing om de relatie te verbreken wordt steeds moeilijker .

Ga voor jezelf meid!

Het hoeft dus niet zo te zijn dat hij vreemd gaat.Dat deed mijn ex ook niet,,jammer,want dan is het uitmaken veel makkelijker !

Succes

Plom
Maar als jij mails van heb hebt doorgestuurd naar je eigen email komt hij daar dan niet achter? Ik bedoel je zegt dat hij je mail checkt, dan ziet hij toch ook zijn eigen mail staan?
@onderdezon: Het is precies hoe jij het ziet en is helaas niet zo dat je kiest om prooi te zijn.. Het is een hele slimme man die precies weet hoe hij mensen moet bewerken. (kijk bijv op zijn werk, door zijn mooie praatjes heeft hij een topfunctie).

Helaas ben ik ook voor zijn praatjes gevallen.. Gelukkig heb ik nu (mede dankzij jullie allemaal) ingezien dat hij dat maar lekker bij een ander moet gaan doen die dat wel pikt.

Ik begon net weer wat zelfvertrouwen te krijgen en zat lekker in mijn vel, nu is dat zo goed als verdwenen.. Gelukkig heb ik nog een klein beetje zelfrespect waardoor ik nu wel voor mezelf durf te gaan kiezen!!!

Jeetje wel prettig.Dit lucht echt op zeg!!
T-rex, nee hij weet dat niet want ik heb het naar een emailadres gestuurd waar hij niet vanaf weet...
Tummie, blij dat je iets hebt aan wat we zeggen.

Ik was zelf ooit ook een 'prooi' zoals Onderdezon dat noemt. Niet makkelijk uit te leggen, moet je bij geweest zijn denk ik altijd maar (met respect Onderdezon, ik bedoel niet dat je het uit ervaring alleen kunt begrijpen, meer iets wat ik echt altijd tegen mezelf zeg omdat ik het zelf soms ook nog teeds niet goed begrijp). Maakt wel dat ik erg goed snap hoe lastig het is om de confrontatie e.d. aan te gaan met je vriend.

Hou je ons op de hoogte van hoe het gaat met jou en je vriend? Ook als je niet weggaat bij hem trouwens. Ook al is dat misschien moeilijk, ik zou het toch graag van je horen.

quote:Tummie01 schreef op 29 januari 2008 @ 11:27:

@onderdezon: Het is precies hoe jij het ziet en is helaas niet zo dat je kiest om prooi te zijn.. Het is een hele slimme man die precies weet hoe hij mensen moet bewerken. (kijk bijv op zijn werk, door zijn mooie praatjes heeft hij een topfunctie).

Helaas ben ik ook voor zijn praatjes gevallen.. Gelukkig heb ik nu (mede dankzij jullie allemaal) ingezien dat hij dat maar lekker bij een ander moet gaan doen die dat wel pikt.

Ik begon net weer wat zelfvertrouwen te krijgen en zat lekker in mijn vel, nu is dat zo goed als verdwenen.. Gelukkig heb ik nog een klein beetje zelfrespect waardoor ik nu wel voor mezelf durf te gaan kiezen!!!

Jeetje wel prettig.Dit lucht echt op zeg!!Wat goed van je! Ik heb inderdaad in mijn omgeving gezien hoe moeilijk het is om van zo iemand los te komen, dus extra respect voor je doorzettingsvermogen. Heel veel sterkte de komende dagen in ieder geval, maar ik weet zeker dat je het kan!
Eleonora, Ik ga je zeker op de hoogte houden.

Ik heb nu een grote mond dat ik m eruit gooi, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.(verstand en gevoel...) Toch gaat het gebeuren en mag ik niet terugkrabbelen want dat maakt het allemaal moeilijker..
quote:Tummie01 schreef op 29 januari 2008 @ 11:29:

T-rex, nee hij weet dat niet want ik heb het naar een emailadres gestuurd waar hij niet vanaf weet...Ik denk dat T-rex bedoelt dat hij in zijn verzonden items kan zien dat er emails zijn doorgestuurd (of heb je die ook verwijderd, en ze daarna uit de verwijderde items verwijderd?)
Mirjam, ja ik heb alles verwijdert. heb alles 3 keer gecontroleerd
quote:eleonora schreef op 29 januari 2008 @ 11:35:

Tummie, blij dat je iets hebt aan wat we zeggen.

Ik was zelf ooit ook een 'prooi' zoals Onderdezon dat noemt. Niet makkelijk uit te leggen, moet je bij geweest zijn denk ik altijd maar (met respect Onderdezon, ik bedoel niet dat je het uit ervaring alleen kunt begrijpen, meer iets wat ik echt altijd tegen mezelf zeg omdat ik het zelf soms ook nog teeds niet goed begrijp). Maakt wel dat ik erg goed snap hoe lastig het is om de confrontatie e.d. aan te gaan met je vriend.

Leo, ik denk dat je hier toch gelijk hebt en dat dit iets is wat je alleen uit ervaring ècht kunt begrijpen. Want verstandelijk weet ik hoe moeilijk een relatie kan zijn, en hoe dwingend mannen kunnen zijn; ik heb het bij mijn zusje en bij mijn vriendin zien gebeuren.

Gevoelsmatig zal ik het echter nooit kunnen snappen. Het gaat mijn bevattingsvermogen simpelweg te boven om in te voelen hoe zo'n relatie is en hoe je tegelijkertijd iemand kunt liefhebben en kunt haten.

Toch doe ik mijn best om het te leren begrijpen. Om een goede vriendin en zus te kunnen zijn, is het nodig dat ik het begrijp. Ik werk eraan, en dit soort topics helpen goed . Dankje dus Tummie, ik word er ook weer een beetje mee geholpen!
quote:Onderdezon schreef op 29 januari 2008 @ 11:48:

[...]

Toch doe ik mijn best om het te leren begrijpen. Om een goede vriendin en zus te kunnen zijn, is het nodig dat ik het begrijp. Ik werk eraan, en dit soort topics helpen goed . Dankje dus Tummie, ik word er ook weer een beetje mee geholpen!
Tummie, ik ga nu mijn mening geven aangezien ik vrijwel hetzelfde heb meegemaakt..

KAPPEN MET DIE HANDEL!! Want je denkt idd telkens aahhh zie je wel hij kan wel lief zijn (voornamelijk als voor de 385e keer blijkt dat er niks is als jij een vriendin smst).. Echt dit stopt nooit meer, het wordt alleen maar van kwaad naar erger, ookal denk je dat het niet erger kan. Bij mij was het zelfs zo dat als ik gewoon met mijn ouders praatte over dingen of ik had ruzie met hen om iets kleins hij al ruzie maakte met mij. Of als ik 1x de telefoon niet opnam dan ging ik vreemd. Zelfs als ik bij een vriendin van mij zat die een vreind heeft en hij was er ook (haar vriend) dan ging ik al vreemd met haar vriend..

En het leukste is.. dan laat je een week niets van je horen omdat je er klaar mee bent, ga je uit met een vriendin en die avond blijkt dat hij met minimaal 3 meisjes is vreemdgeweest. Dus echt, kap er mee nu het nog kan. Er zijn veel en veeeeel leukere en lievere jongens op deze wereld. En hij is daar niet een van.

Sterkte ! En niet denken dat hij het niet zonder jou red of dat JIJ het niet zonder HEM redt. Want je voelt je alleen maar stukken en stukken beter, vertrouw daar maar op. Hoe cliche het ook klinkt. Het is echt zo.
Hoi Tummmie,

Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw onderbewustzijn al een tijdje een seintje aan je gegeven. Je wist het eigenlijk wel, maar toch. Heel duidelijk het gevoel versus verstand verhaal. Moeilijk is dat hè?!

Ik kan niet spreken vanuit eenzelfde situatie als bij jou, maar ook ik heb ooit de keuze gemaakt om met een relatie te stoppen op basis van mijn verstand. Mijn gevoel was er goed ziek van, maar ik wist, dat het moest. Voor mezelf zeg maar. Voor mijn eigenwaarde en het willen leven zoals ik het graag wil. En daar is best een tijdje overheen gegaan. Ook toen ik de knoop doorgehakt had, heeft het nog eventjes gerommeld. Toch nog een gesprek, toch nog de vraag of ik het niet nog eens wilde proberen en gek genoeg, wilde ik dat helemaal niet meer. Niet dat mijn gevoel er ineens klaar mee was hoor, maar terug gaan naar wilde ik toch echt niet meer. De rest moet slijten. Maar het is voor mij een enorme opluchting gebleken. Echt heerlijk.

Ik vind het goed van je, dat je kennelijk door onze reacties de laatste druppel hebt gevonden om actie te ondernemen. Wees niet bang om te twijfelen, nog eens een gesprek aan te gaan of wat dan ook. Je keuze is gemaakt, de rest volgt. Je vindt je weg daarin vanzelf.

Eleonora; wat ben je toch een kanjer van een wijf (mag ik dat zo zeggen?)!

Succes Tummie!
CL, dat vind ik ook van jou! (en ja, dat mag je zeggen)
quote:eleonora schreef op 29 januari 2008 @ 13:39:

CL, dat vind ik ook van jou! (en ja, dat mag je zeggen)
wat sweet!!
Ben het met alle voorgangers eens, dat dit niet normaal is.

Ik zou de eerst volgende keer dat hij weer je mail nakijkt, gelijk zeggen, van goh, ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de mailtjes van jou...

Of laat mij nu ook is jou mail zien.

Iig sterkte met dit, lijkt me niet makkelijk.
Euhhhhh.......hij mag toch ook in jouw mail kijken?

Waarom jij dan niet in de zijne?

Zijn boosheid zou me errug onterecht lijken, en ik zou hem dat zeggen ook!

Rest ook hier de vraag....wil je wel bij zo iemand blijven (ongeacht of hij nou wel of niet vreemdgaat)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waarom accepteer jij het dat hij je zo controleert? Of hij nu wel of niet vreemdgaat, ik vraag me sowieso af hoe gelukkig je bent in je relatie. En hoe áárdig deze man eigenlijk écht is...
Tang, misschien handig om de discussie even te lezen want er is nogal wat gebeurd in de tussentijd. Tummie heeft zelf ook een aantal conclusies getrokken.
Ooh ik lees het. Tummie, duimen omhoog van mij. Je kunt 't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven